Skocz do zawartości

Ada Lovelace - wątek o kartach RTX 4000


Recommended Posts

4 godziny temu, ODIN85 napisał:

W niektórych grach tak właśnie jest przez lepsze wygładzanie krawędzi.

Np. Forspoken.

Wszystkie gry które sprawdzałem z DLSS wyglądają tak samo dla mnie, mydło. Więc wątpię aby w Forspoken było inaczej. Co z tego że wygładza krawędzie jak i cały obraz. Dla mnie jeśli ktoś nie widzi różnicy w DLSS a natywną rozdzielczościa w 1440p to albo ma wadę wzroku albo poprostu mu to nie przeszkadza.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Zaprawde powiadam wam. Błogosławieni co nie widzieli a wiedzą i mydło widzą...

 

Gdzie ta opcja ignoruj użytkownika bo już tych bzdur nie mogę czytać? 

Edytowane przez joker5513
  • Haha 3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, joker5513 napisał:

Zaprawde powiadam wam. Błogosławieni co nie widzieli a wiedzą i mydło widzą...

 

Gdzie ta opcja ignoruj użytkownika bo już tych bzdur nie mogę czytać? 

Dziwne aby wyznawca tylko jednej wiary, zielonej wiary, prawił inaczej niż tylko jedną oczywistą prawdę. Do piekła z wszystkimi którzy prawią herezie na temat nvidii i DLSS :rotfl:

Link to post
Share on other sites

Do piekłą z osobnikami co widzą problem gdzie go nie ma. Z mojej strony EOT leci ignorowanie i pisz sobie swoje wysrywy zakłamujące rzeczywistość dalej. Chociaż nie wiem czy za takie głoszenie dyrdymałów i herezji, mącących czytelnikom w głowach nie powinna się wziąć moderacja???

 

Dużo klateczek bez rt za to super ostrych na radeoniku. 

  • Haha 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Proponuje sprawdzić jeszcze RDR2 i Hogwarts Legacy, tam jest ta sama sytuacja, w RDR2 nie byłem w stanie znaleźć lepszej kombinacji ustawień niż właśnie ta z DLSS. Ja się już nasłuchałem o DLSS i FG, większość to historie bez pokrycia, albo ktoś nie widział na własne oczy albo nie chciał widzieć jak działa ten tech ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Na dyskusje z tym gościem szkoda klawiatury ścierać.

 

Osobiście z DLSS widziałem w sumie dwa problemy od początku jego istnienia. Metro Exodus jeszcze przed poprawioną wersją. Testowane zaraz po premierze w 2018 roku jeszcze na 2080ti - tam faktycznie było pomazane straszliwie. Po jakimś pół roku, roku nie pamiętam poprawili i jak grałem już na 3080 wyglądało ładnie. 

 

W wiedźminie 3 też DLSS powodowało lekka nieostrość (jak grałem zaraz po premierze patcha 4.0). Ale tam można włączyć frame generator bez dlss i problem znika a dalej mamy płynnie. Jak to teraz wygląda to nie wiem. Na 4090 działał wiesław już fajnie w natywce bez wspomagaczy ale aż z ciekawości dziś sprawdzę po powrocie z pracy. 

 

W RDR2 nie widzę różnicy między natywnym obrazem a DLSS (jak grałem jeszcze na 3080). Hogwarts Legacy to samo. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
38 minut temu, joker5513 napisał:

Do piekłą z osobnikami co widzą problem gdzie go nie ma. Z mojej strony EOT leci ignorowanie i pisz sobie swoje wysrywy zakłamujące rzeczywistość dalej. Chociaż nie wiem czy za takie głoszenie dyrdymałów i herezji, mącących czytelnikom w głowach nie powinna się wziąć moderacja???

 

Dużo klateczek bez rt za to super ostrych na radeoniku. 

 

Gościu kupił sobie karteluszkę i myśli że pana boga za nogi chwycił. I może faktycznie na tym czerwonym półprodukcie mu się coś tam rozmywa, jedyna prawda w tym taka że te jego kocopoły to już się ciężko czyta.

  • Haha 2
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Może kwestia "oka", dla mnie te 2 gry właśnie ładniej wyglądają z DLSS. Fakt w RDR2 grałem chyba na 3 albo więcej kartach, na pewno 3080, 4070ti i 4080. W HL na 4070ti i 4080. Jeżeli chodzi o Metro to się zgodzę. Mam podobnie bo na 3080 grałem już w enhaced ed. Wieśka póki co odpaliłem tylko na chwilę, ustawień dokładnie nie sprawdzałem. 

Też trzeba pamiętać że ten DLSS  cały czas się zmienia i działa lepiej. Myślę że w przyszłości będzie więcej tego techu. I dobrze, na tym polega postęp.

Edytowane przez nukalol
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Przy DLSS3, a już szczególnie jak ktoś gra na wyższych niż FHD rozdziałach to trzeba się serio dobrze naszukać żeby zobaczyć artefakty. Tym nie mniej nadal TVtrwam przy opinii, że lepiej zostawić natywną rozdzialke i zejść z ultra na high z detalami niż aplikować upłynniacze - ale nie przeszkadza mi jak ktoś woli pchać się w mydełko. Nikomu nie zaglądam do sypialni ;)

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, Rebelmind napisał:

Przy DLSS3, a już szczególnie jak ktoś gra na wyższych niż FHD rozdziałach to trzeba się serio dobrze naszukać żeby zobaczyć artefakty. Tym nie mniej nadal TVtrwam przy opinii, że lepiej zostawić natywną rozdzialke i zejść z ultra na high z detalami niż aplikować upłynniacze - ale nie przeszkadza mi jak ktoś woli pchać się w mydełko. Nikomu nie zaglądam do sypialni ;)

 

Serio jak sie przypatrzysz z lupą to nawet w natywnym zobaczysz artefakty ale serio czy to ma jakikolwiek wpływ na rozgrywkę? Jak ktoś widzi mydełko to może czas na okulary ;)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Rebelmind napisał:

Przy DLSS3, a już szczególnie jak ktoś gra na wyższych niż FHD rozdziałach to trzeba się serio dobrze naszukać żeby zobaczyć artefakty. Tym nie mniej nadal TVtrwam przy opinii, że lepiej zostawić natywną rozdzialke i zejść z ultra na high z detalami niż aplikować upłynniacze - ale nie przeszkadza mi jak ktoś woli pchać się w mydełko. Nikomu nie zaglądam do sypialni ;)

Mam wrażenie że rozmawiam tu z jakimiś nastolatkami ( może i tak :D) joker i itp. 

Jeśli mówię że widzę mydło z DLSS to mówię co widzę  , to tak jak z kawą . Pije zawsze bez cukru , z cukrem jest dla mnie ohydna i mdła, a przychodzi taki Joker i twierdzi że pierd....e głupoty bo on pije zawsze z cukrem i nic nie czuje i mu smakuje :mlotek:  . @Rebelmind Ja też wolę grać natywnie w 60FPS , i nie ustawiać bezmyślnie wszystkich suwaków w prawo, niż z DLSS czy FSR w 90FPS. 

Widziałem DLSS 3.5.10, i obraz jest rozmydlony , proponuje pograć godzinę z DLSS i później godzinę natywnie, jeśli ktoś woli obraz z DLSS to jego sprawa . 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Kawabonga napisał:

Mam wrażenie że rozmawiam tu z jakimiś nastolatkami ( może i tak :D) joker i itp. 

Nie no, tutaj same boomery siedzą (poza mną :pajac:). Nastolatki na TikToku aktualnie urzędują. 

 

Swoją drogą ładnie cię podpuścili :rotfl:Sam jak nie muszę to DLSS ani FSR nie włączam. Nie czuję wstętu przed przestawieniem detali ultra na wysokie. 

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Kawabonga napisał:

Mam wrażenie że rozmawiam tu z jakimiś nastolatkami ( może i tak :D) joker i itp. 

Jeśli mówię że widzę mydło z DLSS to mówię co widzę  , to tak jak z kawą . Pije zawsze bez cukru , z cukrem jest dla mnie ohydna i mdła, a przychodzi taki Joker i twierdzi że pierd....e głupoty bo on pije zawsze z cukrem i nic nie czuje i mu smakuje :mlotek:  . @Rebelmind Ja też wolę grać natywnie w 60FPS , i nie ustawiać bezmyślnie wszystkich suwaków w prawo, niż z DLSS czy FSR w 90FPS. 

Widziałem DLSS 3.5.10, i obraz jest rozmydlony , proponuje pograć godzinę z DLSS i później godzinę natywnie, jeśli ktoś woli obraz z DLSS to jego sprawa . 

Ale zdajesz sobie z tego sprawę że różnice w odbiorze tej technologi wynikają z tego że jeden używa Dlss w fhd a drugi w 4k?

Edytowane przez ODIN85
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Rebelmind napisał:

A jak tam ten otwarty FSR z poziomu sterownika działa w Metro Exodus? 

Metro nie mam, ale w CP77 działa nawet nieźle. Da się grać z RT w 1440p na takim 7900xt. Zaskakujące.

 

@ODIN85 Dlatego wrzucałem wycinki z screenshotów z gry, gdzie porównywałem do natywnego (1440p) w bardzo trudnej sytuacji - ogrodzenie (najbardziej irytujący wizualnie detal w grach). Prawda jest taka, że najlepszy jest ślepy test.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ODIN85 napisał:

Ale zdajesz sobie z tego sprawę że różnice w odbiorze tej technologi wynikają z tego że jeden używa Dlss w fhd a drugi w 4k?

Oczywiście, wszędzie mówię o 1440p, bo nie mam monitora 4k więc się nie wypowiadam. 

Ale jak ktoś jest fanbojem zielonych to nic do niego nie dociera. Pamiętam dyskusje jak wchodziło DLSS i wtedy standardem było 1080p. I było to samo, dla fanboja obraz był igła, nie widział mydła :wariat:

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Kawabonga napisał:

nie widział mydła

No tu jedni widza drudzy nie widzą, zależy od gry, miejsca ustawień i rodziałki, ale bywa że obraz jest lepszy niż natywny, jako że nie jestem fanem ani jednych ani drugich tylko biorę co lepsze to wkleję tekst z techspot aka hardware Unboxed(podobno pro AMD):

https://www.techspot.com/article/2665-dlss-vs-native-rendering/

 

Cytat

After all that analysis, is it accurate to say that DLSS upscaling delivers better than native image quality? We think it depends, and as a blanket statement or generalization we wouldn't say DLSS is better than native. There are plenty of games where native image quality is noticeably better, and this is especially true when using lower quality DLSS settings like the Performance mode, which rarely delivers image quality on-par with native rendering.

 

Na pewno przy dobrze zaimplementowanym DLSS i opcji DLSS Quality jest bardzo dobry obraz, zwłaszcza w dynamicznych grach się przydaje jak ktoś chce więcej fps. Wiadomo jak się zacznie człowiek przypatrywać screenom to coś znajdzie ale grając normalnie nie zauważysz:)

Miałem chwilę 3060ti to się przydało czasem, bo przy 3080 wolę natywną rozdziałkę.

 

Ps 3440x1400 144fps monitor

No i artykuł kolejny. Pytanie kiedy kto odpalał dlss w grze jak z czasem dużo rzeczy poprawiają:

https://www.techspot.com/article/2639-dlss-3-revisit/

Cytat

What I've found most interesting though after testing 9 games with DLSS 3 frame generation enabled is that the experience can even differ between games at the same frame rate. For example, I felt that a base frame rate of around 60 FPS (or about 100 FPS with DLSS 3 enabled) was perfectly fine for playing A Plague Tale: Requiem, Spider-Man Remastered, or Hogwarts Legacy, but that same base frame rate felt slow and sluggish in titles like Cyberpunk 2077, Dying Light 2 and Atomic Heart.

 

Edytowane przez wrobel_krk
Link to post
Share on other sites

Religia DLSS jest jak religia audiofilska - ja widzu buziu w tym tenczu/a ja nie widzu buziu w tym tenczu - u jednych, u drugich dla odmiany mamy ja słyszu kablu w ścianu/ a ja nie słyszu.:lol:

 

A z lupą to się szuka różnic  w obrazie w RT ON/ RT OFF.:lol:

 

I jak tu nie kochać PCMR.:pajac:

Edytowane przez Kudłaty Futrzak
  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Kudłaty Futrzak napisał:

Religia DLSS jest jak religia audiofilska - ja widzu buziu w tym tenczu/a ja nie widzu buziu w tym tenczu - u jednych, u drugich dla odmiany mamy ja słyszu kablu w ścianu/ a ja nie słyszu.:lol:

 

A z lupą to się szuka różnic  w obrazie w RT ON/ RT OFF.:lol:

 

I jak tu nie kochać PCMR.:pajac:

Nie mów tu głośno takich rzeczy, zaraz ci powiedzą że bez RT to nie da się grać, i 100 przykładów ze zbliżeniem czterokrotnym z różnicami w grafice ;)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...