Skocz do zawartości

Ada Lovelace - wątek o kartach RTX 4000


Recommended Posts

A gdzie ja napisałem żeby nie grać z DLSS i nie ciszyć się z większej ilości klatek? Ja pisze o swoich preferencjach. 

Tylko nie zgadzam się z bzdurami ze DLSS jest taki wspaniały przez fanbojojow nvidi. Przecież wystarczy cofnąć się do kilka wypowiedzi wyżej i jeśli nie wychwalasz wszytkiego co wydaje nvidia to bluznisz :rotfl:

Trzeba przyznać że marktening nvidii jest na najwyższym poziomie, pranie mózgu ludziom też ;). Dobrze że jest wybór i jest opcja DLSS off i on. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Kawabonga napisał:

Tylko nie zgadzam się z bzdurami ze DLSS jest taki wspaniały przez fanbojojow nvidi. 

Nie zauważyłem, żeby ktoś pisał o "wspaniałości" dlss. Technika jest, spełnia swoją podstawową funkcję. A fanbojem zielonych nie jestem, po prostu wybrałem to co jest w tym momencie najwydajniejsze.

33 minuty temu, Kawabonga napisał:

Jeśli nie wychwalasz wszytkiego co wydaje nvidia to bluznisz :rotfl:

Dlss i fg mają swoje bolączki, dlatego nie zauważyłem żeby ktoś je wychwalał pod niebiosa. Po prostu ludzie to akceptują i przyjmują z całym "dobrodziejstwe inwentarza".

35 minut temu, Kawabonga napisał:

Trzeba przyznać że marktening nvidii jest na najwyższym poziomie, pranie mózgu ludziom też ;).

Marketing zielonych jest jaki jest, jak w typowym bezwzględnym korpo. Do tego niestety przez brak konkurencji wykorzystują nasze słabości.

37 minut temu, Kawabonga napisał:

Dobrze że jest wybór i jest opcja DLSS off i on. 

I na tym mogłeś poprzestać :D.

Link to post
Share on other sites

Marketing mistrzostwo. Dodają coś co pogarsza obraz, daje wiecej klatek aby ich karty nie wychodziły słabo na wykresach wydajności. Chcą za to dodatkowe pieniądze bo jeszcze wmawiają że to aut. :pajac:

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dokładnie, dla większości jakość się nie liczy, ważne aby płynniej było. 

Przyznać się kto kiedykolwiek grał z włączonym DSR na nvidii? Wszyscy podniecają się słabym DLSS a ja Wieśka 3 przeszedłem z DSR w 4k na monitorze 1080p rtx 3060ti i wtedy można mówić że widać było różnice w jakości i to plus. 

Tylko kto z użytkowników nvidii zagląda do panelu sterowania? :D. Jak nie ma opcji w grze to nic nie grzebią. 

Edytowane przez Kawabonga
  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ODIN85 napisał:

No też nie bardzo bo gry są teraz w pierwszej kolejności robione pod 30fps dla milionów graczy na konsolach:]

Konsolowcy to inna mentalność, tam to jakość jeszcze mniej się liczy. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.03.2024 o 11:45, Kawabonga napisał:

Dokładnie, dla większości jakość się nie liczy, ważne aby płynniej było. 

Przyznać się kto kiedykolwiek grał z włączonym DSR na nvidii? Wszyscy podniecają się słabym DLSS a ja Wieśka 3 przeszedłem z DSR w 4k na monitorze 1080p rtx 3060ti i wtedy można mówić że widać było różnice w jakości i to plus. 

Tylko kto z użytkowników nvidii zagląda do panelu sterowania? :D. Jak nie ma opcji w grze to nic nie grzebią. 

Od momentu kiedy pojawiło się DSR wraz z Maxwellami, używam :)  A, od kiedy jest DLDSR to również z niego korzystam. Już na RTX 3090 robił robotę, na RTX 4090 daje jeszcze więcej przyjemności. Częsty zestaw dla mnie to DLDSR do 5160x2160 + DLSS Quality przy max RT i PT + FG dla "Cyberpunk 2077", "Alan Wake 2". W "Alan Wake 2" oraz natywnym 3440x1440p ze wszystkim na max i DLAA (natywna rozdzielczość i rdzenie Tensor oddelegowane do ogarnięcia AA) + FG i jest pięknie.

 

Co do DLSS oraz tego czy i o ile pogarsza jakość obrazu to w 1920x1080 nawet DLSS Quality w wielu tytułach niestety odczuwalnie wpływa na jakość. Jest to znacznie wyższy poziom niż FSR jednak nadal do natywki czuć braki. Od 2560x1440p zaczyna się robić ciekawie i tu faktycznie bywają sytuacje gdzie DLSS Q wygląda lepiej niż natywka. Dodać jednak trzeba, że to bardzo często kwestia faktu, iż TAA (Temporal Anti Aliasing) rozmydla obraz, a DLSS Q zapewnia zauważalnie ostrzejszy obraz i lepsze wygładzanie krawędzi niż natywka z AA. W 3840x2160 nie idzie w zasadzie rozróżnić jakości obrazu z DLSS Quality, nawet Balanced (kwestia implementacji w danym tytule). Nawet w 3440x1440p jest podobnie jak w 4K. Warto mieć również na uwadze to, że można czy to ręcznie czy za sprawą programu DLSS Swapper, podmieniać w danych tytułach iterację DLSS co przekłada się na polepszenie jakości, niwelację ghostingu (jeśli występuje) etc.

 

Czy z kolei RT jest ciężkie do zauważenia? Cóż, są tytułu gdzie owszem tak, ale są również takie gdzie granie bez RT, a granie z RT czy PT to zupełnie inne doświadczenia w kwestii immersji wizualnej. Tytułu takie jak "Control", "Metro Exodus EE", "Cyberpunk 2077", "Alan Wake 2" to idealne przykłady na to zjawisko. Gier z RT przeszedłem do tej pory spokojnie kilkanaście (przygodę z RTX zacząłem od 2x RTX 2080 Ti tuż po premierze) i tam gdzie RT jest zaimplementowane zawsze włączam, dla mnie robi robotę. Istotna jest kwestia monitora. Prosty przykład, niedawno wpadł do mnie znajomy, który ma jakiś tam starszy monitor 2560x1440p TN. Mówił, że włączał RT, a nawet PT w "Cyberpunk 2077" i różnice widział ale bez szału. Jak zobaczył te same lokacje i te same ustawienia u mnie na oledzie to cóż, zakupił OLEDa i przymierza się do kupna RTX 5090 (ma na ten moment RTX 3080 12 GB więc całkiem fajne GPU nadal) i leci z tematem.

 

Wszystko to jest kwestia indywidualna. Jeśli są dane możliwe technologie do wykorzystania to warto z nich korzystać. Czasy gdzie liczy się tylko natywna rozdzielczość już nie wrócą. Widać tendencje rynkowe. Po premierze serii RTX 2000 masę widziałem na forach wpisów jak to RT czy DLSS "zdechnie", "a, po co to komu?" etc. Typowe bicie piany przez malkontentów jakim ciężko spojrzeć na temat z szerszej perspektywy niż wieczne smęcenie. Jak to zazwyczaj bywa, rzeczywistość zweryfikowała ten temat i RT, a coraz częściej PT jest implementowane w grach. Takiego "Metro Exodus EE" nawet nie odpali się bez karty z obsługą RT. Techniki upscalingu to samo, to nowa normalność. Pchanie gdzie się da AI oraz rozwijanie tematu również doskonale pokazuje kierunek. Będą coraz nowsze wynalazki, coraz bardziej rozwojowe wersje danych technologii.

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, EH_Gosu napisał:

Po premierze serii RTX 2000 masę widziałem na forach wpisów jak to RT czy DLSS "zdechnie", "a, po co to komu?" etc.

Czy tego niektórzy chcą czy nie niestety na zdechnięcie tych tematów nawet najbardziej zagorzali przeciwnicy niech nie liczą. Dziś to już właściwie bardziej można wyliczyć gry w których implementacji powyższego nie ma, niż tych co mają. BTW w "Starfield" sztandarowym tytule (podobno beznadziejnym, choć sam nie miałem okazji się zapoznać) dla podzespołów AMD jest RT? Bo DLSS wiem że nie ma na pewno. Są tylko jakieś nieoficjalne mody. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, joker5513 napisał:

Czy tego niektórzy chcą czy nie niestety na zdechnięcie tych tematów nawet najbardziej zagorzali przeciwnicy niech nie liczą. Dziś to już właściwie bardziej można wyliczyć gry w których implementacji powyższego nie ma, niż tych co mają. BTW w "Starfield" sztandarowym tytule (podobno beznadziejnym, choć sam nie miałem okazji się zapoznać) dla podzespołów AMD jest RT? Bo DLSS wiem że nie ma na pewno. Są tylko jakieś nieoficjalne mody. 

dodali DLSS do starfielda i wygląda lepiej niż na AMD :)

 

3 godziny temu, ODIN85 napisał:

No chyba mieli prawo tak myśleć po wtopach typu HairWorks.

 

RT i PT to są zupełnie inne technologie o czegoś takiego jak Hairworks, cały czas chodzi o to żeby dognić jakość jaką masz w klasycznych rendererach ale żeby to działało w czasie rzeczywistym w trakcie gry to co NV zrobiła w serii 2000 to był przełom i RT będzie się rozwijać nie ważne czy znajdą się przeciwnicy czy nie (swoją drogą być przeciwnym rozwojowi to trzeba mieć chyba coś inaczej pod kopułą) Im bardziej się rozwinie tym oświetlenie w grach będzie bardziej realistyczne a nie fake-owane na różne sposoby.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

RT w obecnej postaci jest technologicznie straszliwie upośledzony. Nie mówię tu o efekcie działania a o sposobie obliczenia, którego algorytm pochodzi jakoś z 1991 roku. Owszem, udało się Nvidii dzięki sprzętowej implementacji wykonać to całkiem sprawnie, ale dalej jest to po prostu "brute-force", czy jak kto woli Monte-Carlo o odpowiednio dużym zagęszczeniu. 

 

Patrząc pod kątem technologiczno-algorytmicznym, to sam DLSS 3.5 czyli RayReconstruction jest o kilka rzędów wielkości bardziej rewolucyjny od samego RT. Dobre odszumianie danych w locie to problem sam w sobie dosyć złożony i model nvidii sobie z tym radzi naprawdę fajnie.

 

Co do widoczności RT, to jak dla mnie to najbardziej działanie RT widać w Quake2 RTX. Ta gra bez RT naprawdę sporo traci. Metro Exodus EE ma po prostu słabo zrobione standardowe oświetlenie, stąd taki efekt WOOOW JAKIE TO SUPER. 

Link to post
Share on other sites

@EH_Gosu Był teraz darmowy weekend na steamie z nowym Mortal Kombat 1  , postanowiłem podpiąć kompa pod mój TV 49" 4K HDR i przypomnieć sobie czasy jak jeszcze na Amidze robiliśmy z kumplami turnieje w Mortala . :]

Gra ma ograniczenie do 60FPS i mój komp i tak się nudził w natywnej rozdzielczości i wszystkim na ultra. Ale postanowiłem sprawdzić ja wygląda z upscalingiem . To musze przyznać że nie widziałem różnicy . Grałem z kanapy około 2.5m od TV ale nawet z bliska nie widziałem pogorszenia grafiki względem natywnej jakości ;) . Sprawdzałem FSR 2 na quality i Intel XeSS na ultra quality.  Jednak upscaling z 4K ma sens , w 1440p tak średnio, na 1080p to już dla masochistów albo z wadą wzroku :D

DLSS nie miałem okazji sprawdzać bo nie chciało mi się przynosić drugiego kompa z RTX 3060Ti z drugiego pokoju. ;) 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Opowiedz o niej. Za dużo jest tych modeli jak dla mnie ale z drugiej strony to dobrze bo jest w czym wybierać. U mnie problem jest taki, czy brać z górnej półki i dopłacać czy brać najtańszy model. Za ile ją wytargałeś, dlaczego nie SUPER tylko zwykła? Nie kalkulowało  się dopłacać? Z recenzji Liptona to jest udany model. Jakie wrażenia?

 

Edytowane przez login1969
Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie wytestowana,puszke mam w innym domu

podmian karty to i zainstalowanie nowych sterow bo po id ja znalazło ale tryb półpasysywny nie działał

 

 

59a.png

wersja bez GS

ASCI taki sobie 2790MHZ w est max

3300 z krsystem

2081a6783d9929cb.thumb.jpg.0c3cefa13d852fd1107e761472f78987.jpg

 

Rożnica miedzy gigabyte gaming

6f9bbea4e0d1559c.jpg

wszystkie wentylatory z budy wylkecialy oprócz 1

hen.png

10 minut the last of us ,110fps 1440p

220w 60 stopni,1200rpm na 90mm wentylatorze

Wentylatory mocno rozczarowujace

Do biosu nie moge wejsc z DP

 

do biosu dało sie wejsc nie widzi tylko posta

https://www.3dmark.com/3dm/108929017

 

mk8.png

 

Ja juz na biosiku palit gamerock premium zobaczymy czy cos wyzej pocisnie na stock

 

Na palicie w est max 90 mhz wiecej wzgledem phantom

797f35dd485d64bc.thumb.jpg.e6247da5870a4143287b39d4e695c593.jpg

https://www.3dmark.com/3dm/108929680

https://www.3dmark.com/3dm/108932600

 

suwaczki lekko w prawo

f7d62db49bc84481.thumb.jpg.608e00e4640f441831574c93dbc0d631.jpg

Wolałem 4070ti bo z 600zł w kieszeni.Róznica w fps zadna a vram mi starczy.

https://www.3dmark.com/3dm/108932941

https://www.3dmark.com/3dm/108933201

i suwaki w prawo

https://www.3dmark.com/3dm/108933660

07ad52e641145646.thumb.jpg.2fa885d7006963f4a07f6cdb72b0e61c.jpg

Takze jakby karta kupowana za rogiem zwrociłbym, łozyska wentylatora bardzo słabe

r3s.png

JESZCZE SPRAWDZE BIOS GS ,MOZE JAKIEŚ LEPSZE STAROWANIE WENTYLATOREM,W CO WATPIE

Radeoniarze jednak tu pierdoły pisza

Frame generator nie robi zadnych błedów nawet od 25 fps

Z tej technologi zadowolony

930ea4606843ae11.jpg

Alan wake 2 max detail ,max rt 1440p.Takze tylko grac

płynnosć podbita mocno na FG

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, janek20 napisał:

Wolałem 4070ti bo z 600zł w kieszeni.Róznica w fps zadna a vram mi starczy.

Akurat 4070Ti (bez super) to najbardziej "okrojona" karta tej generacji. Te 12 GB Vram starcza, jak ktoś lubi niedoczytane tekstury lub stutter :). Taki 4070S, który ma wydajność niemal identyczną jak 4070Ti, a jest tańszy, jest po prostu produktem niższego segmentu. Po drugiej stronie mamy właśnie 4070Ti Super, który pozwala nawet jakoś sensownie grać w 4k, ot pozwala na to co 4080 tylko przy mniejszym klatkażu. Powód istnienia RTX 4070Ti w obecnej postaci od samego początku jest niejasny i sama envidia wyprodukowała go początkowo jako RTX 4080 Retarded 12GB.

 

14 godzin temu, janek20 napisał:

Radeoniarze jednak tu pierdoły pisza

Frame generator nie robi zadnych błedów nawet od 25 fps

Tak, dodatkowo pomiędzy kliknięciem a wystrzałem to można kawę zrobić. CP77 przy 25 natywnych FPS po włączeniu FG jest dalej tak samo niegrywany, mimo większego klatkażu, to dlatego taki RTX 4060 nie nadaje się do grania w cp77 z PathTracingiem... . Żeby dobrze robić sztuczki z AI to najpierw potrzebna jest solidna baza, na której można pracować.

Edytowane przez Adames
  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Nigdy nie miałem sutteru i doczytywania. Nie znam tego problemu. W całej historii tylko 1 gra tj rise od tomb rider na detalach vh na 980ti gdzie 6 GB to było za malo. I nie pisałem o lagu a błędach bo tu radeoniarze o tym pisali co jest bzdura. Widocznie oprócz pisania bzdur mają tendencję do przeinaczania xd

W każdym bądź razie oprócz wentylatorów zadowolony z produktu. Mamy rok 2024 a u palita nic się nie zmieniło. Tylko msi

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co ci radeoniarze mówią (ktokolwiek to jest XD ) ale używanie FG poniżej 60FPS mija się z celem. No chyba że kogoś jara to że msi afterburner pokazuje więcej klatek :D. Dużo zależy tez od gry, w FPS to raczej nie ma sensu . Np w CoD Warzone natywnie 175FPS po włączeniu AFMS 240FPS , co z tego jak czuć ten lag , chyba że zmieni się coś jak AMD znowu wprowadzi Anti-Lag+ . Ale np w Call to Arms - Gates of Hell Ostfront natywnie 130FPS po włączeniu AFMF 260FPS  i tu można grać , nie czuć tego ale to RTS . Tylko po co to włączać jak jest natywnie 130FPS ? :rotfl:

Edytowane przez Kawabonga
literówki
Link to post
Share on other sites

Jeśli gra ci się dobrze przy 25FPS to twoja sprawa , nikt Ci nie będzie mówił co dla ciebie jest dobre ;) . Ja na Amidze 1200 w Dooma też grałem przy 20FPS i grało się dobrze XD.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...