Kawabonga 209 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca A gdzie ja napisałem żeby nie grać z DLSS i nie ciszyć się z większej ilości klatek? Ja pisze o swoich preferencjach. Tylko nie zgadzam się z bzdurami ze DLSS jest taki wspaniały przez fanbojojow nvidi. Przecież wystarczy cofnąć się do kilka wypowiedzi wyżej i jeśli nie wychwalasz wszytkiego co wydaje nvidia to bluznisz . Trzeba przyznać że marktening nvidii jest na najwyższym poziomie, pranie mózgu ludziom też . Dobrze że jest wybór i jest opcja DLSS off i on. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
markovfreeman 44 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca 32 minuty temu, Kawabonga napisał: Tylko nie zgadzam się z bzdurami ze DLSS jest taki wspaniały przez fanbojojow nvidi. Nie zauważyłem, żeby ktoś pisał o "wspaniałości" dlss. Technika jest, spełnia swoją podstawową funkcję. A fanbojem zielonych nie jestem, po prostu wybrałem to co jest w tym momencie najwydajniejsze. 33 minuty temu, Kawabonga napisał: Jeśli nie wychwalasz wszytkiego co wydaje nvidia to bluznisz . Dlss i fg mają swoje bolączki, dlatego nie zauważyłem żeby ktoś je wychwalał pod niebiosa. Po prostu ludzie to akceptują i przyjmują z całym "dobrodziejstwe inwentarza". 35 minut temu, Kawabonga napisał: Trzeba przyznać że marktening nvidii jest na najwyższym poziomie, pranie mózgu ludziom też . Marketing zielonych jest jaki jest, jak w typowym bezwzględnym korpo. Do tego niestety przez brak konkurencji wykorzystują nasze słabości. 37 minut temu, Kawabonga napisał: Dobrze że jest wybór i jest opcja DLSS off i on. I na tym mogłeś poprzestać . Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca Marketing mistrzostwo. Dodają coś co pogarsza obraz, daje wiecej klatek aby ich karty nie wychodziły słabo na wykresach wydajności. Chcą za to dodatkowe pieniądze bo jeszcze wmawiają że to aut. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ODIN85 1024 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca Pogarsza tylko dla promila PCMR. Zwykły Kowalski będzie zachwycony. 1 1 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca (edytowane) Dokładnie, dla większości jakość się nie liczy, ważne aby płynniej było. Przyznać się kto kiedykolwiek grał z włączonym DSR na nvidii? Wszyscy podniecają się słabym DLSS a ja Wieśka 3 przeszedłem z DSR w 4k na monitorze 1080p rtx 3060ti i wtedy można mówić że widać było różnice w jakości i to plus. Tylko kto z użytkowników nvidii zagląda do panelu sterowania? . Jak nie ma opcji w grze to nic nie grzebią. Edytowane 2 Marca przez Kawabonga 1 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ODIN85 1024 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca No też nie bardzo bo gry są teraz w pierwszej kolejności robione pod 30fps dla milionów graczy na konsolach Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 2 Marca Udostępnij Napisano 2 Marca 3 minuty temu, ODIN85 napisał: No też nie bardzo bo gry są teraz w pierwszej kolejności robione pod 30fps dla milionów graczy na konsolach Konsolowcy to inna mentalność, tam to jakość jeszcze mniej się liczy. Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca (edytowane) W dniu 2.03.2024 o 11:45, Kawabonga napisał: Dokładnie, dla większości jakość się nie liczy, ważne aby płynniej było. Przyznać się kto kiedykolwiek grał z włączonym DSR na nvidii? Wszyscy podniecają się słabym DLSS a ja Wieśka 3 przeszedłem z DSR w 4k na monitorze 1080p rtx 3060ti i wtedy można mówić że widać było różnice w jakości i to plus. Tylko kto z użytkowników nvidii zagląda do panelu sterowania? . Jak nie ma opcji w grze to nic nie grzebią. Od momentu kiedy pojawiło się DSR wraz z Maxwellami, używam A, od kiedy jest DLDSR to również z niego korzystam. Już na RTX 3090 robił robotę, na RTX 4090 daje jeszcze więcej przyjemności. Częsty zestaw dla mnie to DLDSR do 5160x2160 + DLSS Quality przy max RT i PT + FG dla "Cyberpunk 2077", "Alan Wake 2". W "Alan Wake 2" oraz natywnym 3440x1440p ze wszystkim na max i DLAA (natywna rozdzielczość i rdzenie Tensor oddelegowane do ogarnięcia AA) + FG i jest pięknie. Co do DLSS oraz tego czy i o ile pogarsza jakość obrazu to w 1920x1080 nawet DLSS Quality w wielu tytułach niestety odczuwalnie wpływa na jakość. Jest to znacznie wyższy poziom niż FSR jednak nadal do natywki czuć braki. Od 2560x1440p zaczyna się robić ciekawie i tu faktycznie bywają sytuacje gdzie DLSS Q wygląda lepiej niż natywka. Dodać jednak trzeba, że to bardzo często kwestia faktu, iż TAA (Temporal Anti Aliasing) rozmydla obraz, a DLSS Q zapewnia zauważalnie ostrzejszy obraz i lepsze wygładzanie krawędzi niż natywka z AA. W 3840x2160 nie idzie w zasadzie rozróżnić jakości obrazu z DLSS Quality, nawet Balanced (kwestia implementacji w danym tytule). Nawet w 3440x1440p jest podobnie jak w 4K. Warto mieć również na uwadze to, że można czy to ręcznie czy za sprawą programu DLSS Swapper, podmieniać w danych tytułach iterację DLSS co przekłada się na polepszenie jakości, niwelację ghostingu (jeśli występuje) etc. Czy z kolei RT jest ciężkie do zauważenia? Cóż, są tytułu gdzie owszem tak, ale są również takie gdzie granie bez RT, a granie z RT czy PT to zupełnie inne doświadczenia w kwestii immersji wizualnej. Tytułu takie jak "Control", "Metro Exodus EE", "Cyberpunk 2077", "Alan Wake 2" to idealne przykłady na to zjawisko. Gier z RT przeszedłem do tej pory spokojnie kilkanaście (przygodę z RTX zacząłem od 2x RTX 2080 Ti tuż po premierze) i tam gdzie RT jest zaimplementowane zawsze włączam, dla mnie robi robotę. Istotna jest kwestia monitora. Prosty przykład, niedawno wpadł do mnie znajomy, który ma jakiś tam starszy monitor 2560x1440p TN. Mówił, że włączał RT, a nawet PT w "Cyberpunk 2077" i różnice widział ale bez szału. Jak zobaczył te same lokacje i te same ustawienia u mnie na oledzie to cóż, zakupił OLEDa i przymierza się do kupna RTX 5090 (ma na ten moment RTX 3080 12 GB więc całkiem fajne GPU nadal) i leci z tematem. Wszystko to jest kwestia indywidualna. Jeśli są dane możliwe technologie do wykorzystania to warto z nich korzystać. Czasy gdzie liczy się tylko natywna rozdzielczość już nie wrócą. Widać tendencje rynkowe. Po premierze serii RTX 2000 masę widziałem na forach wpisów jak to RT czy DLSS "zdechnie", "a, po co to komu?" etc. Typowe bicie piany przez malkontentów jakim ciężko spojrzeć na temat z szerszej perspektywy niż wieczne smęcenie. Jak to zazwyczaj bywa, rzeczywistość zweryfikowała ten temat i RT, a coraz częściej PT jest implementowane w grach. Takiego "Metro Exodus EE" nawet nie odpali się bez karty z obsługą RT. Techniki upscalingu to samo, to nowa normalność. Pchanie gdzie się da AI oraz rozwijanie tematu również doskonale pokazuje kierunek. Będą coraz nowsze wynalazki, coraz bardziej rozwojowe wersje danych technologii. Edytowane 4 Marca przez EH_Gosu 3 Cytuj Link to post Share on other sites
joker5513 2787 Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca 17 minut temu, EH_Gosu napisał: Po premierze serii RTX 2000 masę widziałem na forach wpisów jak to RT czy DLSS "zdechnie", "a, po co to komu?" etc. Czy tego niektórzy chcą czy nie niestety na zdechnięcie tych tematów nawet najbardziej zagorzali przeciwnicy niech nie liczą. Dziś to już właściwie bardziej można wyliczyć gry w których implementacji powyższego nie ma, niż tych co mają. BTW w "Starfield" sztandarowym tytule (podobno beznadziejnym, choć sam nie miałem okazji się zapoznać) dla podzespołów AMD jest RT? Bo DLSS wiem że nie ma na pewno. Są tylko jakieś nieoficjalne mody. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ODIN85 1024 Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca No chyba mieli prawo tak myśleć po wtopach typu HairWorks. Cytuj Link to post Share on other sites
r1023 873 Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca 3 godziny temu, joker5513 napisał: Czy tego niektórzy chcą czy nie niestety na zdechnięcie tych tematów nawet najbardziej zagorzali przeciwnicy niech nie liczą. Dziś to już właściwie bardziej można wyliczyć gry w których implementacji powyższego nie ma, niż tych co mają. BTW w "Starfield" sztandarowym tytule (podobno beznadziejnym, choć sam nie miałem okazji się zapoznać) dla podzespołów AMD jest RT? Bo DLSS wiem że nie ma na pewno. Są tylko jakieś nieoficjalne mody. dodali DLSS do starfielda i wygląda lepiej niż na AMD 3 godziny temu, ODIN85 napisał: No chyba mieli prawo tak myśleć po wtopach typu HairWorks. RT i PT to są zupełnie inne technologie o czegoś takiego jak Hairworks, cały czas chodzi o to żeby dognić jakość jaką masz w klasycznych rendererach ale żeby to działało w czasie rzeczywistym w trakcie gry to co NV zrobiła w serii 2000 to był przełom i RT będzie się rozwijać nie ważne czy znajdą się przeciwnicy czy nie (swoją drogą być przeciwnym rozwojowi to trzeba mieć chyba coś inaczej pod kopułą) Im bardziej się rozwinie tym oświetlenie w grach będzie bardziej realistyczne a nie fake-owane na różne sposoby. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Adames 470 Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca RT w obecnej postaci jest technologicznie straszliwie upośledzony. Nie mówię tu o efekcie działania a o sposobie obliczenia, którego algorytm pochodzi jakoś z 1991 roku. Owszem, udało się Nvidii dzięki sprzętowej implementacji wykonać to całkiem sprawnie, ale dalej jest to po prostu "brute-force", czy jak kto woli Monte-Carlo o odpowiednio dużym zagęszczeniu. Patrząc pod kątem technologiczno-algorytmicznym, to sam DLSS 3.5 czyli RayReconstruction jest o kilka rzędów wielkości bardziej rewolucyjny od samego RT. Dobre odszumianie danych w locie to problem sam w sobie dosyć złożony i model nvidii sobie z tym radzi naprawdę fajnie. Co do widoczności RT, to jak dla mnie to najbardziej działanie RT widać w Quake2 RTX. Ta gra bez RT naprawdę sporo traci. Metro Exodus EE ma po prostu słabo zrobione standardowe oświetlenie, stąd taki efekt WOOOW JAKIE TO SUPER. Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca @EH_Gosu Był teraz darmowy weekend na steamie z nowym Mortal Kombat 1 , postanowiłem podpiąć kompa pod mój TV 49" 4K HDR i przypomnieć sobie czasy jak jeszcze na Amidze robiliśmy z kumplami turnieje w Mortala . Gra ma ograniczenie do 60FPS i mój komp i tak się nudził w natywnej rozdzielczości i wszystkim na ultra. Ale postanowiłem sprawdzić ja wygląda z upscalingiem . To musze przyznać że nie widziałem różnicy . Grałem z kanapy około 2.5m od TV ale nawet z bliska nie widziałem pogorszenia grafiki względem natywnej jakości . Sprawdzałem FSR 2 na quality i Intel XeSS na ultra quality. Jednak upscaling z 4K ma sens , w 1440p tak średnio, na 1080p to już dla masochistów albo z wadą wzroku DLSS nie miałem okazji sprawdzać bo nie chciało mi się przynosić drugiego kompa z RTX 3060Ti z drugiego pokoju. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1288 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Prawilna wersja 4070ti.To musi być ciche 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kudłaty Futrzak 13 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca Chwalisz się kto ma większego "zaganiacza", czy jak? Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1288 Napisano 15 Marca Udostępnij Napisano 15 Marca W rzeczy samej ,chciałem pochwalić się gnojem 1 Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 16 Marca Udostępnij Napisano 16 Marca (edytowane) Opowiedz o niej. Za dużo jest tych modeli jak dla mnie ale z drugiej strony to dobrze bo jest w czym wybierać. U mnie problem jest taki, czy brać z górnej półki i dopłacać czy brać najtańszy model. Za ile ją wytargałeś, dlaczego nie SUPER tylko zwykła? Nie kalkulowało się dopłacać? Z recenzji Liptona to jest udany model. Jakie wrażenia? Edytowane 16 Marca przez login1969 Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1288 Napisano 16 Marca Udostępnij Napisano 16 Marca Jeszcze nie wytestowana,puszke mam w innym domu podmian karty to i zainstalowanie nowych sterow bo po id ja znalazło ale tryb półpasysywny nie działał wersja bez GS ASCI taki sobie 2790MHZ w est max 3300 z krsystem Rożnica miedzy gigabyte gaming wszystkie wentylatory z budy wylkecialy oprócz 1 10 minut the last of us ,110fps 1440p 220w 60 stopni,1200rpm na 90mm wentylatorze Wentylatory mocno rozczarowujace Do biosu nie moge wejsc z DP do biosu dało sie wejsc nie widzi tylko posta https://www.3dmark.com/3dm/108929017 Ja juz na biosiku palit gamerock premium zobaczymy czy cos wyzej pocisnie na stock Na palicie w est max 90 mhz wiecej wzgledem phantom https://www.3dmark.com/3dm/108929680 https://www.3dmark.com/3dm/108932600 suwaczki lekko w prawo Wolałem 4070ti bo z 600zł w kieszeni.Róznica w fps zadna a vram mi starczy. https://www.3dmark.com/3dm/108932941 https://www.3dmark.com/3dm/108933201 i suwaki w prawo https://www.3dmark.com/3dm/108933660 Takze jakby karta kupowana za rogiem zwrociłbym, łozyska wentylatora bardzo słabe JESZCZE SPRAWDZE BIOS GS ,MOZE JAKIEŚ LEPSZE STAROWANIE WENTYLATOREM,W CO WATPIE Radeoniarze jednak tu pierdoły pisza Frame generator nie robi zadnych błedów nawet od 25 fps Z tej technologi zadowolony Alan wake 2 max detail ,max rt 1440p.Takze tylko grac płynnosć podbita mocno na FG 1 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Adames 470 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca (edytowane) 14 godzin temu, janek20 napisał: Wolałem 4070ti bo z 600zł w kieszeni.Róznica w fps zadna a vram mi starczy. Akurat 4070Ti (bez super) to najbardziej "okrojona" karta tej generacji. Te 12 GB Vram starcza, jak ktoś lubi niedoczytane tekstury lub stutter . Taki 4070S, który ma wydajność niemal identyczną jak 4070Ti, a jest tańszy, jest po prostu produktem niższego segmentu. Po drugiej stronie mamy właśnie 4070Ti Super, który pozwala nawet jakoś sensownie grać w 4k, ot pozwala na to co 4080 tylko przy mniejszym klatkażu. Powód istnienia RTX 4070Ti w obecnej postaci od samego początku jest niejasny i sama envidia wyprodukowała go początkowo jako RTX 4080 Retarded 12GB. 14 godzin temu, janek20 napisał: Radeoniarze jednak tu pierdoły pisza Frame generator nie robi zadnych błedów nawet od 25 fps Tak, dodatkowo pomiędzy kliknięciem a wystrzałem to można kawę zrobić. CP77 przy 25 natywnych FPS po włączeniu FG jest dalej tak samo niegrywany, mimo większego klatkażu, to dlatego taki RTX 4060 nie nadaje się do grania w cp77 z PathTracingiem... . Żeby dobrze robić sztuczki z AI to najpierw potrzebna jest solidna baza, na której można pracować. Edytowane 17 Marca przez Adames 1 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Nie sprawdzałem FG ale AFMF nawet przy natywnych 60FPS po włączeniu czuć lag a co dopiero przy 25FPS Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1288 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Nigdy nie miałem sutteru i doczytywania. Nie znam tego problemu. W całej historii tylko 1 gra tj rise od tomb rider na detalach vh na 980ti gdzie 6 GB to było za malo. I nie pisałem o lagu a błędach bo tu radeoniarze o tym pisali co jest bzdura. Widocznie oprócz pisania bzdur mają tendencję do przeinaczania xd W każdym bądź razie oprócz wentylatorów zadowolony z produktu. Mamy rok 2024 a u palita nic się nie zmieniło. Tylko msi Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca (edytowane) Nie wiem co ci radeoniarze mówią (ktokolwiek to jest XD ) ale używanie FG poniżej 60FPS mija się z celem. No chyba że kogoś jara to że msi afterburner pokazuje więcej klatek . Dużo zależy tez od gry, w FPS to raczej nie ma sensu . Np w CoD Warzone natywnie 175FPS po włączeniu AFMS 240FPS , co z tego jak czuć ten lag , chyba że zmieni się coś jak AMD znowu wprowadzi Anti-Lag+ . Ale np w Call to Arms - Gates of Hell Ostfront natywnie 130FPS po włączeniu AFMF 260FPS i tu można grać , nie czuć tego ale to RTS . Tylko po co to włączać jak jest natywnie 130FPS ? Edytowane 17 Marca przez Kawabonga literówki Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1288 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca 175? U mnie czuć lag przy 800. Nie widzę sensu dyskusji o niczym Cytuj Link to post Share on other sites
Kawabonga 209 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Jeśli gra ci się dobrze przy 25FPS to twoja sprawa , nikt Ci nie będzie mówił co dla ciebie jest dobre . Ja na Amidze 1200 w Dooma też grałem przy 20FPS i grało się dobrze XD. Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1288 Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca (edytowane) Gdzie widziałeś screen z 25 . Przetrzyj blyry tam jest 92. W tyle ty nie grasz w Allan wake z rt bo nie możesz xd Edytowane 17 Marca przez janek20 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.