Skocz do zawartości

Recommended Posts

6 godzin temu, Rebelmind napisał:

Ale to w "tym segmencie" to masz na myśli cenę ~2500 PLN czy RTX 4060 Ti? 

 

Bo jeśli 4070 Ti ma kosztować ~5000 PLN to ani 4060 Ti nie będzie za 2500 PLN, ani nawet 4060; może 4050 się zbliży do tego pułapu, ale na wydajność nie wiadomo jaką bym nie liczył. 

tzw. mid :) Wiadomo, że ceny są przestrzelone. Chodzi mi o następcę 4060/4060 TI - wiadomo kiedy premiera? Czy na razie zero szczegółów odnośnie spodziewanej wydajności i cen? No i co sądzisz o tym TUF-ie?

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, emilstw napisał:

tzw. mid :) Wiadomo, że ceny są przestrzelone. Chodzi mi o następcę 4060/4060 TI - wiadomo kiedy premiera? Czy na razie zero szczegółów odnośnie spodziewanej wydajności i cen? No i co sądzisz o tym TUF-ie?

Pewnie jakoś między marcem a majem.

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites

@EH_Gosu - podczas testowania kart na nowym Wiedzminie z next gen patchem zaobserwowałeś może spadek użycia GPU. W zabudowaniach szczególnie użycie GPU leci mi do około 70% i spadki klatek do nawet 45-40fps. Nie mogę tego wyeliminować. RT mam włączone globalne oświetlenie (1 opcja) i okluzję otoczenia (4 opcja); DLSS na jakość, Hairoworks wyłączone, reszta na max, Nvidia Reflex włączone. 

 

Po prostu mój 9900K już robi pod siebie czy cos się zjednało?

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, joker5513 napisał:

potencjalną szybka śmierć pamięci...

Głównie o to chodzi. Zwłaszcza jak ktoś kopał w domowych warunkach bez większego pojęcia o temacie i się gotowały non-stop przez kilka-kilkanaście miesięcy. No i jeszcze tematy na forum że ktoś kupił kartę z przerobionym biosem, bo sprzedającemu się nie chciało/zapomniał podmienić.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, joker5513 napisał:

@EH_Gosu - podczas testowania kart na nowym Wiedzminie z next gen patchem zaobserwowałeś może spadek użycia GPU. W zabudowaniach szczególnie użycie GPU leci mi do około 70% i spadki klatek do nawet 45-40fps. Nie mogę tego wyeliminować. RT mam włączone globalne oświetlenie (1 opcja) i okluzję otoczenia (4 opcja); DLSS na jakość, Hairoworks wyłączone, reszta na max, Nvidia Reflex włączone. 

 

Po prostu mój 9900K już robi pod siebie czy cos się zjednało?

 

Nawet na i9-13900K 5.7 GHz mam spadki GPU usage do okolic 85% na RTX 4090 w 3440x1440p maksowanym z RT + DLSS Quality. Klatki wtedy z okolic 120 lecą na 90 Takie smaczki ma W3 NG. Jest jak jest, obadaj patent co @Rebelmind podrzucił. Ja jeszcze tego nie sprawdzałem bo wydajności nie brakuje na RTX 4090, obadam ewentualnie na 3090 Ti czy 3090 jeszcze.

Link to post
Share on other sites

Panowie, taka konkluzja, a nie macie takiego poczucia, że przełożenie implementacji RT+DLSS na samą jakość rozgrywki w Wieśku po prostu kuleje? Może ja mam coś nie tak z oczami... (choć niby na badaniach okresowych wada 0,0 0,0) ... ale jak dla mnie tj. po prostu mydło, mało tego lokacji gdzie RT pokazuje "pazura" jest relatywnie mniej jak tych gdzie wszelakiej maści glitche ściśle związane z implementacją skutecznie zniechęcają do uruchomienia tej opcji.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, pendzel_3 napisał:

Panowie, taka konkluzja, a nie macie takiego poczucia, że przełożenie implementacji RT+DLSS na samą jakość rozgrywki w Wieśku po prostu kuleje? Może ja mam coś nie tak z oczami... (choć niby na badaniach okresowych wada 0,0 0,0) ... ale jak dla mnie tj. po prostu mydło, mało tego lokacji gdzie RT pokazuje "pazura" jest relatywnie mniej jak tych gdzie wszelakiej maści glitche ściśle związane z implementacją skutecznie zniechęcają do uruchomienia tej opcji.

Jeśli grasz poniżej 4k możesz mieć takie odczucia.

Jak dla mnie tylko w takiej rozdzielczości ma sens to całe Dlls i to tylko w trybie Jakość.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
25 minut temu, pendzel_3 napisał:

Panowie, taka konkluzja, a nie macie takiego poczucia, że przełożenie implementacji RT+DLSS na samą jakość rozgrywki w Wieśku po prostu kuleje? Może ja mam coś nie tak z oczami... (choć niby na badaniach okresowych wada 0,0 0,0) ... ale jak dla mnie tj. po prostu mydło, mało tego lokacji gdzie RT pokazuje "pazura" jest relatywnie mniej jak tych gdzie wszelakiej maści glitche ściśle związane z implementacją skutecznie zniechęcają do uruchomienia tej opcji.

DLSS to przereklamowane g..no a raczej mydło :D. Na yt tego nie widać. To trochę żałosne że Liptony , Blacki i inni youtuberzy nigdy o tym nie mówią. Oni to tylko cyferki podają ile to daję wzrostu. O jakości obrazu jakoś cisza. W warzone 2.0 wyłączałem DLSS i ustawiłem wyostrzanie FidelityFX, zszedłem z detalami aby fps był podobny i obraz niebo a ziemia. Lepiej wygląda gra na średnich detalach z fidelity niż ultra z DLSS jakość.

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, pendzel_3 napisał:

Panowie, taka konkluzja, a nie macie takiego poczucia, że przełożenie implementacji RT+DLSS na samą jakość rozgrywki w Wieśku po prostu kuleje? Może ja mam coś nie tak z oczami... (choć niby na badaniach okresowych wada 0,0 0,0) ... ale jak dla mnie tj. po prostu mydło, mało tego lokacji gdzie RT pokazuje "pazura" jest relatywnie mniej jak tych gdzie wszelakiej maści glitche ściśle związane z implementacją skutecznie zniechęcają do uruchomienia tej opcji.

Zarówno na RTX 3090 jak i RTX 4090 ogrywam W3 NG w 3440x1440p maksowanym z RT + DLSS Quality i wygląda zdecydowanie lepiej niż bez DLSS czy z tym dziwacznym wbudowanym AA jakie maśli. Generalnie rzecz wygląda zdecydowanie lepiej z RT ON vs  RT OFF.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, ODIN85 napisał:

ak dla mnie tylko w takiej rozdzielczości ma sens to całe Dlls i to tylko w trybie Jakość.

No i tutaj muszę przyznać, że to była jakaś ostatnia furtka która przychodziła mi do głowy, czyli... idziemy powiedzmy w 4k + DLSS i gdzieś z tego doszukujemy się profitów.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Kawabonga napisał:

DLSS to przereklamowane g..no a raczej mydło :D. Na yt tego nie widać. To trochę żałosne że Liptony , Blacki i inni youtuberzy nigdy o tym nie mówią. Oni to tylko cyferki podają ile to daję wzrostu. O jakości obrazu jakoś cisza. W warzone 2.0 wyłączałem DLSS i ustawiłem wyostrzanie FidelityFX, zszedłem z detalami aby fps był podobny i obraz niebo a ziemia. Lepiej wygląda gra na średnich detalach z fidelity niż ultra z DLSS jakość.

 

No na YT nie widać tego jak dobrą DLSS robi robotę (kompresja YT) przy czym żeby tą robotę zobaczyć to ponad 1080p trzeba wyjść. Absolutne minimum to 2560x1440p + DLSS Quality, a im wyższa rozdzielczość tym lepsze efekty. Sam nie raz używam DLSS Quality w 3440x1440p w tytułach gdzie bez DLSS i tak i tak wydajności nie brakuje i jest jej zapas, jednak DLSS w niektórych tytułach (nie każdym naturalnie) potrafi przeskoczyć jakością obrazu natywkę co jest naprawdę świetną kwestią. Co do Warzone nie wypowiem się bo nie gram w gry tego gatunku. Fenomenalnie sprawdza się DLAA oraz DLDSR które polecam używać tam gdzie jest taka możliwość (DLAA) i oczywiście GPU pozwoli ze względu na wydajność (DLDSR).

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, EH_Gosu napisał:

 

No na YT nie widać tego jak dobrą DLSS robi robotę przy czym żeby tą robotę zobaczyć to ponad 1080p trzeba wyjść. Absolutne minimum to 2560x1440p + DLSS Quality, a im wyższa rozdzielczość tym lepsze efekty. Sam nie raz używam DLSS Quality w 3440x1440p w tytułach gdzie bez DLSS i tak i tak wydajności nie brakuje i jest jej zapas, jednak DLSS w niektórych tytułach (nie każdym naturalnie) potrafi przeskoczyć jakością obrazu natywkę co jest naprawdę świetną kwestią.

Gram w 1440p , podaj mi tytuł gdzie DLSS quality wygląda lepiej niż natywna jakość , bo chyba na taką grę jeszcze nie trafiłem ;)

Gram teraz w CP2077 z DLSS w 1440p z RT bo inaczej się nie da , mydło , artefakty , jakieś dziwne błyski świateł, gdzie nawet na FSR tego nie ma .

Edytowane przez Kawabonga
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

A, proszę bardzo nawet więcej niż trzy, gdzie jest tego naturalnie więcej. "Deliver us on the Moon", "Metro Exodus EE", "Shadow of the Tomb Raider", "Witcher 3 NG", - wszystkie w oparciu o 3440x1440p oraz 3840x2160. Co do artefaktów graficznych w CP2077 to norma bez DLSS nawet. Ta gra tak ma.

 

DLSS już od 2.0 zaczął robić robotę i coraz lepiej ta robota wygląda, a mam z DLSS styczność od Turingów gdzie pierwsze koty za płoty to była maślanka tragiczna. Temat jest coraz lepiej rozwijany, sprawdzałem na kilkudziesięciu różnych GPU, masie konfigów, różnych grach i osobiście jestem zwolennikiem DLSS przy czym też rozumiem ludzi jakim to nie pasi bo każdy ma swoje subiektywne odczucia więc tu nie ma czegoś takiego jak "moja racja jest mojsza". No i to też jest kwestia implementacji DLSS i tego jak w danej grze działa, wygląda etc. No i też zastrzeżenie, że nawet w wyższych rozdzielczościach tryby Performance czy Ultra Performance to już masło, Quality robi robotę, a z Balanced jest różnie - czasem wygląda dobrze, czasem już degradacja jakości widoczna, kwestia tytułu. Warto pokombinować z DLSS Quality / Balanced u Ciebie + filtr ostrości ręcznie czy to przez NV Freestyle uzyskany w danej grze czy z poziomu NV CP. Można naprawdę fajne efekty osiągnąć. Pokombinuj :)

 

 

 

Edytowane przez EH_Gosu
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, EH_Gosu napisał:

A, proszę bardzo nawet więcej niż trzy, gdzie jest tego naturalnie więcej. "Deliver us on the Moon", "Metro Exodus EE", "Shadow of the Tomb Raider", "Witcher 3 NG", - wszystkie w oparciu o 3440x1440p oraz 3840x2160. Co do artefaktów graficznych w CP2077 to norma bez DLSS nawet. Ta gra tak ma.

 

DLSS już od 2.0 zaczął robić robotę i coraz lepiej ta robota wygląda, a mam z DLSS styczność od Turingów gdzie pierwsze koty za płoty to była maślanka tragiczna. Temat jest coraz lepiej rozwijany, sprawdzałem na kilkudziesięciu różnych GPU, masie konfigów, różnych grach i osobiście jestem zwolennikiem DLSS przy czym też rozumiem ludzi jakim to nie pasi bo każdy ma swoje subiektywne odczucia więc tu nie ma czegoś takiego jak "moja racja jest mojsza". No i to też jest kwestia implementacji DLSS i tego jak w danej grze działa, wygląda etc.

 

 

 

Właśnie kolega wyżej pisze że w Witcher 3 NG widzi mydło , więc wychodzi na to że to bardzo subiektywne odczucia , jeden to od razu zobaczy mydło a drugiemu to nie przeszkadza . 8-)

A co do tego że DLSS działa coraz lepiej to tak, zgodzę się. W CB2077 chyba do patcha 1.6 była stara wersja . Podmieniałem sobie .dll na najnowszą wersję DLSS i faktycznie część artefaktów i migania ustępowała albo było mniej widoczne , ale jak przełączałem na FSR to nie było zadnych artefaktów . Teraz w 1.61 dali najnowsza wersję DLSS.

Można sobie sprawdzić jaka gra ma jaką wersje DLSS. 

U mnie to wygląda tak :

r2r.png

 

ooo.. i nawet widzę że w Portalu jest jeszcze nowsza wersja :) Nawet nie zauważyłem , trzeba będzie wrzucić do CB2077 ;)

Edytowane przez Kawabonga
Link to post
Share on other sites

Czyli Panowie, jak zawsze szczegóły stanowią... tutaj @EH_Gosu nie podejrzewam o jakiekolwiek przekoloryzowanie, w jednym tytule wygląda to lepiej a w innym gorzej.... w w/w Wiesławie, niestety na ten czas gorzej... + ogólnie wyższa rozdziałka do relatywnego skorzystania z ficzera.

 

Ciekawe informacje, ciekawi ludzie, ciekawe forum......

 

Korzystając, wszystkim życzę mega sukcesów w nowym roku, osiągnięcia celów a nawet ich przebicia!....

 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, EH_Gosu napisał:

DLSS już od 2.0 zaczął robić robotę i coraz lepiej ta robota wygląda, a mam z DLSS styczność od Turingów gdzie pierwsze koty za płoty to była maślanka tragiczna. Temat jest coraz lepiej rozwijany, sprawdzałem na kilkudziesięciu różnych GPU, masie konfigów, różnych grach i osobiście jestem zwolennikiem DLSS przy czym też rozumiem ludzi jakim to nie pasi bo każdy ma swoje subiektywne odczucia więc tu nie ma czegoś takiego jak "moja racja jest mojsza". No i to też jest kwestia implementacji DLSS i tego jak w danej grze działa, wygląda etc.

Masz rację, technologia się rozwija i wygląda to coraz lepiej. Ja natomiast jestem osobiście zszokowany tym co robi FSR od 2.0 w górę i to bez wsparcia Tensorów. Jakość jest porównywalna (to akurat subiektywne), a w dodatku działa na kartach Nv, bodajże już od serii 1xxx. IMO mamy powtórkę z rozrywki z G-synca, gdzie monitory pod to przystosowane (ze specjalnym drogim chipem od Nv) były prawie 2x droższe, później AMD weszło z otwartym Freesync i pozamiatało (dla mnie must-have, nie wyobrażam sobie teraz grać bez adaptive synca), tutaj może być podobnie. Osobiście dla mnie obydwa rozwiązania są złem koniecznym bo powodują mniejszą lub większą utratę szczegółów i glitche, więc gdzie tylko da się wyciągnąć te 48-60fps to używam natywnej rozdzielczości. Podobnie z RT, wolę mieć ostry jak żyleta obraz niż lepsze oświetlenie w rozmytych scenach. Technologia fajna, ale wolę zaczekać jak nie będzie potrzebować żadnych "przyspieszaczy".

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kawabonga napisał:

Gram w 1440p , podaj mi tytuł gdzie DLSS quality wygląda lepiej niż natywna jakość , bo chyba na taką grę jeszcze nie trafiłem ;)

Warhammer Darktide, niedawno była premiera. Na PurePC masz nawet test implementacji RT + DLSS. Rzeczywiście na DLSS Quality obraz jest lepszej jakości. 

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Artok napisał:

Warhammer Darktide, niedawno była premiera. Na PurePC masz nawet test implementacji RT + DLSS. Rzeczywiście na DLSS Quality obraz jest lepszej jakości

I o takie info czekałem, bo wiecie jak człowiek zawodowo trzyma w ryzach całe IT średniej firmy + dziecko to potem mało czasu na testy zostaje, zero domyślnej negacji... fakty tutaj w tym wątku i tego się trzymamy. (wiem, pamiętam... kiedyś byłem gnojem, dorosłem, przepraszam wszystkich).

Edytowane przez pendzel_3
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Artok napisał:

Warhammer Darktide, niedawno była premiera. Na PurePC masz nawet test implementacji RT + DLSS. Rzeczywiście na DLSS Quality obraz jest lepszej jakości. 

Ok , sprawdziłem , widać mydło na screenach , a co dopiero w real game :D

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, pendzel_3 napisał:

wiem, pamiętam... kiedyś byłem gnojem, dorosłem, przepraszam wszystkich).

Tego jest teraz tyle do ogarnięcia, że rzyci nie starczy - dlatego jest forum, żeby się dzielić i doszkalać ;)

 

Nie rozwija się tylko ten, co nic nie robi. 

 

4 minuty temu, pendzel_3 napisał:

Poczekajcie Panowie... skupmy się może na tym, skąd mogą wynikać te rozbieżności w percepcji? 

Jak blisko siedzisz monitora, jaki masz monitor (TN, VA, IPS), jaką masz jasność / natężenie / nasycenie kolorów. Ja do dzisiaj nie mogę "odzobaczyć" różnic w reprodukcji kolorów Radeon vs Geforce, ale to widać jedynie jeśli masz monitor, który taki gamut potrafi wyświetlić Oraz odpalasz 1:1 ten sam tytuł, w tej samej scenie pierwej na jednej karcie, potem na drugiej.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pendzel_3 napisał:

Poczekajcie Panowie... skupmy się może na tym, skąd mogą wynikać te rozbieżności w percepcji? 

Przecież wszystkie szczegóły i krawędzie są wyblurowane , widać to zwłaszcza jak się powiększy screeny i przełącza się miedzy nimi . Na tym screenach z suwaczkiem nie widać różnic za bardzo . 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...