Skocz do zawartości

kokosnh

Moderator
  • Liczba zawartości

    12787
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4013 Doskonały

O kokosnh

  • Tytuł
    Maniak

Informacje

  • Płeć:
    Mężczyzna

Osiągnięcia

  • 3DMark 06:
    24404

Ostatnie wizyty

136170582 wyświetleń profilu
  1. Pierwsze pytanie to na jakim sprzęcie i w jaki port włożone. Na tym Z97 GAMING 5 co masz w sygnaturze, to wyciągniesz na M.2 ledwo 10Gbps Co do samych prędkości, to proponuje poczytać jak działa RAID 0 przy SSD NVMe. Zazwyczaj nawet jeśli w benchmarkach wygląda lepiej, to w rzeczywistości przy małych próbkach, często jest tak samo, lub minimalnie gorzej. Co do prędkości wczytywania gier, różnice powinny być w granicy błędu pomiarowego.
  2. Jeśli to prawda, to raczej dałbym sobie spokój. Być może wystarczyło na nowym CSM-a włączyć na legacy, ale jak teraz na starym też nie działa, to bym sobie dał spokój i postawił system na nowo.
  3. i 80 mm długości? Więc wygląda na zwykły SSD M.2 NVMe PCIe 3.0, klucz M, 2280. Kup pierwsza lepsza obudowę USB 10Gbps do -> M.2 NVMe 2080 klucz M. Jak możesz to szukaj takiej wspierającej TRIM passthrough Najlepiej tez coś co ma radiator, a nie gładkie aluminium.
  4. Nie wiem co to om8sbp3512k-ah, ale wygląda na NVMe policz ilość pin-ów po obu stronach SSD, tej mniejszej części przy wcięciu. Jest 5 i 6 czy 5 i 4 piny? Wygląda na 2280 tzn 80 mm długości. Kup pierwsza lepsza obudowę USB 10Gbps -> SSD M.2 NVMe 2280 (poniżej 100zł powinieneś coś kupić, chyba że w Polsce chcesz kupić)
  5. Jaki to konkretnie SSD? Jaki model, bo sam klucz niewiele mówi. Jeśli to SSD NVMe to nie widziałem adapterów pod SATA, są tylko takie pod USB.
  6. Jak często się usypiają a później wybijają? HDD są projektowane na około 300'000 cykli, ale przeżywają zwykle więcej. Jeśli to się nie dzieje non stop, to bym się nie martwił. możesz sprawdzić w crystaldiskinfo ile masz obecnie, załącz screen-a z tabelką S.M.A.R.T.
  7. Cofam to, do czegoś takiego potrzebujesz specjalnej przedłużki SATA, zwykły kabel SATA ma złe wejście. To koszt około 9-13zł. Dostawą na ali. Na allegro chodzą po 9-11zł + 7 zł dostawy
  8. pierwsze co mi się rzuca w oczy, to napęd jak mniemam Asus BW-16d1HT ma SATA I (może ale nie musi być to problem, powinno być wstecznie kompatybilne, ale... ) Drugie to zasilanie. Obudowa zasilana jest 12V 2A. Napęd potrzebuje 5V i 12V ale nigdzie nie znalazłem ile Amper. Można by spróbować użyć zwykłego komputerowego kabla sygnałowego SATA (tak aby napęd był oddalony od tego mostu Unitek S1222A) i zasilić napęd normalnie wtyczką zasilania z zasilacza PC. Tak bym testował czy to moc/napięcia są problemem.
  9. Tak jest normalny niestety. jeśli co 5 sekund klika. głowice się ruszają. https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/81Rw5GhVrbS.pdf HDD wygląda na zdrowy, tak wygląda większość HDD na skanie. Możesz sobie zobaczyć na poradnikach.
  10. trzeba puścić skan sektorów i zobaczyć. SMART też trzeba sprawdzić. Jeśli by to było tylko logiczne uszkodzenie, to można by było takiego zainicjować i stworzyć czyste partycje.
  11. to jest klasa 7200 rpm, czyli szybszy od WD180EDFZ i podobno nie potrzebuje zatykania 3.3V aby działać, na wtyczce zasilającej SATA. Najlepiej prędkość sprawdzić analizatorem spektrum dźwiękowego, normalnie aplikacją na telefon. Bo WD podaje jedynie klasy prędkości, a nie prędkości (no i dla WD180EDFZ/WD180EDGZ nie ma oficjalnej specyfikacji) każdy HDD ma taki "wzór" regularny. 18TB to 16.370904632 TiB Tylko windows używa TiB a wyświetla je jako TB i tu całe zamieszanie. Jest OK. To mogą być ruchy głowic, przy teście odczytu raczej nie p
  12. Przede wszystkim nie ruszać HDD podczas jego pracy. Nie włączać jak jest zimny (poczekać aż się powoli ogrzeje, nie kłaść na kaloryferze) HDD ma leżeć/stać na stabilnym podłożu, bez możliwości przewrócenia. Przy włączeniu nie ma znaczenia zbytnio. Jak wyłączasz, najlepiej wysunąć HDD, lub wyłączyć PC. HDD w kieszeni powinien przejść w tryb uśpienia i wtedy najbezpieczniej jest go wyłączyć z zasilania. Naciśnięcie przycisku w takiej sytuacji pewnie go włączy.
  13. uwalony MBR oznacza tylko tyle, że nie dostaniesz się do danych tak po prostu z exploratora windows. Ale dane ciągle są na HDD i da się do nich dobrać inaczej. Jeśli przyczyną uwalonego MBR był bad sektor, to się wykona realokację i nadpisze poprawnym MBR i tyle. Niektóre MBR mogą mieć, ale nie muszą, sum kontrolnych. Ogólnie nie dość że informacje o partycjach są zapisywane w jednym miejscu, to sumy kontrolne nie są wymagane. Ale dysk bez MBR będzie sobie działać. Nie rozumiem czemu MBR miałby po latach być nieczytelny? chodzi ci o bit rot, bit flip? Nawet jeśli, to nadpisze
  14. Ograniczenia wynikające czysto z MBR, jak wielkość partycji, ilość partycji itp, pomijam kompletnie, bo nie o tym jest temat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...