Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Skoro problem olejowy za tobą to można coś tam powalczyć i 230-250 koni powinno wjechać bez żadnego problemu po drobnych modyfikacjach, bo nawet po samym programie na seryjnych gratach wyskakuje zazwyczaj około 210-215 koni. Jeżeli jednak celujesz w okolice 300, no to cóż - ja bym mimo wszystko myślał o zmianie auta. Doprowadzenie tego samochodu do takiej mocy na odpowiednim poziomie (nie mylić z druciarstwem "byle na wykresie pykło 300") będzie kosztować sporo hajsu. Nie wiem na ile sobie cenisz takie zabiegi i swoje auto, ale ja osobiście albo bym odpuścił tak ambitne plany dla A4 z 1.8tfsi, albo zwyczajnie dołożył siano które będzie trzeba w nie wsadzić żeby to miało ręce i nogi i kupił S4 gdzie to ręce i nogi miało już wyjeżdżając z fabryki.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Auto na ten moment nie wymaga wkładu finansowego. Pisząc o wymianie rozrządu czy kompletnego sprzęgła wraz z dwumasą miałem na myśli iż przed podniesieniem mocy doskonale zdaje sobie sprawę, że samochód musi być w 100% sprawny. Zwiększenie mocy i momentu tylko przyśpieszy proces ich zużywania. Dodam jeszcze, że buda B8 bardzo mi sie podoba. Chcąc mieć większą moc musiałbym zakupić auto z silnikiem 2.0 lub 3.0 co jak wiemy niesie ze sobą ryzyko. W przypadku silnika 2.0 branie oleju (jak już wspomniałem mam sztukę, która ma już ten problem załatwiony), a na 3.0 raczej mnie nie stać. Zdaje sobie sprawę ile wyniesie koszt wymiany wyżej opisanych elementów i, że po sprzedaży obecnego samochodu + koszt części które chce wymienić być może pozwoliło by mi zakupić S4 B8 ale w jakim stanie byłby samochód to nie wiadoma. A tak mam auto sprawdzone przy, którym trochę sobie podłubie :)

Link to post
Share on other sites

Najrozsądniej to jest zrobić program i na tym bym poprzestał . Chcesz mieć ciut więcej mocy , poprawiasz wydech , może intercooler , ale to kwestia jak wydajny jest oryginalny i na tym koniec . Potem przeskok na 250 koni jest już bez sensu bo wydasz podobne pieniądze na 300+

Octavia 1.8 na osprzęcie z golfa 2.0 265 i paru innych rzeczach miała 340koni .

Do wzdłużnego 1.8tfsi nie wiem jaka turbina podchodzi pnp . Może coś od 2.0 tfsi 225 . Powinno to dać ze 260-280 koni w 1.8 .

Ale zakładam masz fwd ,więc kontrolka od trakcji będzie mrugać dosyć często . Miałem 1.8t w passacie może ze 200koni start z miejsca to było tylko bezradne mielenie kołami .

Ja w sumie miałem nie kupować auta , ale przeglądając ogłoszenia natknąłem się na fajny egzemplarz w rozsądnej cenie . Po 24h już stoi na podwórku . Mercedes w207 e250 CDI .

eb6286cfe349510c.jpg

 

W razie moje w204 jest do sprzedania jak ktoś by miał ochotę 

  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites

Dzięki , oglądałem te modele od kilku miesięcy i chyba w związku z koronką dosyć mocno staniały . Wcześniej chciałem mieć ten model , ale były za drogie , a teraz staniały z 10-20% w ciągu 2-3 miesięcy . Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji . Teraz wymiana olei i filtrów i mam nadzieję , że nie trzeba będzie więcej inwestować . Wydaje się być sprawny , no ale na razie 30km przejechane do domu tylko .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Panowie czym zabezpieczyć nadwozie , głównie chodzi mi o cześć przednią przed uszkodzeniami mechanicznymi (kamyki , piasek ) , ewentualnie też szybę . Bo w mercu 3 lata temu była jak nowa , a teraz jest cała masa śladów jak po piaskowaniu to samo ze zderzakiem  . W nowszym sprzęcie nie chciał bym tego . Folia odpada (cena) 

Link to post
Share on other sites

Kurcze cały urok auto straci bez zderzaka ;) ale przemyślę :) kiedyś oglądałem jakiś test , nie wiem czy to nie było 101 napraw . Nakładali coś na maskę potem rysowali szczotką drucianą . Może w wolnej chwili poszukam tego odcinka . Chyba że przejdę jutubowy kurs nakładania folii i sam będę próbował :)

Link to post
Share on other sites

kiedyś oglądałem jakiś test , nie wiem czy to nie było 101 napraw . Nakładali coś na maskę potem rysowali szczotką drucianą . Może w wolnej chwili poszukam tego odcinka .

To było w zakupie kontrolowanym i bodajże rysowali szczotką jakieś Ferrari.

 

edit: znalazłem, ale tutaj stosują właśnie jakąś folię 

 

 

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to tylko mnie denerwuje czy innych też. Na nowych osiedlach domków jednorodzinnych, projektuje się drogi o jednym pasie ruchu. Żeby się wyminąć trzeba zjechać na pobocze, które i tak może niedługo zniknąć bo powstaną nowe domy i ogrodzenia.
Widoczność słaba, wszędzie płoty, kszaki, drogi przecinają się pod różnymi dziwnymi kątami. Nie ma nawet gdzie auta specjalnie zaparkować.
Widziałbym to tak, że projektuje się drogę o dwóch, przeciwnych pasach ruchu, chodnik i pobocze. 

Edytowane przez leto87
Link to post
Share on other sites
Widziałbym to tak, że projektuje się drogę o dwóch, przeciwnych pasach ruchu(przeciwnych), chodnik i pobocze. 

 

 

Albo zwyczajnie jednokierunkowe i jednostronnie zakaz parkowania. Jeżeli to osiedle gdzie dużo dróg równoległych to żaden problem, a całe zamieszanie z mijaniem i omijaniem slalomem aut parkujących na poboczu znika.

 

Nie wszędzie jest kasa by wszędzie klepać dwupasmowe drogi z chodnikami, ani miejsce na to by oprócz chodnika było jeszcze pobocze. Jednokierunek załatwia sprawę bez podnoszenia kosztów. No ale do tego trzeba się tematem zainteresować, a zarządcy drogi najczęściej mają to gdzieś i nie widzą problemu.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Liczy się kasa za sprzedanie jak największej ilości metrów . A to że ulica jest za wąska to przy zakupie swojego wymarzonego domu mało kto się przejmuje . Z drugiej strony jak ktoś by miał możliwość dopłacenia za szersze drogi i chodniki to i tak pewnie 90% ludzi by się na to nie zdecydowała .

 

Ja mam 30 letni dom , teraz u mnie na osiedlu zaczęli dopiero kłaść asfalt . I z szerokiej drogi nagle zrobiło się zupełnie coś innego . Powstały chodniki , ścieżki rowerowe , na których i tak ludzie parkują auta przyzwyczajeni dawnymi nawykami i mimo że są dwa pasy to często trzeba się zatrzymywać aby dwa auta się minęły . A ruch zrobił się na jednej całkiem spory bo ludzie sobie zrobili skrót do obwodnicy .

Edytowane przez jakub1t
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ale o ile to drogi osiedlowe to na co Ci tam dwa pasy? Tam jest ruch znikomy więc chyba nie jest problemem zjechać na bok i przepuścić auto. Ustawowo jest wymagane by na takich drogach wydzielić pas min 6m na droge i chodnik(i).

 

To coś z cyklu szukamy problemu gdzie nie ma problemu.

Link to post
Share on other sites

@@wojciechu15

chodzi o to żeby przygotować miejsce, pobocze gruntowe.. a kiedyś można coś z tym dalej zrobić. Niech to będzie i kosztem działek..

 

 

No ale kto to ma przygotować? Ma koleś hektar ziemi, dzieli to na działki. Występuje o warunku zabudowy, bo planu zagospodarowania prawie na pewno nie ma (bo u nas prawie nigdzie nie ma). Przygotowuje projekt podziału. Jeżeli ustawa mówi, że musi zostawić 6m drogi, to zostawia 6m drogi, w porywach 7. Dlaczego? A no dlatego, że 1m2 kosztuje 150zł i na 200 metrach drogi każdy metr szerokości robi 30k zł na tak długim odcinku. On ma gdzieś co będzie tam za 10 lat jak się ludzie wybudują i wprowadzą. On sprzedaje działki od metra. Urzędnik dostaje projekt podziału i go akceptuje, bo nie ma podstaw formalnych do odrzucenia. Koniec pieśni.

 

Jeszcze później dopiero zaczynają się jaja jak droga jest na gruncie tego co sprzedał działki, a on nie zamierza jej zanadto uzbrajać. Utwardzi tłuczniem i 5 lat jest git, a później się martwcie. Większość gmin nie przyjmuje zbyt chętnie nieuzbrojonych dróg pod swoją jurysdykcję, bo i po co mają brać na siebie koszty jej uzbrojenia. 

Link to post
Share on other sites

Ale na jakiej podstawie ustawodawca ma prywatnej osobie narzucić jak ma dzielić swoją ziemię? Byłby plan zagospodarowania i nie byłoby problemu, ale planu nie ma, bo jego zrobienie kosztuje więc mało gdzie robią. Z drugiej strony nie wiem w czym widzisz problem. Kupuje ktoś działkę to ma oczy i widzi jaka jest droga. Skoro pasuje mu taniej (albo i nie) wąska droga bez chodnika i miejsca postojowego to dlaczego ustawodawca ma mu wmuszać 10m autostradę z parkingiem? Może on woli wąską osiedlòwkę gdzie byle kto mu pod domem nie staje i nie zasuwa po 120 jak akurat ma gdzieś przepisy?

 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Stożek wleciał. Na zdjęciu przepływka założona odwrotnie, odrazu po jeździe próbnej zmieniłem.
Wrażenia akustyczne są świetne.. Wykres moze się trochę poprawił.
Chodziło mi o dzwięk, i trochę wygląd, i to dostałem, jestem zadowolony.
Sposób mocowania dolotu też poprawiłem, później, żeby nie bylo :DIMG_20200619_182117_copy.jpg

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...