Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Zna ktos jakies fajne miejsce do poslizgania sie w warszawie lub okolicach?

Zabierz i mnie bo tutaj jesien z delikatnymi przymrozkami

https://images.tapatalk-cdn.com/16/01/06/c41dddb88d626783dcd9a90c8f79c2d3.jpg

Edytowane przez B o r o
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Orientujecie się w sprawach prostowników? Chciałbym kupić ojczulkowi na zbliżające się urodziny prostownik. Najlepiej model automatyczny, 12V, 45-100Ah, cena do 300zł.

 

W oko wpadł mi CTEK MXS 5.0, czy jest to dobry jakościowo produkt czy może lepiej kupić coś innego?

Link to post
Share on other sites

Mam Cteka 5 lat, jest po gwarancji i uratował na zimę Aku CaCa do Galaksiaka(ładowanie z 4 volt pod korek w trybie recond). Ja go kupiłem, bo akumulatory do motocykli same się nie naładują, mam jedną z pierwszych wersji w sumie. Polecę z czystym sumieniem, zapomniałem co to prostownik. Można ładować akumulatory wpięte do samochodu poprzez szynę(w niektórych żeby się do niego dobrać to jest ciężko). Przede wszystkim 8 faz ładowania, ma też miękki start to jest bardzo dobra rzecz. Podtrzymanie aku na koniec po 10 dniach ciągłego podtrzymania.

 

Nie mam co się rozpisywać, jedyny konkurent CTEK'a to Optimate 4(teraz pewnie jest nowsza wersja). Podobno optimate ma lepszy tryb odsiarczania, ale szczerze od siebie powiem, że bawiłem się przez 5 lat ze zniszczonymi Pb i po prostu nie da się ich odratować, można co najwyżej przedłużyć im życie ładując raz na rok trybem recond od całkowitego rozładowania(~10V na zaciskach). Złożyłem układ, który podawał piki napięcia 320V w czasie ns przy częstotliwości w kHz, ale większość moich pacjentów była po prostu wyeksploatowana, zwiększyła się pojemność ale po niedługim czasie odpadała masa czynna - śmietnik. Najskuteczniejsze było po prostu kontrolowane przeładowanie, potem okres obserwacyjny przez 24 godziny, rozładowanie i naładowanie w normalnym trybie.

 

CTEK jest idiotoodporny, elektronika jest dobra i przede wszystkim jest robiony w szwecji, nie jest to produkt made in china. 5 letnia gwarancja mówi sama za siebie. Jak akumulator padł to śmietnik(utylizacja) nic mu nie da nowego życia, nie ma takiego produktu i chemii nikt nie przeskoczy niczym.

 

CTEK ode mnie ma rekomendację, bo myślę że niewiele jest rozwiązań, które pozwolą naładować Aku podpięte do instalacji samochodu bez ryzyka spalenia elektroniki wozu. Kosztuje swoje, ale warto. Podpinasz i zapominasz. No i przede wszystkim ładuje bardzo małe aku do dużych(160Ah jak mnie pamięć nie myli).

Edytowane przez Gadget
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Znalazłem mechanika, który ogarnie ten uszczelniacz za 300 zł + części
 

 

Za uszczelniacz od strony skrzyni + części?

 

Załatw sobie wolny dzień, tak żeby patrzeć mu na ręce jak będzie wyciągał skrzynię i wymieniał uszczelniacz nie lejąc doktora + mąka ziemniaczana do silnika.

Link to post
Share on other sites

A taki fajny samochodzik był... Pod artykułem jest komentarz "niby świadka", ponoć koleś jechał z dzieckiem i zbyt szybko wjechał na próg zwalniający. Pewnie nie zauważył a warunki pogodowe przyczyniły się do reszty. Shit happens.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...