kubbak 10135 Napisano 25 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 O ile nie masz zamiarów bycia pro to wywalanie kilku tysięcy na czujnik w korbie czy piaście to słaby pomysł IMO. Cytuj Link to post Share on other sites
maku1980 392 Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 (edytowane) Czujnik do ramienia korby to na dzień dzisiejszy okolice 2 tysięcy inaczej jest gdy chcesz mieć czujnik na 2 strony to na dzień dzisiejszy SPD kosztują w okolicy 5 tys. Czy chcę być pro - do tego niestety dużo mi brakuję - nawet i roweru. Może kiedyś będę chciał się pościgać w grupach masters 45+. Aktualnie trzeba by szlifować formę i technikę jazdy. Edytowane 26 Lipca 2017 przez maku1980 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 Za 2k wolałbym lżejsze i sztywniejsze koła. Więcej Ci to da niż wiedza nt. mocy jaką jesteś w stanie uzyskać. Cytuj Link to post Share on other sites
maku1980 392 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 (edytowane) Juz nie kosztuje 2k http://www.miosklep.pl/product/RONDE-pomiar-mocy-Shimano-105-FC-5800-172-5mm-1276117?CategoryId=91000& Jeżeli chodzi o zmianę kół to szybciej chyba cały rower zostanie zmieniony więc na swoich jeszcze trochę km przetargam Pomiar mocy to nie tylko moc jaka jesteś w stanie uzyskać najważniejszy pomiar to z jaką mocą możesz dany czas jechać. Dodatkowo możesz lepiej niż z pulsometrem zaplanować i wykonać jednostki treningowe. Np interwał z pulsometrem - meczysz się żeby serce weszło na 160-180 uderzeń i zaczynasz interwał. Przy zastosowaniu pomiaru mocy naciskasz na korby i rozpoczynasz utrzymując odpowiednio wysoką moc. Takie są różnice treningowe Za to Bolt strasznie mnie kusi chodź czytałem troszkę o nim i nie jest bez wad - a dodatkowo konfiguracja pod Andruta nie jest tak dobra jak przez jabłko - nie ma tylu opcji Edytowane 27 Lipca 2017 przez maku1980 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Takie są różnice treningowe Pewnie, tylko na ile będzie Ci to potrzebne do jakby nie patrzeć amatorskich treningów. Ja wiem, marketing marketingiem ale ludzie żyli bez tego i dalej trenowali. Moim zdaniem przerost formy nad treścią dla amatora. Cytuj Link to post Share on other sites
maku1980 392 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Ogólnie to zakup samej szosy to już można powiedzieć fanaberia - bo można mieć crosa czy trekinga i jeździć po asfalcie i szutrach. Czujnik mocy tak czy inaczej kiedyś do mnie trafi ale chyba pierwsza będzie nawigacja i będzie to chyba Bolt. Jak dla mnie na plus przemawiają częste poprawki - współpraca z ANT+ i BTS. W sumie mam w domu i Garmina - którego użytkuję ja i Polara używa ojciec. Sprzęt jest OK zarówno jeden i drugi - niestety jak dla mnie aplikacja Garmina to jednak nie to co być powinno najbardziej boli brak konfigurowania statystyk i robienia wykresów dla konkretnych parametrów w określonym czasie Garmin odgórnie narzuca co możesz wyświetlać i przedział czasowy do wyboru 7 dni mieciąc rok nie pozwala określać dat Polarowski system nie wiem jak z funkcjonalnością ale sam jego wygląd jak dla mnie dużo lepszy Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 30 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Powoli przyzwyczajam się do szosy, rama 54 była dobrym wyborem, nowa Tiagra działa bardzo przyjemnie Btw na żywo wygląda super, cieszy oko i przykuwa wzrok innych http://s1.bild.me/bilder/060112/2959821IMG_20170729_105454_AO_HDR.jpg Dzisiejsza trasa Muszę po wypłacie zmienić siodełko, bo mi tyłek "odpadnie" od obecnego... http://s1.bild.me/bilder/060112/5358447Screenshot_2017-07-30-16-39-54-992_com.runtastic.android.roadbike.pro.png 3 Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 101KM... nieźle. Szosy nie mam ale na góralu kiedyś zrobiłem do Gdańska 120 prawie bez przerw i po 2-3 dniach powrót 120. Nowe opony do black mamba. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Ładny ten Radon Btw nie "stukają" ci te pancerze prowadzone w środku? U mnie w szosie czasami je słychać, myślę czy nie dać na nie jakąś gumę przy wylotach, żeby zmniejszyć ich wibracje. Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Btw nie "stukają" ci te pancerze prowadzone w środku? Nope, nie ma z tym problemu. Radon ogólnie ładne rowery robi i chyba tanie w porównaniu z cannondale i innymi "legendarnymi" markami. Mi po głowie chodzi bike of the year 2017 http://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/enduro-bike-of-the-year-2017-radon-swoop-170-80-49545/ http://www.radon-bikes.de/mountainbike/fullsuspension/swoop-170/swoop-170-100/ Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 http://i.imgur.com/0kFPNaJl.jpg Pierwsze km na szosie. Teraz wiem, że MTB nie był dla mnie i jestem bardzo zadowolony ze zmiany. 105 pracują idealnie, hamulce nie są tragiczne (choć są dalekie od ideału), sam rower solidny, ładny (kwestia gustu) i znosi moją wagę 104kg więc jest dobrze. Warto jednak nadmienić, że serwisanci z decathlon to amatorzy. Przed wydaniem rower został sprawdzany, otrzymał naklejkę "gotowy do drogi" - przednie koło praktycznie luźne, kierownica przy składaniu uciekła im parę mm w lewo. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17797 Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 hamulce nie są tragiczne (choć są dalekie od ideału) Co masz na myśli? serwisanci z decathlon to amatorzy. oj tam. Mnie się kilkadziesiąt metrów od wyjazdu z serwisu rowerowego kierownica wysunęła z mostka Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Co masz na myśli? Trzeba myśleć o hamować znacznie szybciej. kierownica wysunęła z mostka !! Dostałem darmowy przegląd, odpuszczę sobie. Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 To nie kwestia hamulców, tylko cienkich opon - nie można zablokować koła, bo inaczej czeka nas poślizg, co jest niebezpieczne - kwestia przyzwyczajenia no i trzeba być czujnym (zwłaszcza w mieście) Co do serwisu - lepiej troszkę poczytać i robić przegląd samemu. Btw przy Twojej wadze koła systemowe na mniejszej ilości szprych mogą długo nie wytrzymać w dobrej kondycji. Opony nabijaj do maksymalnej podanej wartości. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 koła systemowe na mniejszej ilości szprych mogą długo nie wytrzymać Zdaje sobie z tego sprawę, mam nadzieję, że do końca roku pojeżdżę. BTW Staram się uważać, nie jeżdżę przez kostkę czy jakiekolwiek nierówności. Wiem, że to nie rozwiąże problemu a da mi trochę więcej czasu. zmienić siodełko Nie lepiej "gacie z pieluchą" ? Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Z tymi nierównościami nie ma też co przesadzać, koła nie są z papieru Bardziej uważaj na dziury, studzienki itp. Mam spodenki z "pieluchą" i nic to nie daje, poprostu kształt nie pasuje do mojego zadku, a to powoduje też automatycznie ból pleców i dłoni, bo ciało nie umie się ułożyć. Na jeden przejazd wsadziłem siodełko z mtb i było o niebo lepiej. Kupię coś podobnego, na przyszły sezon może pomyślę o jakimś lepszym siedzisku np Specialized Romin. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Z tymi nierównościami nie ma też co przesadzać Zdaję sobie sprawę, że jestem blisko limitu wagowego więc wolę uważać, 200m do domu mam mega nierówne i rower prowadzę. kształt nie pasuje do mojego zadku Najlepiej pojechać do sklepu i dopasować do rozstawienia kości zadkowych. Ja jeszcze nie wiem, czy moje siodełko nie jest wygodę, muszę je cofnąc trochę - to na pewno. Zrobię więcej km i będę wiedział. Muszę się teraz wyposażyć w koszyk, bidon i jakieś rękawiczki. Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Do mnie dzisiaj przyjdzie drugi bidon. Na rękawiczkach trzeba patrzeć na układ wkładek żelowych, jak sprawdzałem w sklepie stacjonarnym to większość ma je robione pod proste kierownice i przy chwycie na szosie w ogóle nic nie dają. Kupiłem poniższe i są w porządku. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6758114363 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17797 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Nawiązując do szosówek 3 Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Do takiej jazdy trzeba zakładać prawdziwego pampersa 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 hamulce nie są tragiczne (choć są dalekie od ideału) Z tego powodu odkładam zakup szosy do momentu aż tarczówki trafią pod strzechy. Szczękowe hamulce to dla mnie nieporozumienie. To nie kwestia hamulców, tylko cienkich opon Nie do końca moge sie z tym zgodzić, przejechałem kilkadziesiąt kilometrów na testowej szosie z 28c i pełną Ultegrą i w porównaniu do moich hydraulików XT z oponą 1.25" jest przepaść, jadąc 50km/h zatrzymuje się o kilka metrów szybciej. Z odczuć chłopaków, którzy mają już szosy z tarczówkami to jest przyszłość. Nie ma też obaw, że w górach przy dużej ilości hamowań opona Ci strzeli. Co do siodełek - sprawdźcie czy w Waszej okolicy nie ma dealera, który ma pomiary id.match. https://www.selleitalia.com/en/idmatchdealer/ Siodełka może nie najtańsze ale jakość i wygoda - niebo a ziemia. Selle Royal, Fizik, Spec i zapewne kilku innych producentów ma programy siodełek testowych, można sobie przetestować przez weekend wybrane modele. PS. Zadek i tak wymaga obycia się do 'nowego' sposobu jego podparcia. Kilka godzin i się przyzwyczaja a wtedy pielucha (odpowiednia, bo te najtańsze spodenki są o kant tyłka rozbić) robi ogromną robote. Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Niestety tak jak piszesz tarczówki w szosie to na ten moment jeszcze droga sprawa. Ciężko będzie początkującemu kupić coś dobrego na sensownych hamulcach w przystępnej cenie. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 No niestety, koszt 1 klamkomanetki (na poziomie Ultegry) jest większy niż koszt całego kompletu XTków (na oba koła). Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Z tego powodu odkładam zakup szosy do momentu aż tarczówki trafią pod strzechy. Woow. to chyba na jakieś zawody jeździsz, jeśli kilka metrów różnicy w hamowaniu z 50km/h do 0km/h to dla Ciebie problem. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Ależ nie, jednak wole zatrzymać się przed samochodem niż na nim. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.