Skocz do zawartości

Recommended Posts

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_751580_800_800_resize.jpg

 

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_753101_800_800_resize.jpg

 

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_753069_800_800_resize.jpg

 

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_753089_800_800_resize.jpg

Stare fotki pstryknięte budżetowym Panasonic dla konta pj, nie wrzucałem ich jeszcze na forum tutaj (chyba) :P

  • Popieram 8
Link to post
Share on other sites

Mi udało się takie fotki zrobić, fotografią interesuję się od kilku miesięcy, więc dopiero raczkuję, ale mam nadzieję, że nie są całkiem beznadziejne  :D

13483946034_0c7461503a.jpg

12907678643_fdca2d05d3.jpg

12206635755_a281bd751a.jpg

12907678913_200af69c99.jpg

13483745755_0c4a9c2bdc.jpg

 

I z nowym obiektywem (35mm):

13484107574_b495990564.jpg

Wszelkie komentarze/rady odnośnie ekspozycji itp. mile widziane :) Wybaczcie, że tak dużo, ale tak jakoś mi się wybrało...

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

podpowiedz bo ja już głowę tracę :)

http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=166496

Teraz istotna jest zasada, „jak zebrać” materiał z nocnego fotografowania. Sukcesem wykonania zdjęć z długimi czasami naświetlania i jednocześnie nie mieć „zaszumionych” zdjęć jest wykonanie nie jednego, a serii zdjęć naszego obiektu nocnego nieba. Np. 30 zdjęć po 3 minuty (jaki czas naświetlania będziemy mogli uzyskać, zależy od naszego montażu, jak i poprawnego ustawienia). Wykorzystujemy tu fakt, że szum na każdej klatce jest inny i możemy go „odjąć” od wszystkich zdjęć „sumując” tylko to, co nas interesuje.

 

http://fotoblog.marchewka.waw.pl/rozne/por_16klatek_d80_01.jpg

Ideałem byłoby uzyskanie jak najdłuższych czasów naświetlania, ale nie zawsze jest to możliwe, poza tym trzeba do każdego typu matryc podejść indywidualnie. Uwaga, po skończonych zdjęciach nie należy od razu rozkładać sprzętu. Wcześniej należy wykonać zdjęcia z… dekielkiem. Tak, takie zdjęcia, z których normalnie ludzie się naśmiewają. Wynika to z tego, że przy długich czasach naświetlania matryca pokazuje się nam ze złej strony – hot i dead pixele, „zaświetlenie klatki” od ciepła elektroniki w aparacie. Aby usunąć te niepożądane efekty, musimy wykonać kilka zdjęć „z dekielkiem” z takim samym czasem, jak zdjęcia naszego kosmicznego obiektu (tzw. dark frame) oraz z czasem możliwie najkrótszym dla naszego aparatu (offset-bias frame). Uwaga, wykonywać trzeba ciemne klatki w takich samych warunkach, czyli najlepiej na miejscu. I na koniec ostatnia rzecz – usunąć wady obiektywu. Tu już sprawa trudniejsza. W tym celu należy wykonać zdjęcie, oświetlając obiektyw/teleskop równomiernym światłem (coś na wzór wykonania zdjęcia szarej kartki) – flat frame. Dzięki temu zlikwidujemy winietę, efekt bardzo niepożądany przy obróbce astrofotografii. Ja na początku brałem białą czystą kartkę A4 i wykonywałem zdjęcia nieba w dzień (aby uzyskać w miarę możliwości równomierne oświetlenie). Bez tzw. flata winietę usunąć będzie ciężko i zdjęcie nie będzie miało nieba o jednolitej jasności.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...