Skocz do zawartości

Czy warto kupować nowe konsole? - z matematyką nie wygrasz


Recommended Posts

Niestety ludzie nie biorą pod uwagę 2 rzeczy... po pierwsze PS4 nie przeżyje takiego "rozwoju" jak PS3, bowiem to nie jest architektura, którą programiści muszą poznawać. To jest zwykłe x86, z nieco tylko zmodyfikowanym API OpenGL dla dev. Tutaj szału w kwestii poznawania architektury nie ma się co spodziewać i pierwsze produkcje na PS4 nie będą wiele odbiegać graficznie od tych po 2-3 latach.

 

Po drugie, co innego demko, nawet renderowane w czasie rzeczywistym, gdzie wszystko jest z góry zaplanowane. Co innego realna gra, gdzie dochodzą takie rzeczy jak liczenie AI, czy efektów fizycznych (a to wierzchołek góry lodowej). 

Link to post
Share on other sites

Źródło 1: http://www.gram.pl/news/2013/08/25/tak-wyglada-assassins-creed-iv-black-flag-na-pc.shtml

Źródło 2: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/geforce-gtx-760-marki-gigabyte-i-zotac-ktory-lepszy/strona/20477.html

 

Oryginał (i czekamy na odpowiedź): http://restinpc.blogspot.com/2013/08/gtxxor-kontratakuje-facepalm-inside.html?showComment=1377450807148#c4699540335900580918

 

"Fire Strike dobrze odzwierciedla wydajność karty i punkty są proporcjonalne do klatek, w każdym razie u zielonych.

5297/8034 = 0,659
0,659*60 (klatek) = 39,559 FPS będziemy mieli na 760 (na maksymalnych detalach), które jest w bardzo dobrym zestawie za (http://www.morele.net/inventory/info/cIV09R/) 3314,80zł (zestaw staniał o 200zł) Oh! Ale te konsole to postęp! A przecież ja wziąłem pod uwagę niepodkręcaną kartę, a kartę i procesor można wyrkęcić. Ahh ta optymalizacja i niższa cena konsol.
"

Link to post
Share on other sites
na minimum 2 tytanach :)

W przypadku AC4 na max detalach (a to wersja beta, wiec raczej wydajność jeszcze się poprawi), które są ładniejsze od tych na PS4, to 760 robi 40 klatek. Jestem zadowolony, bo 40 to jest już wmiarę płynny obraz.

Pamiętajcie, że ja do wyliczeń brałem niepodkręcaną wersję karty.

 

Z Division będzie podobnie, chyba, że dadzą jakieś ultra bajery na PC, ale do i tak ładniejszej ładniejszej (nie wiemy o ile, ale wymieniali dużo rzeczy, więc pewnie w AC4 była większa różnica) grafy niż na PS4, to można grać płynnie na 760, ewentualnie zmniejszy się cienie, aby były tak jak na konsoli, ale tesktury, obiekty i cząsteczki mamy ciągle lepsze.

Na konsolach nie ma jakiejś tajemnej optymalizacji, więc zasada działania jest taka jak powiedział gtxxor, a mój zestaw z 760 do premiery "next genów" jeszcze bardziej stanieje i może będzie się dało tam wcisnąć 770, albo 680.

 

Jeszcze trzeba dodać, że tutaj napisano:

 

Na podstawie udostępnionych próbek jednoznacznie stwierdzili, że edycja na pecety oferuje bardziej szczegółowe efekty szczątkowe, tekstury w wyższej rozdzielczości, znacznie większy zasięg widzenia czy bardziej realistycznie prezentującą się wodę. Odnotujmy, że gra hulała w 60 klatkach na sekundę na pececie wyposażonym w kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 780.

 

Nie wiem, w ilu klatkach będzie działał AC4 na PS4, nie zmienia to faktu, że aby grać płynniej i ładniej nie trzeba dużo dokładać na start, a potem przecież względem konsol szybko się odkuwamy.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites
Nie wiem, w ilu klatkach będzie działał AC4 na PS4, nie zmienia to faktu, że aby grać płynniej i ładniej nie trzeba dużo dokładać na start, a potem przecież względem konsol szybko się odkuwamy.

  Napewno lepiej niż w AC 3 (nie ważne na jakiej platformie).

Edytowane przez alladen
Link to post
Share on other sites

Troll harder. Gra na zwiastunach nie pokazuje jakiejś rewolucji graficznej, a na materiale z PS4 widać gołym okiem (tym samym, co widzi bez problemu śmiesznie niski zasięg renderowania cieni wysokiej rozdzielczości w Niesławnym), że ładne i ostre jest to, co jest nie dalej od gracza, jak 3 metry, a potem już jest okrutny LOD i inne metody kastrowania grafiki.

Link to post
Share on other sites

Wszędzie kastrują grafikę AC4 było robione najpierw na pc dopiero potem na konsole. Zobaczymy czy identyczne kastracje będą na PC - jeśli tak to ubi znowu się nie popisało. Coś w stylu COD'a.

Edytowane przez effendi360
Pisz poprawnie.
Link to post
Share on other sites

Logikę tej wypowiedzi, chyba tylko ty rozumiesz. Skoro AC4 jest najpierw (podobno i tak powinno teraz być z każdą multi platformówką) robione na PC, a potem portowane na "next geny", to z jakiej racji jakiekolwiek kastracje mają dotyczyć wersji PCtowej?

 

Wcześniej gry były portowane z obecnych konsol (np. poprzednie AC), przez co prawie zawsze dostawaliśmy tylko wyższej rozdzielczości cienie i tekstury i większy zasięg rysowania, teraz gry (prawdopodobnie) będą wyglądać wreszcie przyzwoicie, bo będzie masa bajerów robiona pod dużo mocniejsze PC, które potem na konsolkach będą przycinane np. mniejszym zasięgiem rysowania, jak to jest właśnie w w/w AC4 (z tym, że AC4 jakoś pięknie nie wygląda, ale taki BF4 nawet przyzwoicie).

Link to post
Share on other sites

A potem wypisują po durnych konsolowych portalach, że piractwo jest domeną "złych" pecetowców. I że Xbox jest pod każdym względem lepszy niż PC, bo akurat oni mają Xboxa. Więc buzera konsolowa dalej kwitnie pełną gębą.

 

Trzeba też mieć na uwadze, że nowe konsole mogą tak łatwo nie "pęknąć". Do tej pory nie ma metody na uruchamianie backupów na WiiU, czy PSV. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

I dobrze. Niech pęka jak najszybciej. Sony, m$ niech poniesie straty i niech w końcu skończą z tą farsą. :D

 

Niedzielnym graczom do pełni szczęścia wystarczy Ouya na androidzie a dla nas, niech w końcu zaczną klepać gry, na jakie nasze sprzęty zasługują.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Hehehe ile Ty masz lat ? Co to za bzdety ? To przed PS1 nie było na kompa W OGÓLE gier ? ;)


Przypomnieć Ci gdzie takie hity jak Doom, Quake, Wolfenstein, Unreal, Half Life debiutowały ? Mam wymieniać dalej ?

Link to post
Share on other sites

Masz racje ale deweloping tych gier nie kosztował 50-100 mil $ i koszta się zwracały nawet dla samego PC!

 

Doom - pc, genesis, snes, gba

 

Quake - pc, psx, n64, saturn

 

Wolfenstein - dos, snes, gba

 

Half Life - pc ps2

 

Gaming na pc bez konsol praktycznie nie istniałby. 

Edytowane przez MiK86
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Nie ma co gdybać "co było gdyby" bo jak już mamy tak gadać to ja z całym przekonaniem twierdzę, iż konsole spowalniają rozwój gier. Te gry zostały oczywiście powydawane na inne platformy dla zysku, ale startową platformą był pecet więc nie gadaj, że nie byłoby na nim w co grać, gdyby nie było konsol bo to totalna bzdura.

 

Od innej beki. Owszem, może niektóre konsolowe hity, gdyby przymrużyć oko na niecałe 30 fps i 720p, potrafią pokazać klasę ale kurde, każdy tylko exy, exy, exy to siądźcie z kartką, wypiszcie tytuły i policzcie te CUDOWNE exy. Ile tego wyszło przez  7 lat ? Między Bogiem a prawdą nawet 10 nie ma. :] Tyle gier, to hardkorowiec przechodzi w miesiąc. :]

Link to post
Share on other sites

 

 

iż konsole spowalniają rozwój gier.

 

Nic bardziej mylnego: Więcej konsol -> więcej sprzedanych gier -> więcej kasy dla deweloperów -> więcej kasy na rozwój, nowe pomysły i robienie gier. 

 

Dla mnie logiczne. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...