Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Porównanie grafiki - SoD i obecnie.


http://orig13.deviantart.net/44db/f/2015/164/3/b/witcher3_2015_06_13_19_39_53_1080_by_confidence_man-d8x6xif.pnghttp://image.noelshack.com/fichiers/2014/23/1402005463-the-witcher-3-wild-hunt-1.jpghttp://orig06.deviantart.net/5594/f/2015/164/a/9/witcher3_2015_06_13_20_00_36_1080_by_confidence_man-d8x6xhk.pngWitcher-3-Bear.jpg


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, jest inaczej niż na materiałach przedpremierowych, ale muszę się wstawić za chłopakami z CDPR.

Oczywistym jest, że wersja (czy zapowiedzi) przed premierą, będą się różnić od ostatecznego produktu - choćby ze względu na proces optymalizacji pod aktualną architekturę, czy kompresję danych aby sprzęt graczy był w stanie to uciągnąć, które mają miejsce na sam koniec procesu produkcji. I o ile ten proceder nigdy nie jest przyjmowany z radością, o tyle w przypadku Wieśka możemy być obiektywnie zadowoleni z ostatecznych efektów.

 

Którąś stronę toczy się dyskusja porównawcza, z kominami i dymem w tle. Ulegacie panowie prostemu efektowi kontrastu. Spójrzcie na zdjęcie/gifa z zapowiedzi, a potem na aktualny screen z gry i równacie w dół. Spójrzcie na ten sam screen z gry z ustawieniami low i uber, a będzie dokładnie odwrotnie. Ocena obiektu zależy od percepcji, a ta jest w wesoły sposób zależna od tego co widzimy w porównaniu, z czym kontrastujemy obiekt. Polecam sięgnąć nieco szerzej, porównać sobie mniej więcej, jak wygląda W3 na tle innych produkcji z 2014/2015 roku, zwłaszcza biorąc pod uwagę gry z dużym, otwartym światem i ogromnym naciskiem na fabułę - nagle okazuje się, że wizualnie gra urywa du**ę. Nie odstaje graficznie od innych produkcji (a moim zdaniem to i tak najładniejsza gra ostatnich lat), a ma ponad nie szereg innych zalet (które pochłonęły czas pracy deweloperów, środki, etc).

  • Popieram 9
Link to post
Share on other sites

 

 

Którąś stronę toczy się dyskusja porównawcza, z kominami i dymem w tle. Ulegacie panowie prostemu efektowi kontrastu. Spójrzcie na zdjęcie/gifa z zapowiedzi, a potem na aktualny screen z gry i równacie w dół. Spójrzcie na ten sam screen z gry z ustawieniami low i uber, a będzie dokładnie odwrotnie. Ocena obiektu zależy od percepcji, a ta jest w wesoły sposób zależna od tego co widzimy w porównaniu, z czym kontrastujemy obiekt. Polecam sięgnąć nieco szerzej, porównać sobie mniej więcej, jak wygląda W3 na tle innych produkcji z 2014/2015 roku, zwłaszcza biorąc pod uwagę gry z dużym, otwartym światem i ogromnym naciskiem na fabułę - nagle okazuje się, że wizualnie gra urywa du**ę. Nie odstaje graficznie od innych produkcji (a moim zdaniem to i tak najładniejsza gra ostatnich lat), a ma ponad nie szereg innych zalet (które pochłonęły czas pracy deweloperów, środki, etc).
 

Co ty pieprzysz ?

Link to post
Share on other sites

Popieram w 100% Sida. Mowcie co chcecie ale odkad wyszedlem z gimbazy (a bylo to jakies 8-9 lat temu, duzo czasu na granie i ogolna fascynacja grami) nie pamietam zeby jakas gra mnie pochlonela i wciagnela jak W3. Ostatnia wlasnie chyba byl Gothic 2. Malo tego, mimo ze nie ukonczylem jeszcze rozgrywki (gram max 2-3 dni w tygodniu) wiem, ze kupie dwa DLC ktore wyjda tam kiedys :)

Edytowane przez Buryxon
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Musisz mi wybaczyć, użyłem zbyt wielu zdań złożonych i wyrazów przekraczających długość pięciu liter, możesz czuć się przytłoczony przekazem. Wróć teraz grzecznie do swoich zajęć i daj mądrzejszym podyskutować.

 

Sorry, ale to co napisałeś to przypomina mi wywody nastoletniej panny podczas okresu. Najpiękniejsza gra roku pff, najlepsza fabularnie to tak, ale grafika tyłka nie urywa a rozpiętością świata nie ma się co zasłaniać. CDPR wdepnęło w niezłe G bratając się z NV i ich "technologiami" Trzeba było opracować własny system fizyki a nie korzystać z takiego starego sprzętozjadacza. Poszli na łatwiznę bo dostali w łapę. Gra fabularnie zjada wszystkie dotychczas rpgi, ale by powiedzieć że grafika jest na najwyższym poziomie to trzeba być ślepym albo głupim. Jedynie to tekstury postaci są rewelacyjnie zrobione, światło, meble, dekoracje i budynki, także nieźle wyglądają, ale szczegóły jak np. chodnik/kostka/mur/ogień/cegły, trawa, drzewa to wyglądają jak nakładka 2D. I nie mają prawa się zasłaniać otwartym światem, gdyż gra i tak wczytuje się z ograniczeniem pola. Zresztą dość często się doczytuje przy szybkim przebiegnięciu się po Novigradzie. W dodatku jest dużo błędów, nie tyle co graficznych co dotyczącej samej mechaniki gry. 

Gra jest rewelacyjna tylko pod względem fabuły nic ponad to. 

 

 

nie pamietam zeby jakas gra mnie pochlonela i wciagnela jak W3
 

Fabularnie cię wciągnęła, przez to nie zauważa się graficznych błędów. Też nie ukrywam że nie przeszkadza mi ten downgrade, bo fabularnie to mistrzostwo. Tylko że nigdy nie zgodzę się by przyznać rację redom i jeszcze się za nimi wstawiać. 

Edytowane przez Ragnar Lothbrok
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To z jaskinią po zrobieniu jest w ukończonych ale gdy hjalmar albo Cerys zostanie wybrany/a na króla/ową to ten quest z automatu jedzie do niezakończonych. Taki bug

No tylko jak podchodzę do nich i pytam czy nie pomogą w walce z dzikim gonem to mowia ze jak zostaną królem to pomogą.

Ale nic sie nie dzieje.

 

Chyba ze pogadać z innymi jarlami ? tylko gdzie oni

Link to post
Share on other sites

Czesiu już płacze, że to spisek Nvidii, bo gdyby gra była robiona pod protektoratem i błogosławieństwem AMD, to czarami, magią i gorącą chęcią czesława karty graficzne nagle zyskałyby +10 Gflops do obliczania niemożliwej na dziś ilości danych.
Nawet Mordor który straszy monstrualnym poborem vRAM i teksturami ultra-hardcore nie wygląda w tej materii lepiej. Tak to niestety wygląda, że tło jest wykonane z tekstur godnych późnych lat 90', ale wykonane na tyle sprawnie, że wygląda jak należy. Nie wiem kto normalny idzie z lupą pod krzak i zerka czy jest to aby trójwymiarowy model, czy sklejka z płaskich tekstur.

 

Sęk przecież w tym, żeby takie tekstury nie napadały na nas znienacka, psując immersję - w wiedźminie tego nie zaobserwowałem od patcha 1.03 który wyszedł na dzień po premierze i poprawił dziwnie-śmieszną grafikę na dzień-dobry. Wszystko poza tym, wygląda należycie, las wygląda jak las, a trawa jak trawa (im wyższe ustawienia graficzne tym lepiej, na nisko-średnio-wysokich [tak wiem, misz masz, ale tak mam to teraz ustawione] jest ok, na ultra jest już wow), więc po cholerę mi gdybać, czy mur obok którego przebiegłem jest modelem zbudowanym z 8742 wirtualnych cegieł czy dwuwymiarową nakładką wyglądającą jak mur?!

 

Przecież takie coś nie jest i nie będzie możliwe do wyliczenia przy obecnym standardzie technologicznym. Zmianę wniesie standaryzacja 4k i pewnie postęp w kwestii vRAM (HBM?), ale na chwilę obecną mamy pewien limit ile rzeczy na ekranie możemy wyliczyć osiągając przy tym płynność animacji i uważam, że W3 wyciska z tego bardzo rozsądną ilość.

 

Mnie martwią jedynie techniczne babole, bo tych jest od groma, ale REDzi dzielnie je łatają więc myślę, że można się pozłościć ale ostatecznie im wybaczyć. Przy takim ogromie projektowania, zawsze znajdzie się jakaś słaba małpa kodująca i coś się popruje.

Link to post
Share on other sites

Jak ktoś wierzył, że gra będzie wyglądała jak na screenach z przed 2 lat to niech ma się na baczności bo ze swoją naiwnością może być mocno eksploatowany metodą na wnuczka. Oceniając te screeny porównawcze powyżej to różnica jest w bardziej zaawansowanym dof i dużej ilości dobrej mgły - rzeczach, które pewnie zjadły by fps do 0. Reszta jest tej samej jakości, a nawet (kwestia gustu) lepsza na screenie z ostatecznej wersji gry. Jedynie mam zastrzeżenia do HW od Nvidia. Wizualnie jest to fajne ale już oceniając efekty wizualne HW do zapotrzebowania na moc... bubel. 

Link to post
Share on other sites

Wyczyściłem całe Skellige ze znaków zapytania a im dalej jestem w grze tym więcej dziwnych błędów się pojawia. Podskakujący cały czas Geralt, walki gdzie nikt nie zadaje obrażeń w tym sam Gwynbleidd, zawieszające się w powietrzu przedmioty no i wkurzające znikanie różnych gratów potrzebnych do wykonania zadania coś podniosłem np. wajchę do otwarcia drzwi z kamienia, zadanie złapało aktualizację to idę do mechanizmu a tu psikus, nie ma wajchy. Wracam i jest do podniesienia ten sam przedmiot razy dwa. WTF...

Link to post
Share on other sites

Techniczne babole się zdarzają niestety. I to jest dla mnie problem gry, a nie grafika.

Leży u mnie na dysku Unity, Far Cry 4 i Crasisy. Na razie Wiedźmin 3 jest z tych nabytków najlepiej się prezentującą graficznie grą. I kwestia nie w HW czy teselacjach lub murach. To projekt artystyczny wygrywa, kapitalne zmiany pogody, malarskość krajobrazu.

Ba - gram na ostrości wysokiej, bo ultra była zbyt ostra, psuła  mi to wrażenie. Ba, świetne są projekty lokacji, gra światłem. 

Mody wyciskają z tego jeszcze więcej, więc o co chodzi?

Może gdy zobaczę Inkwizycję i Shadow of Mordor zmienię zdanie, ale na razie Wiedźmin jest dla mnie naprawdę ładną grą pod względem graficznym, na pewno najładniejszą w jaką grałam do tej pory. 

Ale może istotą ładnej grafiki jest rysowanie każdej cegły z osobna, a ja biedna o tym nie wiem... ;)

Edytowane przez Offka
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Oho. Sid ukończył wiedźmina! Plus minus 200h. Czyściłem absolutnie wszystko co napotkałem (jednak olałem '?' na morzu/skellige, nie chce mi się wyławiać graciarstwa) Gra wspaniała, choć ma listę krnąbrnych wad. 

Ukończyłem na 35 poziomie, pełna zbroja Kota, miecze natomiast niedźwiedzie. Poziom trudności zwiększałem stopniowo - zacząłem na 2/4, potem 3/4 przez ponad połowę gry, a końcówka na 4/4. Dawno mi się tak gra nie podobała. Ojej. A teraz po zakończeniu komplementarny smutek i pustka w sercu. Kiedyś na pewno będzie drugie podejście :)

 

Dla zainteresowanych zakończenie:


Ciri żyje, wiedźminuje. Geralt pantoflarz, siedzi sobie z Triss, a na Skellige króluje sobie Cerys. Nie wiem jakie jeszcze rzeczy mogą ulegać zmianie...

 

Link to post
Share on other sites

Powinni w kolejnym patchu wprowadzić jakieś namierzanie tego znacznika od questa na mapie, jakąś strzałkę albo coś w tym rodzaju bo przy tak rozleglej mapie przesuwanie jej w górę w dól, na boki żeby odnaleźć lokalizacje questa bywa czasami wkurzające :/

Link to post
Share on other sites

Albo właśnie możliwość odsuwania do oporu bo tak to np na tym Skellige które jest niesamowicie rozległe czasami trzeba suwać bez końca xD

 

A jeszcze odnośnie mapy, jest możliwość włączenia większej mapy jak wchodzimy do jakiejś pomniejszej lokacji jak jaskinia itd. czy tylko jesteśmy zdani na te mini mapę w prawym górnym rogu?

Link to post
Share on other sites

 

Dla zainteresowanych zakończenie:

 

 

Ciri żyje, wiedźminuje. Geralt pantoflarz, siedzi sobie z Triss, a na Skellige króluje sobie Cerys. Nie wiem jakie jeszcze rzeczy mogą ulegać zmianie...

 

 

Masz identyczne zakonczenie do mojego. Czy w Twoim bylo o tym, co sie stalo z Yennefer? Bo ja nic nie pamietam o niej z zakonczenia i sie zastanawiam czy nie bylo nic o niej czy to mi umknelo.

Edytowane przez broodeeck
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...