Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

@leto87 

No bo na tym zdjęciu co pokazałeś to subaru wygląda całkiem zacnie . Chyba że z drugiej strony już takie nie jest .

 

 

 

Pewnie to działko laserowe Kapitana Bomby, do neutralizacji kosmitów (znaczy piratów drogowych).

 

 

No obawiałem się tego w sobotę , jak za mną jechali , a ja tira chciałem wyprzedzić . Ale udało się go wyprzedzić nie przekraczając mocno 90kmh  :)


Tak z ciekawości, kto miał Forda lub Mazde czy Volvo 2.0, i ile zimą to paliło benzyny? Bo mi ciągnie aż łzy lecą. Jak odkurzacz z media experta.

 

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/5/i/silnik-benzynowy-2.0-mzr-145km-2005-2008/

 

 

Jak krótkie odcinki to 14 15 litrów może być normą .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Z tym gazem na krótkich odcinkach to też nie będzie tak różowo . Kwestia ile km robicie tym autem . Bo w zimę zanim się na gaz przełączy to też się już zrobi czasem parę km . W lato to znów wystarczy kilka sekund , zależy od silnika i ustawień temperatury przełączania .

Link to post
Share on other sites

Ło Panie. 12-15 na 100 to wychodzi średnio 6l/100 więcej niż w porównywalnym mocowo dieslu. 900l/15kkm - prawie 4,5k zł rocznie. Serio opłaca się taką mazdę utrzymywać skoro to żłopie tyle, że praktycznie byłoby 400zł miesięcznie na spłatę czegoś rozsądniejszego co nie pali jak załadowany dostawczak z pedałem w podłodze?

Link to post
Share on other sites

Według raportów spalania , diesel o tej samej mocy w Maździe 5 pali średnio 1.8 litra mniej paliwa . Kwestia tych krótkich odcinków pewnie . Ze dwa lata temu ktoś się wypowiadał chyba tu w temacie że suv (chyba kia) 2.0d pali mu  14lub 16 litrów ropy właśnie na takich krótkich odcinkach .

Mazda 5 to już nie małe auto i spalić musi .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

He he, się pewnie zmieni, ale na 18 LPG w Fordzie F150. Lubię gada. Jedyne co się psuje to cewki motocrafta.... Tylko żona nie chce tym jeździć. :(

Żadnych dziadów na wtrysku bezpośrednim czy innych dpfów.

Może Chrysler Grand Voyager, może Pacyfica...

Link to post
Share on other sites
Ze dwa lata temu ktoś się wypowiadał chyba tu w temacie że suv (chyba kia) 2.0d pali mu  14lub 16 litrów ropy właśnie na takich krótkich odcinkach .

 

 

Akurat o tym coś mogę napisać bo mamy w domu i powiem krótko - bzdura. Starsi mają Sorento 2.0d, kobyła wielka, w automacie. Jeżdżone głównie na krótkich odcinkach i kilka razy do roku w trasę. Średnie spalanie 8l/100km.  Dodam, że jak jeździ ojciec, albo ja (czasami mi się zdarza jak gdzieś dalej razem jedziemy, to zazwyczaj kieruję) to skrzynia tylko w trybie sport, bo inaczej stara się bardzo nisko trzymać obroty i jak mocniej dodajesz gazu to od razu redukuje co wkurza - tak więc eko driving uskuteczniany nie jest.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Ja akurat nie sugerowałbym mazdy w dieslu, po prostu widzę jak u mnie w biedoskodzie jest ze spalaniem i się dziwie. Sporo deptana pali 7 po chipsach, a żeby przekroczyć 8l/100 to byś musiał chyba latać jak szatan i nie wrzucać 5 biegu. Po prostu dziwie się, ze wybierasz do codziennej jazdy auto które wcale moce nie jest, a pali jak 300 konne.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Wiem, to auto służy do wypraw dzieci do szkoły, moich i sąsiadów, bo jeździmy na zmiany co tydzień. Taki autobus.Zresztą sąsiad na Hondzie Odyssey jeszcze gorzej wychodzi bo 18 ssie.

Biedoskoda to mi nie daje rady przekroczyć 8 a A4 B6 waliła 13 i tego to nawet Indianie najstarsi nie rozumią.

Link to post
Share on other sites
powiem krótko - bzdura

2.5D 177KM w sedanie na krótkich dystansach (<5km) paliło 12-14L/100km więc jak najbardziej możliwe.

 

I nie, nie było butowania.

 

1.6TB na takich trasach pali 11-12. VB z 1.8 14-15. Także jest mały progres.

Link to post
Share on other sites
Dla mnie bardzo dziwne

Co w tym dziwnego? Jeździsz cały czas na niedogrzanym silniku.

 

Jazda baną, nawet szybka to mimo wszystko co innego, jedziesz równomiernie, na dogrzanym silniki, itp., itd.

 

PS. Na autocentrum są testy spalania, trasa (90kmh), bana (140kmh) i 3km od zimnego silnika. Zobacz jak tam to wypada.

Link to post
Share on other sites

Dodam tylko że niektóre komputery samochodowe oszukują i nie podają prawdziwego spalania auta na zimnym silniku . Kiedyś wyczytałem że merc tak robił , może i dalej robi ? To czytałem jeszcze dawniej więc mogę się mylić ( z 10 lat temu) .


Co w tym dziwnego? Jeździsz cały czas na niedogrzanym silniku.

 

Jazda baną, nawet szybka to mimo wszystko co innego, jedziesz równomiernie, na dogrzanym silniki, itp., itd.

 

PS. Na autocentrum są testy spalania, trasa (90kmh), bana (140kmh) i 3km od zimnego silnika. Zobacz jak tam to wypada.

 

A no fakt  , jest takie coś . Dla sorento 2.0 po 2014 roku :

 Pierwsze 3 km od startu:11,0 l/100km

Link to post
Share on other sites

W zasadzie każde auto na ssaniu nie za bardzo wie ile pali bo ma pominiętą/uśpioną na ten czas elektronikę, w zasadzie nie działa przepływomierz, sonda, i jakieś inne g.... Dlatego najczęściej auta walą błędami dopiero po rozgrzaniu.

Link to post
Share on other sites

Dla jednego wokół komina to 1/2/3km a dla drugiego 10km. Nie ma co porównywać nie znając dokładnych danych. Ja wiem, że auta na krótkich dystansach palą dużo, przyjmuje to i nie próbuje temu zaprzeczać.

Była już tu kiedyś dyskusja i niby nowe downsizingowe modele miały palić ultra mało w takich warunkach. Chyba już mam auto w takim silnikiem i nie, nie palą aż tak ultra mało.

Link to post
Share on other sites
no fakt  , jest takie coś . Dla sorento 2.0 po 2014 roku :  Pierwsze 3 km od startu:11,0 l/100km

 

 

Panowie, bądźmy rozsądni. Wszedłem sobie na to autocentrum i w zasadzie wyniki tylko potwierdzają to co napisałem - większość raportów dla 2.0 185km to 7,5-8,5l/100km  czyli tak jak pisałem - okolice 8 litrów. Wiadomo, że są wyniki rzędu 9,5-11 i średnia wychodzi przez to 8.6 ale jak się poczyta komentarze to są to często mowa o korkach, czy też o tym, ze to wynik po 1-5k km. Ja piszę z perspektywy 60k, a nie osoby która odebrała auto z salonu, podeptała je tydzień i poleciała napisać w necie, że pali 11.

 

Ja nie zaprzeczam temu, ze takie auto może spalić 10 i nie będę wmawiał, że każdemu spali 8 - jak @kubbak słusznie zauważył, każdy jeździ inaczej i dla każdeko "wokół komina" znaczy co innego. Przypominam tylko, ze zaczęło się od stwierdzenia:

 

 

 

ktoś się wypowiadał chyba tu w temacie że suv (chyba kia) 2.0d pali mu  14lub 16 litrów ropy

 

 

Nijak, żadne dane - nawet z pierwszych 3km nie zbliżają się nawet do 14 litrów, o 16 nie wspominając - stąd moje stwierdzenie, że to bzdura. Przypominam, że rozmawiamy o wielkim, dwutonowym suwie, z klasycznym automatem i 7 miejscami latającym na 235/60/18, a nie jakimś tam sportage, czy niro. Chodziło o to, że ktoś dwukrotnie przesadził i po prostu chciałem zdementować takie info żeby inni nie powielali. 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites
zbiera na takie cuś

 

Nie mam zdania o takich taczkach, ale jak to widzę na drodze, to od razu włącza mi się jakiś przełącznik aby jak najszybciej to wyprzedzić, zmienić trasę - cokolwiek, ale aby stracić to z pola widzenia :wariat:

Edytowane przez Succubus
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...