kubbak 10133 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 Ja widziałem 1.4tsi (2013r lub 2012 produkcji poprawione niby) które umarło po 290 w teście. Niemiecka gazeta, niemieckie auto. Zgadza się w Autobildzie to było (i u nas przedruk w Auto Świecie). https://www.autobild.de/artikel/vw-golf-7-verliert-gegen-mercedes-a-klasse-w176-im-dauertest-14903537.html EDYTA: https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/w-volkswagenie-golfie-14-tsi-po-300-tys-km-rozsypal-sie-silnik/lsx56y0 2 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 (edytowane) Śmiesznie... Golf taki niezawodny . A tutaj np. fajny test długodystansowy Giulli: https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2018/2018-alfa-romeo-giulia-ti-sport-review-verdict/ Edytowane 21 Sierpnia 2019 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 A jest jakiś test niezawodności 307 z różnymi wariantami silnikowymi? Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 inne niż służbowe większość ludzi ma to gdzieś, bo mało kto robi samochodem więcej jak 200k zanim go sprzeda Zgadza się. Sam mam obecnie dwa auta od nowości, jeden już leciwy (bo 10 lat) ma ~150kkm, a drugi ponad 1,5 roczny (którym w większości jeździ żona) coś około 20kkm - autka głównie do przemieszczania się po mieście. Nie wiem ile będę trzymał jeszcze tego 10cio latka, ale auto tak mi się podoba, tak się z nim zżyłem, że nie mogę się z nim rozstać - być może zostanie ze mną do końca (mojego, lub jego ). To jeszcze świeża porcja chamstwa drogowego: Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 307 z różnymi wariantami silnikowymiTakie testy robi się na najpopularniejszych wersjach silnikowych. Nie wyobrażasz sobie chyba, że redakcje będą jeździły kilkoma sztukami jednego modelu przez 50/100/150/czy więcej kkm. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2171 Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 5 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 2 Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2171 Napisano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2019 Ja wróciłem z tego gdyńskiego car show. Szczerze powiem, że bardziej podobały mi się te starsze auta, których się nie widuje na drogach.. Stare alfy, maserati, datsun, nawet fordy escorty Bublewicza, impreza I generacji. Autka byly ciekawsze i mniejsze.Słabo jak dla mnie lambo, taki kańciaty naleśnik. BMW i Porsche niestety się przejadły.. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 A ja chyba odnalazłem swojego faworyta w segmencie B. 508 jest kozacka. A co powiecie na 208 w tym samym stylu jeżeli jeździcie dużo po mieście? Skrzynia 8EAT też robi robotę! Żółty pasuje do tego lwa 2 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17575 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Nie podobają mi się te czarne nadkola, wygląda jakby miał za małe kółka 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Mi nie przeszkadza, osobiście i tak wolałbym w czarnym lakierze. Cena ok. 100k za ultra wyposażonego mieszczucha z dobrym 8 biegowym automatem (wersja 130hp), więc i w trasie da radę. Ciekawe jak będzie z rabatami, pewnie na początku max 5-8 tysięcy. \ Fiesta Vignale 125hp (w manualu, a nie automacie) wychodzi ok. 95K ale tam lecą solidne rabaty. Jedynie zauważyłem w konfiguratorze brak lepszego audio, ale to może nie zostało jeszcze dodane... 6 głośników za taką kasę to jednak duża wada. Fiesta ze swoim B&O dalej króluje wśród fanów muzyki. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Ja dalej nie pojmuje 100k za segment B. Mów co chcesz... A co do nadkoli to worm mam podobnie jak Ty. Mnie znowu taki zabieg kojarzy się z SUVów czy inny crossoverów co dla auta z zacięciem sportowym (tak wiem, 3-cylindrowe 130KM to nie sport ale "GT Line") wygląda komicznie. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) Mnie znowu taki zabieg kojarzy się z SUVów Tylko tam jest to w jakiś sposób podyktowane praktycznością i przeważnie jeśli nawet nie pomaga wizualnie, to też i specjalnie nie szpeci. Tutaj jest to zupełnie "od czapy". 3-cylindrowe 130KM tego to nawet nie komentuję, za nic nie mogę się przekonać do tego, co dziś się znajduje pod maską. ~3:02 Głos jak Solaris z Blok Ekipy - kojarzycie kreskówkę? Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez Succubus Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2171 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 3-cylindrowe 130KMMyślę że w małym lekkim aucie może spisywać się bardzo dobrze. Patrząc z drugiej strony, chyba taniej, wyremontować coś takiego, niż powiedzmy diesla 2.0. Zanim też do remontu dojdzie to właściciel pewnie wymieni auto na nowe. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Jasne w Suvach/crossoverach to nie szpeci, wprost przeciwnie nawet to fajnie wygląda. co dziś się znajduje pod maską Wymogi unijne. Zaraz dojdą jeszcze wymogi emisji CO2 uśrednione dla modelu czy marki i za każdy gram/km ponad limit i każde sprzedane auto będzie straf. Mówi się tu o kilkudziesięciu miliardach euro. Podobnie przez te wymogi mamy long life'y i brak konieczności wymiany oleju w skrzyniach. W jakimś filmie na YT ktoś mówił, że beemki na EU mają wymianę oleju w silniku co 30k a w skrzyni nie ma potrzeby natomiast identyczne auto na US ma wymianę w silniku co 15k i w skrzyni co 60k. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Patrząc z drugiej strony, chyba taniej, wyremontować coś takiego, niż powiedzmy diesla 2.0 Remontować, raczej po jakimś czasie wymienić Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Jedynie zauważyłem w konfiguratorze brak lepszego audio, ale to może nie zostało jeszcze dodane... 6 głośników za taką kasę to jednak duża wada. Fiesta ze swoim B&O dalej króluje wśród fanów muzyki. To akurat nie koniecznie musi być problem , bo miałem 2 auta z bose , jedno w reno z cabasse , a i tak podstawa w mercu c z 6 głośnikami bije je na głowę . Nawet w e39 powymieniałem głośnik dołożyłem subwoofer ze wzmacniaczem i dalej nie dorasta do pięt podstawie w mercu . Także dobra podstawa nie jest zła . W audi też jest nieźle . Odnośnie segmentu b za 100 to już mówiłem i mam zdanie , jak kubbak . Druga sprawa to po citroenie c3 chyba nigdy w życiu już nie kupie z tego segmentu auta . Może kiedyś się przejadę jakimś świeższym maluchem i minie przekona (w co wątpię bo zawsze są kompakty) ale na razie nie widzę sensu . Nawet żona nie chce jeździć takimi maluchami . Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 chyba taniej, wyremontować Chyba wstawić drugi słupek... Remont silnika dzisiaj to... kilkanaście-kilkadziesiąt k pln. Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2171 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Myslę że jednak z 20-30% mniej w porównaniu z r4. Nie mówie że 3 cylindry lepsze ale naprawa napewno tańsza. Jak ktoś nie piłuje auta to będzie się cieszyć przez długie lata z zakupu. Takie jest moje zdanie. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) Ja dalej nie pojmuje 100k za segment B. Mów co chcesz... A 140k+ za segment C to niby co? Civic, Focus, Corolla, Mazda 3, Octavia... wszystkim bez problemu w przyzwoitej wersji przebijesz magiczną granicę. Trochę czytałem i jak na razie 1.2 PureTech jest bezproblematyczny. Dla odmiany EcoBoost np. ma problemy z chłodzeniem (pomimo że niby poprawiali, niektórym nadal ubywa płynu). Przy okazji, jeżeli chcecie mieć przynajniej te 100-120 koni w tym segmencie to wszystko ma 3 cylindry. Chyba że ktoś chce Toyotę Yaris, która nie jedzie. Imho 1.2 PT czy 1.0 EB to dużo lepszy wybór niż np. TSI, jednostka Hyundaia czy inne. Ja wiem że niektórzy nie wiedzą co to jest inflacja oraz wzrost cen spowodowany ekologią (koszta produkcji, kary CO2), wymaganiami UE oraz ogólnym zacofaniem polski ale... :| Od iluś lat wiadomo że auta będą coraz droższe. A to że ktoś się cenowo zatrzymał w roku 2010 no to raczej nikogo nie obchodzi. tego to nawet nie komentuję, za nic nie mogę się przekonać do tego, co dziś się znajduje pod maską. Wszędzie obecnie są 3 cylindry. Po prostu nie ma się wyboru. Albo bierzesz albo... bierzesz bo coś trzeba kupić. :| (I niech nikt nie wyskakuje z używkami, bo leasingu na używkę nikt nie da). Z tego co widzę to 1.2 PT tak jak EB robią spokojnie te 300 tysięcy i nic się nie dzieje jak zadbany. Zaletą PureTecha u Peugeota jest to że interwał olejowy wynosi 15 tysięcy, a nie 30k jak u Forda czy VAG'a. Więc w tym przypadku wszystkie katastrofy związane z long-lifem nie są zagrożeniem. Swoją drogą jakoś stare 3 cylindrowce potrafią klepać grube setki tysięcy i żyją. Po prostu nie było kiedyś longlifa i właściciele (firmy) nie żyłowały i nie oszczędzały tak na autach. Jak od początku bedzie odp. eksploatowane to bez problemu taki 1.2 czy 1.0 EB będzie śmigał i te 500 tysięcy. Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez Revenant Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 A 140k+ za segment C to niby co? To samo co segment B za 100k. Dojeniem kasy. Ja wiem że niektórzy nie wiedzą co to jest inflacja oraz wzrost cen spowodowany ekologią (koszta produkcji, kary CO2), wymaganiami UE oraz ogólnym zacofaniem polski ale... :| Inflacja, inflacją, ekologia, ekologią (ta dopiero wywinduje ceny aut), wszystko by się zgadzało gdyby nie jeden mały szczegół technologia tanieje. Gros systemów bezpieczeństwa są jedynie (i aż) rozwinięciem ABSu. Gdzie koszt ich wytworzenia/wdrożenia to koszt oprogramowania komputera. Ba część systemów mimo, że za nie nie płacisz (i defacto ich nie masz/nie możesz z nich korzystać) są na pokładzie Twojego auta jako nieaktywne. Podobnie jest z innymi systemami/udogodnieniami. Imho 1.2 PT czy 1.0 EB to dużo lepszy wybór Sądzisz to na podstawie? PureTechy są jeszcze za krótko na rynku, EcoBoosty (podobnie jak TSI) zdobywały tytuły jednostki roku a wiemy, że nie są to idealne silniki (problemy z przegrzewaniem, pękające głowice - jedno może wynikać z drugiego). W dzisiejszych czasach nie ma i (IMO) nie będzie pancernych jednostek jak dawne motory Hondy czy stare Diesle Mercedesa/VW. stare 3 cylindrowce potrafią klepać grube setki tysięcy i żyją. Po prostu nie było kiedyś longlifa Stare jednostki 3-cylindrowe czy nawet 4-cylindrowe nie były tak wysilone jak dzisiaj. Ich długowieczność nie była zasługą nieużywania longlife'a. Z dużą pewnością mogę przypuszczać, że dzisiejsze jednostki nie osiągną takich przebiegów (nawet gdy ktoś nie będzie stosował long life'ów) bez znaczących kosztów włożonych w ich utrzymanie. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Wymogi unijne. Zaraz dojdą jeszcze wymogi emisji CO2 Wiesz Kuba, tak sobie myślę, że jak tak dalej pójdzie, to niedługo jedyny legalny środek lokomocji jaki zostanie: riksza, lektyka, rower, dwie nogi, no i może konno. Zostaje jeszcze elektryka - TAK, tylko jakoś mało kto mówi o tym ile trzeba wyprodukować co2 i innych syfów, aby wytworzyć 1KWatt energii, aby tę elektrykę ładować. Wszędzie obecnie są 3 cylindry. Po prostu nie ma się wyboru. Albo bierzesz albo... bierzesz bo coś trzeba kupić. No tak, jesteśmy stawiani pod ścianą prawda, ale na szczęście jeszcze nie wszędzie są 3 korby. Są jeszcze marki z 4 korbkami, uturbione i małe (bo 1.4 - 1.5), ale na szczęście są. Cytuj Link to post Share on other sites
TheDawidex 127 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Jak patrzę na to zdjęcie to na myśl przychodzi mi tylko jedna myśl : Litr pojemności to może mieć karton mleka. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Odnośnie segmentu b za 100 to już mówiłem i mam zdanie , jak kubbak . Druga sprawa to po citroenie c3 chyba nigdy w życiu już nie kupie z tego segmentu auta . Może kiedyś się przejadę jakimś świeższym maluchem i minie przekona (w co wątpię bo zawsze są kompakty) ale na razie nie widzę sensu . Nawet żona nie chce jeździć takimi maluchami . O ile do tematu segmentu B za 100, albo C za 140 się nie będę odnosił, bo już pisałem co na ten temat sądzę, o tyle zakup auta z tego segmentu sam w sobie nie jest niczym złym. Możesz mieć poważnie skrzywiony pogląd przez C3 który w mojej ocenie jest fatalnym samochodem jeżeli o pierwszą generację chodzi. Ja na szczęście sprzedałem go za rozsądne pieniądze, mimo, że żona długo się broniła przed sprzedażą i dopiero jak kupiłem jej inne auto to przyznała rację, że nie ma porównania. Niemniej nie sprawia to, że cały segment jest do niczego. Miałem dwie ibizy 3 gen. Nawet ta w 1.4tdi była spoko, a tą 1.9 tdi (którą teraz jeździ mój brat) naprawdę lubiłem. Wiadomo, cudów wewnątrz nie ma, ale jeździło to fajnie, dla mnie wygodnie (bo pozycja mi pasowała, a stosunkowo twardy zawias który do komfortowych nie należał kompletnie mi nie przeszkadzał) wjedziesz tym wszędzie i spoko. Jak ktoś nie oczekuje mega komfortu i nie ma wewnętrznej podświadomej potrzeby wożenia 2 m3 powietrza za plecami jadąc samemu to segment B jest spoko. Dla mnie dodatkowym plusem jest to, że auta są stosunkowo lekkie (przynajmniej te stare w biedowersji były) więc nawet wybierając coś w miarę prostego i ekonomicznego (jak np 1.9 tdi 130km w VW) można się stosunkowo dynamicznie przemieszczać. Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Moje Polo 1.2TSI 90koni waży 1025kg, do setki lekko poniżej 10 sekund. To jest wystarczająca dynamika do miasta. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.