Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Nie dobiera się akumulatora pod alternator tylko szuka się takiego który da wymagany prąd rozruchowy. 

Co do alternatora to nie przekraczać jego dopuszczalnej obciążalności i będzie dobrze. 

Podczas ładowania akumulator pobiera powiedzmy kilka amper, to że ma pojemność nawet pod 140Ah to nie ma znaczenia. 

Ah a A to jest coś innego :D

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites
Nie dobiera się akumulatora pod alternator

 

No właśnie gdzieś mis się obiło, że jak mamy słaby alternator, a zapakujemy duży aku, to alternator co logiczne będzie cały czas pracował na maxa, a jeśli jeszcze jeździmy na krótkich dystansach, to pozostanie ciągle niedoładowany - co w konsekwencji skróci mu życie.  To samo w drugą stronę.

 

 

Ah a A to jest coś innego :D

 

lol, ostatnio naprawiłem sekcję zasilania na karcie graficznej - wymieniłem dławiki, kondensatory, 3x mosfety, trzeba było policzyć bo identycznych nie miałem - no to coś tam o prundzie trochę jeszcze wiem ;) Nawet działa - 1060 3g, dostałem za darmo, Vegę56 sprzedałem i morda mi się cieszy, bo do przodu jestem. (ale to taki offtop).

Tylko się pytam, czy jest jakiś wzór na tamto, aby dobrze było.

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

Pitolenie, jedyną prawdziwą rzeczą z tego co napisałeś jest to że na krótkich odcinkach może być niedoładowany ale to przez to, że podobnym prądem ładuje akumulator o znacznie większej pojemności i tyle.

Jakby akumulator był ładowany prądem powiedzmy 70 Amper to jego żywotność byłaby bardzo króciutka :D a równie dobrze mógłby strzelić.

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites
a równie dobrze mógłby strzelić

 

Raczej dzisiaj mniej prawdopodobne, bo są układy zabezpieczające, aby aku nie zagotować - ale kiedyś jak najbardziej.

Na własne oczy widziałem kipiący aku w Starze z 80 lat (mógł mieć też np zwarcie w jednej celi - ale szczegół).

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

 

Przy 140A altku to ja bym max 80Ah aku wstawiał. Trzeba jakiś zapas alternatora zostawić bo nie podoła i zasiarczy aku.W A4 B6 miałem 80 i 150 lub 140 altek. Nie było problemu przez 6 lat męczenia.Octavia II ma fabrycznie 120 i 61. Po 10 latach wstawiłem 72.

 

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

jak dobrać odpowiedni akumulator do alternatora?

Nie kombinuj tylko kup taki który producent auta dobrał go do niego. Za mały aku będzie miał zimą niską pojemność resztkową (zimą będzie za mało soku), za duży będzie niedoładowany i się zasiarczy.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ogólnie to alternator dobiera producent do zapotrzebowania na prąd auta, klima, grzane fotele, duży silnik itp. A akumulator jest dobierany głównie do tego aby odpalić to auto i podtrzymać jego zabawki na postoju. Np nawet nowym małym akumulatorem możesz nie odpalić 3 litrowego diesla zimą. Bo po prostu ma za mały prąd rozruchowy. W starych bmw alternator 140a był parowany z akumulatorami około 100ah. Jeśli model był gorzej wyposażony to potrafił mieć alternator o mocy 90A przy tej samej pojemności.

 

U mnie w pracy mam w wózku widłowym akumulator 100ah, a alternator jest wielkości pięści (nie wiem może 20-30A) wszystko działa. Odpalany na krótko kilka razy dziennie.

 

No i jak Kubbak powiedział, kupić co sugeruje producent.

Edytowane przez jakub1t
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

nawet nowym małym akumulatorem możesz nie odpalić 3 litrowego diesla zimą. Bo po prostu ma za mały prąd rozruchowy.
 

 

Tu istotne jest dobranie odpowiednich słów. Prawdą jest, że jak prąd rozruchowy będzie za mały to nie odpalisz, ale sama wielkość akumulatora nie ma znaczenia;) Udowodnił to między innymi ostatnio film w którym odpalają auto z powerbanku ;)

Link to post
Share on other sites

 

 

Prawdą jest, że jak prąd rozruchowy będzie za mały to nie odpalisz, ale sama wielkość akumulatora nie ma znaczenia

W dużej mierze tak, natomiast nie dostaniesz aku który ma np. >700A rozruchu (duży diesel albo obecne bzyczki z start-stopem) i 45Ah pojemności.

Link to post
Share on other sites

Jasne. Chodziło mi raczej o to, że nie każdy shit będzie miał odpowiedni prąd rozruchu, tylko dlatego, ze ma dużą pojemność.

To idzie w miarę w parze, duży aku = spory prąd rozruchowy. Wiadomo różnice będą między kiepskim, a dobrym, ale to ze 20 % maks.

W sumie to piszę o standardowych aku, nie typu start stop. Jednak już nie handluje nimi od ponad 7 lat (teraz sobie zdałem z tego sprawę) i trochę wypadłem z obiegu.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Czy zna ktoś jakiś materiał, w którym jest porównanie opon zimowych z letnimi przy hamowaniu na suchym asfalcie przy niższych temperaturach? Łatwo znaleźć takie porównania w ciepłych warunkach, kiedy to opony zimowe charakteryzują się gorszymi wynikami. Ciekawi mnie jaka będzie dysproporcja przy samej ujemnej temperaturze, bez śniegu, lodu czy gęstego błota.

Link to post
Share on other sites

OK, dzięki za info o aku. Nie, ja nie muszę kupować na razie aku - tak tylko zapytałem, bo gdzieś mi się obiło (chyba na tym kanale: https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw ) że niedoładowany aku - źle, przeładowany - też źle i przypominam sobie jakiś test gdzie symulowali za pomocą alternatora, silnika elektrycznego (napędzającego alternator) i obciążenia (symulującego sprzęty w aucie) właśnie obciążenie alternatora przy za dużym aku i mocno rozładowanym i jak to się ma do aku i alternatora itd - ale nie mogę znaleźć.

 

 

Takie coś mi YT wypluł na pierwszej stronie, ładna patologia swoją drogą :roll:

 

 

 

 

Swoją drogą poszkodowany źle podszedł do sprawy - ale stres i szok więc człowiek się nie zachowuje normalnie OK, ale uważam, że pościg na własną rękę w takim przypadku może tylko pogorszyć sprawę (tym bardziej, że parę razy mocno nagiął przepisy), do tego nawet doprowadzić do wypadku. Powinien zjechać gdzieś w bezpieczne miejsce (tym bardziej, że auto nie ucierpiało na tyle, aby nie kontynuować jazdy), zadzwonić na policję (albo nawet pojechać na najbliższy komisariat) i z zeznaniami przekazać zapis wideo - jest czarno na białym. Tak uważam.

Zatrzymanie miałoby sens, gdyby się okazało, że sprawca jest dodatkowo po kielichu (czy kto wie po czym tam jeszcze).

Edytowane przez Succubus
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...