jakub1t 1684 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Najnowszym maluchem jakim jeździłem to służbową fabią 2 1.9 105km , dynamika taka sobie , plastiki jak to skoda , trzęsie . Nic specjalnego . Lepsze to trochę było od c3 pierwszej generacji . Np numerek większy peugeot 307 jest o klasę lepszy , materiały , prowadzenie , komfort i od tego citroena , i od fabii . Dużo przebywam w samochodzie i po prostu nie jest mi wszystko jedno w czym jadę . Wolał bym np focusa za 100 niż fiestę . To że będzie kilka bajerów (dla mnie bezużytecznych) mniej , to mi to nie przeszkadza . No ale każdy ma swoje potrzeby . Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Moje Polo 1.2TSI 90koni waży 1025kg, do setki lekko poniżej 10 sekund. To jest wystarczająca dynamika do miasta. Z tym że masz jeszcze 4 cylindry. :< Dla mnie dodatkowym plusem jest to, że auta są stosunkowo lekkie (przynajmniej te stare w biedowersji były) więc nawet wybierając coś w miarę prostego i ekonomicznego (jak np 1.9 tdi 130km w VW) można się stosunkowo dynamicznie przemieszczać. Mamy 2019 rok, wkaż mi coś z 1.9 TDI w salonie a jutro lecę po kredyt (nawet wysoko oprocentowany) i biere. Obecny trent i sytuacja na rynku motoryzacyjnym nie daje nam wyboru. 1) Albo mamy pancerne, wolnossące i 4 cylindrowe silniki - które nie jadą (!) 2) Albo mamy 3 cylindrowe turbo-kartony - które jako tako dadzą przyjemność z jazdy, mają moment obrotowy i idzie tym coś wyprzedzić 3) Hybrydy, które nie jeżdżą (1.5 HSD z Yariski) 4) EV - zaporowe ceny że olaboga + prund z wyngla. Bo polskie. Z resztą większość aut segmentu B robi ok. 10 tysięcy rocznie. Czyli w wieku 10 lat będziemy mieli 100k na liczniku. Zadbane sztuki bez problemu przetłuką 300 tysięcy. Pod tym względem bym się nie martwił. Niestety, ale nasze opcje w EU są lekko mówiąc kałowate i ograniczone. Viva la UE! Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jeszcze 4 cylindrowe turbokartony są, które o dziwo jadą. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jadą, jadą. Z 1.4/1.5T 150KM całkiem przyjemnie się odpychają. Kompakty stały się trochę lżejsze (Astra bym powiedział, że przeszła drakońską diete nawet), to i nie potrzebują jakiś gigantycznych silników. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) Mamy 2019 rok, wkaż mi coś z 1.9 TDI w salonie a jutro lecę po kredyt (nawet wysoko oprocentowany) i biere. Obecny trent i sytuacja na rynku motoryzacyjnym nie daje nam wyboru. Z tym 1.9tdi to taki przykład był, bo tym C3 pierwszej generacji i moimi wywodami o ibizie zeszło trochę na starszą motoryzację. 1.9tdi miałem zresztą w tej ibizie. Jeżeli o mocniejsze diesle i VAG'a chodzi nawet później np do ibiz IV (a więc pewnie i polo) pakowali nawet 2.0 TDI CR o mocy coś przez 140 koni. Niemniej tak jak koledzy wspomnieli, mimo że z mocniejszych ropniaków większość producentów się wycofałą w tym segmencie, to nadal jest sporo silników w podobnym przedziale mocy i momencie obrotowym które bardzo fajnie napędzają takie małe samochody. Zresztą wracając do samego 1.9 tdi to dzisiaj byś go w życiu nie kupił nawet gdyby był w ofercie. Ostatnie wersje takie jak posiadane przeze mnie BXE i BLS miały już swoje dosyć poważne wady. W BLS'ie mam już nawet DPF. Jak by ci ktoś kazał dopłacić kilka ładnych tysięcy do 1.5 TSI o takiej samej mocy i momencie obrotowym to byś kijem tego ropniaka nie dotknął w segmencie B. Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez wojciechu15 Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 To samo co segment B za 100k. Dojeniem kasy. Bo? Ja dalej nie pojmuje 100k za segment B. Mów co chcesz... Ja nie pojmuję wąskiego jak tyłek węża myślenia: budżet na poziomie 100-150 tys. = tylko duży samochód (w ogromnej ilości przypadków zwyczajnie niepotrzebny i kupowany bez żadnego sensu). Tak samo nie pojmuję myślenia, że auto klasy B to tanie gó**o, które nie ma prawa kosztować większych pieniędzy. tylko jakoś mało kto mówi o tym ile trzeba wyprodukować co2 i innych syfów, aby wytworzyć 1KWatt energii, aby tę elektrykę ładować. Założę się, że nigdy nawet nie kiwnąłeś palcem, żeby zrobić w tym kierunku jakikolwiek research. Uchylę rąbka tajemnicy i powiem, że, uwzględniając wszystkie czynniki, samochód elektryczny prawie zawsze wychodzi korzystniej. https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM&t=1s Gros systemów bezpieczeństwa są jedynie (i aż) rozwinięciem ABSu. Gdzie koszt ich wytworzenia/wdrożenia to koszt oprogramowania komputera. Fakt - przecież zaprogramowanie takich systemów to proste i tanie sprawy. Jak patrzę na to zdjęcie to na myśl przychodzi mi tylko jedna myśl : Litr pojemności to może mieć karton mleka. Jak patrzę na ten post, to na myśl przychodzi mi tylko jedna myśl: dlaczego ludzie tak chętnie mówią o rzeczach, o których nie mają zielonego pojęcia? Chociaż w sumie, chyba już wiem - https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Dunninga-Krugera 4) EV - zaporowe ceny że olaboga + prund z wyngla. Bo polskie. Dalej wychodzi korzystniej niż samochód spalinowy. Najlepiej zastosuj się do swojej rady i Po prostu nie wypowiadaj się na temat: 1) na który nie masz pojęcia Szczególnie, że powielasz mity, który osobiście Ci prostowałem o ile dobrze pamiętam. Jeszcze 4 cylindrowe turbokartony są, które o dziwo jadą. Osobiście miałem ostatnio okazję jeździć czterocylindrowym Mercedesem A45 AMG, który o dziwo jechał. Wybaczcie ofensywny ton, ale słabnę już jak to czytam. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 No mój 4 cylindrowy turbo karton radzi sobie nadwymiar dobrze, i na mieście i na krótkich trasach (do 200km). Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jeszcze 4 cylindrowe turbokartony są, które o dziwo jadą. Jakie są 4 cylindrowe turbo kartony w segmencie B? Może gdzieś się ostał jakiś rodzynek. Jadą, jadą. Z 1.4/1.5T 150KM całkiem przyjemnie się odpychają. Kompakty stały się trochę lżejsze (Astra bym powiedział, że przeszła drakońską diete nawet), to i nie potrzebują jakiś gigantycznych silników. Mówimy o segmencie B, a ty wypisujesz auta z segmentu C. Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 No mój 4 cylindrowy turbo karton radzi sobie nadwymiar dobrze, i na mieście i na krótkich trasach (do 200km). To tak jak mój! Ostatnio moj 20letni gokart dostał okejkę od Gofra VII GTI. 1.8T, kiedyś to kurła bylo 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Bo? Bo... ponieważ moim zdaniem to dojenie kasy. Lubisz płacić za coś ponad standard? Czujesz się wtedy lepiej czy co? Wywalanie 100k za segment B to hmm... IMO śmiech. Chcesz wyposażenia rodem z Rollsa czy co? Ja nie pojmuję wąskiego jak tyłek węża myślenia: budżet na poziomie 100-150 tys. = tylko duży samochód Ja natomiast nie pojmuje dlaczego wciskasz mi w usta słowa które z mojej strony nie padły. Gdzie ja cokolwiek napisałem o dużym samochodzie. No chyba, że duży dla Ciebie to kompakt... Gdzie ja napisałem cokolwiek, że segment B to g...? Fakt - przecież zaprogramowanie takich systemów to proste i tanie sprawy. Fakt - przecież producent każdego samochodu wymyśla do każdego modelu koło od nowa... Szczególnie przy dzisiejszej unifikacji... moj 20letni gokart Lepiej się nie przyznawaj Sony bo zaraz zacznie się wywód jaki Twój bolid nie jest eco friendly i hurr durr na co Ci tyle mocy jak w polszy ograniczenie do 140km/h a w miastach to już w ogóle 50ccm 5KM by Ci wystarczyło! a ty wypisujesz auta z segmentu C. Mabro ma Golfa a o ile mi wiadomo to auto segmentu C. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17822 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Ostatnio moj 20letni gokart Przypomnij mi, co to było? Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 A ja chyba odnalazłem swojego faworyta w segmencie B. 508 jest kozacka. A co powiecie na 208 w tym samym stylu jeżeli jeździcie dużo po mieście? Skrzynia 8EAT też robi robotę! Żółty pasuje do tego lwa Szkoda, że hybryda tylko plug-in... Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) Założę się, że nigdy nawet nie kiwnąłeś palcem, żeby zrobić w tym kierunku jakikolwiek research. Przerobię w wolnej chwili to co podesłałeś, a Ty napisz mi, czy wstawiając ten materiał brałeś pod uwagę Świat, EU czy nasze lokalne podwórko? Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez Succubus Cytuj Link to post Share on other sites
TheDawidex 127 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jak patrzę na ten post, to na myśl przychodzi mi tylko jedna myśl: dlaczego ludzie tak chętnie mówią o rzeczach, o których nie mają zielonego pojęcia? Chociaż w sumie, chyba już wiem - https://pl.wikipedia...unninga-Krugera Widzę, ze również oberwałem rykoszetem, ciekawe dlaczego? Bo mam własne zdanie? Zasadniczo nie wiem dlaczego stwierdziłeś, że nie mam pojęcia o czym mówię, bo wstawiłem zdjęcie mercedesa z 5.0 V8 pod maską? Tak, wstawiłem, bo według mnie ten samochód jest cudowny pod każdym względem. Świat jest ciekawy i różnorodny dlatego, że się od siebie różnimy. Mi osobiście podobają się stare samochody, lubię motoryzację z tamtych lat (ehh e34 m5). Osobiście nie przepadam za silnikami o małych pojemnościach, po prostu nie widzę w tym żadnej oszczędności (chodzi mi o spalanie, nie o ubezpieczenie). Jasna sprawa, że 5.0 v8 na daily to słaby pomysł, ale dlaczego nie możemy znaleźć jakiegoś kompromisu? Żeby życie miało smaczek raz beemka raz volviaczek Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3753 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Mi się marzy Ram Hemi, i niech inni sobie popylaja kartonami. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Ty marzysz a inni jeźdzą. 7 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Ja i moja 1.5l butelka wody strasznie ubolewamy nad dowsizingiem XD Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Nie wiem jak u was, ale u mnie downsizingowa butelka od wody pali bardzo mało. Jestem w szoku, że przy całkiem fajnej dynamice samochód pali 5-6 litrów benzyny. Dla porównania golf 1.4 palił koło 10 litrów, a mercedes 1.8 palił 13-14. Oba samochody przy tym były mniej dynamiczne. Pamietam, że w Suzuki Baleno 1.2 co prawda bez turbo dało się wykręcić wynik poniżej 5 litrów spalania w cyklu mieszanym (w tym również wysokie natężenie ruchu w mieście). Nowe silniki na prawdę nie są złe, chociaż litrówki z turbo do momentu odpalenia turbiny jeżdżą bardzo ospale i na pewno takiego silnika bym nie kupił w samochodzie klasy compact. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Baleno to bardzo przyjemne autko za fajne pieniądze. Jego zaletą (w zasadzie Swift ma podobnie) jest bardzo mała masa i to czuć. Dlatego nie potrzeba wcale bóg wie jakiego motoru, aby żwawo napędzać to auto. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 (edytowane) Mejor co to za mercedes był ze tyle palił . Mój też ma 1.8 tyle że doładowany (213km) , a nie da się przekroczyć 14 litrów na 100 . A to nie jest żaden cud techniki bo ta linia silników powstała chyba w 2002r. Spalanie z wyjazdu wakacyjnego Jadąc spokojnie można zejść poniżej 7 litrów , ale ja nie mam cierpliwości . Edytowane 27 Sierpnia 2019 przez jakub1t 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Przypomnij mi, co to było? przez przypadek stałem się posiadaczem gejo-gokarta 1.8T 210km@360nm 1 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17822 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 gejo-gokarta Bez przesady Niepozornie wygląda. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Nie wiem jak u was, ale u mnie downsizingowa butelka od wody pali bardzo mało. Jestem w szoku, że przy całkiem fajnej dynamice samochód pali 5-6 litrów benzyny. Dla porównania golf 1.4 palił koło 10 litrów, a mercedes 1.8 palił 13-14. Oba samochody przy tym były mniej dynamiczne. Pamietam, że w Suzuki Baleno 1.2 co prawda bez turbo dało się wykręcić wynik poniżej 5 litrów spalania w cyklu mieszanym (w tym również wysokie natężenie ruchu w mieście). Nowe silniki na prawdę nie są złe, chociaż litrówki z turbo do momentu odpalenia turbiny jeżdżą bardzo ospale i na pewno takiego silnika bym nie kupił w samochodzie klasy compact. A ja mam 2-litrowego wolnossaka 150 KM z 1989, który pali 8 litrów i 1.4 turbo 150 KM, które pali 7,5 litra. Więc nieszczególnie widzę ten postęp . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3753 Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Moje 2.0 pali 13 na mieście, ale dla mnie ważne że nie boję się tym nigdzie jechać i wyprzedzać. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2019 @radosuaf A ja widzę, mój 125 konny 1.4 Turbo benzyniak pali po mieście w granicach 6 litrów a w trasie 4,5. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.