Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Na suchym z reguły nie miałem problemów z trakcją , nawet na najtańszych oponach , ale różnice na mokrym za to były ogromne . Dlatego wybrałem uniroyale , dodatkowo cena była w miarę atrakcyjna , continentale to koszt w moim przypadku 50% większy był .

 

Ps sprzedam fulda carat progresso 205/55/16 2szt 6mm data produkcji kilka postów wyżej  :D

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Panowie, z racji cen na stacjach, które będą rosły, na w trakcie drogi na stację naszła mnie pewna myśl: może by tak zagazować strzałę. Problem jedynie w tym, że pojęcia o tym nie mam żadnego, jako że w rodzinie auta nikt nigdy nie gazował.

 

Podstawowe pytanie: gdzie to zrobić, jaki to byłby orientacyjny koszt przy moim silniczku (wtrysk wielopunktowy) i z jakimi dodatkowymi kosztami musiałbym się liczyć po zagazowaniu oprócz droższych przeglądów i częstszej regulacji luzów zaworowych? No i przede wszystkim: czy jest to sens robić przy przebiegu rzędu 15 000 km rocznie, jeśli auto zamierzam mieć jeszcze jakieś 3-4 lata? Chętnie również poczytam jakąś literaturę na ten temat. :)

Link to post
Share on other sites

15kkm to jakieś 5600zł na PB95, licze 8l/100km i 4,70zł/l, gaz to minimalnie mniej niż połowa tych kosztów. Założenie instalacji lekko 2,5k może pod 3k. Przegląd +50zl wiec można pominąć, regulacja luzow nie mam pojęcia. Wnioski należy wyciągnąć samemu.

Edytowane przez coco01
Link to post
Share on other sites

4 lata i 60 tys km to raczej luzów zaworów nie będziesz robił. Ewentualnie sprawdź koszt tej usługi i jak znosi twój silnik gaz. Ja zakładałem do 210 konnego merca gaz ostatnio na dobrych podzespołach kosztowało mnie to 2800zł. Jeśli jeździsz krótkie odcinki to w zimie prawie na gazie nie pojedziesz. Auto musi złapać temperaturę roboczą aby się przełączyć na gaz. Około 30, 35 stopni. W lato przełącza się od razu lub po kilkuset metrach.

https://m.autocentrum.pl/kalkulatory/kalkulator-lpg/

Świece zużywają się 2 razy szybciej, ale to groszowa z reguły sprawa. Gniazda zaworów to już zależy od silnika, jednemu padną po 100tys km drugiemu po 400tys km.

Ogolnie na LPG jeżdżę od mniej więcej 20 lat. Jeśli tylko mam auto na benzynę, od razu przerabiam. Bo nie widzę sensu przepłacać. Minusy to częstsze tankowanie, mniej miejsca w bagażniku. I to chyba tyle. Jeździ się jak na benzynie. Warunek to przyzwoita instalacja bez oszczędzania. Najważniejsze są wtryskiwacze, nie wolno oszczędzać bo potem to będą narzekania. A że rozrzut cenowy jest spory to ludzie zakładają najtańsze. W drugiej kolejności to zakład montujacy jest nie mniej ważny.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Kurcze ja nigdy więcej jak 100 nie płaciłem , co prawda dawno temu to było , bo za często auta zmieniam .

pierwsze co w google mi się wyświetliło jest troszkę tańsze niż 450 http://autoklimaczestochowa.pl/cennik/

Poszukaj a pewnie znajdziesz coś tańszego .

 

Apropo seata chudego , ładny egzemplarz , kiedyś nawet mi się marzył 1.8t 4x4 lub nawet fwd, ale za duży jest popyt na nie i takie egzemplarze mają bardzo wysokie ceny . Na tyle wysokie że wolę coś innego .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Długo mnie nie było, sig ucierpiał. Najpierw lusterko aż i tylko bo mogło się gorzej skończyć a niedługo później zderzak mocno przetarty o pieprzony kamień/mały głaz które niemiaszki porozstawiali na "części zielonej" parkingu tuz obok miejsc aaa no i pękła skóra na załamaniu, skleiłem ale niestetysię rozeszło i jest 2-3 mm szpara miedzy krawędziami, będzie trzeba użyć wypełniacza. Poza tym spoko, od kilku miechów nowe amorki z tyłu, jednak jestem średnio zadowolony, trzeba było brać coś twardszego. No i naprawiłem CIM, tzn po ustawieniu zbieżności wsio się dotarło i żadne błędy nie wyskakują, może nawet parę uślizgów przy ostatnich mrozach w tym pomogło.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Fajna sprawa, ale łututututu tym nie zrobisz ;)

Nie powiem, bo spoko opcja i gdybym już miał kupować skuter do jazdy po dużym mieście to zdecydowanie (pomijając cenę) byłby to numer jeden na liście zakupów. Z drugiej, mając kat A w życiu chyba bym skutera nie kupił (a miałem, żeby nie było) bo jest tyle świetnych motocykli które dają 2x tyle przyjemności z jazdy, że zwyczajnie szkoda by mi było miejsca w garażu, zakładając, że budżet jest nieograniczony. No bo jeżeli by był, to sory - ale za 60k zł kupisz prawie dowolny motocykl (nie licząc półki premium) albo dwa mniejsze nowe - czyli np crossa i sportową/turystyczną 600.

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się  , priorytetem skutera nie jest dawanie przyjemności z jazdy , on  ma być praktyczny . Owiewki częściowo chroniące przed deszczem i wiatrem , schowki na różne rzeczy , automat itp . Ja akurat mam piaggio x8 125 ze względu na kat b i udało mi się tanio nabyć  . Typowego motocykla nie chciałem ze względu na niewielką różnice w osiągach  ,a praktyczność jednak gorsza . Jeszcze może zmienię kiedyś na jakieś supermoto 125 bo jednak lubię pojeździć też po bezdrożach . 

Link to post
Share on other sites

Zrób sobie A - zobaczysz jak poszerzają się horyzonty - nagle pojawia się tyle fajnych, często niedrogich sprzętów, że można co pół roku zmieniać a i tak ci życia nie starczy by wszystkiego spróbować. W 125 mimo wszystko jest ten problem, że są sprzęty lepsze i gorsze, ale to mimo wszystko budżetówka, gdzie ani hamulce, ani moc, ani zawieszenie nie zachwycają pomijając pojedyncze przykłady. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...