coco01 14024 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Dlatego właśnie wolę mieć samochód o nie dużej mocy, który nie ma turbiny. Nie muszę się martwić kosztami Każdy tak mówi a potem szuka auta sporo mocniejszego "bo nie idzie" 3 Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4851 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 (edytowane) Każdy tak mówi a potem szuka auta sporo mocniejszego "bo nie idzie" No to jestem hipsterem, bo do takich się nie zaliczam Mnie do szczęścia wystarcza 75-90KM przy masie samochodu 1,2-1,5 tony. Edytowane 2 Maja 2017 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 No do miasta może być Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Z autopsji wiem, że różnica między 75 a 90 a 110-115 KM (przy podobnych masach własnych: 1250-1300 kg) to jest przepaść, a diesel bez turbo to, kolokwialnie mówiąc, trup. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Osiągi i trwałość można pogodzić. Trzeba tylko wybrać benzynowy silnik o sporej pojemności, bez żadnych turbin, zmiennych faz rozrządu i innych wynalazków które zwiększają koszty serwisu. Wadą jest wysokie spalanie ale to wybór pomiędzy zostawić więcej na stacji benzynowej albo u mechanika w serwisie. Ja następnego auta z dieslem na pewno nie kupię, tylko wolnossąca benzyna z pojemnością powyżej dwóch litrów i najlepiej w automacie. Tak żeby było do miasta na krótkie odcinki i na trasę bez ciągłego zamartwiania się o ilość nagaru w turbinie bo jak się za dużo zbierze to trzeba z tysiąca PLN'ów wyskakiwać i auto na tydzień do serwisu odstawiać. Już nie wspominając o problemach aby się do tego serwisu dostać gdy auto stawia zasłonę dymną i olej znika w tempie litra na kilka minut. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Turbo to podstawa,zarówno w PB jak i w ON.Nie kupię już w benzynie bez suszarki a diesel bez to profanacja. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Poniekąd zgodzę się z Fenio, mam 2.8 V6 benzyne, elastyczny, nie ma strachu z wyprzedzaniem, nie ma się za bardzo co psuć ale spalanie jest hmmm, takie sobie Coś za coś. Cytuj Link to post Share on other sites
vuodi 1382 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 (edytowane) bez ciągłego zamartwiania się o ilość nagaru w turbinie Jeśli nie leją Ci wtryski, OCT nie zdał egzaminu to znaczy, że po prostu jeździsz ze zbyt lekką nogą na trasie lub pokonujesz tylko kilometry w mieście. Mój turboklekot jeśli jest np dwa tygodnie w mieście tylko eksploatowany, to przychodzi weekend wieczór gdzie mało aut i wtedy rozgrzane autko na trasie dostaje w du**ę od 3ciego biegu wzwyż - nie ma zmiłuj. Na mieście też lekko nie przyspieszam. Jeśli kupiłeś TDI bo ma niższe spalanie i robisz nim eco driving - to wybór silnika był dla Ciebie złym wyborem i mam nadzieję że tak nie jest A niestety podejrzewam że jeśli starcza Ci 80KM to tak jest. Czy to smrodziuch czy doładowana benzynka - zasada jest ta sama by czasem dać trochę ''oddechu'' turbince a następnego auta z dieslem na pewno nie kupię Ja zapewne też nie. Będzie to 1.8 lub 2.0 - turbo rzecz jasna. @down: Faktycznie moje niedopatrzenie - rano i brak kawy ---> nie dobierać się do czytania Edytowane 3 Maja 2017 przez vuodi Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 80KM mi starcza? To chyba ktoś inny pisał :-) Ja mam wersję 130KM z programem na 165KM i 350Nm. Też systematycznie staram się go przepalać i jeździć dynamicznie ale jazda miejska nie pozwala na wygrzanie turbiny na tyle aby dopaliły się sadze. Cytuj Link to post Share on other sites
pawel123t 642 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 No to jestem hipsterem, bo do takich się nie zaliczam Mnie do szczęścia wystarcza 75-90KM przy masie samochodu 1,2-1,5 tony. To mi moje 190hp/200nm przy wadze ok 1 tony przestaje wystarczać Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 @up, ja mam to samo z tym żę u mnie 250km/350Nm przy 1,5t i gdyby nie to, że to tylko przedni napęd to by wleciał soft na 305/420 ale wtedy nie wyrobiłbym na opony Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Opony i przeguby Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Akurat w saabach przeguby są pancerne, prędzej silnik albo skrzynia siądą jak przeguby Cytuj Link to post Share on other sites
Kasspero 992 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Nie ważne jaki samochód nie brałbym się nigdy za wyprzedzanie 2 ciężarówek, aż tak mi nie spieszno do grobu. Czemu? Skoro przed Tobą pusta droga? To jaki sens wyprzedzania jednej, skoro jedzie jedna za drugą ... Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4851 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 (edytowane) Czemu? Skoro przed Tobą pusta droga? To jaki sens wyprzedzania jednej, skoro jedzie jedna za drugą ... O jakiej drodze my mówimy autostradzie? Czy zwykła droga krajowa w środku nocy? (choć jeszcze nie widziałem dwóch ciężarówek jedna za drugą) Jeszcze nie jechałem trasą, którą za dnia byłoby na tyle miejsca do wyprzedzenia 2 ciężarówek. Tak mówicie, że wam wiecznie mało, a gdzie wy ten potencjał silnika wykorzystujecie? Na torze? Jedyna opcja to, że może autostradami każdego dnia. Edytowane 3 Maja 2017 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Jeszcze nie jechałem trasą, którą za dnia byłoby na tyle miejsca To Ty chyba robisz 100km miesięcznie. gdzie wy ten potencjał silnika wykorzystujecie Na drodze. Żeby nie robić sztucznego tłoku, wlokąc się za dwoma ciężarówkami. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
vuodi 1382 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 (edytowane) Jeszcze nie jechałem trasą, którą za dnia byłoby na tyle miejsca do wyprzedzenia 2 ciężarówek. Aż sobie przypomniałem jak jechałem z rodzicami na mazurki a tam dużo takich dróg jednopasmowych. Zabrałem się za wyprzedzanie 3 TIRów (trzymali się sztywno siebie bo z jednego kraju jechali), z naprzeciwka nic nie jechało więc redukcja i ogień. I co tu takiego w tym? Zupełnie NIC - to jest normalna jazda , nie będziesz chyba zamulał za naczepami cały czas? I do tego właśnie masz moc silnika by to sprawnie zrobić i szybko - a jakimś pikaczento byś się odważył ? Raczej nie. Popieram przedmówcę - chyba za mało jeździsz autem. @edit : Czy komuś przypomniał się kolega 'kotecek' ? Edytowane 4 Maja 2017 przez vuodi Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2293 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Żeby tylko o tiry chodziło, zawsze znajdzie się jakiś spowalniacz który irytuje a z przeciwka coś jedzie albo zbliża się zakręt. Już nie mówiąc o dwu pasmowej ulicy gdzie ktoś wolno jedzie lewym pasem i trzeba go wyprzedzać prawym.Albo start spod świateł, gdy siedze w subaru z młodą żoną a na pasie obok coś niemieckiego.. Cytuj Link to post Share on other sites
DREWANIAK 246 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Z początku też mi wystarczało 115 KM. Teraz też wystarcza, ale jakby było ze 150 to bym może nie czuł tak bardzo jak się zapakuję do pełna Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4851 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 (edytowane) Robię 600km miesięcznie. I nie widzę problemu wyprzedzić zamulaczy na drodze. Czasem nawet 3 osobówki pod rząd, a mam 75 KM. Ciężarówka się też nawinie, ale nigdy dwie naraz. I to mi wystarcza przynajmniej na najbliższe 4 lata, bo mnie głównie ceny utrzymania trzymają za portfel. Zresztą każdy robi jak uważa i nic mi do tego. Edytowane 4 Maja 2017 przez CrisPell 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MariuszB35PL 617 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Ja mam 98 kunia z 1.4 16v benzynka i daje rade. Jeżdżę głównie z dziećmi więc zgodnie z przepisami i bezpiecznie. Może dla tego mi wystarcza ta moc bo się za młodego wyszalałem. Z 98 kunia też da się wyprzedzać ale wiadomo jak by było więcej to pewnie lepiej i sprawniej by to szło. Tylko że trzeba się zdecydować albo ma więcej palić benzy albo mniej. Ja wybrałem wersję eco Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 192 kunie / 245 niutków, 2,5 R6 bez turbo - starcza, jak jadą zawalidrogi to redukcja i można i pięć aut wyprzedzić Ale wiadomo, że by się chciało więcej, miało być 3.0 z 231 kuniami, zabrakło czasu i kasy Wszyscy płaczą "ile to pali!", "ile to kosztuje!", a mnie to nie boli bo jest frajda z jazdy i mega wygoda. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 192 kunie / 245 niutków, 2,5 R6 bez turbo - starcza A dla mnie obecnie 367km i 655nm to malo xD 2 Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 A dla mnie obecnie 367km i 655nm to malo xD Apetyt rośnie w miarę jedzenia, ja też jakbym miał kupić kolejne E39 to już albo 540i, albo M5. Fałeczka i fajny moment już jest. Na 530i się przesiadać to szkoda zachodu 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Czasami wkurza taka ilość kucy pod butem. W wyjątkowo zatłoczonym mieście chciałoby się więcej ale nie da się rozwinąć w pełni skrzydeł z tym co jest . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.