Silver Fox 1687 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Poprawianie właściwości jezdnych SUV-a [...] po co? gdyby mnie wyprzedził w zakręcie, to na pewno by zaskoczył. Może właśnie dlatego, aczkolwiek nie wiem czy to powinno być jakieś zaskoczenie. Gdyby jakiś zdesperowany wariat mający potrzebę udowodnienia czegoś prowadził taką X5, to z poszerzonym tyłem sądzę, że na zakręcie taka Julia to żaden kłopot. O prostej nie wspominam, @260KM i @560Nm i tylko powolna skrzynia ogranicza. A jak teraz Ty będziesz twierdził, że dystanse nie dodają stabilności, nie sprawiają że ciężki i wysoki samochód się mniej przechyla, to zaprzeczysz prawom fizyki, i tyle. Skłaniam się wrzucić na przód te 20mm, żeby było równo jak z tyłu, ~350-400zł dla świętego spokoju to nie tragedia. Cytuj Link to post Share on other sites
keczu 476 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Skłaniam się wrzucić na przód te 20mm, żeby było równo jak z tyłu, ~350-400zł dla świętego spokoju to nie tragedia. O, i bedzie ladnie. I znowu sie bedzie wszystkim podobac. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez keczu Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Gdyby jakiś zdesperowany wariat mający potrzebę udowodnienia czegoś prowadził taką X5, to z poszerzonym tyłem sądzę, że na zakręcie taka Julia to żaden kłopot. No tak, inżynierowie BMW stworzyli "dziadowsko prowadzący się ponton" (przejaskrawienie celowe) i nie pomyśleli, że poszerzenie rozstawu tylnych kół o kilka cm DRASTYCZNIE poprawi prowadzenie się w zakręcie. Jakieś dłubane 700-konne X5 ma na Ringu czas 7:50 - na poziomie nowego Civica Type R z silnikiem 310 KM. To wystarczy za komentarz . Na pewno nie jest to wolny samochód, zwłaszcza w mocnych wersjach silnikowych. Ale sportowy to on jest tylko z nazwy. Cytuj Link to post Share on other sites
szary_turbo 3473 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) X5 to jest czołg. Czołgi nie są od ścigania. Są od wygrywania bitew. Nie ma za co, pozdrawiam. Samochód mi się bardzo podoba. Stać mnie na jego zakup ale na utrzymanie już nie. Smutek. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez szary_turbo 3 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Taaaaaaak: 3 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 bo to szosowe auto o nadwoziu SUV'a, a nie prawdziwy SUV, mój kombiak sobie poza szosą lepiej radzi 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Nieźle się rozpisaliście o dystansach. Wysłane z Nexusa 6 Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 No tak, inżynierowie BMW stworzyli "dziadowsko prowadzący się ponton" (przejaskrawienie celowe) i nie pomyśleli, że poszerzenie rozstawu tylnych kół o kilka cm DRASTYCZNIE poprawi prowadzenie się w zakręcie. No patrz, do topowych wersji 4.6is po lifcie 4.8is - odpowiedniki dzisiejszych X5M, BMW poza V8 pod machą montowało dokładki zderzaków, błotników, i szersze koła, o ET takim jaki mam teraz, nie obniżali zawieszenia ani nic nie przerabiali Więc tak, według inżynierów BMW szerszy rozstaw kół ma poprawić prowadzenie. I nie powiesz, że te wersje chociaż na papierze nie zostały zaprojektowane przez BMW żeby dać więcej sportowych emocji, to że w praktyce to nie jeździ jak M3 czy M5 to chyba logiczne i wynika z tego to poprostu SUV'y. Jeździłem 4.8is i pięknie się trzymało zakrętów, i obiektywnie muszę przyznać, że mój diesel po zawirusowaniu mocno nie odstaje osiągami, V-max niższe, ale 0-100 to różnica 0,5 - 0,7s więc dlaczego nie miałbym tutaj zrobić czegoś co zrobiło BMW w wersji w której się za to płaciło. Jakieś dłubane 700-konne X5 ma na Ringu czas 7:50 - na poziomie nowego Civica Type R z silnikiem 310 KM. Ale Giulietta to też nie Type R Ale sportowy to on jest tylko z nazwy. Ktoś tu twierdził, że X5 jest sportowe? Ty zacząłeś temat osiągów i wyścigów w niewiadomym celu. Ja kilka razy tu zasugerowałem, że X5 to nie rajdówka tylko krążownik dający przyjemność z jazdy, i że raczej nie jestem typem kierowcy który pokazuje co pod maską drzemie by sobie powiększyć co nieco, natomiast grzecznie sprowadziłem do rzeczywistości, że jeżeli trzeba by było to warunki są, i nie oszukujmy się Giulietta to nie będzie specjalne wyzwanie. I po co te filmy? Chłopie, zdecyduj się, bo najpierw rzucasz prowokację do tematu o osiągach, a teraz przyczepiasz się do możliwości terenowych. I w jakim to celu, co to ma do dyskusji o dystansach? Jak Cię coś dupsko piecze to rzuć że uważasz, że X5 to gó**o i tyle, tak to utwierdzasz w przekonaniu że niektórzy Alfiarze mają jakieś dziwne kompeksy. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Patrzcie kogo spotkałem pod lidlem. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160411/682ccfb2f8105133c711357ae1caf6dd.jpg 9 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Taaaaaaak Kopny piach na drogowych oponach i śnieg na letnich, hell yeah teza poparta! To teraz patrz, takie X5 (i później X3) potrafiło zając trzykrotnie 4. miejsce w Dakarze, kilkukrotnie kierowcy meldowali się czołowej dziesiątce tegoż rajdu, wygrać cały sezon rajdów Cross Country: http://www.rallyraid.net/wp-content/uploads/2012/09/2003_X-raid_X5_37861.jpg Argument godny Twoich filmików. 4 Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Nie jestem w temacie, ale nie jest tak, że SUV-y z tamtych lat pierwszej X5 to tylko z wyglądu przypominały auta terenowe, i dopiero z czasem to się trochę zmieniło na lepsze? Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) @kubbak, uznanie za wspomnienie o tym http://www.bmw-klub.pl/forum/images/smilies/bit-thumbsup.gif Zaraz będzie że to przecież tylko buda, tak to całkowicie przerobiona. Gdzieś mam nawet modelik takiej, dawno temu wypuszczony bodajże w DeAgostini http://www.alpimodel.com/spk/s0496.jpg edit: @up, SUV'y nigdy nie były autami terenowymi, a z wyglądu cechy wspólne to tylko wyższy prześwit i kombiasta bryła. Czy się zmieniło na lepsze? Patrząc chociażby na nową Q7 trafniej powiedzieć, że na gorsze, bo to już poprostu przerośnięte kombi z 4x4. Land Cruiser'y, Pajero, Patrole, Jeep'y to kiedyś były rasowe terenówki, teraz coś tam zostało, reduktor, jakieś smaczki, a teraz wszystko poszło w luksus, elektronikę. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Luksus luksusem, ale widziałem swego czasu jakiś odcinek Top Gear i coś jeszcze, gdzie się drapał po wydmie a'la taki dakarowy. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 tylko z wyglądu przypominały auta terenowe Niby takiego ML czy Touarega mogłeś kupić sobie w blokadami mechanizmów różnicowych i nawet z reduktorem ale dalej daleko im do nazwania ich terenowymi. Trochę w tym winy producentów bo niepotrzebnie reklamują je jako 'terenówki'. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 potrafiło zając trzykrotnie 4. miejsce w Dakarze oczywiście auta jadące w Dakarze, jak i inne rajdowe to typowe modele seryjne, w ogóle nie są modyfikowane, każdy może takie kupić w salonie... 3 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Drach chyba nie dostrzegłeś aronii w stosunku do radosuafa. To tak samo durne porównanie jak zamieszczone przez niego filmiki. Chociaż tak, były X3 (jak i inne auta) jadące w Dakarze, praktycznie seryjne (dorzucona klatka, lepszy zawias, większy zbiornik, jakieś osłony, etc.). To bodajże klasa T2 2 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Drach chyba nie dostrzegłeś aronii no chyba, że tak nie zmienia to faktu, że x-drive jest świetnym układem napędu na szosę, ale kijowym poza nią i inne rozwiązania awd są po prostu lepsze poza drogą czy w złych warunkach Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Silver fox - masz ogromną tendencję do wyprzedzania wszystkich argumentów, co świadczy o tym, że doskonale sobie zdajesz sprawę z wad swojego auta i myślisz, że wyprzedzenie czyjejś wypowiedzi je zniweluje albo nie padną, bo padły z Twoich ust. A prawda jest taka, że przecież X5 do jazdy w terenie stworzone nie zostało. A to, co sobie mówią producenci to też chyba sami najlepiej wiemy, gdzie nieraz można sobie wsadzić Jak Ci się X5 podoba takie jakie jest to Twoja sprawa i w sumie nic komu do tego, ma swoje wady tak jak większość aut i wymazać się ich raczej nie wymaże. Nie wiem skąd tu taka licytacja od na wytykanie innym wad ich wozów - co to komu da? Myślę, że Silver akurat najlepiej wie o tym, że w Dakarze to swoją Szarą nie polata, więc po co pisać oczywiste oczywistości w kółko?Autko ładne i zadbane, a jeśli już chodzi o właściwości terenowe - SUVy nie do tego zostały przecież stworzone i chyba każdy to wie... Zresztą niech przykładem będzie to, że moja błękitna torpeda może mieć większy prześwit jak E53 (takie tam przechwałki ) Lepiej dać sobie siana, bo jak każdy zacznie tutaj jeździć po swoich wozach, to się na zlocie monster trucków spotkamy xd Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) No patrz, do topowych wersji 4.6is po lifcie 4.8is - odpowiedniki dzisiejszych X5M, BMW poza V8 pod machą montowało dokładki zderzaków, błotników, i szersze koła, o ET takim jaki mam teraz, nie obniżali zawieszenia ani nic nie przerabiali Więc tak, według inżynierów BMW szerszy rozstaw kół ma poprawić prowadzenie. I nie powiesz, że te wersje chociaż na papierze nie zostały zaprojektowane przez BMW żeby dać więcej sportowych emocji, to że w praktyce to nie jeździ jak M3 czy M5 to chyba logiczne i wynika z tego to poprostu SUV'y. Jeździłem 4.8is i pięknie się trzymało zakrętów, i obiektywnie muszę przyznać, że mój diesel po zawirusowaniu mocno nie odstaje osiągami, V-max niższe, ale 0-100 to różnica 0,5 - 0,7s więc dlaczego nie miałbym tutaj zrobić czegoś co zrobiło BMW w wersji w której się za to płaciło. Ktoś tu twierdził, że X5 jest sportowe? Ty zacząłeś temat osiągów i wyścigów w niewiadomym celu. Ja kilka razy tu zasugerowałem, że X5 to nie rajdówka tylko krążownik dający przyjemność z jazdy, i że raczej nie jestem typem kierowcy który pokazuje co pod maską drzemie by sobie powiększyć co nieco, natomiast grzecznie sprowadziłem do rzeczywistości, że jeżeli trzeba by było to warunki są, i nie oszukujmy się Giulietta to nie będzie specjalne wyzwanie. I po co te filmy? Chłopie, zdecyduj się, bo najpierw rzucasz prowokację do tematu o osiągach, a teraz przyczepiasz się do możliwości terenowych. I w jakim to celu, co to ma do dyskusji o dystansach? Jak Cię coś dupsko piecze to rzuć że uważasz, że X5 to gó**o i tyle, tak to utwierdzasz w przekonaniu że niektórzy Alfiarze mają jakieś dziwne kompeksy. 1. Akurat co do inżynierów BMW bym nie wykluczał, że wyliczyli, że to poprawia właściwości jezdne, ale na pewno w dużej części przypadków takie poszerzenie jest robione po to, żeby odróżnić wersję cywilną od sportowej - ludzie płacą duże pieniądze za wersje "M", to chcą, żeby się czymś wyróżniały, głupio żeby wyglądały tak samo jak cywilne . Te wszystkie progi, dyfuzory i agresywne zderzaki przecież też nic nie dają (poza efektem wizualnym), a każdy producent je dokłada. 2. Sam napisałeś, że to SUV, czyli krążownik. Ja mam Peugeota 307 i ten samochód w żaden sposób się sportowo nie prowadzi, mógłbym wywalić cały zawias, wsadzić Bilsteiny, Eibachy, powymieniać wszystko, co się da, a pewnie i tak by jeździł gorzej niż 10-letnia Fiesta . Mnie to nie przeszkadza, w swoich zastosowaniach spisuje się doskonale, ale w związku z tym nie pcham w ogóle kasy w części, które miałyby "poprawić prowadzenie". 3. W Poznaniu na torze widziałem tylko jednego SUV-a, Cayenne, który jeździł, no... jeździł . Wiadomo, jak depnął na prostej, to sporo samochodów zostawiał w tyle, ale zakręty... Nie . 4. Filmy były jako odpowiedź do stwierdzenia kolegi, że X5 to "czołg do wygrywania bitew". No nie, i tyle. 5. Uważam, że ogólnie wszystkie SUV-y są bez sensu, to jest moje zdanie i mam do niego prawo . Jeśli ktoś koniecznie chce mieć BMW i mieszka w lesie, to jasne, podniesionego kombi BMW nie ma, są jeszcze ludzie, którym SUV-y się podobają (dziwne, ale są) - takie powody posiadania jestem w stanie zrozumieć, ale inne średnio. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Aha, czyli to, że SUV się komuś podoba jest dziwne, ale to, że terenówka się komuś podoba już nie? F*ck logic Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Kopny piach na drogowych oponach i śnieg na letnich, hell yeah teza poparta! To teraz patrz, takie X5 (i później X3) potrafiło zając trzykrotnie 4. miejsce w Dakarze, kilkukrotnie kierowcy meldowali się czołowej dziesiątce tegoż rajdu, wygrać cały sezon rajdów Cross Country: http://www.rallyraid.net/wp-content/uploads/2012/09/2003_X-raid_X5_37861.jpg Argument godny Twoich filmików. Czyli do SUV-a trzeba mieć jeszcze -naście kompletów opon w zależności od tego, w jaki teren się wybieramy? Jedziemy nad jezioro, lewarek, szybka wymiana kół, i heja, wracamy do domu, wymiana kół i można jechać na zakupy . Mam wrzucić zdjęcia Peugeota 2008 z Dakaru albo Citroena C-Elysee z WTCC i udowaniać, jaki jest wyścigowy? Aha, czyli to, że SUV się komuś podoba jest dziwne, ale to, że terenówka się komuś podoba już nie? Nie znam ani jednej osoby, której podobają się terenówki. Znam kilku właścicieli, którzy jeżdżą nimi na polowania lub taplają się w błocie, wnętrza tych samochodów wyglądają jak pole uprawne na przedwiośniu i po prostu tych samochodów używają zgodnie z przeznaczeniem. Żaden mi jeszcze nie powiedział, że jego samochód jest ładny. Co zresztą ciężko powiedzieć o Pajero albo Ładzie Niva. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Czyli do SUV-a trzeba mieć jeszcze -naście kompletów opon w zależności od tego, w jaki teren się wybieramy? Oczywiście, że nie. Jednak SUVy nie są autami terenowymi, to podstawowa zasada. Można nimi wjechać na szuter, itp. gdzie drogowe opony wystarczą w zupełności ale zapuszczać się na kopny piach czy inny teren do którego auto jest nieprzystopowane to dla mnie debilizm, end of story. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Pełna zgoda. Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Takie Terrano to teraz wygląda bardziej jak SUV, a to raczej auto terenowe. Jeździłem starym nawet po piachu i nie sądzę, żeby nowsze sobie nie radziło w takim terenie. Także już chyba nie te czasy, gdzie trzeba było się godzić na spartańskie warunki albo przynajmniej gorsze od tych z aut szosowych, żeby dało się wyjechać gdziekolwiek poza drogę. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Nie wiem, na ile to prawda, ale Duster jest oparty na starym X-Trailu i podobno w terenie radzi sobie lepiej niż nowy X. Twierdzi tak gość, który ujeżdżał oba. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.