Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jako, że sam nie miałem okazji zagrać (No Preorders!) to chciałbym poznać opinie starych wyjadaczy. Co Wam się podobało? Co było średnie / słabe? Czy to jest TO Diablo, na które wszyscy czekaliśmy, czy jednak nie ma szału i można spokojnie wracać do D2R / PoE? 

 

@sid vicious

@coco01

@bossk

@k0zik

 

Jak poleciał Wam jakiś fajny unikat / legenda, z "ciekawą mocą" do wyssania to pochwalcie się. 

Link to post
Share on other sites

Tak szczerze to bardziej mi się podobała beta 3.

Gra jest za duża jak na tego typu produkcję.Widzę tu sporo rzeczy które może przyśpieszycć monetyzacja.Mam skojarzenia bardziej z Immortalem niż pełnoprawnymi częściami. Niby się zapierają że nie będzie przewagi za kasę ale jakoś w to nie wierzę.

 

Co do gamepleyu to sieka się przyjemnie ale tu kolejny problem bo drzewko umiejętności jest przekombinowane i bez poradników ani rusz-nie uznaje ich i wolę jak sam coś wymyślę.

 

Muzyka przyjemna,odgłosy jak w starych częściach.

Graficznie trochę nierówno. Czasem w filmikach kadry które nie przystoją na 2023 rok. Optymalizacja bardzo dobra,raczej każdy zagra.

  • Dzięki 2
Link to post
Share on other sites

Trudno jest powiedzieć jaka będzie ta gra, bo... cóż... jest tego dużo, wszystkiego. Mamy do dyspozycji zaledwie okrojoną część całości, sufit wisi dość nisko, endgame jest wciąż nieznany (a głównie o to tu chodzi), nie wiadomo jak rozwiążą Pay2Win, a ja nie miałem z D4 żadnej styczności do tej pory (może sumaryczne 15 min materiałów na youtube widziałem na temat) ale tak na już to...


Ogólnikowo:

  • Diablo 4 jest tak naprawdę "Diablo 3 zrobionym lepiej", gdyby ta gra wyszła 10 lat temu zamiast tego co dostaliśmy w formie D3, byłoby super. 
  • Nie jest to reskin D3, ale bazuje na wielu rzeczach które tam się pojawiły, co nie zmienia faktu, że czerpie też inspiracje z D2 i D1 
  • Nie jest to "lepsza, nowsza wersja D2R" to inna gra
  • Jeśli miałbym szukać innych inspiracji to jest tutaj BARDZO dużo z... Guild Wars 2.

Gra technicznie:

  • Graficznie miodek, podoba mi sie.
  • Optymalizacja spoko, graliśmy z ziomeczkami na różnych rigach i nikt nie miał problemów z grą (raczej z serwerami).
  • UI stare i nijakie, mogliby wymienić. 
  • Drzewko umiejętności to nie jest rewolucja ale wygląda że jest fajnie zrobione i jak dojdą paragony i unikaty to kombinacji będzie sporo, nawet jeśli trzon buildów pozostanie podobny (tj. generator, spender i 4 inne umiejętności)
  • Jest jakiś sens w tym, że magic i rare można trejdować ale legend / unikatów już nie - można się dzielić z kolegami przy levelingu jakimś dropem, ale nienaruszony pozostaje efekt "wow wydropiłem legende" który znikał jeśli dostawało się mase legendarnego crapu od kolegów/randomów
  • Dodali dużo mechanik okołocraftowych - na pierwszy rzut oka wygląda że wszystko będzie dobrze działać, można coś przerolować, można raz przerzucić legendarny efekt do wyżejlevelowanego itemu, można upgrejdować itemy, czarować, zaklinać
  • Jest szafa dla szafiarek 
  • Reroll skilli ma być troche drogi ale z początku można na luzie eksperymentować z buildami

Wrażenia:

  • Feeling gry jest super
  • Klasy (mam Rogue i Wizarda na 25) przemyślane, dobrze to działa, dobrze się gra
  • Grając w teamie jest super, ograniczyli też wizualny Clutter - czary i skille innych graczy są wyszarzone-przezroczyste (opacity) więc nie ma takiego gnoju na ekranie jak w D3
  • Mam wrażenie że nie jest tak prosto aby grać z ludźmi randomowymi napotkanymi w lesie, ale może tego nie wykminiłem, a da się jakoś łatwo formować party z napotkanymi ludźmi
  • Bossy są dość miałkie, widzę tu inspiracje GW2 gdzie Bossy w mini-raidach mają zręcznościowe aspekty gdzie trzeba unikać environmental effectów ale w praktyce bossy to punching bagi i trzeba tylko wymęczyć pasek życia
  • World Bossy też niczym z GW2, pojawiają się o konkretnych godzinach w konkretnych miejscach i patrząc po tym z Bety to może być fajna zabawa - trzeba dużo narodu, boss był groźny (brał cały nasz team na hita) ale da się go pokonać (ale nie nam, bo jesteśmy cieniasy i biliśmy go może w 7 osób)
  • Bossy mają stagger bar - jeśli wrzuci się w nie odpowiednio dużo stunów i innych crowd controli to mają wtedy jeden dłuższy phase kiedy zbierają na dziąsło większe hity - to też jest w GW2 i sprawdza się na tyle dobrze że nawet randomowe ciamciaki są w stanie skoordynować takie akcje
  • Happeningi - live questy pojawiające się w Open Worldzie typu przewrócił sie wóz z gównem bo zaatakowały demony, trzeba wozy obronić - też niczym z GW2 - sprawdza się fajnie, umila bieganie po lesie
  • Strongholdy fajne, ale nie wiem czy się nie znużą biorąc pod uwagę jak duża jest ta mapa
  • Dropy dość casualowe - to nie jest D2(r) gdzie łowisz byle przedmiot wiele godzin, tutaj w miare spada ale póki co nie tak często jak w D3

Wady?:

  • Prawie wszystkie piwnice i lochy wyglądają tak samo (jest jeden układ, korytarz -> duże pomieszczenie), rozkład większych lochów: zbierz 2 rzeczy -> otwórz nimi brame -> zrób dodatkowy warunek (wybij potwory, zniszcz wieżyczki) -> zabij bossa - jeśli tu się nic nie zmieni to będzie zzzzzz dla wielu ludzi
  • UI... do kosza
  • Powtarzalność może grę zabić, ale zobaczymy jak endgame
  • System skalowania postaci-miejsc jest bardzo dziwnie zrobiony, niby można grać z dużą różnicą leveli ale czasem wychodzą absurdy, że ja low-lvl magiem napierdalałem cały dmg za trzyosobową drużyne - to jest częsta przypadłość gdzie 10lvl w danym miejscu ciśnie lepiej niż 25lvl - jak tego nie przemyślą to do endgejmu będzie miejscami dziwnie (ale nie przeszkadza to jakoś wybitnie w rozgrywce, czasem po prostu czuć brak dmgu i musi to ciągnać ta osoba która ma przyjaźniejsze skalowanie)
  • To nie jest gra idealna, nie jest "warta" 70€, to nie jest dzieło sztuki pokroju Elden Ringa, nie jest gra "wow" na miarę GoWa, nie jest to hit reżyserski, pewnie nie będzie to gra roku, ale nie zmienia to faktu, że wyssam z tej gry te 70€ rozrywki na bank i to pewnie dwukrotnie. 
  • A propos hitów reżyserskich, side questy to nudne wysrywy w 75%, quest główny jeszcze nie wiem bo dużo skipowaliśmy ale du*y nie urywa póki co
  • Udźwiękowienie i przerywniki filmowe i cały Story-Art wewnątrz gry mnie nieco zawiódł, kiedyś blizzard robił mega dojebane cutscenki a teraz są najwyżej poprawne, muzyka tez mnie ze skarpet nie wyrzuciła, poprzednie odsłony pamiętam do dziś (ta muza z d3 jest gitowa) a tutaj jakoś tak... 

Jak tego nie sp*******ą, to mamy fajną ewolucje Diablo, zdecydowanie lepszą niż było Diablo 3, ale pewnie bez statusu legendy jaką owiane jest D2 - mimo wszystko na dzisiejsze czasy to pewnie będzie najlepsze Diablo dla generalnej populacji (dla tych którzy bezwarunkowo nie wielbią D2r), natomiast nie wiem jak wypadnie w starciu z PoE bo... nigdy w PoE nie grałem. Widać, że wzięli inspiracje z MMO (GW2 jest ku memu zaskoczeniu jednym z najżywszych i najlepiej znoszących upływ czasu gier MMO, więc nie dziwne jeśli faktycznie obserwowane mechaniki zaczerpnęli właśnie stąd, chyba że to moja ignorancja i niewiedza a rzeczy które wymieniłem są standardem), wzięli inspiracje z innych aRPG, wzięli szczyptę poprzednich odsłon i zrobili z tego coś niezłego. 

 

Kupić kupię, preordera nie zrobię (mam klucz z kfc), grać będę grau - na tyle mnie przekonali. 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 4
Link to post
Share on other sites

Dzięki przeogromne, @sid vicious! Tj dokładnie tego typu głęboka analiza, którą chciałem przeczytać - i to od kogoś, kto nie jest płytkim pożeraczem papki marketingowej.

 

5 godzin temu, sid vicious napisał:

natomiast nie wiem jak wypadnie w starciu z PoE bo... nigdy w PoE nie grałem.

Gdybyś kiedykolwiek chciał ruszyć w PoE to bardzo chętnie "poprowadzę Cię za rączkę", dropne pierwszego divajna i poświęcę na konfig PoB'a, Awakend macro i dowolnej mechaniki z Wraeclast co najmniej tyle czasu, co Tobie zajęło napisanie tego posta ;)

15 godzin temu, ODIN85 napisał:

Co do gamepleyu to sieka się przyjemnie ale tu kolejny problem bo drzewko umiejętności jest przekombinowane i bez poradników ani rusz-nie uznaje ich i wolę jak sam coś wymyślę.

https://www.purepc.pl/darmowy-kalkulator-buildow-do-diablo-iv-troche-porad-ktore-ulatwia-tworzenie-postaci-i-przezycie-w-sanktuarium

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

No i @sid vicious Konkret facet, dziękówka, tutaj feedbacki podobne zbieram. Tj. chyba czas żeby definitywnie pogodzić się z faktem ze D2/D2R to jest temat "kiedyś to było a teraz to ni ma."

@Rebelmind Na tym etapie już również wiem, że nie będzie to w żadnym calu ani aspekcie substytut POE, tj. zupełnie inny kąt tematu.

Mogli czerpać garściami, ale priorytety są inne. Rozum już teraz podpowiada "można się rozejść"... ale głupie serce mówi że jest jeszcze za wcześnie na takie osądy.

Za tydzień usiądę... pod warunkiem że kolejka nie będzie na kilka h :)

 

 

 

Edytowane przez pendzel_3
  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Nabiłem 25 lvl barbarianem, zabiłem Ashave, skończyłem wątek fabularny, odbiłem 3 strongholdy, dungeonów/ pobocznych questów i posągów Lilith zrobiłem ok połowę.

Moje wrażenia z bety:

 

-grafika jest ładna,

- bugów nie napotkałem zbyt wielu (tłumaczenie nie jest skończone)

- sporo "real time eventów" - obrona kupców, zniszczenie jakiegoś przedniotu, przetrwanie x fal przeciwników  - (to samo co w wielu grach mmo jak ESO czy Rift)

- Czarodziejka i Rouge miały dużo łatwiej z bossami fabularnymi/ dungeonowymi ze względu na elementy zręcznościowe na arenach (ruchome pułapki/ przeszkadzajki) - grałem na 2 poziomie trudności

- 95% lootu który wypada jest na klasę którą grasz,

- dużo więcej przerywników "filmowych" niż w d2 i d3 (są one bardzo średniej jakości),

- Sporo wyleciało mi unikatów które zmieniały skille i zachęcały do zmiany buildu,

- więksozść opcjonalnych dungeonów na jedno kopyto (ale trzeba robić bo upgrady skilli z nich są)

- świat jest wielki i klimatyczny,

- drzewko ze skillami jest ok, ale mówienie o nieskończonej ilości buildów to srogie przegięcie - już na 2 poziomie trudności musiałem grać barbem w odpowiedni sposób, bo bossy fabularne mnie biły ;) więc w end game każda postać będzie miała pewnie 3-4  sensowne buildy

 

Ta gra ma niewiele z D2 Resurrected wspólnego (stety i niestety) - spodziewałem się czegoś trochę innego ale im dłuzej gram tym bardziej mi się podoba.

Tak według mnie powinno D3 wyglądać ;)

Wygląda na to, ze gra będzie bardzo duża i jest w niej sporo contentu (aczkolwiek powtarzalnego), end gamu nie widziałem, więc się nie wypowiem,

 

To nie jest gra 10/10 i raczej nigdy nie będzie, mam preordera i nie będę go kasował.

 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 5
Link to post
Share on other sites

u mnie też temperaturowo żadnych problemów; w 5120x1440 z wszystkim na max i DLSS (bo szczerze nie widziałem różnicy bez) stabilne 150 fps.

 

Wczoraj pograłem w nocy 2h, dzisiaj dodatkowe 4h i gra poszła w kosz. Nekromanta, lvl 17 i ukończony quest główny bety. Trochę pobocznych zadań porobiłem, żeby zobaczyć różne treści. Przez te 6h poleciały mi 3 legendy, z czego dwie z tym samym legendarnym parametrem :/ Nie wiem jak udało im się ogarnąć kolejki, ale dzisiaj ani chwili nie stałem w kolejce, grałem w godzinach 16-22. 

 

No to po kolei, plusy:

* miła dla oka grafika, z całkiem zacnie zrobionymi smaczkami (katedra w pierwszym miasteczku jest mega)

* miejscami jest klimat, budowany głównie przez cinametikowe przerywniki (nie te na silniku z gry)

* totalnie stabilna wersja, przez te 6h nie wysypała się ani razu oraz nie zauważyłem żadnych dziwnych artefaktów graficznych

* muzyka też miejscami przypomina D2, ale niestety nie zawsze

* przyjemne animacje i odgłosy towarzyszące umiejętnościom

* loot z dropa praktycznie w 90% przypadków pod moją grającą postać

 

(...) i to by było na tyle. Co zaś się tyczy minusów:

* stanowczo za prosta; grając na najwyższym dostępnym w becie poziomie trudności chyba raz użyłem mikstury a tak mogłem praktycznie stać w miejscu i na zmiane trzymać generator -> spender

* nekromanta jest totalnie OP; w samych niebieskich gratach i jednym żółtym kilka razy zdarzyło mi się pójść AFK tylko po to żeby wrócić i zobaczyć, że szkielety wszystko same wyczyściły; na Bossach combo wyssanie esencji (generator) + wybuch zwłok robią taki rozpindol na mapie, że szok; +3 do umiejętności kości z trzech przedmiotów z dropu razem i wspomniany wybuch zwłok było totalnie OP -> pomijam już zatem fakt, że wyfarmienie legendy z imprintem "explosive mist" który skraca cooldown blood mist gdy ten triggeruje wybuch zwłok robi z nekro nieśmiertelną klasę, która zadaje OP^2 obrażenia

* w związku z powyższym absolutnie nie widzę marchewki, która pchała by mnie do przodu w poszukiwaniu coraz to lepszych przedmiotów, skoro z randomowego złomu z dropu jest taki pogrom; może w finałowej wersji te nightmare dungeony będą stanowiły JAKIEŚ wyzwanie, bo na razie tj gra dla ULTRA casuali

* iluzja rozbudowanego drzewka umiejętności; jest tak na prawdę lekko rozwinięty system skilli z D3 powiększony o kilka pasywek ---> nudne i strasznie mało tego

* dostepne sloty tylko dla 4 umiejętności? mam nadzieję, że tylko w becie bo jeśli nie tj porażka :o 

* to już nie jest H&S / Action RPG; większość czasu łaziłem bo względnie rozległych lokacjach, gdzie praktycznie nie było potworów; dopiero zejście do mini-misji pobocznej typu jaskinia / podziemia "skraca czas" przejścia od jednej grupki potworów do kolejnej z racji tunelowatości map -> mechanizm znany z MMO

* doprowadzające do szewskiej pasji przerywniki, których nie da się wyłączyć a które jeszcze bardziej spowalniają grę; przy pierwszym podejściu spoko, można dzięki nim zapoznać się z światem przedstawionym, ale nie wyobrażam sobie na sezonie przechodzić przez to jeszcze raz

* fabuła jest chyba najsłabszym elementem 4. części diabełka; jasne, wiadomo - w H&S tło fabularne powinno być tylko nieistotnym dodatkiem, ale tutaj z racji tego że musimy poświęcić na to uwagę to płytkość historii wręcz odrzuca [SPOJELR] Linarian zabity przez swojego ojca, bo ten wymyślił sobie odkupienie win i powrót z wygnania poprzez zniszczenie Piekieł; serio, przy takim koncepcie to już Leia z D3 jako córka Adrii i Aidana z D1 nagle zyskuje niesamowitą wręcz głębię :( 

* UI, a konkretnie okno ekwipunku już szczególnie na kilometr zalatuje grą mobilną

* porzucenie siatki przedmiotów i tetrisa podczas sortowania wspomnianego ekwipunku to dwa kroki w tył; potężna kosa dwuręczna zajmująca tak samo jak malutki pierścionek jeden slot ekwipunku tj nieporozumienie

 

Podsumowując: czy beta zachęciła mnie do kupa pełnej wersji za 70 ojro? Zdecydowania nie. Może i momentami gra się przyjemnie ale zdecydowanie za wolno, a ten rozległy świat obawiam się, że będzie jednak pusty i bardzo szybko się znudzi. Za dużo też jest elementów rodem z MMO, a za mało z D2. Gdyby takie D4 wyszło w 2012 roku jako następca D2 to byłaby zupełnie inna rozmowa, ale że mamy rok pański 2023 i po drodze wyszyły takie tytuły jak PoE, Lost Ark czy Last Epoch to niestety ale czwarty diabełek nie będzie miał łatwo. Bardzo możliwe, że za 2-3 lata jak już wyjdzie pierwszy expansion pack z Paladynem / Krzyżowcem to wtedy dam szansę Blizzardowi jeszcze raz, przez wzgląd na dawne czasy - ale na pewno nie za takie pieniądze. Jeśli już to odkupi się za grosze konto od kogoś, kto będzie chciał odzyskać chociaż część z tych 70 euro.

 

Kolego @pendzel_3, czy coś pominałęm?

 

W dniu 19.03.2023 o 14:38, sid vicious napisał:

nie wiadomo jak rozwiążą Pay2Win

To może być wręcz gwóźdź do trumny tej gry. 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 26.03.2023 o 00:05, Rebelmind napisał:

Kolego @pendzel_3, czy coś pominałęm?

Niewiele :D

 

Ja bym tutaj jeszcze dorzucił do minusów "item power". Widać jak na dłoni, że przez jego wprowadzenie musieli wypłaszczyć staty, a dalej nie da się uniknąć sytuacji w której mimo tego że IP na danym itemie jest wyższy niż to co nosimy to nie opłaca się tego zakładać (w obrębie klasy), rozumiem że pewnie większość casualowych graczy tego oczekuje. Podnoszę coś i od razu niech najlepiej mi wyskoczy czy warto to założyć, bo mnie boli myślenie. Drzewko umiejętności nazwałbym drzewkiem "pozornych wyborów", rozumiem, że nie każdemu siada koncepcja z POE ale mogli to jakoś wypośrodkować.

I wisienka na torcie, te EN dialogi 70% to jest jakieś kuriozum, tak myfriendy kaleczą, że ucho boli, cieszę się że będzie wersja PL.

 

Nie mniej Rebelciu, to co dla nas wypaczonych przez POE jest minusem, dla innych może być plusem.

 

Trochę tam niedoróbek jest, 2m to mało... na jesień ta gra będzie połatana i wtedy pewnie ją kupię, choć nie jest warta tych 70 Eurasów, natomiast ma kilka niezaprzeczalnych plusów, nie jest to totalny gniot czego się obawiałem.

Edytowane przez pendzel_3
  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Teraz zdałem sobie sprawę dopiero czego bardzo mi brakowało przy Necro - księga umarłych jako specjalizacja dla mojej ulubionej klasy ma dosłownie symboliczne wsparcie / synergie na drzewku pozornych wyborów (świetna nazwa!) - tan jest jedna pasywka z 3 lvl'ami do rozdania. Dalej - dwie klątwy na krzyż do wyboru? Czy to nie za dużo aby? Też się z tym zgadzam, że nie było najmniejszych szans żeby zobaczyć coś takiego jak mamy w PoE, ale ludzie co grali w zamkniętą betę Endgame mówili, że paragon boardy mają być tym brakującym build-changerem. Uwierzę jak zobaczę. 

 

18 minut temu, pendzel_3 napisał:

natomiast ma kilka niezaprzeczalnych plusów, nie jest to totalny gniot czego się obawiałem.

Zgadzam się w pełni. D4 ma ten potencjał, którego D3 zabrakło. Poza tym przed premierą D3 dałem się porwać mega Hype-trainowi i oczekiwania miałem niewyobrażalnie wysokie. Poza tym dekadę temu byłem jeszcze na tyle naiwny, że uwierzyłem iż Blizz zgodnie z obietnicami wszystko naprawi. Teraz zaś miałem wręcz zerowe oczekiwania więc jak wyszło coś minimalnie lepszego niż oczykiwałem to człowiek czuje się wręcz pozytywnie zaskoczony. Jednak nie ma tyle, by wyłożyć kasę w ciemno. Nie znamy pełnej zawartości ani też nie zostało potwierdzone jak na prawdę mają funkcjonować mikrotransakcje (bo w deklaracje Blizzarda wierzę mniej niż w obietnice rządu). 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites
  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No właśnie w praktyce tak to nie działa. W 2015 roku z braku sprzętu odpalałem W3 @720p Ultra Low i pomimo wspaniałej grywalności kupa wylewającą się z ekranu bardzo szybko zmusiła mnie do kupna sprzętu. 

Link to post
Share on other sites

No ja też dziś już bym nie mógł ale kiedyś miałem mniejsze wymagania graficzne, swoja drogą kupiłem sobie d4 na dzień dziecka:)

Beta i klimat bliższy d2 niż d3 mnie przekonał, a nawet w d3 pograłem trochę

W d2 to to przelałem miliony litrów demoniej krwi - większość w single +mody bo nie miałem nawet neta długo jeszcze,

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

A próbowałeś grać w PoE? Jeśli byłeś mocno wkręcony w D2 i generalnie dwójeczka tj jednak bardziej Twój klimat to kierunek jest jeden: "na Wschód, zawsze na Wschód" -> do Wraeclast... Ja też mam przegrane 1000h zarówno w D2 jak i D3 i po tym jak człowiek zaczął ogarniać Endgame w PoE to D4 po prostu się chowa... 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...