Skocz do zawartości

[MULTI] METRO - seria


Metro Exodus  

6 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

nadal się nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie  :->

 

Edit:

 

How to Get the Best Ending

To get the best ending in Metro: Last Light, you must complete as many “good” actions as possible in the morality system, while avoiding “bad” actions.

The morality point system is hidden, but there is one obvious sign you’re doing the right thing — a flash a white light.

Throughout the campaign, there are choices and actions that result in morality point gains. Other actions will cause a morality point loss. Check out the list below to see which actions to complete, and which to avoid.

Morality Point System

Work-In-Progress: Not all actions are confirmed. Stick with us as we update the list below with more info. Let us know what else is needed to unlock the Good Ending.

Gain Morality:

Note: Completing all actions listed here is no required to get the best ending, but doing as many as possible will improve chances of unlocking.

  • Sparing Surrendering Soldiers
  • Rescuing Women & Children
  • Listening to NPC Stories
  • Hearing Dialogue in Populated Areas (Exploration)
  • Playing Musical Instruments
  • Be Generous with Bullets (Give to Beggars)
  • Do Exactly What NPCs Instruct (Example: Dark One says a creature is not hostile, do not kill it.)
  • Finding Hidden Ammo Caches on QUARANTINE
  • Complete SEPARATION Without Killing Humans
  • Complete FACILITY Without Killing Humans
  • Complete REVOLUTION Without Killing Humans
  • Complete BRIDGE Without Killing Humans
  • Rescue the Women & Children in BANDITS
  • Rescue the prisoners in the Reich Concentration Camp
  • Return the Crying Child’s Teddy Bear in VENICE
  • See all Visions in DEAD CITY and don’t kill the Demons on the rooftop
  • Don’t Kill Pavel or Lesnitsky
  • Shoot the creatures off the Mother Bear Mutant after the boss fight

Lose Morality:

  • Killing Humans
  • Killing Surrendering Soldiers
  • Stealing in Populated Areas
Edytowane przez DyndaS
Link to post
Share on other sites

Ja po przejściu Last Light zabrałem się za metro 2033. Mam wrażenie, że samo strzelanie z broni jest w metro 2033 troche inne. Przykładowo mam na razie tego kałacha z celownikiem optycznym, a mimo to mierząc celnie head shoty wygląda to tak, jak gdyby te kule nie dolatywały celnie. W nowym LL wystarczy przycelować dobrze i po gościu, postacie reagują na kule w zależności od miejsca w które je postrzelisz a w metro 2033 tego nie zauwazyłem.

 

Mam więc tylko pytanie dla osoby która przeszła metro 2033. Czy te bronie są rzeczywiście w częsci pierwszej tak nie celne, czy to może kwestia konieczności dokupienia do nich pewnych dodatków, jak jakieś celowniki, upgrade pistoletu czy jak itd ? No przyznam szczerze, że o ile strzelanie w LL bardzo mi się podobało, o tyle strzelanie w metro 2033 jakoś zniechęca do gry.

Edytowane przez kapral.hicks
Link to post
Share on other sites

http://www.geforce.com/whats-new/articles/metro-last-light-graphics-breakdown-and-performance-guide

W tabelce są opisane efekty zawarte w grze i chyba sama rozdzieczość textur jest na tym samym poziomie na low i na v-high.

 

Zauważyliście że w katakumbach jakos wolniej postać się porusza,

myslałem że spadły klatki, ale to nie to, to chyba zamierzony efekt.

Gra na v-high obsługuje POM, np. są murki gdzie brzeg to nie jest

płaska textura tylko ma wyboje, ale np. podłoże sprawdzałem wchodząc

po schodach jest całkowicie płaską texturą wszystkie wyboje to paralaxa.



Gralem na najniższych detalach gra chodzi jak quake 3 arena sredni fps 180.

Tak się powinno grać w fpsy ;)

Może do pulpitu myszce brakuje ale komfort gry genialny, potworki to sie w locie kosi.



Sprawdzałem w katakumbach tam ciemno i przy takiej ilości fps screen tearingu praktycznie nie widziałem.

Najgorszy tearing jest przy małej ilości fps, np jak mamy 40 i wyłączony v-sync wtedy obraz wygląda jak by

go ktos siekierą rombał przy 180 nawet jak jakis jest to już się na to uwagi nie zwraca takiego dynamizmu nabiera rozgrywka.

Edytowane przez Skitles
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Haa Skitles, dobrze zauważyłeś :). O ile nie zobaczysz tych dodatkowych klatek, to odczujesz gorszą responsywność przy sterowaniu myszą, będzie tak jak gdybyś celował pod wodą. Gry mają dziś okropne input lagi, to nie to co było kiedyś, a czym większy fps tym mniejszy input lag. Stąd też przy 120 fpsach celuje się przyjemniej.. po prostu sterowanie reaguje z minimalnymi opóźnieniami i jest responsywne.

 

O tych inputlagach jest ciekawy temat na guru3d. Za problem w głównej mierze odpowiada ilośc wstępnie pre renderowanych klatek w sterownikach kart graficznych, ma to niby upłynnić animacje ale niestety każda dodatkowa klatka wprowadza input lag. Kiedyś można było ustawić ilość pre renderowanych klatek na zero w opcjach sterownika, dziś tą opcje wyeliminowano. Dlatego dziś jedynym rozwiazaniem jest ograniczanie ilości fps z poziomu gry, tak by to karta graficzna nie zajmowała się tym. Przykładowo w crysis 3 grało mi się fajnie dopiero w 120 fpsach, ustawiłem tą gre tak by to engine gry ograniczał fps to już input lag został zminimalizowany i nawet w 30 fpsach mogło się przyjemnie pograć. Polecam włączenie "far cry 3". Producent tej gry umieścnił możliwość przełączania w trakcie gry ilości wstępnie pre renderowanych klatek, tam łatwo zobaczyć ze na ustawieniu "1" responsywność jest znacznie większa niż przy ustawieniu "3"

Edytowane przez kapral.hicks
Link to post
Share on other sites

Wszystko wina portów z konsoli bo tam sie gra analogiem, wersje pod pc powinny być robione pod mysz

tylko po co jak teraz nawet na pokazach grają na padach, bio shock infinite za to miał odwrotnośc imput laga

i mysz za szybko chodziła i musiałem grac padem.

Tak źle i tak nie doibrze w ogóle nie dbają producenci o graczy pc

 

Jak miałem dreamcasta i gralem na nim  w soldier of fortune też było 30 fpsów

ale gra była 1:1 przeniesiona z pc.

Teraz jest era xbx360 i ps3 i gry są z nich porzenoszone na pc.

Ustawiłem w resident evil 6 max fps 30 i nawet na analogu

gorzej się celowało niż w 120.

Coraz gorsze te gry robią.



Ja to nazywam jak by mi wiatr wiał na myszkę.



W crysis 3 to jest dopiero imput lag nawet bez spadków prędzej karabin sie przesuwa w grze niż celownik po ekranie.

Edytowane przez Skitles
Link to post
Share on other sites

 

Jak miałem dreamcasta i gralem na nim  w soldier of fortune też było 30 fpsów

ale gra była 1:1 przeniesiona z pc.

Teraz jest era xbx360 i ps3 i gry są z nich porzenoszone na pc.

Ustawiłem w resident evil 6 max fps 30 i nawet na analogu

gorzej się celowało niż w 120.

Coraz gorsze te gry robią.

 

Bardzo dobrze zauważyłeś. Niestety większość ludzi ma problem z dostrzeganiem takich rzeczy, baaa ludzie nie dostrzegają nawet laga dodawanego przez Vsync i grają zadowoleni z tą funkcją. No ja grałem wiele w quake'a 1-3 czy ut1, może więc przez to wyrobiła mi się jakas ponad przeciętna wrazliwość na takie rzeczy, no ale mimo wszystko wydaje mi się że ten input lag jest tak duży, że sam się zastanawiam, jak można tego nie zauwazyć.

Link to post
Share on other sites

Ustawiłem v-sync 85hz, tripple buffering i wstępną ilość renderowanych ramek na 1 może będzie się troche lepiej celowało.



Ludzie nie tyle tego nie zauważają co myślą że to tak ma być ale nie na pc tak być nie powinno bo tu sie gra myszką.

A ja miałem quake 3 arena na dreamcasta i porysowaną płytkę i im szybciej się kręciła w czytniku tym więcej klatek miałem w grze.

Ludzik szybciej biegał ale celowanie było takie samo bo kiedys imput laga nie było, potem ktos sobie go wymyślił

bo mu tak było wygodniej optymalizować gry na konsole i tak analog ma opóźnienia nikt nie zauważy hehe.



Ja grałem na padzie w Metro 2033 :D

Ale teraz nie gram bo mi się popsuł :( (kot go dorwał).

A co to był za pad od xbx360?

Link to post
Share on other sites

skitles- tylko jest jedna rzecz, jeśli ustawiłeś tripple buffering w panelu sterowania Nv to ta funkcja działa tylko w grach OpenGL :). Musisz tu użyć programu D3Doveridder i dopiero w nim włączyć tripple buffering

 

Tutaj mozna sobie zobaczyć o co chodzi.

 

Mi się wydaje że producenci kart graficznych widzą interes w tym input lagu, czym większy input lag, tym więcej fps potrzebujesz do normalnej gry :). Jak zapytano Nv czemu usuneli opcje wstępnie prerenderowanych klatek na zero to nie mieli odwagi tego sensownie skomentować.

Edytowane przez kapral.hicks
Link to post
Share on other sites

D3Doveridder ale to część riva tunera a ten chyba na windows7 nie działa.

Używalem kiedys tego v-sync na low + tripple buffering jak miałem windowsa xp.

Dobra dałem renderowanie klatek na 1i rzeczywiście

opóźnienie ruchów myszy sie zmniejszyło i już nic nie kombinuje niech zostanie jak jest.

Link to post
Share on other sites

Była to podróbka Dual Shocka za 30zł :D
Grało się OK, to tylko kwestia ustawienia gałki. Ja dużo (bardzo dużo) gram na PS3 i różnicy dużej nie ma. Tak samo gram na Joysticku także ja w tym wyczulony trochę jestem i się lepiej adaptuje :P

Link to post
Share on other sites

Była to podróbka Dual Shocka za 30zł :D

Grało się OK, to tylko kwestia ustawienia gałki. Ja dużo (bardzo dużo) gram na PS3 i różnicy dużej nie ma. Tak samo gram na Joysticku także ja w tym wyczulony trochę jestem i się lepiej adaptuje :P

To jak ty wymusiłeś żeby on działał z metro u mnie w cale nie wykryło pada.

Edytowane przez Skitles
Link to post
Share on other sites

O może pobiore sobie taki program a dużo tam jest ustawień czy sam wykrywa pada i oszukuje gre że to ten od xbx 360?

Działają z tym programem wibracje, pobrałem demo residenta i na boki to góra dół a góra dół to celownik na boki ten program załatwi sprawe?

Edytowane przez Skitles
Link to post
Share on other sites

skończyłem Last light wczoraj w nocy, gra epicka kocham takie klimaty, mogłaby być trochę bardziej straszna (jakieś potwory wyskakujące zza roku ;)

Link to post
Share on other sites

Standardowo pobiera ustawienia i tworzy 2 pliki do przekopiowania w katalog gry. Jednak wszystko można samemu ustawić i nie ma z tym tak dużo roboty jak się wie co i jak. Najgorzej z pierwszym podejściem. Potem kopiujesz tylko pliki do katalogu i po sprawie. Z DS2, DS3 i padem XeoX działa wyśmienicie. Przeszedłem tak kilka gier na DS2. 

Edytowane przez MiK86
Link to post
Share on other sites

http://chomikuj.pl/mocarz09/x360ce

dobra ustawiłem i jak daje save to w tym pliku dll się zapisuja ustawienia kopiuje go do gry i mam takie ustawienia jak sobie dałem w tym programie tak?

Zobaczymy czy zadziała z metro ale ja mam takie coś z neta już ustawione przez kogoś i jest wiecej plików i nie działają wibracje, i jak skopiowałem do metro 2033 to całkiem przestał pad działać zobacze jak bedzie z tym i z tym nowym metro.

To chyba steam wymusza uzywanie pada od xbx i blokuje jak sie te pliki skopiuje.

Edytowane przez Skitles
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...