Skocz do zawartości

[MULTI] METRO - seria


Metro Exodus  

6 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Ja tam miałem średnio 45-50 fps... ze sporadycznymi dropami do 36,38,40. Proc ma OC i teraz sprawdzę jaki wpływ będzie.

 

Ok po OC procka czy to SSAAx2 czy 4 to jest 10fps więcej względem CPU Stock. Z SSAA x0.5 jest cały czas 70-115 :D Ale lipa graficzna jest... Wolę z SSAA OFF tak czy siak grać... większość rzeczy i tak jest wygładzona ładnie bo gra ma zaimplementowane AAA.

 

Tylko weź po uwagę że fizycznie niemożliwym jest by gdzieś 6850 był szybszy od 470 ;) Bo 470 po OC to gratka dla HD6950/70 OC ;) I oferują bardzo zbliżony poziom. HD6850/6870 to poziom GTX460 760MB/1GB.

Edytowane przez henus7
Link to post
Share on other sites

2013-05-19 21:14:15 - MetroLL
Frames: 24073 - Time: 301847ms - Avg: 79.752 - Min: 59 - Max: 103

 

Tu juz strzelam w potwory tylko wyskoczyły i już był spadek animacji do 60 fps i ze 2-3 małe zaciny.

Fraps nie wyłapie bo to jest zacięcie na mniej niż sec.

to jest to całe ograniczenie dobry procesor by dalej trzymał 80 fps.

chyba to przejde na najniższych detalach bo się już denerwowac zaczynam.



To ustaw detale jak kapucynek i 2x SSAA i ci zje ze 3 fpsy z takimi taktami GTX470 przy detalach średnich nawet się nie spoci z 4xSSAA i very high tesselation, bo textury będą średnie.



Ja mam FXAA wymuszony w sterowniku na stałe i w każdej grze mam wygładzanie krawędzi FXAA to jak FSAAx2Q.

Link to post
Share on other sites

Mi tam wystarcza w pełni Normal Settings (1920x1080) + Normal (lub High) Teselacja + x16 + x2 SSAA + V-SYNC i nie mam problemów. Wyglądać wygląda seksi i chodzi płynnie aż miło :)

Mam pytanie, czy jak gonicie ten pociąg z Khanem, na którym jest mały czarnuch i wyjeźdzacie na początku jak są po prawej stronie te wózki z ruskimi, też wam FPS spada do równo 6.0? Nawet na 800x600 LOW mam 6fps!! Jakich ustawień nie dam mam perfidne 6fps! Mam problem na tym najnowszym patchu... Wcześniej 4 razy przeszedłem i tak nie było! :( A steam sobie w kulki leci bo nie ma nowego pacza do zasstania niż obecny i stoje.

Edytowane przez Kapucynek
Link to post
Share on other sites

Masakra z tym Metro. Gram na wysokich i FullHD, zawsze działa ładnie a nagle w losowych momentach potrafi zacząć okropnie klatkować przez jakieś 2-5 sekund i potem znów ok. Niby problem nie występuje często (gierkę już kończę i miałem to tylko 3 razy), ale wkurza. Ponadto zbugowała mi się pieprzona ładowarka. Jak ją wyjmę to już nic potem nie mogę zrobić, po prostu nie chowa się i nie mogę żadnej broni wyjąć. Ponadto brak interakcji z NPC-tami (oprócz tych co chcą mnie zabić)...

Link to post
Share on other sites

A ja włączę v-synca i przejde w 60 fps nie mam wyboru więcej komp nie wytrzyma.

A zwiększyć odświerzania i tak nie mogę, a jestem pewien że na ATI bez problemu bym wymusił w sterowniku jakie chce mieć odświerzanie ekranu, w sterowniku nvidii to zablokowali, nvidia zmusza do uzywania monitorów zgodnych ze sterownikiem

czasem jak zgaśnie ekran i nie można edytowac pliku cfg ani grać w oknie to sie na niezgodnym monitorze na geforce w cale nie pogra.



A ten v-sync adaptive używaliście??

Ciekawe czy z nim zacina czy nie?

Ze zwykłym v-sync nie zacina ale 60fps+v-sync to nie jest szczyt moich marzeń.

Adaptive może puści do 80 a przy spadku na 60 załączy v-sync i nie będzie zacięcia.



Zacina z adaptive v-sync ale jaki fps jest stabilny 2013-05-19 22:47:11 - MetroLL
Frames: 4518 - Time: 53211ms - Avg: 84.907 - Min: 81 - Max: 88

W tym miejscu w grze oczywiście z v-sync 60hz było by 57- max 60 avg 59...

Więc praktycznie 20 fps mniej.

 

Jedyna Rada na zacinanie to zwykły v-sync 60hz, z ciężkim bólem muszę to przyznać :/

Link to post
Share on other sites

FXAA i Adaptive V-sync i PhysX tylko na Geforce tak się nvidia wycwaniła.

Monitory też zgodne ze sterownikiem żeby w grach czarnego ekranu nie wywalało.

Sterowniki pisane pod I3/I5/I7 a na pehnom x4 i athlon x4 już 10-20 fps mniej.

A co ty myślisz nvidia to rządziciel, chciała by wszystko po swojej myśli.

Dwie serie kart na 1 rdzeniu od 2010 roku.

Fermiak Kepler a seri kart 4, teraz sobie jeszcze titany będą robić.

Po keplerze na nowym chipie zrobią dwie serie i nowego titana i do 2015 mają spokój.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jeśli masz ponad 60 FPS to nie masz włączonego Adaptive Vsync tylko masz Vsync WYŁĄCZONY.

 

Adaptive Vsync capuje FPS na 60 to raz.

 

Dwa polega on na tym, że nie wyłącza się powyżej 60 FPS tylko PONIŻEJ. Chodzi o to, że kiedy masz włączony Vsync zwykły i FPS spadają poniżej częstotliwości odświeżania, to realnie drop chwilowy jest znacznie większy (kolejny próg - 30 FPS) stąd przy włączonym Vsync bez utrzymania stałego 60 FPS są przycięcia.

 

I po to Nvidia wymyśliła Vsync Adaptacyjny - ten działa wyłącznie gdy osiągamy powyżej 60 FPS, wtedy się załącza i ogranicza FPS na 60 (do częstotliwości odświeżania). Poniżej, żeby zapobiec przycięciom adaptacyjny wyłącza się i gramy dalej płynnie mimo względnie niskiego FPS (choć oczywiście wchodzi tu problem screen tearing).

 

Tak czy owak - jeśli masz 80 FPS to adaptive vsync Ci nie działa (prawdopodobnie coś źle ustawiłeś w control panel nvidia).

 

Opcja jest bardzo dużym atutem kart od zielonych bo w niekórych grach ratuje płynność (ot chociażby WOT)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Małe VS.

 

 

 

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/8/0/1/4/1/PS3_010.jpg.jpg

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/8/0/1/4/1/360_010.jpg.jpg

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/8/0/1/4/1/PC_010.jpg.jpg

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/8/0/1/4/1/PS3_027.jpg.jpg

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/8/0/1/4/1/360_027.jpg.jpg

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/5/8/0/1/4/1/PC_027.jpg.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

Zaczęło się nauczanie co mi działa co mi nie działa ale zostawie to bez komentarza.

Co do v-sync, z v-sync 60hz jest 60 fps imput lag nie ma zacieć i screen tearingu.

Bez v-sync są zacięcia i jest screen tearing.

Z v-sync Adaptive nie ma screen tearingu lekki imput lag czasem pojawiają się zacięcia.

Więc wszystko mi działa, po to jest v-sync żeby nie łamało pobrazu amen i prosze

ciemnoty ludziom nie wciskać bo przy moim kompie siedze ja a nie ty :)

 

 

Mam pytanie co do pada da się grac innym niż pad od xbx 360 ???????????

 

 

W metro 2033 się nie dało, albo były gałki zamienione albo w cale nie działał nie pamiętam.

Pamiętam tylko to że jak się skopiowało emulatro pada od xbx360 to steam całkiem blokował pada w grze

i nie działal w cale to samo jest w demie resident evil revelations.

Edytowane przez Skitles
Link to post
Share on other sites

Tak, ale nie masz prawa mieć 80 FPS przy działającym adaptive vsync. Odsyłam do definicji: http://www.hardocp.com/article/2012/04/16/nvidia_adaptive_vsync_technology_review/

 

Chyba, że masz monitor 120 Hz ale wtedy poniżej 120 FPS także się adaptive vsync nie załącza. :)

 

http://www.hardocp.com/image.html?image=MTMzNDU0OTI1NHhBa25NMUFBUzJfMl8zX2wuZ2lm

 

 

I oczywiście, Ty na nim siedzisz, ale nie masz pojęcia co się dzieje :)

 

Ustaw w Nvidia Control Panel Override any application setting w ustawieniach ogólnych (nie tylko tych dedykowanych grze) i Adaptive Vsync na ON.

 

Powinno wyeliminować stuttering. Teraz masz 80 FPS bo masz wyłączony Vsync. W tym nie ma niczego dziwnego. :)

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

Po pierwsze zwykły v-sync na 60 hz też potrafi puścić kilka fps i w logach frapsa czesto jest max fps 62.

Po drugie nie pomyślałeś że wymuszenie adaptive v-sync w sterowniku wymusiło w grze max odświerzanie minitora

czyli 85hz a skoro przy 60hz puści na 62fps to przy 85hz puściło max fps na 88.

Link to post
Share on other sites

A to wybacz - założyłem (błędnie) że masz monitor z maksymalnym odświeżaniem 60 Hz. :) Tak czy owak - Adaptive Vsync nie włącza się poniżej klatek odpowiadających częstotliwości odświeżania tylko właśnie powyżej. :) Jeszcze raz sorry za niedopatrzenie w kwestii pierwszej. A tak z ciekawości - jaki to monitor?

Link to post
Share on other sites

Metro z v-sync ma 60hz z v-sync adaptive prawdopodomnie przełącza na 85hz żeby max fps był jak najwyzszy.

Jest imput lag mouse i nie łamie obrazu v-sync działa.

Bez v-sync to i do 100 fps dochodziło i spadało na 60 i wydać było jak gra tnie i łamie obraz poziomymi liniami na kawałki.

Ja mam monitor z odległej epoki CRT.

Link to post
Share on other sites

Ale puszcza mi w metro last light zacięcia a v-sync 60hz nie puszcza nic bo minimalny i maxymalny jest 60fps za to myszka pływa.

Jak bym nie kombinował tak zawsze mi źle ;)

Jak przejde będę kombinował żeby pograć na padzie, i jestem na 99% pewny że bez cracka się nie obejdzie.



Wszysto wina microsoftu bo narzuca używanie pada od xbx 360 w grach, a ja mam pada od ps3 i już jestem be.

Edytowane przez Skitles
Link to post
Share on other sites

FXAA i Adaptive V-sync i PhysX tylko na Geforce tak się nvidia wycwaniła.

Monitory też zgodne ze sterownikiem żeby w grach czarnego ekranu nie wywalało.

Sterowniki pisane pod I3/I5/I7 a na pehnom x4 i athlon x4 już 10-20 fps mniej.

A co ty myślisz nvidia to rządziciel, chciała by wszystko po swojej myśli.

Dwie serie kart na 1 rdzeniu od 2010 roku.

Fermiak Kepler a seri kart 4, teraz sobie jeszcze titany będą robić.

Po keplerze na nowym chipie zrobią dwie serie i nowego titana i do 2015 mają spokój.

 

 

Tak gwoli ścisłości już przy premierze Fermi NV poinformowało że przechodzi na cykl dwuletni więc co dwa lata wychodzić będą nowe modele kart graficznych :D  Sam w sumie narzekać nie mogę ostatnie nowości w tym Metro Last Light chodzą praktycznie w wymaksowanych detalach w rozdzielczości 1080p,a przecież grafę kupiłem jakieś 2,5 roku temu ;)

Link to post
Share on other sites

Ja tam bym chciał aby ktoś pokazał środkowy palec AMD i nVidii i zrobił grę w OpenGL'u wyglądającą jak Crysis 3... gdzie na ULTRA ciągnął by HD 3850 (MOŻLIWE DO ZROBIENIA ale trudne - tutaj leży prawdziwa optymalizacja. Ale możliwe jak diabli).

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...