Skocz do zawartości

[MULTI] METRO - seria


Metro Exodus  

6 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Ale tu nikt z piewców tego że physix to bajer nie żałuje że nie włączy physixa w metrze:) tu chodzi o to żeby pograć sobie w grę komfortowo, jeżeli ja na moim średniej klasy pececie nie będę mógł pograć nawet w medium, to ja dziękuję :)

Edytowane przez .daft
cytowanie
Link to post
Share on other sites

To bardziej wina sterowników po stronie AMD niż optymalizacji samej gry, widać że posiadacze kart Nv mają dobre wyniki (tzn lepsze niż w metro 2033). Do premiery gry w PL może amd wyda już nowe sterowniki i będzie po problemie

Edytowane przez kapral.hicks
Link to post
Share on other sites

 

 

widać że posiadacze kart Nv mają dobre wyniki

 

No właśnie coś nie bardzo to widać, bo zarówno na 7970 jak i na 680-tce występują drastyczne spadki, które absolutnie nie wynikają z tego, że na ekranie dzieje się coś, co wymagałoby większej mocy.

 

Gra jest najzwyczajniej niedopracowana i nie powinna się w takiej formie ukazywać. Biorąc pod uwagę, że na rynku GPU jest dwóch głównych graczy, to przetestowanie i poprawienie ewentualnych błędów z oficjalną pomocą NV jak i AMD nie jest chyba czymś aż tak trudnym do zrealizowania.

Link to post
Share on other sites

no cóż, trzeba sobie poczekać aż coś w temacie ruszy, gra u nas ukaże się za 2 dni, jak poleci fala bulwersu i krytyki, ludzie będą manifestować niezadowolenie może wreszcie ktoś ruszy tyłek i wyda jakąś łatkę optymalizującą, ukażą się sterowniki, moze będzie grywalnie, bo na serio jestem bardzo rozgoryczony, bo na tą grę najbardziej czekałem chyba w tym roku

Link to post
Share on other sites

Dziś pograłem. Rozdzielczość 1920x1080, detale wysokie. Coś tam SMAOO (nie pamiętam nazwy :D) wyłączone, filtrowanie tekstur coś z x4 (też zapomniałem :D), vsync ON i physX wyłączony oraz teselacja. Nie wiem ile miałem fpsów, bo nie mam frapsa a MSI Afterburner mi tego nie chce pokazywać w OSD, ale w sumie idzie grać. Już z 6 misji zrobiłem. Jak ktoś chce to mogę porobić screeny. Jak dla mnie to gra du*y nie urywa, ot kolejna nudna strzelanka.

 

Obserwując dane z MSI Afterburnera i HDinfo to jakoś nie zauważyłem, żeby użycie CPU i GPU było przesadnie wielkie.

Edytowane przez radek0406
Link to post
Share on other sites

Gra ładnie chodzi na HD 7770 w duecie z i5 2400 @ 3.9 GHz. Myślałem że będzie problem a tu lekko 1920x1080 AF x16, SSAA 0.5 i detale wysokie. VSync OFF, physX wyłączony, tesselacja również.

Edytowane przez Adonim85
Link to post
Share on other sites

W sumie to gra nie wykorzystuje pełnej mocy procka zauważalne są spadki nawet do 30% na rdzeń, z grafiką podobnie użycie GPU na poziomie +/- 60%. W pierwszym metro miałem użycie grafiki prawie zawsze 96-99% procka 80%.

 

Jak tylko filmik z gry skończy się wysyłać na YOUTUBA dam link gry z osd wykorzystania procka i karty.

Link to post
Share on other sites

@up

 

Ujęła mnie Twoja rzetelna analiza wydajności sprzętu :]

 

"coś tam" - "nie pamiętam nazwy" - "coś z x4 też zapomniałem" - "nie wiem ile miałem fpsów"

 

A jesteś pewien, że odpaliłeś Metro?

 

No komicznie wyglądają te zdania, ale ostatnio mam małe problemy z pamięcią. Potem wrzucę screeny z gry.

Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda u mnie, grafika podkręcona do wartosci 1165 1650 na fabrycznych zegarach nie zauważyłem aby wolniej chodziło.

Win7 64bit sterowniki 13,5 b2 tez macie takie błędy w grafice?

Edytowane przez kosmita
Link to post
Share on other sites

Ja tam pomimo spadków i problemów z cieniami przeszedłem grę. Jak na FPS'a, to fabuła dobra i klimat mi się podoba. Przede wszystkim nie ma tu takich śmiesznych błędów technicznych jak w pierwszej części. Oczywiście dla sporej części osób gra może okazać się nudna. Ale czego oczekiwać od ludzi, których jarają debilne gry bez fabuły z wybuchami wokoło? Jakby dać w Metro co chwilę oskryptowaną akcję z eksplozjami, to gimbaza byłaby uradowana.

Edytowane przez Dip79
Link to post
Share on other sites

Ja tam nie narzekam, szału nie ma ale idzie grać. Wspomniane wcześniej screeny.

 

http://i41.tinypic.com/xukd5.jpg

 

http://i39.tinypic.com/ritfrn.jpg

 

http://i41.tinypic.com/epowy.jpg

 

http://i43.tinypic.com/5dvsp4.jpg

 

Fakt, że screeny z tunelu. Na otwartej przestrzeni pewnie z 20fps mniej będzie.

Edytowane przez radek0406
Link to post
Share on other sites

A tu taki malutki spoiler odnośnie zakończenia:

Artem ginie, a na końcu widzimy matkę, która opowiada swojemu dziecku całą historię o naszym protagoniście. Ta matka to Anna, a dziecko jest naszego głównego bohatera (bynajmniej tylko z nią spaliśmy).


 

Edytowane przez Dip79
Link to post
Share on other sites

tragedii nie będzie. Ustawienia takie jak moje to pewnik. A gra juz wtedy wygląda ładnie.

Zależy ile siedzi na GPU a ile na CPU - procka masz sporo lepszego, ale ja mam sporo lepszą grafę. Ciężko powiedzieć, ale chyba poczekam ze 3 miechy na sterowniki, patche i niższą cenę :)

Link to post
Share on other sites
skoro wiem jak się skończy

 

Dla jasności. W grze są dwa zakończenia (dobre i złe). Moje akurat było te złe :P. Jednak warto przejść grę, bo trzyma poziom jak na FPS'a i ma swój klimat.

 

 

Ile godzin zajęło Ci przejście?

Szczerze powiedziawszy nie wiem. Nie miałem przy sobie zegarka i nie liczyłem ile dokładnie mi to zajęło. Nie spieszyłem się i na oko obstawiam coś około 8-10 godzin.

Edytowane przez Dip79
Link to post
Share on other sites

No właśnie coś nie bardzo to widać, bo zarówno na 7970 jak i na 680-tce występują drastyczne spadki, które absolutnie nie wynikają z tego, że na ekranie dzieje się coś, co wymagałoby większej mocy.

W mojej wypowiedzi miałeś zawarty post posiadacza 680GTX, który zachwalał to jak gra chodzi. By jednak nie polegać tylko na słowach osób postronnych postanowiłem zrobić coś czego nie robie często, samemu pobrałem te "demo". Teraz mogę stwierdzić z całą pewnością że na moim 680gtx nie uświadczyłem żadnych drastycznych spadków przez pierwsze 20 minut gry, gra chodzi wręcz świetnie.

 

Zaczne może od benchmarka wbudowanego w gre, gdyż była to pierwsza rzecz którą uruchomiłem.. 

1920x1200 + Wszystko na max oprócz SSAA, physx wyłączony = 52 fps (physx włączony 46fps)

1680x1050 + Wszystko na max orpócz SSAA, physx wyłączony = 61 fps

 

Także wynik w 1920x1200p mam taki sam jak ten ruski serwis "gamegpu" w 1080p, liczyłem na 58-60 bo przecież mam podrkęconego gtx'a a tu widać, że nie wiele to dało.

 

Także włączyłem gre w ustawieniach 1920x1200p, skoro benchmark pokazał 52 fps to uznałem to za dobry start. Po takim wyniku sam już uwierzyłem w te spadki i już w myślach wyglądałem w przyszłość wizualizując slideshow od patrzenia w "zabugowane lampy" :D czy gdy tylko pojawią się 2 postacie na ekranie. Mogę też teraz stwierdzić, że ten benchmark wbudowany w gre jest bardzo wymagajacy a tym samym mylący, otóż w grze właściwiej przez 20 minut gry średnii fps oscylował w granichach 65-80, bardzo rzadko animacja sięgała 60 fps a bsolutne minimum jakie widziałem to 55 fps. Także nie ma absolutnie żadnych spadków a gra chodzi wyśmienicie.

 

No nie wiem, może to później gra robi się bardziej wymagająca czy jak, ja jednak problemów rzadnych nie stwierdzam. Nie ma spadków fps od patrzenia na lampy jak to piszą ludzie na radeonach, fps jest stabilny i bardzo wysoki. Włącze może jeszcze później dodatkowo te physx, sprawdzę bo może to ta opcja tak zamula gre.

 

Także moim zdaniem optymaizacja (oceniam to na podstawie wrażeń na własnym sprzęcie) to dosłownie przepaść względem metro 2033, teraz widać że tamta gra to była wcale nie zoptymalizowana (w metro 2033 miałem w benchmarku 30fps !!!!!), przy VH detalach nie ma teraz problemu grać (nie ma też tego badziewnego filtra rozmazującego obraz jak w metro2033 przy ustawieniu VH). 

 

A co do samej grafiki to co prawda mam pewne zastrzeżenia do wykonania ludzkiej skóry (wygląda troche jak plastik) ale ogólna ilość detali (tak otoczenie jak i postacie) i jakść oświetlenia jest niesamowicie wysoka, grafika może się podobać i to nawet po grze w crysis 3. Widać użycie teselacji (ściany nie są płaskie, klawisze na klawiaturach wystają itd).

 

Ogólnie to jestem pozytywnie zaskoczony, tak samą grą jak i wymaganiami.

 

BTW. A co do tego zdjęcia testu z PCGH to widać, że jednak pomiędzy 670 a 680 są tu większe różnice, prawie 10 fps to jednak nie w kijj dmuchał, a dodaj do tego lepszy potenciał podkręcania. 

Edytowane przez kapral.hicks
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...