Skocz do zawartości

Jest sens czekać na GPU Pascal?


Recommended Posts

 

 

Voodoo34 serio 40 klatek w Project Cars to dla Ciebie płynnie czy tylko udajesz takiego?

 

Moje indywidualne upodobania nie mają nic do rzeczy. Spytaj się konsolowców czy się nie da :D  Skoro są ludzie co im pasuje to w czym problem ?

 

 

 

Dodałbym również, że nie ma takiej, która zawsze i wszędzie zapewni sztywne 60 kl/s z włączonymi wszystkimi bajerami w FHD, więc dyskusja o wymaksowanym 4K w kontekście pojedynczej karty jest raczej dość zabawna.

 

Dodałbym jeszcze ze świat gier nie kończy się na kilkunastu tytułach AAA. Mały filmik o takich tam low end-ach:

 

 

 

Czyli tylko potwierdziłeś moje wcześniejsze słowa - "selekcja gier lub cięcie detali"

 

Nie odwracaj kota ogonem. Od początku pisałem że Już dziś mając odpowiedni sprzęt można w miarę płynnie grać w 4K. Nigdzie nie pisałem że we wszystko na ultra. Jest grupa tytułów gdzie nie ma bata nawet w FHD, ale twierdzenie z Twojej strony że pojedyncze GPU się nie nadaje do 4K też jest bezpodstawne, bo w wielu przypadkach bez problemu sobie radzi. Świat gier nie kończy się na Crysis 3, GTA V czy Fallout 4. Ludzie się grami bawią, a nie mają obsesję na punkcie 60 fps bądź ustawień ultra. Wystarczy trochę dystansu i świat staje się piękny.

Link to post
Share on other sites
Dodałbym jeszcze ze świat gier nie kończy się na kilkunastu tytułach AAA.

 

Pewnie. Każdy, kto kupuje sobie monitor/telewizor 4K robi to z myślą, że będzie na nim radośnie pykał w Warcraft'a 2 lub jakąś przeglądarkową gierkę indie.

 

 

 

Wystarczy trochę dystansu i świat staje się piękny.

 

Śmiem twierdzić, że piękniejszy jest w FHD i high/ultra przy 60 kl/s niż w 4K na medium przy 20 kl/s ;)

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Moje indywidualne upodobania nie mają nic do rzeczy. Spytaj się konsolowców czy się nie da :D  Skoro są ludzie co im pasuje to w czym problem ?

 

Jak nie widzisz różnicy pomiędzy 40 a 60 klatek to szkoda, a konsolowcy mnie nie obchodzą, grają bo nie mają wyboru. Wyżej pokazujesz Project Cars na gtx 980 ti szkoda że w słoneczną pogodę bo w burze będzie 40+ jak na PS4 i X1. 

Link to post
Share on other sites

Takie mam pytanko wobec tych kart graficznych następnej generacji, a propos następcy 970/980/980ti dostana dwa razy więcej ramu 8/12gb czy raczej na szynie ddr5x nie będzie sensu. Jak myślicie ?

Edytowane przez xD1989
Link to post
Share on other sites

 

 

Pewnie. Każdy, kto kupuje sobie monitor/telewizor 4K robi to z myślą, że będzie na nim radośnie pykał w Warcraft'a 2 lub jakąś przeglądarkowę gierkę indie

 

Nie bardzo rozumiem Twoją intencję. 4K, mocne GPU i tytuły AAA to jakaś religia że nie można pograć w LoL-a ?

 

 

 

Śmiem twierdzić, że piękniejszy jest w FHD i high/ultra przy 60 kl/s niż w 4K na medium przy 20 kl/s

 

Na medium 20kl/s powiadasz :co: No to sobie popatrz co potrafią w 4K GPU na medium:

http://nl.hardware.info/reviews/6186/amd-radeon-fury-review-asus-hofleverancier-van-luchtgekoelde-fiji

Link to post
Share on other sites

 

 

No to sobie popatrz

 

No widzę - TitanX i Fury nie zapewniają 60 kl/s w FC4 na medium, o Wieśku 3 lepiej nie wspominać. Wrzucasz artykuł, który potwierdza naszą tezę - granie w 4K na obecnych kartach oznacza mocne przycinanie detali lub ograniczanie się do starszych lub mniej wymagających produkcji - sensu to ja w tym nie widzę naprawdę żadnego - tak, jak napisałem:

 

 

 

Śmiem twierdzić, że piękniejszy jest w FHD i high/ultra przy 60 kl/s niż w 4K na medium przy 20 kl/s
Link to post
Share on other sites

To mnie teraz rozbawiłeś tym medium w 4k oraz brakiem 60fps. 980ti kręcone bez problemu zapewni 60fps w fc4 z minimalnymi cięciami w grafice. Co do project cars to należy do tej grupy gier, gdzie wszystkie paski w prawo to kompletny bezsens, różnica w grafice żadna a ubija każdy sprzęt ze względu na optymalizacje. Ten kto nie potrafi sobie przyciąć lekko detali to rzeczywiście długo będzie czekał na 4k 60fps + wszystkie paski w prawo :lol: 

 

Kolejna rzecz bezwzględne stałe 60fps a 60fps z powiedzmy możliwymi spadkami do 45fps występującymi rzadko to jakby zupełnie inna bajka. By uzyskać to drugie to będzie trzeba czekać długo, gry będą wyglądać coraz lepiej i będzie coraz więcej nowych efektów. Raczej to nastąpi w momencie kiedy 4k będzie standardem ,a 8k będzie nieśmiało pukać do drzwi.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Gram teraz w Battlefronta na monitorze 4k z 6700k i 980 Ti (mocne OC - rdzeń 1520 Mhz boost), większość ustawień na ultra, tylko ambient oclusion i cienie na wysokie oraz FXAA wysokie zamiast TAA i jest 60 fps, w innych bardziej wymagających grach, wyłączam AA a postprocesy daje na high zamiast ultra i gra się wspaniale a grafika nieporównywalnie ładniejsza od nawet najbardziej wymaksowanej gry w FullHD.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

^^ O jakieś 20% mniej zapłaciłem i to też nie jednorazowo bo wymieniam sukcesywnie komponenty. Tnę owszem ale jest to praktycznie niezauważalne, tak jak napisałem, wystarczy wyłączyć AA ( przy 4k nie widać schodków), obniżyć postprocesy, które bardzo katują GPU a różnice na ultra a high są niewielkie, kartę maksymalnie podkręcić i można się cieszyć grą w 4k. Obraz jest nieporównywalnie ładniejszy niż w wymaksowanym QHD o FullHD nie wspominając.

Link to post
Share on other sites

Nowe przecieki o Pascalu:

http://pclab.pl/news67865.html

 

Wnioski:

- Flagowa karta będzie miała rdzeń o powierzchni 85% 980ti co oznacza 3x tyle tranzystorów

- Są problemy z zastosowaniem pamięci 3D na nowych kartach NVidii (albo z ich dostępnością) i początkowo zobaczymy kartę z pamięciami DDR , które będą ograniczać możliwości procesora

- Z uwagi na powyższe walczą o MHz na pamięciach DDR z użyciem chłodzenia cieczą

- NVidia jest trochę w du..e wobec projektu AMD gdzie są już pamięci HMB 2 i architektura, która lepiej obsługuje DX12 (czym chwali się AMD)

- NVidia będzie starała się opóźniać wejście nowych kart bo ma przewagę na rynku w średnich i mocnych kartach

 

Zapowiada się ostra walka o klienta co oznacza, że karty będą mocne i tanie :)

Edytowane przez admwsp1464
Link to post
Share on other sites

To mnie teraz rozbawiłeś tym medium w 4k oraz brakiem 60fps. 980ti kręcone bez problemu zapewni 60fps w fc4 z minimalnymi cięciami w grafice. 

Post poniżej od Twojego bezcenny. xD

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...

Link to post
Share on other sites

 

 

Jak nie widzisz różnicy pomiędzy 40 a 60 klatek to szkoda, a konsolowcy mnie nie obchodzą, grają bo nie mają wyboru. Wyżej pokazujesz Project Cars na gtx 980 ti szkoda że w słoneczną pogodę bo w burze będzie 40+ jak na PS4 i X1.


Już pisałem że moje zdanie jest nie istotne skoro komuś pasuje +40 fps. Nie gram w wyścigówki więc ciężko mi to ocenić, a Project Cars w 4K wyglądał świetnie i o tym pisałem.

 

No widzę - TitanX i Fury nie zapewniają 60 kl/s w FC4 na medium, o Wieśku 3 lepiej nie wspominać.


Widzę że Ty dalej swoje. Mam rozumieć że Wiesiek 3, FC4 czy C3 to religia i nic innego się nie liczy ? Zawiodę Cie bo ja na przykład nie gram i grać nie będę w GTA V, Fallouta 4, Assassin-a czy jeszcze kilka tytułów AAA. Dlatego mi powiewa czy dają radę w tych produkcjach TOP GPU w FHD lub UHD. W linku który przedstawiłem jest 12 gier testowanych, a nie dwie, i większość jest w pełni grywalna nie tylko w medium.

 

Wrzucasz artykuł, który potwierdza naszą tezę - granie w 4K na obecnych kartach oznacza mocne przycinanie detali lub ograniczanie się do starszych lub mniej wymagających produkcji


Czyli mniej wymagających produkcji nie bierzemy pod uwagę (choć jest ich wielokrotnie więcej) bo jak fakty nie pasują do tezy to tym gorzej dla faktów. Gry są po to by się bawić i mile spędzać czas, a każdy bawi się jak lubi, nie po to by zaliczać tylko tytuły AAA bo to jest trendy.

 

 

 

Flagowa karta będzie miała rdzeń o powierzchni 85% 980ti co oznacza 3x tyle tranzystorów

 

Nie wiem skąd to info ale jakim cudem chcesz zmieścić 3 x więcej tranzystorów w 2 x mniejszym procesie na 85 % powierzchni obecnego.

 

 

 

Z uwagi na powyższe walczą o MHz na pamięciach DDR z użyciem chłodzenia cieczą

 

Nie ma takiej informacji to tylko Twoja interpretacja. Osobiście stawiałbym na wysokie zegary GPU. Pierwotnie architektury Pascal w ogóle nie było w planach Nvidii, a pojawiają się mocno niepewne plotki że nowe GPU na rynek konsumencki będzie tylko poprawionym Maxwellem i nie dostanie dodatkowych asynchronicznych jednostek cieniujących czyli odpowiednika ACE ze stajni AMD. Być może Nvidia chce nadrobić braki wysokimi zegarami i dalszą mocną ingerencją bezpośrednio w produkcje gier optymalizowanych pod Maxwelle, czego byliśmy świadkami przez ostatnie 1,5 roku. 

 

 

 

NVidia będzie starała się opóźniać wejście nowych kart bo ma przewagę na rynku w średnich i mocnych kartach

 

W jaki niby sposób ma opóźnić wejście nowych kart ? AMD wyda swoje i co ?


 

Link to post
Share on other sites

 

 

Nie wiem skąd to info ale jakim cudem chcesz zmieścić 3 x więcej tranzystorów w 2 x mniejszym procesie na 85 % powierzchni obecnego.

Co w tym dziwnego? Załóżmy (dla uproszczenia), że tranzystor ma zerową grubość. Kiedy zmniejszymy odstęp między tranzystorami 2. krotnie, to możemy ich pomieścić dwa razy więcej w szerokości i dwa razy więcej w wysokości, co daje 4 razy więcej tranzystorów. Oczywiście, mają one jakąś grubość, więc nie będzie to idealnie 4. razy więcej, ale nadal różnica będzie ogromna.


P.S.
Orientuje się ktoś, czy buduje się również jeden nad drugim, czy tylko w "dwóch wymiarach"?
Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że rzeczywistość jest dla ciebie taka zabawna:

 

I co mają wspólne popłuczyny z tej strony? Jak masz jakieś pojęcie(ale to chyba będą zbyt duże wymagania) to po przejrzeniu testów z  tej stronie już nigdy jej nie otworzysz. Wytłumacz jakim sposobem miałem średnio ponad 50fps na nie kręconej 980gtx przez większość czasu gry w rozdzielczości 3440x1900 przy deczko ciętych detalach. Nie jestem zwolennikiem youtube, ale da się znależć realną rozgrywkę w 4k na 980ti przed oc i po oc, po oc zyskujesz do 30%. Tak jak pisałem 4k lekko cięte detale 60fps bez problemu , pewnie jak się poszukasz cięzkich miejsc to zejdzie niżej bez problemu. Szukając mordujących miejsc to jeszcze długo będzie trzeba czekać na gpu ,które uciągnie zawsze stałe 60fps w 4k, ponieważ  w takim przypadku średni fps będzie dużo wyższy od 60fps.

Edytowane przez sideband
Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd to info ale jakim cudem chcesz zmieścić 3 x więcej tranzystorów w 2 x mniejszym procesie na 85 % powierzchni obecnego.

 

 

Nie ma takiej informacji to tylko Twoja interpretacja. Osobiście stawiałbym na wysokie zegary GPU.

 

W jaki niby sposób ma opóźnić wejście nowych kart ? AMD wyda swoje i co ?

To pierwsze już widzę zrozumiałeś. (28*28)/(14*14)=4; 4x0,85=3,4 Czyli przy tej samej częstotliwości pracy procesora 3,4 x większa wydajność. Można przyjąć, że będzie trochę niższy bo tak to dotychczas bywało przy wprowadzaniu nowych litografii.

 

Co do drugiego. Tak to moja interpretacja. Wysokiego zegaru GPU nie będzie bo to nie ma sensu. NVidia nie ma dostatecznie wydajnych pamięci. DDR5 nie daje rady przy tak wydajnym GPU. Pamięci 3D dają możliwość zastosowania znacznie szerszej magistrali. Co przekłada się na przepustowość. Widać to na przykładzie 980 ti (DDR5) i Fury X (HBM).

 

Do trzeciego. np. poprzez opóźnianie premiery dx12 i gier pod nią.

Edytowane przez admwsp1464
Link to post
Share on other sites

(28*28)/(14*14)=4; 4x0,85=3,4

Błędne działanie. Powinno być proste 28/14=2, 2x0,85=1,7.

 

Czyli przy tej samej częstotliwości pracy procesora 3,4 x większa wydajność.

Jeśli już to 3,4 gęstsze upakowanie tranzystorów co w prosty sposób nie przekłada się na wydajność. By uzyskać tak fantastyczny wzrost wydajności trzeba by wielokrotnie zwiększyć ilość doprowadzonej energii bo nie ma nic za darmo. Odprowadzenie ciepła z takiego układu jest praktycznie nie możliwe.

 

Można przyjąć, że będzie trochę niższy bo tak to dotychczas bywało przy wprowadzaniu nowych litografii.

 

Nie trochę niższy tylko sporo. Przy wprowadzaniu nowych litografii w tej dekadzie wzrost kształtował się na poziomie 15-40%. Obecnie można by uzyskać spory wzrost, bo pierwszy raz w historii litografia zostanie zredukowana o połowę, jednak w grę wchodzi również redukcja zużycia energii, więc spektakularnych efektów bym nie oczekiwał. jak będzie 30-50% to powinniśmy być bardzo zadowoleni.

 

 

 

Wysokiego zegaru GPU nie będzie bo to nie ma sensu

 

Jak najbardziej ma sens bo to przynosi największe korzyści. Bez sensu jest podbijanie zbyt wysoko zegara pamięci (a już na pewno chłodzenie je cieczą) bo wystarczy szersza szyna danych.

 

 

 

DDR5 nie daje rady przy tak wydajnym GPU

 

Nie znasz wydajności nowego GPU więc nie wyprzedzaj faktów że DDR5 nie da rady. Pamiętaj że na horyzoncie są jeszcze informacje o GDDR5X

 

 

 

Pamięci 3D dają możliwość zastosowania znacznie szerszej magistrali.

 

AMD już od dawna stosuje znacznie szerszą szynę danych i przy znacznie niższych zegarach ma podobną przepustowość pamięci.

 

 

 

Do trzeciego. np. poprzez opóźnianie premiery dx12 i gier pod nią.

 

Gry już opóźnia, a DX12 jakbyś nie zauważył jest od premiery Win 10. Dalej nie wiem jaki to ma związek z opóźnianiem premiery nowych GPU od AMD.

Link to post
Share on other sites

 

 

Jak masz jakieś pojęcie(ale to chyba będą zbyt duże wymagania)

 

Daruj sobie takie teksty, bo kolejny będzie już ostatnim.

 

 

 

I co mają wspólne popłuczyny z tej strony?
 

 

Akurat tamtą stronę sam podał za przykład zwolennik teorii, że na jednej karcie da się obecnie sensownie grać w 4K, ale proszę bardzo: 

 

Anandtech - pewnie też zaraz się dowiem, że coś z nimi nie tak...

 

Wyniki różnią się w granicach błędu pomiarowego.

 

12508805_10208009357732409_2859125471374

 

 

 

Wytłumacz jakim sposobem miałem średnio ponad 50fps na nie kręconej 980gtx przez większość czasu gry w rozdzielczości 3440x1900 przy deczko ciętych detalach

 

Pewnie czary...albo najzwyczajniej piszesz bzdury.

 

W czary nie wierzę.

Link to post
Share on other sites

 

 

Błędne działanie. Powinno być proste 28/14=2, 2x0,85=1,7.

Nie, nie powinno być proste dzielenie, gdyż mówimy o powierzchni kwadratowej. 100cm, to metr, ale metr kwadratowy, to już 10 000cm^2.

 

Jeśli już to 3,4 gęstsze upakowanie tranzystorów co w prosty sposób nie przekłada się na wydajność. By uzyskać tak fantastyczny wzrost wydajności trzeba by wielokrotnie zwiększyć ilość doprowadzonej energii bo nie ma nic za darmo. Odprowadzenie ciepła z takiego układu jest praktycznie nie możliwe.

Oczywiście, nie będzie to skalowanie jeden do jednego, ale z drugiej strony sama architektura rdzenia się zmieni, co również pozytywnie wpłynie na wydajność. Samo zużycie energii również się zmniejszy, gdyż i straty wewnętrzne spadną (mniejsze odstępy między tranzystorami == krótsze drogi na których wytracana jest energia). Zresztą, o 3 krotnym wzroście wydajności nikt nie pisał, natomiast 70% wydaje się osiągalną wartością. Pożyjemy zobaczymy.
Link to post
Share on other sites

 

 

Zresztą, o 3 krotnym wzroście wydajności nikt nie pisał, natomiast 70% wydaje się osiągalną wartością. Pożyjemy zobaczymy

 

Prawdopodobnie volta także będzie w tym procesie robiona. Więc szczytowe 70% wzrostu wydajności prawdopodobnie otrzymamy za 2-3 lata.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...