Skocz do zawartości

OFFTOPIC - rozmowy na każdy temat


Recommended Posts

@@kubbak

Policzyłem to sobie i przy moim tankowaniu do pełna 60 litrowego baku, wyjdzie mnie to 5% podwyżki - paręnaście złotych. Jestem w stanie to wyjąć z portfela, aby drogi w niektórych rejonach Polski faktycznie uległy poprawie. Nie rozumiem tego bulwersu niektórych ludzi, przy zatankowaniu mojego baku do połowy paliwa ze średniej półki(shell v-power 95), wyjdzie mnie to drożej niesamowite 7zł(o zgrozo!), licząc podwyżkę o 25 groszy, a nie 20.

 

Jeździłem ostatnio sporo po Polsce i niektóre drogi(w tym na Warmii) to po prostu ser szwajcarski.  Co niektórzy narzekają na stan naszych dróg, a jak trzeba wyciągnąć raz na miesiąc kilka złoty z portfela to chcą planować strajki na skalę ogólnopolską.

Ba, jak ktoś ma jeszcze mniejszy bak, np. 40 litrowy, to zapłaci astronomiczne 9zł za tankowanie do pełna więcej. Czyli 197zł, zamiast 188zł, licząc 4,70zł za litr benzyny(takiej z dodatkami).

Absurd.

Link to post
Share on other sites

Ty tak na serio? Podwyżka cen paliwa ma wpływ na wzrost cen praktycznie wszystkich dóbr, jakie kupujesz w sklepach.

 

Pomijam już fakt, że nie będzie to kasa na drogi, ale na rozdawnictwo i Rydzyka, bo program naprawy dróg, tzw. schetynówki, PiS wywalił do kosza zaraz po objęciu władzy.

Racja :) ale trzeba pamiętać o tym iż za rządów PO litr pb kosztował 5,60 i dziwnym trapem wtedy nikt się nie burzył :-) Edytowane przez QubaKpl
Link to post
Share on other sites

@QubaKpl

A powiedz Ty mi, ile wtedy kosztowała baryłka ropy? Dziwne, że tak wiele osób wiąże zmianę ceny paliwa tylko i wyłącznie z obejmowaniem rządów przez jedną czy drugą partię.

 

@Crout

Masz pokrętną matematykę widzę, która nie pokazuje dokładnie skali tego, co może mieć miejsce. Mówisz o jednym baku, ale jeden bak na ile km wystarczy? Ja sam robię czasem 1500km miesięcznie na LPG, co daje mi w przybliżeniu 150-160l tego paliwa + nieco benzyny. Mi wychodzi, że dorzucę 40zł miesięcznie, a jest wiele osób, które pokonują znacznie dłuższe trasy, mówiąc o zwykłych użytkownikach aut osobowych. W ciągu roku to prawie 500zł.

 

Poważniej odczują to firmy transportowe, które zwyczajnie tego paliwa zużywają nieporównywalnie więcej.

 

P.S Dobry przykład masz w temacie http://forum.benchmark.pl/topic/20399-co-ostatnio-kupiliście/?p=2387179

emdzi zalał 1100l paliwa, policz sobie jaka jest różnica między kosztem tankowania po obecnej cenie, a tankowaniem po ewentualnej podwyżce.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Czym innym są naturalne fluktuacje cenowe, a czym innym wciskanie dodatkowego podatku do ceny paliwa, która i tak w ponad 50% składa się z takowych. W tym pierwszym przypadku ceny mogą w sposób rynkowy opaść, w tym drugim poniżej pewnego poziomu zwyczajnie już nie zejdą.

 

Akcja z paliwem to i tak nic innego jak zasłona dymna, bo w międzyczasie upada trójpodział władzy i bez żadnej wazeliny mamy już obecnie autorytaryzm.

 

Jurgiel wpadł ostatnio na pomysł, aby znowu powstały PGR'y - nie ma chyba bardziej wymownego sygnału, że mentalna komuna wraca, tym razem z mocodawcami nie w Moskwie, a w Toruniu.

 

 

 

Absurd.

 

Absurdem jest to, że sytuację w skali kraju porównujesz do siebie, robiącego symboliczne przebiegi. 


 

 

Poważniej odczują to firmy transportowe

 

Chyba najbardziej właśnie one + wszystkie zakłady komunikacji miejskiej i taksówki, bo akurat LPG idzie w górę najwięcej.

 

Ale co tam, Dżesiki mają 500+, jest pogoda grillowa - nic złego się nie dzieje. 

  • Popieram 8
Link to post
Share on other sites

Jeśli faktycznie owe pieniądze nie pójdą na cele zawarte w omawianym projekcie, to sam wyjdę na ulicę szkalować partię przy władzy.

Mówienie, iż ceny wszelkich dóbr wzrosną nie jest w moim przekonaniu do końca racjonalne, przecież samochód transportowy nie przewozi w pojedynczym tranzycie jednego chleba, a kilkaset, przykładowy wzrost ceny chleba rozejdzie się po kościach.

 

@@FeX

Na jednym baku moim samochodem jestem w stanie pokonać około 680km. Tankując dwa baki miesięcznie zapłacę więcej o 28zł.

 

Tak jak wspomniałem na początku, jeśli jakiekolwiek rewizje tego projektu wykażą, że owe pieniądze nie są przekazywane na wyznaczone cele, zmienię zdanie.

 

robiącego symboliczne przebiegi.

Względnie, 20 kilka tysięcy rocznie na pewno jest symbolicznym przebiegiem.

 

Faktycznie tu macie rację, że najbardziej odczują to osoby jeżdżące na gazie i tutaj jestem w stanie się zgodzić, podwyżka powinna być w jakiś sposób proporcjonalna do ceny danego paliwa. Dla niektórych 25gr więcej na litrze gazu to zakładać gaz, albo nie jeździć samochodem ;).

Link to post
Share on other sites

 

 

Mówienie, iż ceny wszelkich dóbr wzrosną nie jest w moim przekonaniu do końca racjonalne

 

Ceny paliwa mają bezpośrednie przełożenie na ceny wszystkich dóbr ruchomych. To nie jest coś, w co się wierzy lub nie. To ekonomiczny aksjomat.

 

Jeśli nawet duże firmy spedycyjne nie podniosą cen to zrobią to tylko po to, aby wyeliminować z rynku mniejszą konkurencję i później dowalić nieproporcjonalnie większą podwyżkę usług. To podstawy podstaw jakiejkolwiek rozmowy o ekonomii.


 

 

wyjdę na ulicę szkalować partię przy władzy.

 

Obawiam się, że niedługo będzie to karalne i nie piszę tego w żartobliwym tonie. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ludzie jeżdżąc na LPG płacą też proporcjonalnie mniejszy podatek względem PB/ON, bo LPG jest obecnie prawie 2,64 tańsze od PB. Wyliczenia z tankowania we wtorek na Orlenie. Pytam się z tego względu, dlaczego LPG będzie miało proporcjonalnie 2,64 razy wyższą dopłatę względem obecnej ceny? :) Nie będzie to 5,7% a 15%.

Link to post
Share on other sites
To nie jest coś, w co się wierzy lub nie. To ekonomiczny aksjomat.

Nie twierdzę, że podwyżek nie będzie, ale zakładając skalę tranzytu samochodowego wszelkich dóbr, odbicie się tej podwyżki na pojedynczym produkcie końcowym, nie będzie moim zdaniem jakieś drastyczne.

 

Jestem w stanie zrozumieć osoby jeżdżące na gaz, to jest faktycznie nieporozumienie i nie zgadzam się z 15% podwyżką tego paliwa.

Link to post
Share on other sites

 

 

Absurd.

Absurdem jest myślenie jedynie przez pryzmat swojego portfela. Kumpel prowadzący firme transportową, na jednym transporcie ropy zapłaci bagatela 2.5k PLN więcej. W skali kraju ma to być 5-6 MILIARDÓW(!!!) PLN. Po co te podwyżki skoro mamy podobno takie nadwyżki budżetowe i o wiele lepszą ściągalność podatków? To wszystko kreatywna księgowość, pan Morawiecki jest w niej bardzo dobry jak przypuszczam.

 

 

 

ale trzeba pamiętać o tym iż za rządów PO litr pb kosztował 5,60 i dziwnym trapem wtedy nikt się nie burzył :-)

Nie mam słów, myślisz Ty człowieku chociaż przed napisaniem takich bredni? Baryłka ropy kosztowała wtedy przy podobnym kursie dolara 120-140$ względem obecnych 50$ - widzisz różnice?

  • Popieram 7
Link to post
Share on other sites

Tak to działa, jeżeli ma firmę transportową to odbije sobie niską podwyżką na usługach, firma transportowa na pewno nie działa w kwestii tranzytu na niską skalę. Wszystkie te liczby wydają się duże, a za chwilę wystarczy przyrównać je do skali działania danej firmy i za chwilę okaże się, że finalny produkt zostanie wyceniony na 10 groszy więcej(przykładowo, nie wiem co przewozi).

50% przychodów z opłaty paliwowej pójdzie na drogę Via Carpatia, drugie 50% na drogi samorządowe.

 

Za granicą Kowalski płaci 94 euro podatku drogowego rocznie za auto o niskiej pojemności(tak wiem, wyliczany jest zupełnie inaczej i na innych zasadach).

Link to post
Share on other sites
odbije sobie niską podwyżką na usługach

Właśnie zatoczyłeś koło i napisałeś to co Nowaj kilka postów temu. 

 

Druga sprawa. Perspektywa obywatela wcale nie jest taka kolorowa. Jedno to wzrost ceny paliwa, ładnie wyliczyłeś kilka złotych za bak, kilka groszy rozłożone w kosztach usługi... wszystko pięknie do momentu, aż uświadomisz sobie (i dzieje się to w tym momencie), że nie korzystasz z jednej usługi tylko kilkunastu lub kilkudziesięciu. O ile firma transportowa chętnie rozbije sobie koszty, tak Ty poniesiesz koszty kilkudziesięciu takich zabiegów z których na co dzień korzystasz. Plus kilka złotych za własny bak.

Link to post
Share on other sites
Za granicą Kowalski płaci 94 euro podatku drogowego rocznie za auto o niskiej pojemności

 

Tak, płaci ale te środki faktycznie przekazywane są na naprawę nawierzchni.

Podatek drogowy w UK może ponad 900 funtów ale drogi są naprawiane, otrzymujesz informację o naprawie z miesięcznym wyprzedzeniem na stronie, w aplikacji i na samej drodze (ogromny świecący znak) a sama naprawa odbywa się zazwyczaj w nocy przy małym natężeniu ruchu i w trybie ekspresowym.

 

 

Poza tym, jak koledzy napisali - look at the big picture  

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mając firmę transportową masz inną cenę paliwa nie to co jest na pylonach, albo masz dystrybutor ma bazie i kupujesz w hurcie. Przez ostatnie lata paliwo ciągnięte było ze wschodu czarna strefą gdzie hurtownik z jednej beczki potrafił mieć 30k na czysto. Dopiero pis zrobił porządek, ze po wprowadzeniu  lepszego nadzoru, surowych kar i odpowiedzialności karnej  zaczęło brakować paliwa w normalnych rozlewniach jak się lewe zródło skończyło ale na stacjach płaciliście normalnie. Jeszcze mało wiecie o paliwach a lpg jeszcze mniej.


edit:

Jeżeli te pieniądze pójdą na fundusz dróg samorządowych, żeby nawet miały na ten wkład własny przy dotacjach to jestem za.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Mając firmę transportową masz inną cenę paliwa

No to chyba normalne. Ktoś kto kupuje w miesiącu kilkadziesiąt tysięcy litrów dostaje lepszą cene szarego kowalskiego który kupuje ich kilkadziesiąt. Jednak dalej nie zmienia to sytuacji, że na jednej dostawie będzie dopłacał ogromne pieniądze.

 

 

z jednej beczki potrafił mieć 30k na czysto

Info?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...