Ivan911 44 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Ostatnio jezdzilem ostatnia generacja IS, chyba 250, ta wersja hybrydowa. Raczej bez emocji. Jedyna na co warto zmienic IS300, jest kolejna generacja w wersji F https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Lexus-IS-F-d1404 V8, 5 litrow, i nie badzie sie psulo jak sportowe BMW Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Przykro mi, ta sa madrosci mechanikow ktorzy twierdza ze jak ma samochod 200 tys to trzeba juz lac mineralny etc. To nie są mądrości mechaników, tylko zalecenia producenta... Cytuj Link to post Share on other sites
Ivan911 44 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 To nie są mądrości mechaników, tylko zalecenia producenta... Nie do konca zrozumialem ta wypowiedz. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Ano leję 10W-40, bo takie są zalecenia producenta, a nie dlatego, że to "mądrości mechaników"... Do innego silnika przy przebiegu 150 tys. lałem 0W-30, bo taki producent dopuszczał. No ale sam silnik był konstrukcyjnie jakieś 30 lat młodszy . Cytuj Link to post Share on other sites
Ivan911 44 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Ano leję 10W-40, bo takie są zalecenia producenta, a nie dlatego, że to "mądrości mechaników"... Do innego silnika przy przebiegu 150 tys. lałem 0W-30, bo taki producent dopuszczał. No ale sam silnik był konstrukcyjnie jakieś 30 lat młodszy . Teraz jest jasne :-) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Nie będę wymieniał oleju po 1k km jazdy (jak emeryt) zgodnie z instrukcją bo... "mnie tak panie w internetach napisali". Producent zaleca swoje. Kupujesz wyżyłowany samochód za gruby chajs, z wielką celebrą urządzasz docieranie... po którym nie odżałujesz 300zł (czyli tyle ile ten samochód traci tygodniowo na wartości rynkowej) na wymianę oleju po docieraniu? Nie rozumiem. Ok, producent zaleca swoje i na pewno samochód się nie rozleci przez to, że pojeździsz na tym oleju 10k, ale skoro już przywiązujesz taką uwagę do docierania, że postanowiłeś nawet o nim wspomnieć na forum... to zakończ je tak jak się to robi najlepiej. Obecnie robisz tak, jak byś chciał umyć brudne ręce, nabrał mydło na dłonie, potarł, ale wody nie odkręcił. Niby mentalnie czujesz się lepiej, ale cały syf nadal na rękach. 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Niech robi co chce Nie ma sensu robić tutaj jakieś gunwo burzy. Niektóre zachowania są irracjonalne ale z tym już nic nie da się zrobić niestety. Cytuj Link to post Share on other sites
tomo27 3180 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Mówisz o swoim zakupie topielca? Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Mogę jeździć nawet i łodzią podwodną kij ci do tego 2 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Po kolorze świecy widać w sumie że beru mocniej grzeje , ale już mógł na filmie testować to w jednym kapslu , ewentualnie nalać ropy na wizji . A tak to w sumie nie wiadomo co jest w jednym kapslu , a co w drugim . Apropo świec , ostatnio napisałem że miałem awarie cewki . I w sumie wymieniłem ją na nową , a tu dalej wypadające zapłony zostały . Już myślałem że coś z głowicą się mogło stać , ale jeszcze wymieniłem świece . I jak ręką odjął . Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Jak komuś cewki zapłonowe non stop padają to znaczy że za duża przerwa na świecy... Zejść do 1.1 do 0.8. Często VW tak ma. Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Nie będę wymieniał oleju po 1k km jazdy (jak emeryt) zgodnie z instrukcją bo... "mnie tak panie w internetach napisali". Producent zaleca swoje. Rozmawiałem z serwisantami i byłem tam już kilka razy pytać i montować różne akcesoria - sprawdzali płyny eksploatacyjne - zero uwag i propozycji. Internety swoje. Problem taki, że internety w życiu nie śmigały tym samochodem i cały czas niektórzy ludzie żyją w czasach golfa jedynki. Troszeczkę się pozmieniało od tego czasu. Nie jestem ekspertem od samochodów, ale o moim akurat coś tam wiem. Wcześniej miałem także nowego i30 prosto z salonu i widziałem jak wygląda pierwszy przegląd i co się w nim robi. Przykładowo - olej silnikowy o którym mowa - choćbyś wlał dzień wcześniej 5l nowego - procedura serwisu wygląda tak, że go zleją i wlewają nowy choćbyś nawet prosił i błagał. Kolejny przykład - "normalne i30" ma wymianę oleju po chyba (jeśli dobrze pamiętam) 20tyś przebiegu, a ta wersja 10k. Producent uwzględnił tutaj moc i zużycie i dlatego jest mniejszy okres. Nie bez podstawy jest 5 lat gwarancji z uwzględnieniem nawet torów rajdowych, nawet codziennie. Na jedynym forum N ludzie którzy wymieniali olej po 3k, ale to są ludzie którzy śmigali już po torach rajdowych bawiąc się swoim autem i to dość często, twierdzili, że nie było takiej potrzeby bo wyglądał dobrze, ale chcieli wlewać coś bardziej markowego, aby żyłować swój wóz. Jak ktoś ma już chip, zmienioną chłodnicę i wydech to sam bym olej wymieniał 2x częściej niż producent zaleca. Nie ważne czy masz hothatch'a czy jakiegoś gruza z wolnossącym 1.6 pod maską, zasada działania silnika jest od 100 lat z grubsza taka sama, zarówno diesela jak i benzyny, części mechaniczne przez pierwsze kilometry same się "doszlifowywują", pozostałości z tego szlifowania pływają sobie w misce, przytykając smok i wszelakie kanaliki olejowe. Teraz jest to niezauważalne, ale kiedyś może braknąć Ci ciśnienia oleju na torze bo smok będzie miał za małą przepustowość. Ps. żeby kurła żydzić 200zł na olej z filtrem w aucie za 100 kilkadziesiąt tysi ?! Poważnie ?! Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Tak apropo oleju i zaleceń producenta/serwisu to wczoraj rozmawiałem na ten temat ze znajomym który ma serwis (nie ASO) i spotkał się nawet z patologią, że jego klient na gwarancji pojechał z wyciekiem z silnika, reklamację uznali, wyciek wyeliminowali, ale olej zamiast wymienić tylko dolali ile brakowało. Jeszcze gość przy odbiorze mu z uśmiechem na twarzy miał powiedzieć, że zaprasza na przegląd za 7tys km, bo wymiana co 35k, a on miał 28k od ostatniego. Takie żydy z nich. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Mi w Hondzie powiedzieli, że przeglądy wypadają co około 15k lub co roku, a jak chcę to po 1-2k km mogę wbijać na wymianę i mogę mieć swój olej. Także cacy Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 swój Od jakiegoś już czasu tak samo jest z wszystkimi częściami (o ile są odpowiedniej jakości) i nie może być to powodem odrzucenia ewentualnego roszczenia gwarancyjnego. Cytuj Link to post Share on other sites
Ivan911 44 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Z innej beczki, Ja choruje na cos takiego. Ktos kiedys mial/uzywal. Opinie https://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?listingId=493345301&zip=07111&referrer=%2Fcars-for-sale%2Fsearchresults.xhtml%3Fzip%3D07111%26startYear%3D1981%26sortBy%3DderivedpriceASC%26incremental%3Dall%26firstRecord%3D25%26seriesCodeList%3D7_SERIES%26marketExtension%3Don%26endYear%3D2019%26makeCodeList%3DBMW%26searchRadius%3D0&startYear=1981&numRecords=25&firstRecord=25&endYear=2019&makeCodeList=BMW&searchRadius=0&makeCode1=BMW&modelCode1=740IL&clickType=listing https://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?listingId=493153581&zip=07111&referrer=%2Fcars-for-sale%2Fsearchresults.xhtml%3Fzip%3D07111%26startYear%3D1981%26sortBy%3DderivedpriceASC%26incremental%3Dall%26firstRecord%3D0%26seriesCodeList%3D7_SERIES%26marketExtension%3Don%26endYear%3D2019%26makeCodeList%3DBMW%26searchRadius%3D0&startYear=1981&numRecords=25&firstRecord=0&endYear=2019&makeCodeList=BMW&searchRadius=0&makeCode1=BMW&modelCode1=740IL&clickType=listing Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Auto bardzo fajne, ale części kosztują sporo. Auto waży prawie 2 tony, więc zawieszenie i hamulce kosztują odpowiednio więcej. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Jak to z każdym starym skomplikowanym aucie , kupisz zadbane to czasem coś tam dołożysz to 500 to 700 w zależności od ilości przejechanych km , kupisz szrota to łatwo przekroczysz naprawami wartość auta . Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28955 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Auto bardzo fajne Swego czasu chciałem kupić. Szkoda tylko, że masakrycznie gnije jak nie jest garażowane, zupełnie jak stare merce. Edytowane 10 Stycznia 2019 przez Szarik Cytuj Link to post Share on other sites
Ivan911 44 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Szukam modelu z takich mniejsc jak California czy Arizona, suche miejsca ktore nie widzialy zimy i soli. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Bez przesady , aż tak jak merc nie gnije . Owszem są to już stare auta , ale jeszcze się znajdą egzemplarze bez rdzy . No a w Californii to już na pewno . Rozejrzał bym się za 750. Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Aż spojrzałem po ile sprzedają takie perełki 740i 77tys - sporawo http://waltermotors.pl/portfolio-item/bmw-e38-740i/ Cytuj Link to post Share on other sites
Ivan911 44 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Ten jeszcze jest lepiej skonfigurowany, z adaptacyjnym zawieszeniem https://www.azusedcardealer.com/inventory/view/11370046/2001-BMW-740iL-Sport-Package--Best-BMW-ever-made-Fully-Serviced-131K-Phoenix-AZ 750iL jest super, ale mam watpliwosci czy 12 cilindrowy silnik jest niezbedny dla klasyka. Wtedy ciezko go uzywac na co dzien. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Dzisiaj w końcu doszły opony - Dunlop Winter Sport 5. Felgi 17", a jeździ się jak na poduszeczce . Do tego całkiem ciche. Zobaczymy, jak trzyma w zakręcie, ale pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.