Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Szkoda tylko, że to dopiero początek wydatków: :/

- opony zimowe i letnie (niby są nówki letnie z przodu, ale prawdopodobnie to jakaś firma krzak). Dodatkowo do zimowych muszę dokupić stalówki, bo hondowe zostały na Podkarpaciu,

- podstawowe naprawy: tarcze, klocki tył, parę elementów zawieszenia: wstępnie kosztorys na 700 zł,

- czasem zapala się kontrolka silnika: prawdopodobnie jakąś pierdoła.

 

W najbliższym czasie planuję jeszcze porządnie zakonserwować podwozie (samochód jest praktycznie bez rdzy i szkoda to zmieniać). Mam nadzieję, że po doprowadzeniu wszystkiego do porządku samochód będzie praktycznie niezniszczalny, jako że przebieg ma niski (150k potwierdzone AutoDNA) i był lany dobry olej (5W40, przy następnej wymianie wejdzie 0W20). No i to prawdziwa japońska produkcja. :D

Jedyny element, który może przysporzyć większych wydatków to baterie (regeneracja/wymiana 1000-3000 zł), ale to i tak nic w porównaniu do ewentualnej awarii dwumasy/turbo w dieslu. :P

nie polecam zmiany z 5w40 na 0w20

Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio w swojej dałem moduł ABS do regeneracji - 200zł.

Kupiłem też 3 tylne czujniki parkowania w kolorze nadwozia po 40zł sztuka.

BMW nie takie straszne cenami :)

 

Jakby ktoś szukał tanich, konkretnych żarówek H7 bez żadnych plus 50 czy 1000% to polecam te:FjTAOvA.png

P/N: CART001401

Musiałem szczękę zbierać z podłogi, jak zobaczyłem jasność i jakość światła z żarówek za 16zł/szt. równe Osram'om Night Breaker (85zł komplet), które krótko mówiąc się osrały po jakichś 140 godzinach pracy.

 

Na długie wrzuciłem nieco droższe wersje +50% (25zł sztuka), bo i tak rzadko kiedy je odpalam.

 

Tutaj test, który mnie do nich nakłonił:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-zarowek-h7-sprawdzilismy-ktore-zarowki-swieca-najlepiej/5cj7m

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Co tu się odwaliło?

 

Oblodzona droga i nie wyhamowałem. W czasie uderzenia było 30-35km/h, do wymiany zderzak, lampa, maska, przedni pas trochę do prostowania, chłodnica lekko się wygięła, ale nie cieknie. Czekam na części i będę składał, trzymajcie kciuki, bo robię to sam w stodole  :rotfl:

  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites

zbyt wodnisty, za mało ochrania silnik

 

To już zależy m.in. od pasowania silnika. Jeśli producent taki zaleca, to nie wiem, co w tym złego. Ja lałem do Peżota rocznik 2003 olej 0W-30 i wszystko śmigało jak ta lala. Teraz leję 5W-30, ale o obniżonym HTHS.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

To według ciebie jest brudne? To nie widziałeś mojego auta :D

Późna jesień zima to ja praktycznie go nie myję, bo po 1 km już wygląda tak samo jakbym w offroad poszedł :)

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

CrisPell - H7 Cartechnica są w Inter Cars, w każdym większym mieście mają punkt odbioru.

Ja swoją myję minimum raz w miesiącu, niestety drzewa pod blokowiskiem pełne są ptaszysk zrzucających bomby.

Luziq - Warto by było zrobić porządną polerkę lamp, mocno by zmieniło auto ;) Co tam za motorownia siedzi?

Edytowane przez fiend_
Link to post
Share on other sites

Na polerkę lamp jestem już umówiony od jakichś dwóch miesięcy i dojechać nie mogę. Ma mi to robić syn znajomego, zajmujący się całym autodetailingiem (różne różniaste wozy robił). Jakoś nigdy nie jest mi po drodze, żeby do niego dojechać ;P

Motorownia? Panuje przeświadczenie, że jest to najgorszy szajs jaki mógł wylądować w WG, czyli VM 3.1TD. A ja powiem inaczej. Prawidłowa eksploatacja, niekatowanie silnika i swoje kilometry zrobi ;) Póki co od 6 lat poważniejszych usterek nie było. Takich jak jakiś pęknięty, zmurszały wężyk od chłodzenia, czy odmy silnika to nawet nie biorę pod uwagę.

Link to post
Share on other sites

Mój na dniach zaokrągli się do 235.000km i póki co odpukać nie narzekam na silnik. W sierpniu zalałem mu 10W40 Valvoline'a, niedawno wymiana płynu w układzie chłodzenia na Prestone'a. Za mniej więcej rok, wymiana oleju w skrzyni i mostach, ewentualnie reduktor. Łączniki stabilizatorów wraz z gumami porobione niedawno (9H się pierdzieliłem). No i w przyszłym miesiącu muszę gumy na przegubach wymienić, bo powoli zaczyna je brać ząb czasu.

Link to post
Share on other sites

Wiesz jak się mają te Cartechnici +50% względem Nightbrake'erów?

Standardowe święcą co prawda cieplejszą barwą, ale co najmniej tak dobrze, jak poprzednie Osram Nightbreaker Unlimited, więc te +50% w domyśle dają jaśniejsze światło kosztem krótszej żywotności. Osram jedna sztuka u mnie padła jeszcze przed B3 (130-140~ godzin przy deklarowanych 150 producenta).

Po weekendzie porobię fotki jak świecą standardy i +50%.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...