elder 1291 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Proxxon FBS240 do modów w aluminiowych obudowach jest ok,do stalowych budek za słaby...grzeje się wściekle aż parzy w dłonie. Wycinałem top/dno budy pod grille do chłodnic w dwu sztukach 800D i boczny panel stalowy SS Raven i przeżył ale dalsze takie katowanie to zgon Proxxona. Dremel 175W zalecany do walki ze stalą no i bdb jakości tarczki do cięcia stali EZ SpeedClic bo zwykłe tarczki stal zmiata w mgnieniu oka. To jest sprzęt na lata a nie tania chinina na cztery cięcia z ciastostali wykonana co się trzęsie jak paralityk przy max rpm bo wyważenie i precyzja wykonania pod psem. http://allegro.pl/dremel-4000-45-szt-osprzetu-walek-ksiazka-i4855044403.html http://images.dremeleurope.com/pl/pl/ocs/image/ocsjpg-405-248/dremel%C2%AE4000-2408.jpg Edytowane 3 Grudnia 2014 przez elder 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 (edytowane) w tej samej cenie jeśli jest 4000 i 4200 to chyba naturalnie jest lepiej wziąć 4200.. dostajemy więcej akcesorrii (4+75 vs 1+45) i możliwość szybszej ich wymiany.. a tak to chyba oba w 99% to to samo patrząc po specyfikacji. edit: 4200 w zestawie nie posiada wałka jeśli mnie oczy nie mylą więc w takim wypadku 4K wygrywa jednak bo wałeczek stówkę kosztuje a on bardziej nam się przypad niż 4 przystawki (w tym do cięcia po kole i po linii - co znów jest ciekawe) i więcej akcesoriów w 4,2K. Edytowane 3 Grudnia 2014 przez Vieworld Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Chyba się skuszę i no właśnie dlatego też myślę nad modelem 4000. Jeszcze dokupię do niego uchwyt wiertarski i tą przystawkę do cięcia po kole Kolejna sprawa Mam zamiar okleić obudowę folią imitującą ciemne szczotkowane aluminium i wstawić okno z plexy. Dać lepiej czarną czy białą uszczelkę na krawędź wyciętego otworu pod okno? Osobiście wydaje mi się, że biała będzie bardziej pasowała, tym bardziej, że w oknie będzie biały wentyl. Jak myślicie? Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 to zależy... możesz nie dawać wcale uszczelki a okno przykręcić dając je na zewnątrz boku Cytuj Link to post Share on other sites
elder 1291 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Jak pleksa nie szyba to daj licowane/frezowane po obwiedniej okno i wklej na czarną taśmę dwustronną piankową. Trzyma jak wszyscy diabli,nie wyrwiesz tego bez podcięcia taśmy nożykiem bo sprawdzałem wytrzymałość w kilku wykonanych panelach. Nie ważne jak duże okno,trzyma się jak przyspawane. http://abload.de/img/p12903753ek31.jpg http://abload.de/img/p1290377o5j8p.jpg http://abload.de/img/p1290392uek2e.jpg http://abload.de/img/p131096769lgs.jpg http://abload.de/img/p1310979z7yax.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 W sumie to z jednej strony pasowałaby mi z zewnątrz, bo mój cooler CPU wręcz prawie się styka z boczną ścianką, chociaż pomyślałem, że fajnie by było by nie był to zwykły prostokąt, a porobić proste wzory w rogach, co będzie źle wyglądało za plexy. Po prostu ją wkleję taśmą montażową od wewnątrz jednak... A jaka powinna być minimalna grubość szyby? (będzie na niej wentyl 120mm zamontowany) 3mm wystarczy? żeby się nie ukryszyła/ułamała przy użytkowaniu albo wierceniu... I jeszcze jedno pytanie, bo mnie nurtuje... Boczny wentyl... mam obecnie wydmuchującego ładnego noiseblocker'a ale siłą rzeczy musi być on odkręcony swoją tylną stroną na zewnątrz obudowy, podczas gdy ładny przód jest skierowany do środka obudowy... Są jakieś rozwiązania, by wentylator tą frontową stroną wydmuchiwał powietrze, a nie zaciągał? Oczywiście tak, by móc go zamontować wewnątrz obudowy. Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 napisałem w okazjach ale nie każdy mógł zobaczyć a oferta bardzo atrakcyjna szczególnie HP-S za 22zł co jest szczytem cena/jakość... www.aquatuning.pl ma jakiś Phobya-Mega-Wyprz, część tego co można znaleźć: (pamiętajcie wybrać "GLS - przesyłka z Polski" by zapewnić sobie najniższe koszta przesyłki) Wentylatory: Phobya 120 HP-S Silent @1500rpm | 22zł Phobya 120 Nano-2G Double Blade PWM RED LED | 40zł Phobya 120 Nano-G Silent PWM RED LED | 36zł Phobya 140 Nano-G Silent @1000rpm | 36zł Phobya 140 G-Silent | @700rpm | 22zł | @1200rpm | 22zł | @1100rpm RED LED | 22zł | @1100rpm BLUE LED 22zł Maskownice: Phobya Grill 480 | HEXX 36zł | HOLE black 18zł | HOLE white 18zł Phobya Grill 360 | HEXX 31zł | HOLE black 22zł | STRIPES 31zł Oploty: Phobya Blue UV (2m) | 10mm 4,50zł | 13mm 4,50zł Phobya Black termokurcz 30cm | 24mm 5,80zł Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Pytanko, jak wygląda sprawa użycia ocynkowanej stali w układzie lc ? Mam kilka quick connect 1/4 z instalacji hydraulicznej, tylko nie wiem jak się zachowają z miedzią i płynem. Można je normalnie zastosować czy będzie kwas ? Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Quick connect 1/4 z ocynkowanej stali, czy jesteś pewien? Możesz wstawić zdjęcie? Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Okazuję się ze to prawdopodobnie złączki do pneumatyki ( kumpel wprowadził mnie w błąd ) więc podejrzewam ze się nie nadadzą w ogóle (zdjęcie wrzucę po pracy) Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Pewnie mowa o takich złączkach: http://abload.de/img/tn_img_0392byagw.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Pneumatyczne będą pasować. Gwinty 1/4" stosowane w LC, są takie same jak te w pneumatyce. Jeżeli złączka na wąż pneumatyczny ma gwint G1/4", to wkręcisz ją w blok, rezerwuar, czy inny element LC z gwintem IG1/4" (IG, to gwint wewnętrzny). Zdziwiłem się jak napisałeś, że są ze stali ocynkowanej. Osobiście takich nie widziałem. W pneumatyce stosowane są raczej mosiężne czyste lub niklowane. Mógłby się zdarzyć wyjątek w złączkach warsztatowych do węży spiralnych, ale to już są inne połączenia nie mające zastosowania w LC. Pozostaje jeszcze kwestia, na jaki wąż ? Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Znalazłem zdjęcie w necie, http://www.fachowiec.com/allegro/foto_do_allegro/german_1_4_w.jpg coś takiego mam w domu, normalnie magnes się tego czepia więc raczej stal. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 raczej stal Nie, to jest mosiądz. To co wkleiłeś, to szybkozłączka. Trzpień na prawym elemencie nie jest przystosowany do węży (chodzi o nasadzanie węża), ale nasadzić się da i trzymać się będzie. Jednak znacznie większym problemem jest to, że w tym elemencie jest wewnętrzny gwint. Szkoda zachodu, nie warto przystosowywać tego do LC. Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 (edytowane) znaczy rzecz jest taka, ta złączka działa jak quick connect, w sensie jedna wpina się w drugą (ten trzpień nie będzie służył jako złączka tylko jako wtyczka) a na obu stronach dzięki 1/4' idzie nakręcić złączki czy przykręcić za pośrednictwem złączki męska/męska do chłodnicy, i chodziło mi oto, aby kartę graficzną podpiąć tak, że w razie zmiany lub potrzeby móc wyciągnąć kartę bez spuszczania płynu, ewentualnie na szybko przechodzić na chłodzenie samego procka. Edytowane 15 Grudnia 2014 przez aspyre Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Do pełni szczęścia brakuje tylko elektrozaworów z rozdzielaczami . Jeżeli masz taką potrzebę lub chęć stworzenia takiego modułowego układu, to weź pod uwagę to, że końcówka z trzpieniem jest przelotowa. Po rozłączeniu, tylko mechanizm zaworu zwrotnego zablokuje wyciek cieczy. Przy małej średnicy i delikatnym rozłączeniu podciśnienie zatrzyma ciecz, ale zawsze coś tam kapnie no i nie będzie to zabezpieczone. w razie zmiany lub potrzeby móc wyciągnąć kartę bez spuszczania płynu O ile jest możliwość zrobienia takiego układu, to czegoś takiego nie stosuje się w LC - gdzie estetyka, wygląd i po co takie udziwnienia. Nie wiem jak często będziesz wymieniał kartę, ale spuścić ciecz z układu nie jest raczej problemem, a napełnianie go jest wręcz przyjemnością. Cytuj Link to post Share on other sites
error407 659 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Przypadkiem znalazłem: https://www.audeos.pl/pl/c/Oploty/3/1 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 A czy to nie jest oplot jak po 1.50 z allegro? (paracord) Cytuj Link to post Share on other sites
error407 659 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Nie miałem w ręce tego z linku - nie wypowiadam się Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 dodatkowo 5% tańszy jest przy użyciu kodu rabatowego (link w mojej sygnaturce ) Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 @skeep, w sumie racja, mam już kranik więc jak go założę spuszczanie płynu nie będzie taką mordęgą jak teraz, wytargałem je z garażu bo myślałem nad odpinaną chłodnicą po za budą który na razie padł, a ten pomysł to rzeczywiście będzie troszkę przerost formy nad treścią. Cytuj Link to post Share on other sites
KIciulek 221 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Chciałbym wykonać z żywicy epoksydowej/poliuretanowej osłonę/zaślepkę na koszyk HDD i napędów (od boków w środku obudowy). Jaki najlepiej zastosować wypełniacz do żywicy, by wynikowy materiał poddawał się dobrze obróbce w postaci szlifowania, cięcia i nie był kruchy? Myślałem nad proszkiem szklanym, bo nie jest higroskopijny, ale nie do końca wiem jak to wpłynie na kruchość "polimeru" Dodam, że będę wiercił w tym materiale później. Doradzi ktoś coś? Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Mam pewien problem, otóż przepływ w układzie wydaje mi się za słaby. Aktualnie w układzie siedzi Pompka d5, Chłodnica 420 EK XT, Chłodnica Phobia 200mm, Supreme HF i blok na GPU. Wcześniej zamiast chłodnicy phobii była blackwater 360 i na 5 biegu d5 miałem dosłownie mikser w rezie, a teraz przy 5 działa tak jak wcześniej gdzieś pomiędzy 1 a 2. To normalne, że przy dojściu kilku złączek kątowych i zmianie chłodnicy tak ucięło przepływ ? Cytuj Link to post Share on other sites
Drzewo97 216 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Jak długo nie rozbieraleś układu i czym jest zalany? Cytuj Link to post Share on other sites
aspyre 24 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 układ rozbieram praktycznie co chwilę, przez zmianą chłodnicy był o wiele wiekszy przepływ jak już pisałem (zapomniałem dodać, że chłodnica jest uzywana) zalany jest glikolem + destylka w proporcji 1:1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.