szatkus 282 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Rozróżniam, tylko to nijak nie wynikało z Twoich wcześniejszych słów. Jako nowe uznajemy OCZ serię czwartą? Bo ten ich kontroler urodził się w zeszłym roku. W każdym razie widzę, że istnieje Vertex 4 w wersji 64GB. To na pewno nie jest "stara baza konstrukcyjna". Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) nie tak bardzo chodzi o kontroler jak o kości i luty, ale to już inna sprawa. wynikało, dlatego pisałem. dyski poniżej 250GB sa na starej wersji konstrukcyjnej, łacznie z kościami i lutami, przebijane sa tylko daty max, bo produkcja kosztuje, a te leżaki trzeba sprzedać, to ze jest "napisane" 2012 nie znaczy ze faktycznie został wyprodukowany, tylko kiedy wyszedł z magazynu do wysyłki. Produkują miliony sztuk, po czym zalegają bez daty produkcji, potrzeba to sie na bieżąco drukuje date i mamy nowy fabrycznie dysk, ale to i tak leżak magazynowy . najpierw firma pozbywa sie leżaków, potem "drukuje" nowe rewizje dysków. wszystkie firmy tak robią, z wszystkim. nawet w spożywce. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez krzysztof903 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Przecież ta technologia dopiero raczkuje uhum... technologia wynaleziona w 1980, do masowej produkcji wprowadzone 8 lat później, keep talking, you make my day Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) technologia jako podstawa owszem, ale jako na rynek konsumencki juz nie, i takiej pojemnosci, gdzie wlaśnie to jest problemem Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez krzysztof903 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 http://static.bmamag.com/photologue/photos/cache/YouMadeMyDay_section_logo_2_section_logos.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 widać, jak ktoś nie rozróżnia produkowania dla wojska i o pojemności kilku MB a na rynek konsumencki na masówkę od min 30GB no cóż... http://2.bp.blogspot.com/-87uIFucA4Ks/T22YfazdKvI/AAAAAAAABug/8BSTsfJ45rM/s1600/you_made_my_day_gratitude_card_business_card-p240459447661364786z8nlv_400.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
mulator 3173 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 A może raczej wy jesteście opłacani przez zawistną konkurencję, którą boli to, że OCZ się 5 razy lepiej sprzedaje. To nie nas konkurencja OCZ opłaca, to My opłacamy konkurencję OCZ, bo nas nie zawodzi 2 Cytuj Link to post Share on other sites
kola01 12 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Czytales wogole co napisalem w pierwszym poscie? Po bardzo dlugim czasie walki nie udalo mi sie odzyskac pieniedzy. Wersja TL;DR - kupilem produkty za kwote ponad 2800 PLN, ktore nigdy nie dzialaly poprawnie a zwrotu otrzymalem niecale 700 pln. Zapominasz o jednym, że po wielu latach spodziewasz się dostać cenę z dnia zakupu a technologia potaniała w tym czasie przynajmniej 5-cio krotnie. Koś już zresztą przytaczał przykład z Mercedesem. Firma w ramach braku możliwości naprawy (albo opłacalności) może zaproponować Ci produkt równoważny a Tobie zaproponowano produkt dużo lepszy. Nie oczekuj, że po tylu latach ktoś zaoferuje Ci gotówkę z dnia zakupu. Takie praktyki nie zdarzają się nawet najlepszym firmom. ... Nowe dyski to powyżej 256GB, mniejsze są to stare generacje... Nie ma znaczenia pojemność dysku. Jest to jedna i ta sama generacja. Jak pojawia się nowy proces technologiczny to obejmuje on zarówno kości dla wersji 128/256/512 GB Dyski o większych pojemnościach natomiast inaczej zarządzają swoją pamięcią. W dużym uproszczeniu tworzą coś w stylu RAIDA 0 (obsługa wielokanałowa). Dlatego dyski o większych pojemnościach są bardziej wydajne od swoich mniejszych braci. I tylko to je różni. Pamięci są z tego samego procesu technologicznego. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez kola01 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 nie chodzi o proces technologiczny (wielkość) samych kosci, ale o daty układów i ich połączenia komórek. Cytuj Link to post Share on other sites
kola01 12 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) W danym procesie technologicznym data powstania układu jest bez znaczenia i nie wpływa w żaden sposób na wydajność pamięci. Na podobnej zasadzie są tworzone procesory. Jak powstaje nowy proces technologiczny to jest wydawana nowa seria procesorów z nowymi oznaczeniami różniąca się tylko taktowaniem (wydajnością). Jak powstaje nowy proces technologiczny pamięci to od razu powstają nowe serię dysków SSD, oaznaczane nowymi nazwami lub symbolami i dzieję się to od razu dla wszystkich wielkości dysków 128(120)/256(240)/512 GB itd. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez kola01 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Odrobiłeś lekcje teorii, a praktykę już nie, przez co sa sprzeczne prawdy teorii z praktyką... Koniec OT, bo mija z celem a odchodzimy od tematu i setna sprawy autora. Cytuj Link to post Share on other sites
kola01 12 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Odrobiłeś lekcje teorii, a praktykę już nie, przez co sa sprzeczne prawdy teorii z praktyką... Koniec OT, bo mija z celem a odchodzimy od tematu i setna sprawy autora. Nic nie odrabiałem, chyba że lekcje kiedyś To może dokładnie sprecyzuj o co Ci chodzi bo stosujesz chyba tylko dla siebie zrozumiałe pojęcia (nieprofesionalne) i nie bardzo rozumiem co masz na myśłi. Uprzedzając od razu Twoją być może "kąśliwą" odpowiedź uprzedzam, że w branży IT zawodowo działam intensywnie od 15 lat a z wykształcenia jestem informatykiem i elektronikiem (2 uczelnie) więc mam jako takie przynajmniej pojęcie o tym co piszę. A tak przy okazji wspomnę, że zmiana procesu technologicznego wymaga zastosowania nowego kontrolera lub przynajmniej jego oprogramowania a nie wiem czy zauważyłeś ale jak wychodzi nowy firmware to jest to jeden ten sam plik dla wszystkich pojemności w danej serii dysku. Więc nie mogą być stosowane różne pamięci w danej serii, prawda? Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez kola01 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Proces technologiczny to nie koniecznie tyczy sie tylko NM, fakt bardzo często jest w tej formie przypisywany przez co wprowadza sie trochę ludzi w "błąd", to tylko jedna z kilku części aspektów tego twierdzenia. Może źle sie wyraziłem, bo fakt bardziej by pasowało proces produkcyjny, jednak oba znaczenia maja tak bardzo zbliżone znaczenia że różnią sie tylko detalami marginalnymi. Nie jest "kąśliwa" bo nie mam zamiaru nikogo obrażać, nie taki jest cel rozmów, bardziej traktuj jako żart niż obrazę. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez krzysztof903 Cytuj Link to post Share on other sites
szatkus 282 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 Odrobiłeś lekcje teorii, a praktykę już nie, przez co sa sprzeczne prawdy teorii z praktyką... OJP, w jakim to języku? Cytuj Link to post Share on other sites
kola01 12 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Rozumiem, że masz na myśli partie produkcyjne w danym procesie technologicznym. Tylko zakładając teoretycznie, że nowsza partia w danym procesie jest z jakichś tam powodów wydajniejsza to i tak ten potencjał nie zostanie wykorzystany bo taktowanie komórki pamięci będzie dalej takie samo jakie przyjął producent w prototypie dysku.... no chyba, że jednak producenci dysków stosują tu jakieś sztuczki ale nie podejrzewam ich o to choćby z powodów ekonomicznych (selecting) i marketingowych. Zapewne w tym momencie woleliby okrzyknąć, że stworzyli nową - wydajniejszą serię dysków. Dać im wyższe taktowanie i od razu kolejny - wyższy numerek przy nazwie. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez kola01 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 po części mam na myśli partie, niby teoretycznie masz racje, ale zawsze bez wyjątku sa nadprodukcje i to ogromne, wychodzą w czasie błędy fabryczne czy wady, to będą je utylizować? NO WAY!, przeleżą sobie na swoją kolej, naprawią problem i zaczną produkować nową "partie" i koniec. a te leżaki będą dalej niby "produkować" ale teoretycznie, bo praktycznie nałożą tylko date i nic wiecej. Nic nie moze sie marnować, i dlatego najbezpieczniej kupować te pojemniejsze dyski, bo te mniejsze są narażone na taki z wadami. Ponadto ma to też zastosowanie ekonomiczne, bo po co ci szybki dysk 30GB czy 60GB, gdzie 15gb zajmie ci system? lepiej od razu kupić ze 250gb, bo cos tam zarządzisz Cytuj Link to post Share on other sites
kola01 12 Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Obawiam się, że możesz mieć rację. O ile Cię teraz zrozumiałem to chodzi Ci o to, że kupowanie mniejszych dysków jest obarczone większym ryzykiem trafienia na "wyżyłowany" czyli w praktyce bardziej awaryjny produkt. Oczywiście nie musi to od razu oznaczać że takie pamięci zaraz padną ale zawsze lepiej mieć większą rezerwę "życia" komórki pamięci. Oczywiście dyski zbudowane zarówno na jednych jak i drugich pamięciach nie będą się różniły szybkością bo nie mogą a więc same kości pamięci w danej serii dysku pracują z taką samą szybkością Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez kola01 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) szybkość to sprawa drugorzędna. Chodzi o to, ze naprawiają dyski i ponownie wpuszczają w obieg. tak działa właśnie marketing. masz gwarancje średnio 2 lata i koniec, potem masz kupić nowy jak ten ulegnie awarii i twoja kasa w błoto. tak jak było z dyskami HDD seagate ile było tych "partii" wadliwych? zmienili logo na Maxtor i gites albo zamaskowali ceną, gdzie nadal tak robią. Jakość kosztuje. Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez krzysztof903 Cytuj Link to post Share on other sites
aalek 4 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) Bardzo dobra akcja przeciwstawiająca się nierzetelnym firmom i ich praktykom. Niestety takie postępowanie producentów i ich serwisów jest bardzo częste, a właściwie to na porządku dziennym. Chodzi im głównie o wyciągniecie na wszelkie sposoby pieniędzy od klientów. Popieram takie akcje, które sprzeciwiają się nieuczciwym praktykom. Są szanse, że to coś zmieni. Byłyby one jednak znacznie większe, jeśli by wszyscy poszkodowani domagali się respektowania ich praw i naprawienia szkody, przede wszystkim nagłaśniali wszelkie nierzetelności, tak jak to zrobił autor tego tematu, byłoby to dla dobra wszystkich konsumentów. Słowa uznania dla autora tego tematu, za jego poruszenie a także za konsekwentne działania! Zastanawiające jest działanie krytyków tego tematu. Czyżby nigdy nie zostali oszukani, albo niewłaściwie potraktowani przez jakiś koncern czy nierzetelną firmę? Dlaczego negują działania osoby poszkodowanej? Ciekawe czy to z powodu braku przemyślenia zagadnienia, czy może coś innego? Działania takich osób właściwie już w zarodku rozbijają walkę z nieuczciwym postępowaniem koncernów i firm, wobec których przeciętny konsument jest bardzo często bezsilny!!! Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez aalek 4 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 takie "działanie" tyczy sie wszystkich firm, nie tylko OCZ, wszystkie koncerny tak robią, a te największe jeszcze większe kombinacje robią by z nas szarpnąć kieszeń. Jest na to jedno lekarstwo. Kupować "nowości" po jakimś czasie bytu na rynku, (chyba, ze chcesz być ich darmowym testerem). Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Takie praktyki nie zdarzają się nawet najlepszym firmom. Ty tak powaznie? Teraz juz wiem na 100%, ze nie pracujesz w zadnej firmie zajmujacej sie sprzedaza czegokolwiek, bo nie znasz polskiego prawa. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysztof903 7 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 prawo jest prawem, ale dla koncernów jest niczym, wszystko można śmiało "zamaskować". Cytuj Link to post Share on other sites
stelek 2845 Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 prawo jest prawem, ale dla koncernów jest niczym, wszystko można śmiało "zamaskować". Tylko jest koncern i koncern - jedni grają fair play, inni udają że grają, a jeszcze inni nawet nie udają.Z bardzo porządnych firm w sektorze IT śmiało mogę wymienić kilka perełek, które mnie osobiście zaskoczyły poziomem obsługi i podejściem do klienta - min. jest to Noctua, Evga, Dell, Synology i jeszcze kilka o których teraz nie pamiętam, ale nie jest to tak ważne w tym momencie - chodzi o to że nie wolno uogólniać i pisać że wszystkie koncerny są bee. Ja mam kilka firm których produkty bez żadnych obaw mogę zakupić zaraz po premierze - nie wszystkim zdarzają się wpadki, zresztą mają prawo się zdarzyć - najistotniejsze w tym wszystkim co dalej z takim produktem, całą linią produktów zrobi producent - jego dalsze kroki będą świadczyć o kulturze firmy i podejściu do klientów. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 też jeszcze zależy co konkretnie reklamujesz, taki dell przy lapkach zachowuje się w pełni profesjonalnie, podczas gdy przy monitorach lecą w kulki tak okrutnie, że gwarancja jest ostatnią rzeczą na jaką się (świadomy) człowiek decyduje, aż trochę czekam na moment aż przegną pałę i się zbierze jakiś pozew grupowy, niestety gałęzie w korporacjach rządzą się każda swoimi zasadami Cytuj Link to post Share on other sites
stelek 2845 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 @up ale mnie rozgryzłeś, chodziło o lapiego - dysk padł w Dell precission zakupionym w UK. Reklamacja zgłoszona na www, trzy dni później kurier z nowym dyskiem zapukał do moich drzwi w PL. Dwa dni później zawitał ponownie zabrać uszkodzony dysk. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.