Skocz do zawartości

Dlaczego nie warto kupowac dyskow OCZ


Recommended Posts

Niech ludzie wiedza na przyszlosc jakie problemy moga ich czekac, jezeli pojawi sie w przyszlosci latka ktora naprawi te problemy, albo serwis spowaznieje to masz moje slowo honoru, ze temat usune albo odpowiednio zaktualizuje.

 

 

 

Mozna, czemu nie, opisz swoje doswiadczenia, moze dzieki temu ktos dostanie po lapach i sytuacja sie nie powtorzy.

 

 

 

Moze i zarobilem, ale co z tego? Napewno nie dzieki tym dyskom.

Dyski spowodowaly jedynie straty o wartosci wiekszej niz one same warte.

Dlaczego mam placic za niefrasobliwosc inzynierow z danej firmy z wlasnego portfela?

W ciagu tych dwoch lat, jak te dyski uzywalem dzialaly poprawnie moze tydzien/dwa tygodnie, nie wiecej.

Uwazasz, ze nie nalezy mi sie zwrot?

 

 

 

Wybacz, zle sformulowalem zdanie, mialem na mysli nie produkty a sztuki poszczegolnych produktow.

 

 

 

Nie sa to zadne straty moralne, bo nie jest mi z tego powodu przykro, czy jaki inny emo crap, stracilem na tych dyskach realne pieniadze w realny nie wymyslony sposob

 

Trzymam cię w takim razie za słowo ;). Ja własnych doświadczeń z firmą Asus nie miałem, bo u mnie bardzo rzadko się zdarza bym coś musiał odsyłać na gwarancję do serwisu, ale znam bardzo duże grono osób pokrzywdzonych przez tą firmę. Uważam jedynie, że ciężko ci będzie odzyskać te 2800zł na dzień dzisiejszy. OCZ niechętnie ci wypłaci taką kwotę. Nic nie szkodzi :). Idź w takim razie do rzecznika, opisz sytuację, pozwij dziadów i domagaj się większej kwoty niż te 2800zł. Przecież straciłeś na tych dyskach więcej kasy, więc powinno ci się należeć.

Edytowane przez Dip79
Link to post
Share on other sites

A GreQonE opisał swoje, przyznasz chyba, że niezbyt miłe. Daleki jestem od stwierdzania, że dana firma jest be, bo akurat mi trafił się felerny egzemplarz, ale doskonale rozumiem kogoś, kto kupuje za ciężko (czasem lżej ;) ) zarobione pieniądze sprzęt, który nie należy do najtańszych, a później są z nim takie cyrki. Też bym się wkurzył. To, że po miesiącu wszystko nadal ci działa, to super i absolutnie nie życzę ci kłopotów z dyskiem. Zrozum jednak kogoś, kto przez taką awarię może zostać chwilowo bez sprawnego kompa, lub stracił cenne dane. Miesiąc to zdecydowanie za mało, aby zabierać głos na temat związany z awaryjnością danego sprzętu, a fakt, że nie miałeś w ogóle do czynienia z obsługą serwisową sprawia, że na jej temat nie powinieneś zabierać głosu.

 

Ehh, czy ja gdzieś się wypowiedziałem na temat serwisu? Ja głównie miałem zarzuty, że temat jest przypięty. O dysku napisałem przy okazji.

 

Ja rozumiem, że można być wkurzonym, jak się sprzęt zepsuje. Sam teraz zbieram siły na batalie z WD. Ale to nie znaczy, że zaraz zrobię temat dlaczego nie warto kupować sprzętu WD, bo każdy może napisać tak o każdej firmie i w końcu będzie temat na każda firmę i co wtedy? Nic nie będziemy kupować ? :)

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites

Jak się okazuje w razie awarii są powody do zmartwień, mimo pięcioletniej gwarancji.

 

Jakie, skoro mu dyski wymieniali? Tylko, że on chce zwrot kwoty która zapłacił rok temu. Nikt tak nie zwróci, żadna firma.

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites

jakie, skoro mu dyski wymieniali?

Nie lubię się powtarzać, ale prosiłem już, żebyś kilka razy się zastanowił, zanim coś napiszesz. Przeczytaj proszę opis sytuacji jeszcze z 5 razy i wtedy odpowiedz sam sobie, czy faktycznie jest tak cacy i w razie jakby co, to nie masz powodów do zmartwień.

 

Nikt tak nie zwróci, żadna firma.

Nawet nie wiesz, jak bardzo się mylisz.

Edytowane przez Nowaj
Link to post
Share on other sites

Wybacz, jednak przykontynuuje:

 

Nikt tak nie zwróci, żadna firma.

Moje zwroty do tej pory, po pewnym czasie ze wzgledu na niezgodnosc produktu:

Gigabyte -> GTX480 (niepelna zgodnosc z HDMI 1.4) wyplata ~2200 (przy realnej wartosci karty na dzien wyplaty ~900 pln)

Gigabyte -> GTX590 (dalej HDMI 1.4 + problem w polaczeniu z X48) wyplata 2600 czy 2700 nie pamietam (dwa miesiace chyba po zakupie)

HIS ->2x HD6970 (kompletna kupa, nie dalo sie grac ze wzgledu na sterowniki) tutaj zwrot bezposrednio z terracomu kwoty nie pamietam ale ~2000

Harman/Kardon -> AVR-260 (zawieszanie sie sprzetu, ogolne problemy opisywane kiedys gdzies) po pol roku uzytkowania i walce z serwisem zwrot ~2300

Yamaha -> RX-V3067 (problem z przelacznikiem HDMI, zwrot po okolo pol roku/roku uzytkowania) kwoty nie pamietam

Tagan - BZ1300W (po niemal 2 latach, zwrot pelnej kwoty ze wzgledu na rozwalone lozysko wentylatora)

itd. przykladow moge miec wiecej

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

~Pazdziernik 2012 (obecnie) - Dostalem do reki Vertex 4, te z kolei lubia sie "wieszac" :D (po prostu freeze, gdzie kontrolka pracy HDD sie swieci i nic sie nie dzieje, trzeba przeczekac kilka minut az sie "odwiesi" :) )

 

Jesteś pewien, że to wina Vertexów? Jakie masz mobo? U mnie pewnego dnia mojemu Gigabyte'owi z sygnatury odbiło i dzieje się dokładnie to samo - przy samych talerzowcach.

Link to post
Share on other sites

~Wrzesien(Poczatek) 2012 - Vertexy 3 do mnie docieraja, samo uzytkowanie poprzez stacje dokujaca czasami powoduje BSOD'y. Freezy na porzadku dziennym.

~Pazdziernik 2012 (obecnie) - Dostalem do reki Vertex 4, te z kolei lubia sie "wieszac" :D (po prostu freeze, gdzie kontrolka pracy HDD sie swieci i nic sie nie dzieje, trzeba przeczekac kilka minut az sie "odwiesi" :) )

co do vertexa 4 nie pomyślałeś że to nie może być wina dysku, tylko np płyty głównej lub kabla sata? lub cokolwiek innego?

dysk jak dysk, miałem z nim doczynienia przez miesiąc i jest jak najbardziej ok , znajomi równiez chwalą wersje 128 i same testy pokazują że to dobre dyski, gdyby każdy miał takie problemy jak ty, nie było by takich opini i tak dobrych ocen w testach ;)

Edytowane przez playhard
Link to post
Share on other sites

Dodam swoje piec groszy. Swego czasu kupilem Vertexa 2 60 GB. Dysk padl po 2 miesiacach. Producent wymienil na nowy ktory rowniez padl. Oddali mi kase, kupilem Samsunga mam ich w nosie. Ale coby nie bylo za slodko, znowu dal o sobie znac supersprzet OCZ. Padl mi zasilacz Z1000, po 2 latach :). Spotkalem kiedys znajomego ktory kupil 10 szt. Agility2 do firmy. Na dzien dobry sypnelo sie 6 szt. Ja nie zamierzam juz nic kupowac OCZ. I na forum bede odradzal sprzet tego producenta.

Edytowane przez mulator
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To ja chyba mam szczęście i jestem wyjątkiem, otóż miałem już 3 vertexy w przeciągu kilku lat i nigdy nie miałem z nimi najmniejszych problemów, aktualnie posiadam 4 z najnowszym firmware i działa bardzo dobrze.

Link to post
Share on other sites

Nowe Dyski SSD OCZ Vector z kontrolerem Indilinx Barefoot 3

 

Dyski korzystają z kontrolera nowej generacji Indilinx Barefoot 3, który jest następcą dotychczasowych układów Indilinx Everest 2 stosowanych w serii Vertex 4

Edytowane przez extremme
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Miałem OCZ Vertex 2 60GB przez 2 lata. Idealny, zero relokowanych sektorów, zero błędów odczytu. Zachciało mi się większego dysku i po sprzedaży Vertexa kupiłem Petrola 128GB. 4 miesiące pracy - w trakcie ze SMART'a odczytywałem błędy odczytu, relokacje sektorów i się denerwowałem. Wgrałem najnowszy firmware i relokacje zniknęły ze SMART'a. Po tygodniu dysk zniknął z systemu. Zobaczyłem tylko jak się przedstawił INDILINX.FACTORY.P00... lub jakoś podobnie i więcej nie zobaczyłem. Wysłałem go na gwarancji do AGITO i trzymają go już tam miesiąc. Nie chcą wymienić i twierdzą, że wysłali do serwisu zewnętrznego, a ten może sobie przedłużyć okres reklamacji do 28 dni roboczych i tylko oni decydują o formie reklamacji. Nie mam żadnego wpływu na to co się dzieje.

Generalnie zawiodłem się na OCZ. Przy zakupie nie wiedziałem, że Petrol to najgorszy sort dysków SSD, chociaż Vertex 2 był dobry. Ale najbardziej zawiodłem się na AGITO. Kupiłem też u nich dysk 2TB Seagate to przysłali mi go w firmowym worku foliowym kuriera. Pod palcami wyczuć można było elektronikę przez "opakowanie". Przez miesiąc walczyłem o zwrot pieniędzy. Trzeci zakup to płyta ASUS M5A99FX Pro R2.0. Po kilku minutach padło sterowanie wentylatorami - wszystko na max. Porty USB selektywnie wykrywają sprzęt. A jak wykryją to jest problem z komunikacją/transferem. Wysłałem do serwisu AGITO. Mam mam potwierdzenie z poczty, że płyta została odebrana 18 grudnia, na stronie Agito jest informacja, że oczekują na przesyłkę. Dysk też przyjmowali 3 dni, ale to i tak zdecydowanie krócej. I tak można reklamację rozpatrywać tygodniami.

Nigdy więcej AGITO. Co do OCZ to mam mieszane uczucia.

Link to post
Share on other sites

Teraz to niewiele.

Ale w poprzednim systemie zebrała by się komisja robotniczo-chłopska i załatwiła by sprawę.

Wcześniej do książki skarg i wniosków by się wpisało albo nawet do sekretarza by poszło.

Zresztą, gdybyśmy tkwili nadal w tamtym systemie to takie problemy by nas nie dotyczyły.

Nowe technologie obejmowało embargo i w GS-ie dysków SSD by nie mieli.

A tak, zachciało się pluralizmu gospodarczego i tylko problemy z tego są.

Diabli nadali tą demokrację.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Używałem trzech Vertexów 3 120GB i działały super. Zero problemów. Serwis OCZ działa również ok. Miałem spięcie na kablu i jeden dysk poleciał niestety (dużo by tłumaczyć). Zgłosiłem bezpośrednio do OCZ i wymienili mi na nowy. Odpowiadają praktycznie odrazu. Wprawdzie musiałem wysłać ale odesłali na swój koszt. Teraz testuje Vertex 4 i równie dobrze działają. Nie wiem skąd u was takie problemy?

 

Do autra postu:

Coś chyba, ze sprzętem nie tak masz jednak a podwieszanie tego postu to troche ne fair.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...