Skocz do zawartości

Assassin's Creed Odyssey  

9 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      5
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      3
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      1
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

http://wccftech.com/ubisoft-points-finger-amd-technical-bugs-assassins-creed-unity/

The game (in its current state) is issuing approximately 50,000 draw calls on the DirectX 11 API. Problem is, DX11 is only equipped to handle ~10,000 peak draw calls. What happens after that is a severe bottleneck with most draw calls culled or incorrectly rendered, resulting in texture/NPCs popping all over the place. On the other hand, consoles have to-the-metal access and almost non-existent API Overhead but significantly underpowered hardware which is not able to cope with the stress of the multitude of polygons. Simply put, its a very very bad port for the PC Platform and an unoptimized (some would even go as far as saying, unfinished) title on the consoles.

Czyli mantle załatwiło by problem ? Ehh zasrane ubi i współpraca z nvidią.

Link to post
Share on other sites

Skończyłem ACU 8-)

także pokuszę się o drobne podsumowanie:

 

Grę pod względem fabularnym i gameplayowym uważam za udaną, gra wciąga i potrafi naprawdę nie znudzić przed długi okres czasu.

 

Wątek główny jest spójny i ciekawy [chociaż ja osobiście widzę nawiązania do AC3 / AC2 / AC1] ale ogólnie bardzo mi się podobał :)

Arno jako postać jest dobrze stworzony i zagrany, przyjaźń z Elise jest akcentem, który mi osobiście przypadł do gustu.

 

Misje poboczne są zróżnicowane i ciekawe, a czasami nawet zabawne. Ekonomia jest dobrze zrównoważona, trzeba się trochę natrudzić, żeby nosić najlepszy dostępny sprzęt, nie jest to jednak coś żmudnego.

 

Ekwipunek jak i dostępny sprzęt jest rozbudowany chociaż nie do końca przemyślany [niektóre staty są niejasne, brak bonusów za skompletowanie całego setu] do tego nie ma specjalnych zestawów zbroi - wszystkie są traktowane jako skórka do aktualnie założonych części. Nie wspominam już o pokręconym balansie broni [serio, broń drzewcowa jest OP, nie dość że ma duży DMG, to można nią sparować wszystko od anemicznego strażnika, poprzez koksa z dwuręczną siekierą, a kończąc pewnie na czołgu z 2 wojny światowej]

 

Minusem jest oczywiście hejtowana przez wszystkich bardzo słaba optymalizacja i bugi zarówno te małe np. latające obiekty, npc, itp, ale także te poważniejsze typu wypadanie za tekstury [które mi osobiście się nie zdarzyło]. Dodam jeszcze, że polskie tłumaczenie jest fatalne - niektóre zwroty nie mają sensu lub mogą wprowadzić w błąd.

 

Osobno opiszę Coop'a, ponieważ jest to coś kompletnie nowego. Misje współpracy są przyjemne, chociaż sam algorytm znajdowania graczy trochę kuleje tak samo jak sposób przyzywania gracza, który potrafi się odpalić podczas wykonywania misji singleplayer'owej akurat w momencie gdy kogoś okradamy / coś kradniemy / podnosimy, a savepointu nie było lub był dawno temu [jednym słowem klikając klawisz akcji przypadkowo przenosi nas do Coop'a, a misje musimy powtarzać od savepointu / od nowa].

 

Podsumowując wg mnie ACU jest dobrą grą i nie żałuję wydanych na nią pieniędzy - wg mnie jest to przykład, że to nie grafika, widoki czy jakieś inne wodotryski świadczą o grze - podstawą jest fabuła i gameplay. :)

 

Plusy

  • fabuła
  • gameplay
  • ciekawe i zróżnicowane misje poboczne [na wyróżnienie zasługują śledztwa]
  • Coop
  • wciąga :D

Minusy:

  • marna wydajność na większości konfiguracji PC
  • zdarzające się bugi i glitche
  • nie do końca dopracowany Coop
  • czasami sterowanie potrafi wkurzyć
  • słabe polskie tłumaczenie

Na koniec [prawie] selfie Mistrza Asasynów Arno 8-)

http://i.imgur.com/FI86oZO.jpg

Edytowane przez darasz89
Link to post
Share on other sites

to ja niewiem ile Ty kolego siedzisz ze ukonczyles cala gre i jeszcze masz mistrza ? :D ja gram misja po misji i do tego poboczne misje i dlugo mi to idzie :D chyba grales po 6 h dziennie :D 

 

Tak jak napisales gra jest super i ja tez nie zaluje wydanych pieniedzy na nią :D 

Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie w weekend skończę grę i opiszę swoje wrażenia, ale już teraz jestem pewien, że ta opinia nie będzie negatywna.

Gra bardzo mnie zaabsorbowała, co w przy dość kiepskim i mocno nadszarpniętym standardzie gier AAA jest w moim przypadku rzadkością.

Większość tytułów wzbudza moje zainteresowanie przez kilka pierwszych godzin, później gra staje się repetatywna, a w przypadku Unity jest wręcz odwrotnie.

Link to post
Share on other sites

To dodam coś od siebie - główny wątek ukończyłem wczoraj (pierwsze 3 dni grałem prawie same misje poboczne). 

Fabuła niby ok, ale do mnie jakoś nie trafiła, tzn. miało to klimat do momentu biegania za dziewczyną.

 

Grafika - śmieszy mnie jak czytam w recenzji gry, że grafika ok, ale nie jest to co w Unity - ok, jak stoimy w uliczce i jesteśmy otoczeni kamienicami to wygląda to super, ale niestety trochę dalej wszystko wygląda jak sprzed 10 lat. Dla mnie to duży minus, rozumiem, że musieli jakoś "zoptymalizować grę", ale kurde moja pierwsza wizyta w Paryżu i chcę podziwiać panoramę miasta a tu... no właśnie jak to nazwać. Tak samo jak stoję na jednym brzegu rzeki a drugi już wygląda jak sprzed epoki. Do tego kształt tekstur, no fajnie, że wszystko się świeci jak psu jajca, ale oprócz tego to niektóre twarze i ubrania są prawie kwadratowe (brakuje mi lepszych kształtów zamiast bajerów mało dających). Na każdym kroku, szczególnie w pomieszczeniach widziałem masę białych kropek zamiast wypełnionych pikseli, nie wiem może to akurat kwestia radeona.

 

Sterowanie na początku trudno było mi się przestawić, chociaż zmiany nie były duże względem BF, potem to fajnie wyglądało, ale kiedy biegało się for fun. Kiedy trzeba kogoś ścigać po dachu, albo uciekać to postać robi co chce, a czasem potrafi się zawiesić. Nie wiem jakby to wyglądało przy mechanice z BF bo w Unity jest bardziej zróżnicowany teren.

Walka - na początku było mega trudno, potem średnio, a przy lepszym sprzęcie bardzo łatwo, gdyby nie masa bugów. Oczywiście nie dało się jak w poprzedniej części rozwalić oddziału kilku strzelców + 10 piechurów, ale 5-6 przeciwników spokojnie można kosić.

Oczywiście postać czasem potrafi schować miecz stojąc obok rywala, zamiast ataku barkiem, schować się, potrafi się zawiesić itp.

Przeciwnik bije mocniej, ale co z tego jak mamy nawet 9 hp potek. Powinni albo zrobić cast time potki, albo po prostu rywale powinni atakować razem, a nie w maksymalnie 2. Do tego częste beznadziejne ustawienie kamery, nawet w otwartym terenie kamera była skierowana na animacje dobijania rywala i nie mogłem kontrolować czy z tyłu nie idzie atak.

 

Misje dodatkowe - sporo urozmaiceń, różne typy. Osobiście nie przypadły mi misje nostradamusa, natomiast misje śledcze uważam za duży plus i szkoda, że było ich tak mało, szczególnie tych o przynajmniej 4 gwiazdkach. Pomimo mnogości zadań, w połowie gry zacząłem grać tylko główny wątek bo po prostu nudziło mnie to. W BF jednak miałem więcej możliwości, a to przeczesywać dżunglę, szukać skarbu, zdobywać fory i toczyć bitwy morskie, które często były różne i niepowtarzalne - a to sztorm, a to przypłynęły posiłki/enemy itp. (na żeglowaniu potrafiłem spędzić każdego dnia kilka godzin) Ogólnie wczoraj skończyłem główny wątek, mam ok 26h gry i pogram może z 2h jeszcze poboczne wątki, potem gra poczeka na następne podejście. Dla porównania BF przeszedłem w podobnym czasie i... rozpocząłem grę od nowa,a potem jeszcze raz; tutaj czuję już zmęczenie.

 

Wymieniłem w zasadzie minusy, ale większość tak na prawdę była dobrymi pomysłami z fatalnym wykonaniem.

Plusem i zarazem minusem (o tym za chwilę) jest klimat. O ile Paryż w świetle słońca dla mnie jest brzydki, tak o zmroku we mgle, szukając króla szczurów w dzielnicy plebsu aż ciarki przechodziły. Bez klimatu, który częściowo robi sie sam, gra byłaby bardzo słaba, tak jest średnia. Na plus można wspomnieć o tłumach, które robią też klimat (aczkolwiek należało poprawić ich umiejscowienie bo czasem wyglądało to komicznie jak tłumy darły się na ścianę albo pustą ziemię). Fajnie, że można zwiedzać budynki i to chyba jedyna rzecz,która się udało (pomijając sterowanie i problem z wejściem + białe piksele).

Wracając do klimatu Paryża, który ratuje tytuł - z drugiej strony, że tak zepsuto taką świetną okazję jaką daje rewolucyjna stolica Francji...na dobrą sprawę cała mechanika z poprzedniej części z drobnymi poprawkami w Paryżu wypadłaby świetnie.

Gdyby to była beta, powiedziałbym, że za rok będziemy mieć najlepszego Assasina w historii. Niestety otrzymaliśmy na wpół (no może 3/4)gotowy produkt. Pewnie wrócę do gry za pół roku, gdy pojawi się kilka poprawek, ale kolejna część serii już raczej u mnie przed premierą nie zawita. Pomimo telenoweli seria ma ciągle potencjał, szkoda, że ostatnio tylko finansowy (a i z tym coraz gorzej).

 

Podsumowując, gdybym dostał ten produkt w klimacie np. Karaibów byłoby pewnie 3/10. Tak myślę, że można dać 5/10, po poprawkach może być nawet 7-8.

A teraz czekam do północy i DA:I :) szkoda, że urlop dopiero w połowie grudnia...

Edytowane przez Dyma_
Link to post
Share on other sites

@up

Co do grafiki... jeżeli chodzi o draw distance to nie można się nie zgodzić, że pod tym względem powinno zostać to wykonane lepiej - przynajmniej gracze PCtowi powinni mieć możliwość zwiększenia poziomu szczegółowości w oddali (renderowanie budynków, roślinności).

Wydaje mi się, że hiperbolizujesz wady grafiki, które przy jej zaletach są tak naprawdę nikłe.

W żadnej innej grze, w którą grałem nie udało się w tak sprawny sposób zastosować tak wielu technik graficznych, które robią świetne wrażenie - globalna iluminacja, caustics, env. lighting, physically based shading itd.

Nie chcę tutaj zanudzać technicznymi pojęciami, ale te elementy to tylko niewielka część niezwykłej całości. 

Skala świata, odwzorowanie detali, oświetlenie, shader skóry w przerywnikach filmowych itd. 

Białe kropki występują na kartach od AMD; co do przechodniów - to twórcy musieli pójść na ustępstwa. Gdyby zaimplementowali rzeczywiste renderowanie każdej jednostki w wysokiej rozdzielczości to nawet sprzęt mający 3x GTX 980 miałby spore problemy z odtworzeniem takiego tytułu. 

Moim skromnym zdaniem ta gra to obecnie najlepiej wyglądający tytuł, mimo posiadania wielu uprzykrzających życie błędów (zarówno technicznych jak i graficznych). 

Wydaje mi się, że nieprędko ujrzymy ładniejszą grę z otwartym światem, bez loadingów, z takim odwzorowaniem detali i skalą. 

15791287475_323506a2ae_k_d.jpg15193207194_194e1067a8_o.png15627740658_be45b26c6a_o.png

Edytowane przez Antiax
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Ogólnie mój opis może być odbierany jako bardzo negatywna opinia, nie jest tak do końca. Przez pierwsze dni bawiłem się świetnie i wtedy dałbym przynajmniej 7, ale jednak przy lekkim znużeniu dostrzega się więcej wad.

Co do grafiki to oceniam ją całościowo i niestety wygląda świetnie tylko w określonych warunkach. Osobiście bardziej podobała mi się grafika w shadow of mordor (druga plansza), aczkolwiek  nie można za bardzo porównywać gier ze względu na rozmiar światów i ilość jednostek.

Link to post
Share on other sites

to ja niewiem ile Ty kolego siedzisz ze ukonczyles cala gre i jeszcze masz mistrza ? :D ja gram misja po misji i do tego poboczne misje i dlugo mi to idzie :D chyba grales po 6 h dziennie :D

 

Tak jak napisales gra jest super i ja tez nie zaluje wydanych pieniedzy na nią :D

 

strój mistrza dostajesz za skończenie wszystkich sekwencji :P

zostało mi paredziesiąt skrzynek i kilka misji pobocznych

trochę przyspieszyłem, bo od dziś będę grał w DAI :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...