Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Z650 ma już trochę inną pozycję za kierownicą, która nie do końca mi pasuje. Żeby było zabawniej o wiele lepszą ma Ninja 650. Teraz jeżdżę zblokowaną mt-07 na A2 i jeśli chodzi o moc jest wszystko ok.    Trzeba kończyć offtop, w razieco - kontynuujmy w temacie odpowiednim.
 

 

Najważniejsze żeby tobie pasował. Ja powiem szczerze, że ostatnio bardzo mało jeżdżę i z nowymi modelami nie jestem na czasie, więc nie mam okazji się przymierzyć do tych wszystkich nowych "wynalazków" ;) Zablokowane MT na pewno będzie ok w odczuciu po przesiadce ze 125, bo to chyba nadal 3x tyle mocy i o niebo wyższy moment obrotowy. 

Link to post
Share on other sites

W ogóle to pojeździłbym sobie jakąś taką lekką 400-600  czasami. Taki lekki poręczny sprzęt. Ta moja CBF'a technologicznie ma już swoje na karku, a te 240kg czuć jak się manewruje na mieście, albo trzeba sobie tył przerzucić żeby wjechać zimą do ogrzewanego garażu. No ale nie ma co psioczyć, jeżdżę ostatnio tak mało, że to w zasadzie bez znaczenia. 

Link to post
Share on other sites

No bo faktycznie jest bardzo lekka. Porównując jej 170kg do np 240kg które waży mój, to tak jak byś ciągle z pasażerem jeździł. Przy tym środek ciężkości jest bardzo nisko, opony nie są za ogromne (150 z tyłu to ja miałem w RS125) co tylko potęguje wrażenie lekkości przy prowadzeniu. 

Link to post
Share on other sites

No dokładnie, więc stwierdziłem, że skoro mt-07 zblokowane na 35kW wywołuje u mnie drżenie dupska i bardzo spokojnie nim jeżdżę, to nie chce kupować nic mocniejszego niż to bo chce się najpierw komfortowo czuć na takiej maszynie.

Nawet nie wiesz jak szybko Ci to uczucie przejdzie :) Mi od dwóch sezonów już bardzo brakuje mocy w moim Vulcanie S 650, szczególnie jak z chłopakami jedziemy gdzieś dalej, a na autostradach już w ogóle...

541e16e9b134d1ba.jpg

 

 

dacaa752b5844f2f.jpg

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Ja też jakoś nie mam dalej weny do jazdy . Ostatnio sprawdziłem do kiedy mam przegląd w skuterze i wyszło że się skończył w czerwcu i pewnie wtedy ostatni raz jechałem .W tym roku może ze 300-400km zrobiłem . No ale trzymam go , bo raz jest niewiele warty , a dwa może trzeba będzie do Warszawy do pracy jeździć to na korki będzie w sam raz .

Może jak nie był by skuterem tylko supermoto to bym go wyciągał częściej z garażu .

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem, i według moich odczuć, wole się skupić na prawidłowej jeździe, rozwinięciu umiejętności ogólnych i dobrego skręcania bez potrzeby pilnowania non stop manetki gazu. Stąd taka a nie inna decyzja, to moto nadal ma około 5s do setki, to nie jest jakaś popierdóła.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

nowe 125 są całkiem spore
 

 

Wiesz, to zależy do czego porównywać. Ja całe życie głównie w otoczeniu sprzętów turystycznych jak XL1000 Varadero, GS1200, CRF1000L Africa twin, GTR1400, a nawet jak jeździłem tym transalpem 650, to mimo, że silnik nieduży i sprzęt raczej lekki, to gabarytowo spory i wysoki, więc jak wsiadłem kiedyś na Z650 to wydawał mi się lekki jak rower, o CBR125 którą miał brat (tą nowszą, większą niż te pierwsze) nie wspominając  ;)

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Panowie jest problem - od kilku dni mój serwis walczy z dziwnym dźwiękiem z mojego auta.

Oto filmik, aby było wiadomo o co chodzi :

https://streamable.com/nq89bs

 

A problem jest taki - ruszam i jadę na pierwszym biegu - ten dziwny dźwięk pojawia się od ok 3000obr z bardzo lekkim butem na gazie i jest to jakby metaliczny dźwięk obrotu i ocierania. Jak tylko odpuszczam gaz - cisza. Sprzęgła nie ruszam w ogóle.

Widać na filmiku, że jadę na drugim biegu z lekkim naciskiem na gazie - metaliczne ocieranie, odpuszczam gaz - cisza. Ponownie przytrzymanie gazu utrzymujące obroty 2000-2200obr, ale bardzo leciutko - znowu ocieranie. 

Wrzucam drugi bieg - jest lekkie metaliczne zgrzytnięcie i na drugim biegu najbardziej to słychać w okolicy 2000-2200obr.

Kolejne biegi i prędkości obrotowe - cisza. Myślałem że jakieś ocieranie kół lub hamulców.

Pierwsze co w ASO - skrzynia. Auto na podnośniku i koła w powietrzu, te same prędkości obrotowe - dalej chyba skrzynia.

Powymieniane synchronizatory, łożyska i drugi bieg. Prawie całe 1-2 biegi w skrzyni wymienione i......nic - zero zmian.

Ktoś na innym forum pokierował mnie w kierunku sprzęgła, a dokładniej koło zamachowe, dwu masa, że mogą o siebie ocierać.

W ASO sprawdzali sprzęgło i niby jest dość mocno zużyte i lekki luz na docisku - może faktycznie ten kierunek (chociaż żadnego ślizgania, ani innych problemów ze sprzęgłem nie mam no i inne biegi są ciche).

Jakieś sugestie ?

Link to post
Share on other sites

Taki dźwięk to raczej nie z synchronizatorów tylko zużycie kół zębatych .

Ogólnie serwisy na naprawach z reguły się nie znają , ale auto pewnie jeszcze na gwarancji .

 

No ale jak Wojciechu już wspomniał to w internecie będzie ciężko o pomoc , choć może ktoś akurat trafi z diagnozą .

Link to post
Share on other sites

Jasne, że ktoś może trafić, ale to raczej na chybił trafił niż sensownie pomoże, bo nic nikomu po tym, że zaraz w temacie wymienimy wszystkie części auta ktòre mogą hałasować. Gdyby to był jakiś popularny ford, vw czy nawet merc to można by z pewną dozą prawdopodobieństwa wytypować popularną usterkę, jak np tą powodującą problemy że skrzynią w civicu type R, ale z tak niepospolitym autem na forum innym niż dedykowane marce/modelowi raczej nikt nic sensownego nie podpowie.

Link to post
Share on other sites

Dzień dobry Państwu. Dołączam do grona, bo od nieco ponad miesiąca jestem posiadaczem foki 2 w hatchbacku 1.8tdci.

Przed nią było mk1, ale 1.6 benzynka paliła mi prawie 12 litrów, więc poszła w cholerę.

 

ugułem przybywam z pytaniem co sądzicie o takim rozwiązaniu:

https://pl.aliexpress.com/item/4000807829591.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.46de7497DkInVL&algo_pvid=e55a66c4-e422-4745-942d-0f9c05182195&algo_expid=e55a66c4-e422-4745-942d-0f9c05182195-2&btsid=0ab6f82115982644605941950e2695&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Ma to sens? Brakuje mi trochę podłokietnika a nie uśmiecha mi się wymieniać całego tunelu na wersję z nim.

QMofSfy.jpg

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...