Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Nie mniej duże samochody są dużo wygodniejsze i często mają lepsze zawieszenie. Wolałbym pokonać trasę 1000km w SuperBie czy Octavii niż we Fieście (chociaż jeżeli chodzi o wyciszenie nowej Mk8 to kozak) czy tam Fabii. 

 

Porównujesz segment D z B. Po drodze jest C, który oferuje właśnie odpowiedni kompromis - nie za mały, nie za duży, lecz w sam raz :).

Link to post
Share on other sites

 

 

Silnik jest tu istotny dla wrażeń, bo w 3 z tyłu w biedniejszych wersjach przyoszczędzili i dali belkę. 

 

 

Nowa 3 też ma belkę. Nie wiem czy Corolla też przypadkiem nie ma belki.

Oprócz sztywności ma to swoje zalety.

1. Zabiera mniej mniejsca

2. Bardziej sztywna/usportowiona

3. Tańsza w naprawie i wytrzymuje dłużej

Link to post
Share on other sites

Co w tym jest z masochizmu? Tak serio teraz pytam.

 

Głównie parkowanie - a w przypadku mojego wyjazdu z podwórza to już sam wyjazd potrafi dostarczyć wrażeń. Taka cena mieszkania w centrum Poznania.

O prowadzeniu się w zakręcie też się nie wypowiadam - taką 500-ką górskie serpentyny pokonuje się bardzo przyjemnie.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Porównujesz segment D z B. Po drodze jest C, który oferuje właśnie odpowiedni kompromis - nie za mały, nie za duży, lecz w sam raz :).

 

Octavia i Mazda 3 to segment C, o których pisałem większość tekstu. :P 

Głównie parkowanie - a w przypadku mojego wyjazdu z podwórza to już sam wyjazd potrafi dostarczyć wrażeń. Taka cena mieszkania w centrum Poznania.

O prowadzeniu się w zakręcie też się nie wypowiadam - taką 500-ką górskie serpentyny pokonuje się bardzo przyjemnie.

 

Aż tak źle w Poznaniu? Planuję przeprowadzkę za rok-dwa.  :D

Link to post
Share on other sites

Ja bardziej mówiłem o octaviach z mocą do 110 koni gdzie jeździ ich znakomita większość. A nie o 2.0 tfsi dsg. Gdzie w takiej 1.6 nawet obroty silnika będą sporo wyższe na trasie. 140 za octę, ja pindole. Biorę alfę giulię bez zastanowienia w tej cenie.

 

Suva jeszcze takiego nie zbudowali abym chciał go mieć. Najfajniejszym do tej pory jakim jeździłem to audi sq5, ale zwykłe q5 odpada.

Edytowane przez jakub1t
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Octavia i Mazda 3 to segment C, o których pisałem większość tekstu. :P

 

Aż tak źle w Poznaniu? Planuję przeprowadzkę za rok-dwa.  :D

 

Wczoraj chciałem zabrać rodzinę na lody. 3 kółka, tasowanie się z jakąś **** w Audi, która uznała, że mam się teleportować, żeby mogła wjechać w kompletnie zastawioną jednokierunkową, po czym parkowanie gdzieś pod lasem i półkilometrowy spacer :).

Link to post
Share on other sites
2. Bardziej sztywna/usportowiona 3. Tańsza w naprawie i wytrzymuje dłużej

 

 

O ile z tym trzecim się zgodzę, to punkt drugi prawdą nie jest. Wręcz przeciwnie. To czy zawias jest sztywny zależy od jego charakterystyki i nie można pisać o tym, że belka jest sztywniejsza. O "usportowieniu" samochodu z belką już w ogóle pisać nie można, bo bardzo negatywnie wpływa na jakość prowadzenia, oraz pośrednio na bezpieczeństwo. Kiedy w łuku wpadasz jednym kołem w dziurę, w niezależnym zawiasie drugie koło trzyma jak by żadnej dziury nie było, a w belce uderzenie przenosi się na całe tylne zawieszenie, tył traci przyczepność i zaliczasz efektownego spina.  Jeden samochód skasowałem przez to, że była belka z tyłu a nie niezależne zawieszenie, bo gość wyleciał na zakręcie na mój pas (zewnętrzny), odbiłem bliżej pobocza w dziurę, tył stracił przyczepność - a później już tylko lewo-prawo-lewo-prawo w rów i samochód na żyletki. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

True, nie pomyślałem o tym w ogóle. 

 

Kurdę. To tak w sumie wszyscy producenci ans trolują. 

Zabrali z segmentu C zawieszenie wielowahaczowe...

 

Kumpel mi właśnie mówi że w Karoqu (albo Kodiaqu, mylą mi się te nazwy - kto mądry nazywa podobne auta podobnie, nie wiem które mniejsze a które większe) jest jeszcze inny motyw. Zamiast przypisać zawieszenie do silnika to w Karoqu/albo Kodiaqu wielowahacz jest dopiero w wersjach 4x4, nawet 2.0 TSI z ośką ma belkę.

 

Zaraz dojdę do konkluzji że zostanie mi tylko SuperB, ale ze względu na parkowanie po Poznaniu kupię hulajnogę od xiaomi.  :rotfl:  %-)

Link to post
Share on other sites

Stare golfy i passaty, a4 a6 itp miały belki w fwd i wielowachacz w 4x4. Ogólnie jak jest 4x4 to belki chyba się nie da zamontować.

Przy czym co jak co ale i w B6 i w B7 (którą traktowałem jako lifting bo wiele elementów pasowało plug&play) jeździło mi się dobrze. 

Gorsze wspomnienia mam z dziadowymi skrzyniami manualnymi i ich padającymi łożyskami na 5 biegu... synchronizatory też ponoć super nie były aczkolwiek ja nie miałem z nimi problemu.

 

Ciekawi mnie czy SuperB z 1.5 TSI ma tak samo belkę jak Octavia 3FL z 1.5 TSI.

Bo na logikę mi się wydaje że superb ma chyba tylko multilinka? A co jak co ale 150 koni to według mnie wystarczająca moc dla daily-cara. Do tego manual (DSG przy 1.5 TSI odpada bo suche sprzęgła + chyba nadal mechatronika ma wspólny olej co prowadzi do awarii często).

Link to post
Share on other sites

Kurdę. To tak w sumie wszyscy producenci ans trolują. 

Zabrali z segmentu C zawieszenie wielowahaczowe...

 

Giulietta - przód McPherson, tył - wielowahacz. A już 147 ma wielowahacz z przodu i z tyłu i jedzie to jak po sznurku. No ale koszty utrzymania tego też nie są najniższe.

W BMW1 też jest wielowahacz na pewno. I też jedzie ładnie.

Link to post
Share on other sites

Szczerze? W dzisiejszych czasach wg. mnie wymiana zawieszenie wielowahaczowego/multilink jest dużo tańsze niż było 10 lat temu. 
Pamiętam panikę ludzi gdy słyszeli że w Kałdi nadchodzi ich wymiana. A dziś? za dwa kafle można mieć set świetnej jakości. A ciągle długo wytrzymuje. Ja katowałem swoje w B7 i nic. Ciekawe kiedy 2 owner je wymienił Przed 300 tysiącami? 

 

Patrzę właśnie Giulię - podoba mi się wizualnie i świetne wnętrze (wersja bieda-edition business). Ale silnik diesla to dla mnie nokaut z miejsca. Niestety fiat nie ma fajnych benzyn w europie ze względu na głupie normy. 

 

Corolla nowa bardzo mi się podoba. Ale brak 2.0 HSD dla sedana to jakiś kretyński żart. W dodatku 6 głośników bez opcji JBL (które i tak jest beznadziejne i dopłata wynosi 5500zł...)... dyskwalifikacja. eCVT na plus do miasta. Nawet przeżyłbym 122 konne 1.8HSD z priusa bez problemu ale na litość boską - audio... za dużo siedzę w aucie i bez dobrego audio dawno bym popełnił samobójstwo. 

 

Jest jeszcze Hyundai i30 fastback/i40 sedan (D) oraz siostrzana Kia ProCeed (jedyne chyba auto, które rozważałbym pomimo że nie jest sedanem/liftbackiem).
Ba, ProCeed ma wielowahacz niezależnie od silnika! Tak samo i40 oraz obstawiam że także i30 (brak informacji w katalogu, przed chwilą patrzyłem). 

Wada: skrzynie dwusprzęgłowe które lepiej omijać. Prawie się nabrałem na nie i na szczęście nie kupiłem SantaFe. Jak Hyundai/Kia to tylko manual. Chyba że max 100 tysięcy w ciągu 4 lat i ktoś sprzedaje.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Patrzę właśnie Giulię - podoba mi się wizualnie i świetne wnętrze (wersja bieda-edition business). Ale silnik diesla to dla mnie nokaut z miejsca. Niestety fiat nie ma fajnych benzyn w europie ze względu na głupie normy.

 

2.0 280 KM to mało?

Link to post
Share on other sites

2.0 280 KM to mało?

 

W tej wersji business wg. informacji na stronie jest tylko 2.2 Diesel, benzyny brak. Może w wyższej wersji albo dopiero katalogu jest wypisane? Auto super ale za rok raczej nie dam rady zwiększyć budżetu o 20-30k a za tyle patrzyłbym na Camry (mało tego na polskich drogach). 

 

Patrząc jeszcze na segment C pomijając już superba który jest ulubionym autem typowego prezesa to najbardziej patrzę na

+ Mazdę 3 SkyActiv-X 6AT w sedanie w machine grey (kocham tą skrzynię i z 2.5 SkyActiv-G jestem super zadowolony i spalanie bardzo na plus pomimo masy i pseudo-awd)

+ Octavia 4 (czarna/brązowa) z 1.5 MT lub 2.0 TSI DSG

+ Kia Proceed 1.4 TGDI MT (1.6 z GT za dużo pali)

+ Hyundai i30 fastback 1.4 TGDI MT

- toyota corolla sedan zdyskwalifikowana ze względu na audio, brak 2.0 HSD szło by przeżyć bo 1.8 HSD łapie się na darmowe parkowanie

Podoba mi się też heretyczny rodzynek z segmentu B. A konkretnie:

+ Fiesta Mk8 w wersji Vigniale 1.0 EB 125hp manual. 92-95k i pewnie z 10k rabatu szło by wyrwać.  

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

Ba w podstawie jest 2.0t i 200km gdzie  po samym programie wychodzi 300 . wersje 200 i 280 są niemal identyczne . Dlaczego diesel i "nokaut z miejsca" ? 

Miałem też ładnych parę lat temu  Passerati B5 , w sumie to  prawie to samo zawieszenie co w audi b6/b7 . Ja tym zrobiłem 70 tyś km przez 2 lata , wahaczy wymieniłem całe mnóstwo (chyba około 13 ze średniej półki )  Prowadzenie tego auto to jakiś żart był  w porównaniu z alfą lub bmw . Oczywiście zawias był wystarczający na autostradę , ale po górskiej drodze też chciał jeździć prosto . Jedynie silnik był super 1.8t po małej kuracji 

W sumie w styczniu robiłem tylni zawias w 147 na tanich częściach bo i tak długo tym jeździł nie będę . to za 4 wahacze i dwa łączniki zapłaciłem chyba poniżej 300 no i 400 z hakiem za geometrię plus robociznę . Przednie górne wymieniane były przy zakupie w wakacje na lemfordery i też jakieś grosze kosztowały . Z przodu niestety tylko trw i lemforder działa dłużej niż kilka tyś km .

 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulia-2-0-200-km-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6BIW4Z.html?

 

taka pierwsza z brzegu w benzynie 

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Dlaczego diesel i "nokaut z miejsca" ? 

 

 

Robię dużo po mieście. A trasy też nieregularnie. Jest okres gdzie np. 3 miesiące jeżdżę tylko po mieście (wtryski, dpf, dwumas) dostaje wciry a potem przychodzi okres gdzie 2 miesiące robię w trasie robiąc 3-4 tysięcy miesięcznie. I tak wieczna rotacja.

Ogółem nie chcę diesla. Po prostu nie lubię ich. Nie jestem grupą docelową dla jednostek wysokoprężnych. Najchętniej wolnossącą benzynkę. :)

B6 to jest passat B5. Ta sama płyta podłogowa i silniki. Cewki, listwa wtryskowa itp można było przeszczepiać na przykładzie 2.0 ALT. Te same nr części.

 

Co do cen segmentu C, nie wiem co dziwnego że taka Mazda 3 czy Octavia 3 może kosztować 140 tysięcy+. Toyota Corolla 1.8 HSD także 135-140 tysięcy nie problem. Z 2.0 HSD i kombi przebijemy 150 tysięcy.  Dzisiejsze auta są dużo droższe niż 10 lat temu. Tak samo segment B to 90-100 tysięcy bez problemu.

Ale na przykładzie Forda czy Skody można dostać fajny rabat na firmę. Opel ma (albo miał, nie wiem czy jeszcze jest) kozacki program Selgros Partner (na który bym się łapał, ale Ople mają silniki i skrzynie które są gorsze od konkurencji - ale wizualnie Insygnia wypas).

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites
czy Octavia 3 może kosztować 140 tysięcy+.

 

 

Stary, ale tak serio co trzeba wsadzić w octavie żeby ją na 140k wycenili? Przecież nawet cennikowo RS z DSG zaczyna się od 135k, a wiadomo, że od cennika jeszcze często można coś urwać. Zwykłe 2.0TSI niewiele powyżej 90k sie zaczyna.

 

BTW jak już miał bym wydać 140k, to bym wolał leona cupre ST. Zupełnie inna bajka jeżli chodzi o osiągi i prowadzenie, bo jest już elektroniczna szpera, albo na bogato (i drożej) 4x4.

https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon-cupra-st-2-0-tsi-290-km-dsg-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6BvSZJ.html#b4efe66b14

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Zawieche do Audi trzeba brać od dzika ze Szczecina i 6 lat wytrzyma. U Marcina każda część w oddzielnym pudełku a nie jak w okolicznych sklepach zgrzewka...

 

http://pro-choice.pl/kontakt-inf-11.html

 

Co ja tu czytuje, belka lepsza od niezależnego, trzymajta mnie bo nie....

Edytowane przez AudiAWX
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Stary, ale tak serio co trzeba wsadzić w octavie żeby ją na 140k wycenili? Przecież nawet cennikowo RS z DSG zaczyna się od 135k, a wiadomo, że od cennika jeszcze często można coś urwać. Zwykłe 2.0TSI niewiele powyżej 90k sie zaczyna.

 

BTW jak już miał bym wydać 140k, to bym wolał leona cupre ST. Zupełnie inna bajka jeżli chodzi o osiągi i prowadzenie, bo jest już elektroniczna szpera, albo na bogato (i drożej) 4x4.

https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon-cupra-st-2-0-tsi-290-km-dsg-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6BvSZJ.html#b4efe66b14

 

Proszę bardzo, jedno z aut które mam zapisane na dysku i mam nadzieję że będę mógł podobnie doposażyć IV.

Weź pod uwagę że z tych 140 tysięcy urwiesz z 15. 

 

Taka jak najbardziej mi pasi:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/144270542

2.0 TSI DSG haldex

No i to co dla mnie najważniejsze: bogate wyposażenie. 

Zawieche do Audi trzeba brać od dzika ze Szczecina i 6 lat wytrzyma. U Marcina każda część w oddzielnym pudełku a nie jak w okolicznych sklepach zgrzewka...

 

http://pro-choice.pl/kontakt-inf-11.html

 

Co ja tu czytuje, belka lepsza od niezależnego, trzymajta mnie bo nie....

Ja u Dzikiego brałem cewki i inne graty. Polecam. ;) Uratował mi dupsko wysyłając je w trybie ekspresowym.

Nie jest lepsza, ale też ma swoje plusy. Jak każde rozwiązanie (nie ma idealnego - taniego, idealnego i niezniszczalnego).

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

 

 

No i to co dla mnie najważniejsze: bogate wyposażenie. 
 

 

Tym się różnimy. Ja bym te wszystkie asystenty po 1500zł których się nazbiera pewnie na 10000zł z miejsca wykreślił, albo kupił biedniejszą gulię/leona cuprę za te same pieniądze. 

Link to post
Share on other sites

W tej wersji business wg. informacji na stronie jest tylko 2.2 Diesel, benzyny brak. Może w wyższej wersji albo dopiero katalogu jest wypisane? Auto super ale za rok raczej nie dam rady zwiększyć budżetu o 20-30k a za tyle patrzyłbym na Camry (mało tego na polskich drogach)

 

Zajrzyj sobie tutaj:

https://wyprzedaz.alfaromeo.pl/szukaj?marka=alfa-romeo&model=giulia&poziom_wyposazenia=&wojewodztwo=&miasto=&km0=&one_dealer=&adv=0&demo=&tags=&rok_produkcji=&paliwo=benzyna&skrzynia_biegow=&naped=&cena_od=&cena_do=&moc_od=&moc_do=

Link to post
Share on other sites

 

Nigdy nie kupię auta z placu (a już szczególnie zarejestrowanego). Zawsze pod indywidualne zamówienie.

Ba, nawet kategorycznie zabraniam myć auta przed odbiorem. Zawsze debile używają szczot i rysują lakier & plastiki - ZAWSZE.

 

Ale... benzyna a szczególności ten 8 biegowy automat mnie zainteresował. Wiem o czym będę dziś czytał. Chociaż ciekawe ile pali. :< Dla mnie wystarczy 150 kucy i 280nm@1500rpm.

 

 

Tym się różnimy. Ja bym te wszystkie asystenty po 1500zł których się nazbiera pewnie na 10000zł z miejsca wykreślił, albo kupił biedniejszą gulię/leona cuprę za te same pieniądze. 

 

 

Bardzo lubię te asystenty, szczególnie blindspot assist to must-have oraz lane assist. Ba, w przyszłości wpłyną na wartość rezydualną. A rabat i tak liczy się %. 

Awaryjne hamowanie też must have. Pilnowania ruchu poprzecznego z tyłu też super w mieście.

W SKODA'ch brakuje mi tylko projektorowego head-up display na przedniej szybie jak w Maździe CX5 II i nowej 3. Nie cierpię tego przeziernego na dodatkowej szybce. 

A co do Superba to np. taki:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/144264768

Znajomy ostatnio dostał 14% rabatu, auto do produkcji. Liczmy nawet 10% zamiast takiego i mamy ~127,600 za auto segmentu D z bardzo fajnym wyposażeniem i ekonomicznym (i wystarczającym) silnikiem. Nigdy nie jeżdżę powyżej 140km/h - nigdy. A 1.5 TSI + zbiornik 66l (bez rezerwy) to też fajne combo w trasy.

 

Wersja bardziej ekonomiczna, 1.5 TSI + manual.  Brak skóry/alcantary. Zwykła tapicerka anty-dupo-klejna. :)

Bawi mnie finansowanie skody. Limit przebiegu 20K? Chyba kwartalnie dla Superba.  :rotfl:

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...