jakub1t 1684 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Największe koła jakie miałem to 18, ogólnie nie przepadam za super niskimi oponami, drogi jakie mamy takie mamy. Problemów nie było. Trzeba opanować technikę podjazdu na krawężnik i nie powinno być problemu. Podjeżdżamy równolegle do krawężnika, skręcamy bardzo mocno i dopiero wjeżdżamy na krawężnik. Taką metodę znam. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Opony oponami, ale jak wyobrażasz sobie podjeżdżanie na 13 cm krawężnik samochodem który nawet wg specyfikacji ma 132mm prześwitu? Chyba, że sobie zaraz zapas dokładek zderzaka kupisz na wymiany i karnet do blacharza/lakiernika na naprawy progów. Niestety kupując samochód sportowy trzeba liczyć się z tym, że to nie jest rzecz praktyczna do latania po mieście. Ja mam w octavii zwykłe cywilne 17" w rozmiarze z RS'a 225/45/17 a nie większe, bo jeżdżę tym autem na co dzień, a i tak przy parkowaniu przy wysokim krawężniku trzeba zachować dużo więcej ostrożności niż na zimówkach 195/60/15 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 (edytowane) Opony oponami, ale jak wyobrażasz sobie podjeżdżanie na 13 cm krawężnik samochodem który nawet wg specyfikacji ma 132mm prześwitu? Chyba, że sobie zaraz zapas dokładek zderzaka kupisz na wymiany i karnet do blacharza/lakiernika na naprawy progów. Niestety kupując samochód sportowy trzeba liczyć się z tym, że to nie jest rzecz praktyczna do latania po mieście. Właśnie o to chodzi że prześwit nie ma wtedy większego znaczenia , bo krawężnika dotykasz tylko oponą , W momencie najazdu całe auto idzie w górę . Tylko trzeba jak najbliżej niego podjechać . 13 cm swoją drogą to nie tak mało , nawet audi a4 b5 ma 11cm Edytowane 12 Czerwca 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 U mnie siadły 18" z oponami 225/40, wcześniej były 17" 225/45 i jakoś większej różnicy nie odczułem w komforcie, a drogi w mojej wiosce są fatalne 5 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 nawet audi a4 b5 ma 11cm Jesteś tego pewien? Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Kappa ma jakieś 10-12cm prześwitu od ziemi do miski olejowej (najniższy punkt podwozia, brawo dla Włochów..) i na 195/65/15 trzeba uważać na krawężnikach, szczególnie przy zjeżdżaniu, żeby auto za szybko nie spadło. A4 B5 nie ma tego problemu, wnioskuje zatem, że jest znacznie wyższe. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 (edytowane) https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b5/sedan/ranking/?nadwozie=22 Razem z e36 Najniższe auto jakie miałem to citroen c3 mimo nowych sprężyn , zahaczałem o wszystko (chyba że sprężyny źle dobrane ) normalnie tragedia . W sumie by się zgadzało - 100mm hahahah https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/citroen/c3/i/hatchback/ranking/?nadwozie=22 Jeśli chodzi o kappę to pewnie miękkie zawieszenie też swoje robiło lub zużyte amortyzatory . Edytowane 12 Czerwca 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Wszystko ładnie i pięknie, tylko chodzi o to, że ja napisałem o moim krawężniku że ma średnio 10cm, ale miejscami wyżej lub niżej. Oznacza to, że jest trochę pofalowany względem drogi i oczywiście wjazd na niego dokonuję powoli w miejscach najniższych bo to oczywista sprawa. Pozostaje kwestia tego, że największe koła z największą grubością opony jakie mógłbym założyć to 18" 225/40. Zobaczcie ten link co podałem i te 3 fotki - tam są firmowe 19" i jak strasznie się zachowują na malutkim krawężniku. Podsumowując - musiałbym zaraz po zakupie auta dokupić całe koła 18" czyli felga + opona + czujniki ciśnienia i pozbyć się tych firmowo zamontowanych co jest trochę głupie. A co do nierówności naszych dróg - nie było by tak źle, bo 18" "kapeć" ma jednak sporo większą powierzchnię, a auto ma elektroniczne ustawienie amortyzacji od sztywnego rajdowego do miękkiego w trybie eco i normal. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 W sumie nie zerknąłem , ale jeśli ciśnienie było by odpowiednie to nie powinno być problemu . 10cm to nie żadna góra ot zwykły krawężnik . Tak jak Wojciechu napisał , mając sportowe auto trzeba się liczyć z wyrzeczeniami , ale krawężnik nie powinien być problemem . Rozwalisz oponę to dopiero sobie zamówisz komplet mniejszych felg . Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 https://www.autocent...ng/?nadwozie=22 Ta tabelka to mocno śmierdzi. Standardowa A4 stoi jak koza, podobnie jak moja Vectra. PS. Mondeo mk2 ma wg niej 20cm Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 @kamyk155, jeżeli zawsze parkujesz w tym samym miejscu to podsyp sobie ten krawężnik, będziesz miał problem z głowy Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Ta tabelka to mocno śmierdzi. Standardowa A4 stoi jak koza, podobnie jak moja Vectra. PS. Mondeo mk2 ma wg niej 20cm Rzeczywiście coś nie teges z tą tabelką , W drugim spisie w mondeo jest to już 12 cm , a4 dalej 11 https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/zestawienie-przeswitow-w-roznych-klasach-samochodow/2/ Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 A ja bym dokupił felgi zimowe skoro 18 i letnie 19 sprzedał. Jest sporo świrów co na naszych drogach na 19 jeździ. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Najniższe auto jakie miałem to citroen c3 mimo nowych sprężyn , zahaczałem o wszystko (chyba że sprężyny źle dobrane ) normalnie tragedia . W C3 rodziców dziewczyny dokładnie to samo. Pasażerowie wysiadali z samochodu przed wyższym progiem. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 O nie, znowu C3. Ten samochód chyba mnie prześladuje. Dane prześwitu z Autocentrum wiarygodne nie są. To nijak nie jest możliwe by seryjne a4 miało połowę prześwitu mondeo. Chyba, że w rs'ie a mondziak w kozie z amorami od rangera. Cytuj Link to post Share on other sites
emilko1994 97 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Ja latam Avensisem T27 obniżonym i na kołach 19" , opona 225/45 i nie narzekam, wszędzie wjadę gdzie potrzebuję, nigdzie nie obcieram a komfort jazdy znacząco nie ucierpiał. Przejechałem przez wioskę PatrykaT i auto jest nadal całe Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Wstępnie i tak muszę poczekać, bo auto jest chwilowo niedostępne. 19" boję się jak ognia, ale można popróbować na nich te kilka miechów pojeździć i postaram się co najwyżej dostać jakąś zniżkę na zimówki 18" i wtedy zostało by tylko dokupienie opon letnich. Co do krawężnika - podsypać go nie mogę, bo mimo że to droga na dzielnicy, to raz w tygodniu jest czyszczona zamiatarką. Na razie czekam i przeglądam wszelkie możliwe fora o tym aucie i o oponach/felgach o tych średnicach. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 kołach 19" , opona 225/45 Wiesz, 225/45 to jeszcze nie jest taka tragedia, mam takie na 17 i da się żyć, więc na 19 gorzej nie będzie bo jak by nie patrzeć jest sporo "mięsa" między felgą a drogą/krawężnikiem (ok 100mm) w opisywanym i30 na 19 zakładają 235/35/19" czyli jest jeszcze 20% cieńszy profil (ok 80mm) Cytuj Link to post Share on other sites
emilko1994 97 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 W sumie to takie powinienem mieć 235/35/19 ale znajomy sprzedawał całe koła z Mazdy 6 GL to mi nawet na rękę jak trochę więcej mięsa jest. Cytuj Link to post Share on other sites
bumbel123 3110 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Dzisiaj miałem fajne spotkanie pod Auchanem. 306 Cabrio projektowane przez Pinifarine, bardzo zadbany egzemplarz, świetnie prezentuje się na żywo. 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Raptor77 437 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Jeździłem 3 sezony na 235/35/19x10" - 0 problemów. Auto do tego obniżone - prześwit z przodu ok 7cm - prawie wszędzie są się wjechać Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Eklerek 642 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 A więc to Twoim Rexem jarałem się kiedyś stojąc obok na bramkach... 2 Cytuj Link to post Share on other sites
ernorator 3643 Napisano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 Mam mały problem z serwisem autoryzowanym (przy salonie sprzedaży) citroena. Oddałem samochód na przegląd 150k, wszystko cykało jak trzeba, z samochodem nie było żadnych problemów. Jak do mnie dzwonili w czasie przeglądu to informowali, że będą tylko zmieniać olej, filtr i klocki. Przy odbiorze samochodu trochę wariował czujnik zbliżeniowy przedni ale gość z serwisu powiedział, że czasem tak jest bo myją cały samochód, komorę silnika i z powodu wilgoci może chwile tak być a jeśli będzie się przedłużać to mam się zgłosić. W ciągu tygodnia zamiast się poprawić to się pogorszyło, czujnik wył ciągle nawet jak stałem w korku, dołączył do niego czujnik mijania w lewym lusterku świecący ciągle a przy każdym włączeniu samochodu pokazuje się komunikat o awarii poduszek powietrznych i napinaczy pasów. Zadzwoniłem więc i oddałem samochód przedwczoraj żeby usunęli te usterki. Wczoraj dostałem telefon z serwisu, że czujniki są spalone i naprawa będzie kosztować 3k..... Czy ktoś walczył kiedyś z serwisem z czymś takim bo nie bardzo mam ochotę zapłacić. Zgłoszenie reklamacji też nie wydaje mi się wystarczające. Oddałem samochód sprawny na podstawowy przegląd a dostałem z rozwalonymi czujnikami. Gdzie mogę uzyskać pomoc albo wsparcie. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 W jakim celu ci pseudo specjaliści myją komorę silnika?? tym bardziej jeśli jest to mycie tradycyjne (idiotyzm) a nie parowe, przy dzisiejszych samochodach z toną elektroniki i czujników... strach się bać. Masakra. Tak czy siak nie odpuszczaj. Może skontaktuj się z federacją konsumentów lub przez nich gdzieś dalej. sam nie wiem bo nigdy nie przerabiałem takiej sprawy. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
wrzesi0 821 Napisano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 (edytowane) @ernorator Sprawa niełatwa. Najpierw skonsultuj z lokalnym rzecznikiem konsuneta jak to najlepiej zrobić Wg mnie Trzeba jak najszybciej uderzyć do rzeczoznawcy samochodowego o opinię co jest uszkodzone i co było przyczyną tej usterki. Jeśli to wynik działania serwisu (a na to wygląda) to wtedy po konsultacji z prawnikiem/RK oficjalne pismo z reklamacją do serwisu Widzę problem tylko w udowodnieniu że to oni umyli auto pod maską a nie ty. Bo tak będą się oni bronić NA fakturze/paragonie pojawi się zapewne tylko mycie pojazdu. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez wrzesi0 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.