ALF 28963 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 @@kubbak, Weź poprawkę na projektowanie silników tak aby niebyły trwałe czyli planowane postarzanie produktów. Według mnie to jest główna przyczyna niższej wytrzymałości nowych silników, nie zmniejszająca się pojemność. W ścigaczach są silniki wysokoobrotowe i to jest powód niskiej trwałości. Ciężarówki i autobusy mają silniki niskoobrotowe dla których czerwone pole na obrotomierzu często zaczyna się już od 3000rpm więc i przebiegi po milion km bez generalnego remontu nie są niczym niezwykłym. Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 (edytowane) Albo kupujemy auto co duzo pali (zazwyczaj uzywane V6/V8 + lpg za 6tysięcy pakujemy, lub diesla v6/8), ale wytrzyma 500-1000tys przebiegu, albo kupujemy auto co pali malo, ale po 200tys trzeba praktycznie pol silnika zmieniac nie wspomne juz o turbo do naprawy co 50-100tys.. Gdyby było tak jak piszesz to dzisiaj byśmy mieli w samochodach litrowe, atmosferyczne, dwustu konne jednostki ze ścigaczy. Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra - ciekawe ile ten cud techniki wytrzyma przebiegu ^_^ Edytowane 8 Lipca 2017 przez Vieworld Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Hajper, gratki fury, tym bardziej jak tam siedzi sławny nissanowy 3.5 v6, diabelnie wygodny, wielki w środku, za********e wyposażony jak na swoje lata i świetne osiągi, mina kierowcy e46 który przy 200 nie ma czym jechać - bezcenna 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra - ciekawe ile ten cud techniki wytrzyma przebiegu Jaka to wersja ? Turbo 2.3 ma 317KM czyli 137KM z 1L. Wolnossący 5.0 to 421KM, 84KM z 1L. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Według mnie to jest główna przyczyna niższej wytrzymałości nowych silników, nie zmniejszająca się pojemność. Nie do końca. Kiedyś z litra pojemności osiągało się 60-80KM, dziś jest to 100-160. Są to mimo wszystko dużo bardziej wysilone jednostki i wątpie by celowo je jeszcze planowano postarzać w aż takim stopniu. Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra Raczej wątpie by Mustang miał silnik z LMP1 Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysztof 1392 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Co do trwałości silnika 1.2Tce musi u mnie wytrzymać jeszcze 50-60k przebiegu lub 4 lata;-) (ludzie na forum megane.com.pl mają po 150-170k przebiegu w tych silnikach i bez większych problemów..). Ja jestem zadowolony z auta. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 (edytowane) Dlaczego myślisz że pojemność ma znaczenie przy trwałości ? Jaka różnica czy skok tłoka będzie większy czy mniejszy ? Korbowody bardziej się zużyją jak pojemność jest mniejsza ? Głowica mniej wytrzyma ? Znaczenie ma wyżyłowanie silnika i moc z litra. To spore auto i 1.2 nijak mi do niego nie pasuje. Już się napatrzyłem na 1.4 turbo z insigni ściągane z niemiec przez handlarzy. Wszystkie motory rozpiżdżone w cholere przy przebiegach 150 tyś i mniej. Bloki poskręcane w śmigła i inne cuda. Mała pojemność, duża moc i nie daj bóg spora waga auta. To wszystko nie idzie w parze. Jeśli ludzie planują robić tymi autami do 100 tyś i do żyda ok ale ja to rozpatruję raczej w kwestii 5-8 latków z przebiegami 200tys i więcej. Takich aut po prostu nie będzie. Co do silnika 1.2 TCe to jakichś okropnie złych opinii o nim nie ma ale i być nie powinno bo jeszcze na to za wcześnie. Ludzie śmieją się tylko, że od jego premiery spece z serwisu renault mają pełne ręce roboty bo czeka się w kolejce do nich po 3 tyg. Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra - ciekawe ile ten cud techniki wytrzyma przebiegu ^_^ Nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Co ma 1.2 TCe stworzony dla ludu mniej zamożnego do silnika z mustanga który jest zapewne stworzony aby wytrzymywać takie a nie inne obciążenie? To zupełnie inne koszta produkcji, cięcia itp. Nie ma o czym tu dyskutować. downsizing nie ma żadnego sensu i producenci aut już się powoli od niego odbijają. Widocznie odbił się im czkawką. Edytowane 8 Lipca 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
hajper 743 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 (edytowane) Hajper, gratki fury, tym bardziej jak tam siedzi sławny nissanowy 3.5 v6, diabelnie wygodny, wielki w środku, za********e wyposażony jak na swoje lata i świetne osiągi, mina kierowcy e46 który przy 200 nie ma czym jechać - bezcenna A dzięki A silnik nie dość, że genialnie brzmi, to do tego zaskoczył mnie małym spalaniem Edytowane 8 Lipca 2017 przez hajper Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Kumpla c3 z puretech brzmi jak v6 upchnięte w garnek babci Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 @@kubbak, Kiedyś czyli wolnossące i dzisiaj czyli turbo ? Dwa różne światy, całkiem inaczej projektowane silniki przy całkiem inaczej wyliczonych wytrzymałościach. Bo co to jest "pojemność silnika" ? Skok tłoka i/lub jego średnica. Nic więcej. Korbowody, głowice i cała reszta osprzętu jest tak trwała jak zaprojektują je inżynierowie a księgowi pozwolą wdrążyć do produkcji. Niższa pojemność nie ma żadnego wpływu na trwałość poza samymi tłokami i pierścieniami które jednak dobrze wykonane są w stanie wytrzymać nawet 200KM z 1L. Jak księgowi za bardzo tną koszty obniżając trwałość to wychodzą takie silniki jak seriia TSI/TFSI od VAG'a która zakończyła erę trwałych i dobrych silników benzynowych od grupy VW. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Ale mi nie chodzi stricte o pojemność a o wyżyłowanie. Downsizing to ściema i nic poza tym. które jednak dobrze wykonane są w stanie wytrzymać nawet 200KM z 1L I kosztują. Nie ma szans, żeby producent umieścił w bzyczku wartości 40-60k szpej w silniku za 10-20% wartości całego auta. Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Na zdjęciu widzimy najlepszy samochód na świecie... a obok stoi jakieś Mitasubiszi Cancer a tak srsly brat sprawił sobie nową zabawkę Ale mój i tak siedzi niżej, I WIN! 7 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Coś na rozluźnienie. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Chyba rozwolnienie. Nie trawie tego gościa 2 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Ja odwrotnie,bardzo go lubię Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13233 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Ale mój i tak siedzi niżej, I WIN! Bo pneumatyka już siada 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Bo pneumatyka już siada Pfff, wypraszam sobie xd śmiga aż miło Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17837 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 2 Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 (edytowane) Najlepsze jest to, że zanim Citro ruda ruszy to Cancera już nie będzie Edytowane 9 Lipca 2017 przez katystopej Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Najlepsze jest to, że zanim Citro ruda ruszy to Cancera już nie będzie Nie no, może bez przesady ;P to znaczy Cytryny tej generacji są niby dobrze zabezpieczone, ale czy te Mitsubishi są aż tak złe? Nie życzyłbym braciszkowi, bo do 220 (wypróbowane już oczywiście na niemieckiej autostradzie ) idzie aż miło Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Są silniki z ery downsizingu, które potrafią znieść bardzo duże przebiegi. Wszystko zależy od konstrukcji. Co do samej jazdy to lepiej mi się jeździ silnikiem np 1.4 turbo o takiej samej mocy jak 1.6 wolnossak. Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 turbo Słowo klucz 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Speed55 0 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 (edytowane) Do tego trza kategorie A miec? Taaa Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Do tego trza kategorie A miec? Taaaa Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka / wyłącz podpis z TT / worm Edytowane 9 Lipca 2017 przez worm Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.