mejor 2848 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 1.8T to też jest swego rodzaju downsizing, ale czy ktoś powie, że ten silnik jest kiepski? Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 10 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 (edytowane) Kiepski może nie ale ssak pompy źle skonstruowany i się zatyka co powoduje skrócenie żywotności silnika jak w czas się nie wyczyści. Napinacz rozrządu często dzwoni bo w złym miejscu siedzi. Cewki beru padają jak muchy. Nie ma zeczy idealnych. Obecnie po a4 b6 zakupiłem mazdę 5 2.0 pb 147kuni 2007. Jak na mini autobus bez turbo nawet jedzie. Silnik jakoś tak podobny w jeździe do Accorda Hondy. Lubi wysokie obroty. Wady rdza podwozia, kulawe wyciszenie i siedzenia gorsze niż taboret w kuchni ale luźniej niż w a4 przy moim wzroście. Ja pier... Właśnie wymiana żarówki przedniego kierunkowskazu dała mi w kość. Takie matoły to tylko w Japonii. Edytowane 10 Lipca 2017 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 10 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Ciocia kupiła mazdę 5 2.0D z bodaj 2012. Dwumas padł jej po 2 tygodniach i poszło się walić 6k PLN Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 10 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 Diesel taki oszczędny... Życie . Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 (edytowane) Ciocia kupiła mazdę 5 2.0D z bodaj 2012. Dwumas padł jej po 2 tygodniach i poszło się walić 6k PLN Skoro DM padła po 2tyg to w dniu zakupu musiała wydawać konkretne oznaki zużycia, to nie pada z dnia na dzień ot tak, także błąd w diagnozie auta na własne życzenie. Edytowane 11 Lipca 2017 przez katystopej Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 1.8T to też jest swego rodzaju downsizing, ale czy ktoś powie, że ten silnik jest kiepski? 1.8T 20V w latach swojej świetności był rewelacyjny bo elastyczny, palił mniej niż 2.0 i wytrzymywał bez problemu 200tyś km bez remontu. Ale nowy 1.8 TSI to jest katastrofa, te silniki jeszcze na gwarancji zaczynają palić olej w takich ilościach że niezbędny jest remont z wymianą pierścieni na tłokach. Dobre i trwałe silniki od VAG zakończyły się wraz z wprowadzeniem bubli FSI/TSI/TFSI i 2 litrowego TDI zastępującego 1.9TDI. Zresztą po 2005r VAG nawet 1.9TDI musiał popsuć wydając wersję BXE (105KM) ze zbyt słabymi panewkami korbowodowymi. Przykładowo przy Passacie B6 klienci mieli do wyboru wadliwe silniki TDI 1.9 i 2.0 lub nietrwałe benzyniaki z których pozbawione istotnych wad konstrukcyjnych były tylko 1.6 i 3.2. Downsizing tu nie zawinił tylko księgowi co sobie wyliczyli że trwałość przekłada się na spadek dochodów. Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Bo pneumatyka już siada ale tam nie ma pneumatyki Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 (edytowane) Chyba jednak C5 Igen miały wszystkie pneumatykę, dopiero w IIgen była w opcji Edit@ chyba że chodzi Ci o dokładne nazewnictwo, potocznie pneumatyka, technicznie hydropneumatyka Edytowane 12 Lipca 2017 przez katystopej Cytuj Link to post Share on other sites
ernorator 3596 Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Mój pierwszy samochód citroen bx 1.9d z hydropneumatycznym zawieszeniem, 360tyś. przebiegu i wszystko działało chyba z 3 lata jeździłem a potem go sprzedałem. Zawieszenie jest świetne tylko trzeba o gruszki dbać. Piękne czasy były, diesel po 1.2pln. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Fenio, są 1.9tdi te nowsze co potrafią przejechać over 500k km i smigają dalej, z 2.0 tdi commonrail jest to samo, zresztą 1.6tdi również. Wszystko zależy od konkretnej jednostki i tyle. Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Jak się wymienia olej co 30kkm to żaden silnik nie dożyje 500 Cytuj Link to post Share on other sites
grzechu9797 56 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Mam problem z alfa romeo 147 2002 1.9 jtd 115km.Wystepuje takie "telepanie kierownicą"przy jezdzie.Nie występowalo to od początku a samochód mam rok.Dziwne jest to,że to występuje co jakis czas pòzniej znowu najmniejszych ruchów brak.Nie wplywa to na jazde,samochód dobrze reaguje na najmniejszy ruch kierownicą.Tarcze proste bo przy hamowaniu nie wyczuwam tego.Ma ktoś jakies sugestie co może być tego przyczyną? Wydaje mi się,że to może byc cos ze wspomaganiem.Płynu nie wymieniałem,ciągle jest na odopowiednim poziomie lecz przy wymianie filtrów przed zimą wypada go zmienić.Mam wymiane oleju za 700 km to wymienie to wszystko. Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13150 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Zmień laweciarza na coś lepszego. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
grzechu9797 56 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Proszę o normalne sugestie a nie spam który nic nie wnosi do tematu.Jakby bylo mnie stać to bym jezdził samochodem prosto z salonu ale niestety w wieku 20 lat zarobić i utrzymać samochód nie jest tak łatwo chyba że bogaty z domu Pytam poważnie , może ktoś bardziej ogarnięty coś podpowie. Za spam dziękuje Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28958 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Opony> Cytuj Link to post Share on other sites
orbik 1407 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Też bym stawiał na opony. Miałem 7 letnie, niby bieżnik ok bo głównie do jazdy po mieście a kierownice drgały. Miałem to szczęście, że i tak zmieniałem na zimowe, na których drgania ustały. Letnie wymienione, problem zniknął. Cytuj Link to post Share on other sites
grzechu9797 56 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Tylko nie powinno to być ciągłe gdyby to byly opony? Raz ta kierwnica sie rusza i to dosc znacznie a raz wcale. Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Odważniki na felgach. Kilka miesięcy temu jeden mi się odkleił po myjni i miesiąc dochodziłem co jest nie tak, przy 100-110 telepało kierą ale nie zawsze, czasem było ok, dałem koła do wyważenia i jak ręką odjął. Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Przy niewyważonych kołach będzie telepało całą budą a nie tylko kierownicą. Jeśli ktoś nie ma dużego budżetu na zakup i utrzymanie auta to zakup 15 letniej Alfy Romeo wydaje się skrajnym ryzykiem. Jak ma być niedrogo to wybiera się sprawdzone, trwałe i proste konstrukcje. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28958 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Tylko nie powinno to być ciągłe gdyby to byly opony? Raz ta kierwnica sie rusza i to dosc znacznie a raz wcale. Niekoniecznie, wahania temperatury, wilgotność. Zimna guma, ciepła itd. Jak masz możliwość to wrzuć inne koła z innymi oponami i sprawdź. Jak dalej będzie to samo to przyczyny trzeba szukać w tarczach, piastach, itp. Cytuj Link to post Share on other sites
grzechu9797 56 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 A co jest niesprawdzonego w tym samochodzie? Od kiedy kupiłem nie mam z nim prócz tego żadnych problemów.Silnik nie bierze grama oleju,zrobilem 10k kilometrów.Blacha bez rdzy sprawdzalem wszystko na kanale przed zakupem rok temu.Wymienilem rozrząd i termostat i jakies gumy.Części nie są droższe niż w innych podobnych samochodach.Teraz tylko tym sie zająć a opony juz są lada chwila do wymiany wiec wyklucze je.Dzieki za sugestie powoli posprawdzam co i jak. Cytuj Link to post Share on other sites
mikr 1 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 W pierwszej kolejności jak już koledzy pisali opony - najtańsza i prawdopodobna opcja. Później piasty, łożyska, półosie itp. Znajomy walczył ostatnio z drganiami w oplu - po pół roku okazało się, że winna była skrzynia biegów. Ale to już hardkorowy przypadek Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Przy niewyważonych kołach będzie telepało całą budą a nie tylko kierownicą. Jeśli ktoś nie ma dużego budżetu na zakup i utrzymanie auta to zakup 15 letniej Alfy Romeo wydaje się skrajnym ryzykiem. Jak ma być niedrogo to wybiera się sprawdzone, trwałe i proste konstrukcje.Przy jeden feldze na przodzie nie będzie telepało całą budą, druga sprawa zakup 15 letniej alfy w jtd jest tak samo ryzykowny jak zakup 15 letniego vaga w tdi, no ale herezje trzeba szerzyć, jaka to alfa zła. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
grzechu9797 56 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 To jest oczywiste,że stary diesel może byċ skarbonką.Wszystko zależy na jaki egzemplarz się trafi.Mój odpukać pod względem techniczny jest póki co nie sprawiał problemwlów.Silnik suchy ,zawieszenie nie wybite.Prędzej czy pózniej coś bedzie do roboty.Wszystko się zużywa jak sie czegoś używa.Faktycznie zauważyłem że telepie troche budą.Przejechalem się przed chwilą i jest wyczuwalne takie telepanie z przodu. Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Opony> Podpisuje się pod tym. Od jakiegoś czasu miałem problem z telepaniem kierownicą przy prędkości 90+. Zlikwidowałem luzy zawieszenia i nadal to samo, wyważenie kół sprawdzone,i nadal nic. Okazało się, że w tylnej oponie miałem gwoździa. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.