Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Ostatnio za takim śmierdzielem jechałem... a psiarnia zabiera dowody za spaloną żarówkę.

Co ciekawe, raz jechałem z przepalonymi obydwoma światłami mijania (oczywiście za dnia) minąłem fotoradar, a za 500 metrów drogówka. Nawet na mnie nie spojrzeli.

 

Takie to postojówki w tym V40 że mocniej świecą od pseudo dziennych ledów :D

Link to post
Share on other sites

 

 

1.9 tdi w pełnej okazałości

Hebel olej bierze i tyle, to mogło być dosłownie wszystko. Civic VI 1.4 kumpla robił dokładnie to samo jak jebnęła uszczelka pod głowicą, chociaż chyba najczęściej taką zadymę puszczają silniki turbodoładowane gdy zdycha turbo, bo te najłatwiej zmęczyć.

 

Zgodziłbym się z tym zdaniem, gdyby ten dym był czarny :P

Link to post
Share on other sites

Biedna cytryna :cry:. To pewnie jedna z tych co by zaparkować według niej perfekcyjnie trzeba zawadzić o inny zaparkowany już pojazd zostawiając piękny ślad na nim.

 

 

E// W marcu ruszam rozrząd razem z pompą wody i w zależności od stanu może wariatorem, do tego wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i czyszczenie przepustnicy. Szykuje razem z częściami coś koło dwójki do wydania (niestety).

Link to post
Share on other sites

Do mojego auta zalecany jest 5W40. Ja zalewałem 5W30, bo taki jest na zawieszce z ostatniej wymiany, to przecież nie będę zmieniał. Z tego co wiem, to Citroen zmienił zalecenie w późniejszym czasie produkcji na chłodniejsze rynki, tylko teraz nie wiem, czy lepiej powrócić do oryginału, czy pozostać przy tym co jest? W sumie kupiłem już 5W30, ale najwyżej wymienię.

 

Nie wiem, jaki masz silnik, ale ja do Peżo benzyny TU5JP4 leję 0W-30 ACEA A3, 5W-30 ACEA C2 też podejdzie ale potem trochę strach jeździć przy +40C po mieście ;)...

Link to post
Share on other sites
ja mam benzyne 2.0 16v, zalecenie ponoć zmieniono ze względu na słabe popychacze w silnikach, wcześniej chyba było 5W40 albo 10W40

Do 2.0 5W-40 ACEA A3. Zalej Shella Helix Ultra - dobrze i tanio.

 

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Macie samochody po 500-600KM w których osiągane temperatury powodują zerwanie filmu olejowego albo jeździcie swoimi wozidłami na torze pałując przy każdej zmianie biegu do odcinki?

Link to post
Share on other sites

GTL na ile ta technologia tak na prawdę działa? Mało gdzie się spotkałem aby ktoś polecał Shell helix ultra.

 

Na oleju nigdy nie oszczędzam i zawsze wybieram Mobil/Valvoline

 

@MoonWalk 5w40, a 10w40 to duża różnica ponieważ jeden to syntetyk, a drugi pół. Jeśli ktoś wybiera półsyntetyk to musiał mieć ku temu jakiś powód. Nie przechodzi się z półsyntetyku na syntetyczny

Link to post
Share on other sites

Nie,są to oleje HC lub z dodatkiem PAO itp. Wysoko przetworzone oleje mineralne, owszem też są dobre.

 

Szczegół, nie lubię wojen. Jak Ci lepiej z twoim tokiem rozumowania to ok. Ja przy rajdach terenowych muszę wiedzieć co jak jest naprawdę.

http://warsztat.castrol.pl/blog-post/jak-wazna-jest-baza-olejowa-pao-czy-hc/

Link to post
Share on other sites

Akuratnie ja już kupiłem olej, zresztą taki który zalecają Fracuzi - Totala. Tylko kwestia była taka, nad jaką się zastanawiałem. Mechanik powiedział, że lepiej byłoby ten 5W-40 i nie wiem, czy mam wymienić/kupić nową butlę, czy może już zostawić na tym, na czym jeździ teraz...

Link to post
Share on other sites

Akuratnie ja już kupiłem olej, zresztą taki który zalecają Fracuzi - Totala. Tylko kwestia była taka, nad jaką się zastanawiałem. Mechanik powiedział, że lepiej byłoby ten 5W-40 i nie wiem, czy mam wymienić/kupić nową butlę, czy może już zostawić na tym, na czym jeździ teraz...

 

Jeżeli masz INEO ECS, to jest to 5W-30, ale ACEA C2, czyli Low SAPS o obniżonym HTHS - i to jest DUŻO "cieńszy" olej od 5W-40 ACEA A3 (tzw. ekologiczny/ekonomiczny). Nie wiem, jak jest w Cytrynie, ale w 2-litrowych Peżotach tego oleju używać NIE MOŻNA. W 1.6 można i ja na nim przejechałem 10 tys. km bez żadnych problemów.

GTL na ile ta technologia tak na prawdę działa? Mało gdzie się spotkałem aby ktoś polecał Shell helix ultra.

 

Na oleju nigdy nie oszczędzam i zawsze wybieram Mobil/Valvoline

 

@MoonWalk 5w40, a 10w40 to duża różnica ponieważ jeden to syntetyk, a drugi pół. Jeśli ktoś wybiera półsyntetyk to musiał mieć ku temu jakiś powód. Nie przechodzi się z półsyntetyku na syntetyczny

 

1. GTL działa - parametry porównywalne do PAO za dużo niższą cenę.

2. Mobil 1 (bo nie Super i inne serie) to dobre oleje (0W-40 ma 60% PAO, w tej klasie cenowej nie do pobicia, porównywalny jest właśnie Helix Ultra 5W-40, trochę gorszy, ale dużo tańszy), ale Valvo... No niekoniecznie, przynajmniej nie najbardziej popularne serie.

3. Praktycznie nie ma syntetyków 5W. Ja znam kilka i są one raczej drogie, np. Liqui Moly Synthoil 5W-40 to chyba najtańszy z nich.

A ten 5w40 to syntetyczny czy może półsyntetyk do tego DPFa?

 

Do DPF-a kluczowy jest poziom popiołów. W 5W-30 Low SAPS bardzo ciężko znaleźć jakieś syntetyki.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...