Silver Fox 1687 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) straszny pieniądz za takie duperele No może trochę przesadziłem, na allegro ten olej z miską oryginalny to jakieś 800-1000zł, więc wolę przygotować te 1500zł na warsztat. Są niby tańsze zamienniki ale zobaczymy, tutaj raczej wolę wszystko oryginalne, zbyt poważna sprawa. Tylko już właśnie sam nie wiem, w temacie ASB każdy mówi co innego. Jeszcze jak przeczytałem że wymiana nie tyle gó**o da bo tu trzeba regeneracji, tylko że jeszcze to dobije skrzynie jakimś tajemniczym sposobem, to się zacząłem zastanawiać. Na logikę jak przez 200k km olej nigdy nie był wymieniany, no to to już jest szlam, układ smarowania skrzyni nie domaga i się dzieją różne cuda na kiju. Poprawcie jak taki tok rozumowania nie jest poprawny. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 @Silver Fox BMW ma zawsze z du*y wytyczne odnosnie skrzyn, zasiegnij opinii bezposrednio u producenta, on bedzie mial prawidlowe info. (np. dla nowych skrzyn ZF 8 stopniowych BMW nie zaleca wymiany wogole, a producent czyli ZF mowi, ze powinno sie zmieniac chyba co 50 tys. KM ) Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Ja mam Peżo z automatem i instrukcja też mówi, że oleju nie trzeba wymieniać. Więc wymieniłem przy 80 tys. i teraz będę wymieniał przy 150 tys. . Ale też gdzieś czytałem, że jeśli do 100 tys. się oleju nie wymieni, to już lepiej nie ruszać... Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 @kubbak, ale jakie auto? E60 Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) E60 Tam jest skrzynia chyba 6HP26 ona była chyba do liftu w '06, potem wsadzili 6HP28, ja mam 6HP26Z, więc jak masz przedlitową to masz bardzo podobną skrzynię, po lifcie zresztą też tylko trochę zmodyfikowaną. Znajomy w E60 wymieniał olej przy kupnie, robi bardzo dużo kilometrów i jak bajka u niego skrzynia pracuje, ma tą poliftową. BMW mówi, żeby nie wymieniać, ZF robi częsci zamienne, oleje, więc o czymś to świadczy. Na forum bmw ludzie jedni mówią, że się wymienia, drudzy że nie, trzeci że jak nic ze skrzynią się nie dzieje to nie wymieniać, czwarci że jak skrzynia już szarpie i się wymieni olej to max 10k km i skrzynia się sypnie. I bądź tu człowieku mądry, no zgłupieć idzie. Chyba w p.iździet pojade tam, powiem Panie skrzynia mi wariuje proszę mi to zrobić i dać na to gwarancję, zabulę co będzie trzeba i tyle, bo jak wymienią mi olej i skrzynia padnie to co wtedy. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) czwarci że jak skrzynia już szarpie i się wymieni olej to max 10k km i skrzynia się sypnie. Ja myślę, że w twierdzeniu tych czwartych brakuje słowa jeszcze pomiędzy "...to max...", a jak nie wymienisz to po prostu zdechnie szybciej. Ci co mówią, że się wymienia to coś tam wiedzą, ci co mówią, że się nie wymienia to po prostu czytali instrukcję samochodu (wiadomo że auto policzone na ~150k km i ma być złomowane to po co wymieniać olej... jak w instrukcji), ci którzy twierdzą po co wymieniać jak działa, ciekawe czy stosują tę zasadę również w silniku Tak to wg mnie wygląda. Najlepiej wymieniać regularnie. Edytowane 13 Listopada 2015 przez MasterBarti 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) @Barti czyli Twoim zdaniem co, wymienić olej itp za ~1.5k i modlić się żeby to nie dobiło skrzyni, i żeby to pomogło na to co się teraz dzieje, czy powiedzieć co się dzieje i żeby zrobili tak żeby było dobrze i zabulić ~4-6k. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) No dobre pytanie czy u ciebie sama wymiana coś da. Najlepiej by było zapytać tych co wymieniają jak się przedstawiają statystyki i przedstawić im całą sytuację. Ja osobiście bym zaczął od wymiany oleju, a jak wymienisz i nie będzie różnicy, to myślę, że zawsze się możesz dogadać, żeby spuścili do baniaka i po naprawie wlali ten spuszczony. W końcu i tak będzie prawie jak nowy. A stracisz tylko za robociznę skoro sam olej jest aż taki drogi. Edytowane 13 Listopada 2015 przez MasterBarti Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Jeśli skrzynia ma już jakąś ukrytą ale lekko objawiającą się usterkę to wymiana oleju na nowy może (ale nie musi) przyspieszyć proces umierania skrzyni. Nowy olej wypłucze co trzeba, wejdzie tam gdzie wcześniej była smoła starego oleju aczkolwiek wymieniałem w wielu samochodach olej w skrzyni i nigdy nie miałem żadnego psikusa, nawet teraz w Sporcie. W kebabie wymieniałem co dwa lata i skrzynia działała idealnie aż do dnia sprzedaży. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Żeby łatwo stwierdzić, trzeba by widzieć taką skrzynię całą rozebraną. Może być że szarpie, bo olej za gęsty i coś tam zbyt szybko chwyta (za mały poślizg) a takie coś na pewno prowadzi do szybszego zużycia skrzyni. Pytanie jak wygląda ta skrzynia w środku i dlaczego w twoim przypadku szarpie. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14022 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 U mnie przy takich problemach mechanik zalecił wymianę konwertera - problem solved. Można na tym się bardziej skupić, a nóż widelec Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) Jeśli skrzynia ma już jakąś ukrytą ale lekko objawiającą się usterkę to wymiana oleju na nowy może (ale nie musi) przyspieszyć proces umierania skrzyni. Nowy olej wypłucze co trzeba, wejdzie tam gdzie wcześniej była smoła starego oleju I to jest clue, bo w mojej nigdy nie był wymieniany olej bo gość sie posłuchał tych od BMW, i wychodzi że to był błąd. Wychodzi że jednak za duże ryzyko i za dużo mam do stracenia wymieniać sam olej, muszę im zostawić samochód i sami stwierdzą co trzeba robić - czytaj regeneracja bo będą chcieli zarobić nawet jeżeli by to nie było wymagane. Ale przynajmniej będzie (powinien być) spokój że sie skrzynia nie posypie a i gwarancje na to będę miał na rok. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 "Skapy dwa razy traci" Ja bym dal na regen jak piszesz i mial wszystko w d... To tak samo jak ze swapami bo silnik padl... Lepiej odbudowac obecny za lekko wiekszy pieniadz i miec spokoj. Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 (edytowane) "Skapy dwa razy traci" Ja bym dal na regen jak piszesz i mial wszystko w d... Tak chyba zrobie, pojadę tam i zobaczymy. Ale rzeczywiście to chyba jest najsensowniejsze rozwiązanie, ten samochód jest bardzo ciężki, ma potężny moment, do tego jest chipowana, a czytałem opinie że te skrzynie są za słabe do fabrycznego momentu, gdzie tu jest bagatela +60 newtonów od fabryki. Jak tak czytam tematy o E53 to regen jest nieunikniony, prędzej czy później coś takiego pewnie i tak trzeba byłoby zrobić, ludzie czytałem robili pare lat temu przy mniejszych przebiegach niż mam ja i teraz nie mają problemów przy przebiegach ~250k, lepiej to zrobić jak się dopiero zaczyna coś dziać, może to i przez ten stary olej, ale chcę szarą pojeździć pare lat i wolałbym zapobiec niż potem leczyć. Zobaczymy jak to wszystko finansowo wyjdzie. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Silver Fox 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Przed chwilą pośmigałem BMW F11 ( brat sobie sprawił ) i muszę przyznać że fajnie śmiga.Środek kosmos,komfort bajka,przeciwieństwo do Audi a4b8 które to bardzo sztywno trzymało się drogi. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3760 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Auta za darmo http://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi-A4-1.8-T-quattro-S-LINE-VOLLAUSSTATTUNG/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt%3Cimg Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 A mi się posypał przegub wewnętrzny... Także półośka do wymiany, dwa przeguby i pewnie dojdzie piasta, bo już od początku półoś dawała o sobie znać (mocne wibrowanie na 2 i 3 biegu przy mocniejszym przyspieszaniu), także łożysko juz pewnie nie będzie w najlepszej kondycji. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Dzisiaj (jestem na wiosce) byłem u kumpla mechanika. Stoi A6 C6 2.0 FSI na handel przyprowadzone do sztukowania. Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, rozrząd przestawiony o jeden ząbek na wałku dolotowym, niskie ciśnienie oleju. Skrzynia zalana gęstym Hipolem, rozrząd rozebrany i ustawiony na znaki, zalany olej mineralny. Audi przyszykowane do sprzedaży. Właściciel nie jest handlarzem. Co przeszło BMW? @@Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 Co przeszło BMW? Co masz na myśli? Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/14/50d2c4ad627262b132dfd6e741431401.jpghttps://images.tapatalk-cdn.com/15/11/14/1b4030a79eecea7bf8f8b1a819682a1b.jpghttps://images.tapatalk-cdn.com/15/11/14/c9aeabc4da024135932488fe5ef184a9.jpg 6 Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 no no chudy Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 Coś ty,to nie moje,pisałem że brata.Osobiście wolałbym e60 w sedanie. Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 Jo myslol ze twoja nio e60 <3 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 Myślałem o zmianie na e60 ale Volvo musiałbym sprzedać tanio a to mi się nie kala.Wolę program zrobić w Volvo i jeszcze jakiś czas pośmigać. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 14 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 http://i63.tinypic.com/am9z6w.jpghttp://i68.tinypic.com/ok3ho6.jpghttp://i63.tinypic.com/dxzk9y.jpg 8 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.