Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Z cyklu bo nie chciało mi się czekać dłużej na wiosnę....... :D

 

http://i.imgur.com/EY3S3m1.jpg?1

 

 

Gwint FK Aka-Street zamówiony, bo na razie jest koza.

byś zobaczył kozę w E36 seryjnym, można dwie cegły wsadzić w szparę :wariat:, wygląda idealnie jak dla mnie i jeszcze w miarę praktycznie.

Link to post
Share on other sites

:D

 

Jak ktoś posiada E46, to jest teraz akcja naprawcza - wymieniają poduchę pasażera na nową.

Wystarczy wysłać maila do ASO z nr. VIN i odpowiedzą czy auto się na tą akcję kwalifikuje.

Link to post
Share on other sites

 

 

Powiedziałbym że po wycięciu jest dużo lepiej bo turbo ma mniejszego laga i nie musi przepychać spalin przez sito.

Po coś to sito tam jest.

Cięcie na pałę układu wydechowego można porównać do wstawiania filtra stożkowego w miejsce oryginalnego boxa.

Link to post
Share on other sites
Po coś to sito tam jest.

Chyba tylko po to, aby napędzać koszta.............

Auto po wycięciu dymi, jak dymiło przed wycięciem. A że puści w atmofserę odrobinę więcej tlenków azotu, cóż - trudno.

Teraz kolej na EGR, kolejne ścierwo pro-ekologiczne.

Edytowane przez nissky
Link to post
Share on other sites

 

 

Ło, 2 lata miałem stożek I TO W MOTOCYKLU

Z tego co pamiętam to taki filtr fabrycznie jest montowany w motocyklach.

 

 

 

jedyne co poczułem, to poprawę pod każdym względem..

 

W samochodzie prędzej placebo aniżeli poprawę.
 

 

 

Teraz kolej na EGR, kolejne ścierwo pro-ekologiczne.

 

Ciekawe co ECU na to.

Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj są puszki. Ja przełożyłem na stożek, tyle, że był to silnik 2T.

 

Dziękuję:

 

 

 

 

Raczej nic, bo zostanie odłączony programowo.

 

To jeszcze pustą rurę od down-pipe po sam zderzak, żeby najszybsze na świecie spaliny mogły opuścić bez problemu wydech... ehhhh..... 

Link to post
Share on other sites

@Lukson, 3:42 *****isty wniosek, niestety prawdziwy z czego niewielu zdaje sobie sprawę. Swego czasu pracowałem na sprzedaży części na auto złomie i przyszedł kretyn, który uparł się, że kupi "używany" stożek (oczywiście wcześniej sam go znalazł w jakimś aucie i przyszedł z nim na wycenę). Wyjął go z jakiegoś starego rzęcha, cały był uświniony (filtr, gołym okiem było widać) i nawet jak mu wytłumaczyłem dlaczego z tym stożkiem auto straci moc i zdecydowanie lepiej będzie jak kupi czysty zwykły filtr (mniejszy przepływ powietrza przez zapchany filtr) to i tak go idiota kupił, w sumie jak mu tak zależało, to mu sprzedałem ;)

Stożek tylko ładniej wygląda i ewentualnie zapewnia charakterystyczny dźwięk wsysanego powietrza. To by było na tyle.

 

Odpięcie EGRa znowu jest korzystne tylko w celu zapewnienia czystego dolotu i to by też było na tyle bo znowu toksyczność spalin rośnie .

Kolejną Ciekawą a zarazem "czyszczącą" modyfikacją jest wolna odma która wg mnie ma jedynie sens, gdy puszczają już uszczelniacze zaworowe a wielu ludzi robi ją na zapas i w sumie dużo lepszą opcją jest oil-catch tank bo przynajmniej nie wali olejem koło auta.

 

Tak samo po wycięciu katalizatora, czy wymiana układu wydechowego na bardziej przelotowy, bez nowych map nic nie zyskamy poza znacznie zwiększoną toksycznością spalin.

Edytowane przez MasterBarti
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Wiesz co daj sobie spokój z takimi wypowiedziami.....

 

Ale jakimi?

 

 

 

Nie robię tego po to, aby mieć uber, super auto.

 

Tylko po co? Żeby bardziej ryczał i sypał błędami?

Link to post
Share on other sites

Żadnych błędów nie ma!!!

Wszystko zrobione z głową. Sondy mam przed katalizatorem, więc skąd miałbym mieć zły odczyt??

A ryczeć nie ryczy. Raczej aksamitnie pracuje. Na pewno dużo ciszej niż Civic z wielkim końcowym kominem.

Auto przygotowuję pod chipa i dlatego wywaliłem katalizator. (Poczytaj, czym jest katalizator tuż za turbiną za samej turbiny - korkiem). Inaczej jest w trubodieslu a inaczej w benzynie wolnossącej, gdzie wycięcie katalizatora raczej zawsze równa się ze spadkiem mocy.

Edytowane przez nissky
Link to post
Share on other sites

Pragne zaznaczyc, ze aby wymiana filtra cos dala wpierw silnik musi miec na turbinie jakies spore "branie" :)

 

Testowali te patenty w przypadku mojego N55 (335i) i wyniki byly na poziomie kilku KM zysku, co przy mocy ponad 300KM jest bardzo pomijalnym wynikiem.

 

Co faktycznie daloby Ci nissky kopa to jezeli zrobilbys faktyczny zaciag zimnego powietrza (albo reroute rury od wlotu powietrza, albo zastosowanie jakiejs termoizolacji na niej)

Link to post
Share on other sites

 

 

Poczytaj, czym jest katalizator tuż za turbiną za samej turbiny - korkiem

 

A to ciekawe. Zaraz jeszcze napiszesz, że dłużej się kręci.

 

 

 

Inaczej jest w trubodieslu a inaczej w benzynie wolnossącej, gdzie wycięcie katalizatora raczej zawsze równa się ze spadkiem mocy.

 

Dlaczego turbina w dieslu ma mniejszą część gorącą od turbiny z benzyny? Bo ma znacznie niższą prędkość spalin oraz ciśnienie spalin a tym samym układ wydechowy nie musi być taki przelotowy.

 

 

 

Co faktycznie daloby Ci nissky kopa to jezeli zrobilbys faktyczny zaciag zimnego powietrza (albo reroute rury od wlotu powietrza, albo zastosowanie jakiejs termoizolacji na niej)

 

Tia....

 

Link to post
Share on other sites

Co faktycznie daloby Ci nissky kopa to jezeli zrobilbys faktyczny zaciag zimnego powietrza (albo reroute rury od wlotu powietrza, albo zastosowanie jakiejs termoizolacji na niej)

 

Dosyć problematyczna sprawa, aby turbo zaciągało zimne powietrze z silnika M57N trzeba by bardzo dużo rzeźbić. Filtr powietrza jest nad pokrywą zaworów i jest włożony bezpośrednio w przepływomierz, a dopiero dalej jest turbo, intercooler i kolektor dolotowy.

Planuję tylko wymianę IC na większy, do ten co mam po wgraniu programu może nie wystarczyć.

Chodzi mi o to:

http://s14.postimg.org/r08tewacx/1_Jf1_BJl6.jpg

Nad filtrem powietrza jeszcze są 2 osłony.

A to ciekawe. Zaraz jeszcze napiszesz, że dłużej się kręci.

 

Zaraz za wirnikiem panuje większe ciśnienie spalin przez to, że turbina nie może swobodnie pchnąć spalin w wydech.

Z tego powodu, po wywaleniu kata, turbo szybciej się wkręca (szczególnie na niskich obrotach) i minimalnie maleje turbolag.

Edytowane przez nissky
Link to post
Share on other sites

Tia....

Nie zrobili zadnej termoizolacji dla rury, a mimo to uzyskali efekt rzedu 3KW, czyli ~2%, mysle ze z termoizolacja wzrosloby to do okolo 5% w tym konkretnym silniku :)

 

Co jak co, ale jak masz juz podlubane wszystko co sie da, to nawet dla tych kilku procent warto sie wysilic ;)

 

Szczegolnie, ze da sie to zrobic niewielkim kosztem!

 

Planuję tylko wymianę IC na większy, do ten co mam po wgraniu programu może nie wystarczyć.

IC to podstawa, u mnie sie konczy ponoc na ~360 KM :)

Link to post
Share on other sites

 

 

Nie zrobili zadnej termoizolacji dla rury, a mimo to uzyskali efekt rzedu 3KW, czyli ~2%

Taa, tylko widziałeś gdzie był ten wlot powietrza żeby uzyskać jakąkolwiek różnicę ? Po cholerę im tam jeszcze termoizolacja która i tak by nic nie dała. Trochę większy IC to dużo bardziej sensowne rozwiązanie.

Ten "zimny dolot" to taki baardzo kosmetyczny zabieg, nie wart ani czasu ani pieniędzy, chyba, że się ścigasz w f1.

A jeśli tak bardzo zależy na dodatkowych KM na wykresie, to róbisz pomiar w pomieszczeniu w którym są ujemne temperatury :P

Link to post
Share on other sites

Ja bym chciał jeszcze tylko zauważyć jeden olbrzymi problem takiego rozwiązania z wysuniętym lub otwartym, nie osłoniętym wlotem (oczywiście nie mam tu na myśli braku filtra) lub z jakimiś innymi dziwnymi rozwiązaniami. Mianowicie w deszczu lub po deszczu pojeżdżone. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego.

Link to post
Share on other sites

 

 

Wystarcza lapki w grillu, ten sam efekt bedzie.

 

Czekaj, czy czasem w filmiku nie wymontowali CAAAAŁEJ lampy żeby łapało zimne powietrze?

 

CAI to sztuka dla sztuki. Lepszym rozwiązaniem jest montaż większego FMIC.

Link to post
Share on other sites

Wybacz, ale nie wiem co to są lapki, podrzucisz jakieś zdjęcie bo w googlach to mi same lampy itp. wyskakują ?

W każdym razie jeśli to jest coś takiego jak sobie wyobrażam, to wg mnie to kompletnie nie ma sensu i będzie to nawet gorsze od tego wyciągnięcia lampy które było na filmiku a nic nie dało.

 

Jak już auto ma intercooler, to ciekawym, może dla niektórych dziwnym, ale działającym bajerem jest rozprysk zimnej wody na IC dzięki której uzyskamy dodatkowe kilka °C ale to też taka sztuka dla sztuki :P

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...