Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

^to. Nie spodoba mi się to sprzedam dalej, ktoś się znajdzie na pewno. Chcę jedynie mieć pewność że będzie to wina nietrafienia w gust a nie niebotycznego zajechania posiadanego egzemplarza ;). Pisząc że mi się IS nie podoba miałem na myśli wrażenia wizualne (zwłaszcza wnętrze, te zegary po prostu fu), natomiast jeśli faktycznie przewyższa E46 pod względem jakości i kosztów utrzymania to w sumie nie zaszkodzi się mu jeszcze raz przyjrzeć.

Link to post
Share on other sites

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-clio-renault-clio-ii-ph2-sport-2-0-16v-rs-172km-lpg-ID6BChoM.html?fbclid=IwAR1P4MvTaHrz0PwggPKEBCAb0Hv1sPcnHIIl0G2jSfmZdRtOGQkeOmIKL_M#ea2b8c0377

 

^Piękna furka. Może ktoś z was miał coś podobnego? Strasznie się napaliłem na tego typu małe zapierdalacze 

Jak to cudownie musi jeździć  :cry:

Link to post
Share on other sites

Przez pryzmat napraw w warsztacie widzę to tak, większość E46 to cały bok z betonu, większość napraw zrobiona na tanich zamiennikach i korozja wszędzie.

Lexus, jest OK blacharsko ale zaniedbany mechanicznie bo cena części zabija. Sprzęgła na ogół do wymiany od razu po zakupie, upierdliwe awarie elektryczne których nikt nie potrafi usunąć bo to Lexus. Znam kilka osób co po Lexusie mają VW CC bo mieli dość.

Link to post
Share on other sites

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-clio-renault-clio-ii-ph2-sport-2-0-16v-rs-172km-lpg-ID6BChoM.html?fbclid=IwAR1P4MvTaHrz0PwggPKEBCAb0Hv1sPcnHIIl0G2jSfmZdRtOGQkeOmIKL_M#ea2b8c0377

 

^Piękna furka. Może ktoś z was miał coś podobnego? Strasznie się napaliłem na tego typu małe zapierdalacze 

Jak to cudownie musi jeździć  :cry:

Mam 172  :)

Sztuka z aukcji wygląda na foto bardzo ładnie, śmiem nawet napisać, że znacznie ładniej niż moja, może aż za ładnie jak na 2002 rok. Dziwi mnie to, że właściciel, który według opisu aż tak pielesi autko olał wymianę kzfr przy robieniu rozrządu bo w tych silnikach to podstawa na równi z pompą wody. Jak stare koło się wysra po kilku tysiącach kilometrów a wystarczy tylko, że złapie drobny luz to trzeba będzie wszystko rozbierać (w tym malcu zrobienie tego dobrze jest mega pr*******e, ciasnota pod machą taka, że chinczyk ledwo łape wsadzi) i robić od nowa rozrząd z nowym paskiem dlatego nie warto na tym oszczędzać. LPG? jestem w stanie zrozumieć ale to nie jest auto do robienia pierdyliona kilometrów, silnik z tego co słyszałem dobrze znosi podtlenek. Wymienione fotele to norma, mało kiedy ta alcantra wytrzymuje 200 tysięcy kilometrów. Do spraw olejowych też trochę łagodnie podszedł bo każdy Sport przy agresywnej jeździe wciąga olej mniej lub więcej w zależności od tego jak dokładnie ta jazda wygląda. Wyskoczyłem raz poszaleć na torze z kumplem ze zlotu to wciągnął mi koło litra oliwy po 3 godzinach ostrego upalania na starych kapciach, aż sprawdziłem później na kanale czy jest sucho od spodu. Ziomeczek, który ma 182 stwierdził, że on by musiał dolać dwa litry heh. Godzinny przelot w trasie z zamkniętą szafą, też swoje zrobi. Normalnie dolewam coś koło połówki na 10 tysięcy kilometrów i tak od ponad 6 lat. Raz robiłem uszczelnienie pokrywy zaworów, gluty wisiały sobie pod szarym plastikiem silnika, nie zobaczysz tego jak nie rozbierzesz górnej osłony, która trzyma się na kilku śrubach. Na co zwrócić jeszczę uwagę przed kupnem? praca skrzyni biegów i czy dolna łapa od niej jest cała czy pęknięta (90% Sportów idących na handel ma to u*ebane po czym poznasz, że auto było często pałowane bo to pęka od wibracji skrzyni, częstego kręcenia pod czerwone pole). Popatrzeć na półosie. Sprawdzić czy nie leje się z okolicy wybieraka, pocenie się to norma. Zbadać poduszki silnik/skrzynia. Zerknąć na pracę pompy wspomagania po nocy stania auta, jak wyje to będzie do robienia. Prześwietlić pokrywę zaworów od strony cewki czyli podszybia, miskę olejową bo lubi z niej popuszczać. Na ciepłym serduchu, najlepiej po chwilowym depnięciu pedałem gazu w okolice zielonej piątki osłuchać od strony alternatora pracę koła zmiennych faz rorządu, jak nie ma terkotu to luz. Na koniec czy trzyma w miarę równe obroty, często przy wywalonym katalizatorze głupieją sondy. W tych samochodach nie ma z tym większej tragedii bo komp nie wchodzi w żaden tryb awaryjny ale obrotomierz potrafi delikatnie kicać. Zerknąć na stan ogólny belki.

 

Z dupereli sprawdzić nawiew, czy działają klapy powietrza zimne/ciepłe jak nie to problemem jest rezystor powietrza (grosze) lub z gorszej strony ukręcony gwint od sterowania klap gdzie by to zrobić trzeba wywalić całą deskę rozdzielczą z pulpitem a o kosztach nawet szkoda pisać. Zerknąć na górny spoiler bo gość wsadził ten od Cup-a czy klapa nie opada sama w dół, jak zrobił to ok czyli wymienił też siłowniki na te od Cup to git. Popatrzeć pod klapkę wlewu paliwa, czy w okolicy korka nie ma purchli jak są to auto długo musiało stać nie jeżdżone.

 

Najbardziej upierdliwe rzeczy w tym samochodzie? wolne przełożenia skrzyni - wiele osób robi przeróbki, praca skrzyni biegów jest jak w standardowym Clio czyli bez szału, zamarzająca klapka wlewu paliwa i zestrojenie tylko pod 98. O dziwo u siebie z elektryką nie mam większych problemów. Poza tym kupa frajdy z jazdy. Bolid stworzony do szybkiego przemieszczania się po mieście. Nie jest drogi w utrzymaniu.

 

Jeśli ten Sport z aukcji jest tak zadbany jak twierdzi właściciel a lakier i blacha na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na foto to cena jest normalna. Kiedyś jak szukałem dla siebie to przeważnie te dobre i godne uwagi zaczynały się cenowo od 13 tysięcy plnów w górę. Jak Ci pasuje kolor i napaliłeś się na to autko to jedź i oglądaj.

 

 

Jak zapierdziela to rdza sama odpada :P

Byś się zdziwił. Ponad 6 lat pod chmurką i ciężko doszukać się rdzy. Śmigany w lato i zimę. PH2 Sporty mają ocynk i jak nie były bite to trzymają się miodnie a w porównaniu z moją starą E36, którą trzymałem niemal, że pod kocem (bez żartów) to niebo a ziemia.

Link to post
Share on other sites

Zona miała kilka ładnych lat wersję 1.2 z 2000r. jakiś czas temu dostali ją od nas teście i poszła na złom rok temu , ale to ze względu na silnik , rdza była tylko na elementach naprawianych . Matka jeszcze rok temu miała twingo z 96r. rdzy symboliczna ilość i jeszcze jeździ u kolejnego właściciela . Także francuzy nie rdzewieją za mocno , owszem są wyjątki ale niewiele . 

Link to post
Share on other sites

Zona miała kilka ładnych lat wersję 1.2 z 2000r. jakiś czas temu dostali ją od nas teście i poszła na złom rok temu , ale to ze względu na silnik , rdza była tylko na elementach naprawianych . Matka jeszcze rok temu miała twingo z 96r. rdzy symboliczna ilość i jeszcze jeździ u kolejnego właściciela . Także francuzy nie rdzewieją za mocno , owszem są wyjątki ale niewiele . 

Porównujesz standardowe clio do wersji sport?  :o

Do codziennej jazdy mam inny samochód, ukochane Volvo :D Chciałbym coś typowo weekendowego, może czasami jakiś tor by się udało odwiedzić, taki relaksacyjny samochodzik :) Oderwanie od (szarej) rzeczywistości   8-)

Link to post
Share on other sites

Ja tylko przecież napisałem o rdzy o niczym więcej :P   Po za tym mojej żony miało zamontowane turbo i sportowe zawieszenie  :D

A tak już poważniej to silnik wytrzymał bardzo krótko z instalcją turbo . Poprzedni właściciel przed sprzedażą  mojej żonie wyremontował silnik , wstawił zwykłe zawieszenie , ale został przelotowy wydech ze 2 cale  . To już ja doprowadziłem do ładu wstawiając seryjny tłumik bo ciut za głośno było . Z tym turbo to myślałem że żart , ale w misce był dorobiony spływ oleju z turbiny i jeszcze parę śladów instalacji .

Link to post
Share on other sites

Dedykuje ten film dla gościa, który się kłócił, że nie będzie wymieniał oleju po 1 tys km w swoim nowym hyundai i30 n.

 

 

Bez urazy, ale ten test w obecnej postaci jest nierzetelny i nastawiony na szukanie taniej sensacji, dlatego argumentowanie nim czegokolwiek nie ma większego sensu.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-clio-renault-clio-ii-ph2-sport-2-0-16v-rs-172km-lpg-ID6BChoM.html?fbclid=IwAR1P4MvTaHrz0PwggPKEBCAb0Hv1sPcnHIIl0G2jSfmZdRtOGQkeOmIKL_M#ea2b8c0377

 

^Piękna furka. Może ktoś z was miał coś podobnego? Strasznie się napaliłem na tego typu małe zapierdalacze 

Jak to cudownie musi jeździć  :cry:

 

Ile on za to chce? Chyba na głowę upadł. Przyjemny samochodzik, nie wątpię, ale przebieg spory, delikatnie mówiąc, do tego 17 lat na karku...

Edytowane przez adi777
Link to post
Share on other sites

Bez urazy, ale ten test w obecnej postaci jest nierzetelny i nastawiony na szukanie taniej sensacji, dlatego argumentowanie nim czegokolwiek nie ma większego sensu.

Podobno taki syf potrafi siedzieć w misce i silniku do 5 wymian oleju, tak twierdzi u mnie mechanior od Solarisa, silnikowiec DAF-a. U Łysego test jest przeprowadzony mało fachowo, brakuje profesjonalizmu i laboratoryjnego działania ale trafia w sedno według mnie. Na filtrze widać, że ledwo przetrzymał te opiłki, kilka prawie przeszło na wylot. Nie wyglądało to dobrze aczkolwiek mógł chociaż cyknąć z kilku nowych samochodów różnych marek ale może obawiał się pozwu :D

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ile on za to chce? Chyba na głowę upadł. Przyjemny samochodzik, nie wątpię, ale przebieg spory, delikatnie mówiąc, do tego 17 lat na karku...

Ja wiem, że gdyby miał 240k km to łatwiej byłoby sprzedać, aczkolwiek sądzę, że cena uwarunkowana jest tym, że jest to stosunkowo rzadko spotykany egzemplarz, większość albo wybita, albo po prostu przestała istnieć (patrz przykład Peugeota 206 w wersji RC). 

Swoją drogą gdyby odkleić "SPORT" z klapy bagażnika to sebiksy w BMW ładne minki na światłach by strzelały :D8-)

Link to post
Share on other sites
Ile on za to chce? Chyba na głowę upadł. Przyjemny samochodzik, nie wątpię, ale przebieg spory

 

 

Przebieg faktycznie sprawia, że oferta jest mniej atrakcyjna, a cena wydaje się nieadekwatna do ceny podobnych clio w innych (biednych) wersjach. Z drugiej strony sprawa jest prosta - ktoś ma rzadko spotykaną wersję poszukiwanego przez pewne grono auta w które włożył z 8k zł (między innymi kompletny zawias 20k temu, wydech kwas, instalacja LPG, 2 kopmlety felg z uczciwymi oponami, korekta lakieru+ceramika) to nie odda za 12k jak handlarz co ma na sprzedaż gołego szwajcara w którym może było pół przodu wymienione i nie wiadomo co się zaraz rozsypie. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja wiem, że gdyby miał 240k km to łatwiej byłoby sprzedać, aczkolwiek sądzę, że cena uwarunkowana jest tym, że jest to stosunkowo rzadko spotykany egzemplarz, większość albo wybita, albo po prostu przestała istnieć (patrz przykład Peugeota 206 w wersji RC). 

Swoją drogą gdyby odkleić "SPORT" z klapy bagażnika to sebiksy w BMW ładne minki na światłach by strzelały :D8-)

Nie demonizujmy osiągów clio , ono jest super na zakręty , ale na wprost to jednak już taka rakieta nie jest , coś jak e36 328i , ale fakt domena sebixów to raczej 316/318i 

Link to post
Share on other sites

Oczywiście wszystko co mówię w formie żartu na temat przysłowiowych sebisków to w formie żartu, nie wrzucam wszystkich ludzi jeżdżących BMW do jednego worka. 

 

Nie twierdzę, że to jest demon prędkości, wyobrażam sobie jak to jeździ, po prostu taki samochód ma w pewnym sensie dusze. Nie ma tego dużo na ulicach, mały rarytas, przyjemność z jazdy jest z pewnością-lubię określenie "mały zapie*******". 

Z kolei twierdzę, że potrafi wywołać uśmiech na twarzy kierowcy i wkurwienie połączone ze zdziwieniem innych użytkowników dróg, którzy nie jarają się takimi klimatami.

Gdybym miał dużo kasy to kupiłbym coopera S JCW

:evil:  :evil:  :evil:

Edytowane przez mabrothrax
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...