Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Największe koła jakie miałem to 18, ogólnie nie przepadam za super niskimi oponami, drogi jakie mamy takie mamy. Problemów nie było. Trzeba opanować technikę podjazdu na krawężnik i nie powinno być problemu. Podjeżdżamy równolegle do krawężnika, skręcamy bardzo mocno i dopiero wjeżdżamy na krawężnik. Taką metodę znam.

Link to post
Share on other sites

Opony oponami, ale jak wyobrażasz sobie podjeżdżanie na 13 cm krawężnik samochodem który nawet wg specyfikacji ma 132mm prześwitu?  Chyba, że sobie zaraz zapas dokładek zderzaka kupisz na wymiany i karnet do blacharza/lakiernika na naprawy progów. Niestety kupując samochód sportowy trzeba liczyć się z tym, że to nie jest rzecz praktyczna do latania po mieście. 

 

Ja mam w octavii zwykłe cywilne 17" w rozmiarze z RS'a 225/45/17 a nie większe, bo jeżdżę tym autem na co dzień, a i tak przy parkowaniu przy wysokim krawężniku trzeba zachować dużo więcej ostrożności niż na zimówkach 195/60/15

Link to post
Share on other sites
Opony oponami, ale jak wyobrażasz sobie podjeżdżanie na 13 cm krawężnik samochodem który nawet wg specyfikacji ma 132mm prześwitu?  Chyba, że sobie zaraz zapas dokładek zderzaka kupisz na wymiany i karnet do blacharza/lakiernika na naprawy progów. Niestety kupując samochód sportowy trzeba liczyć się z tym, że to nie jest rzecz praktyczna do latania po mieście. 

 

Właśnie o to chodzi że prześwit nie ma wtedy większego znaczenia , bo krawężnika dotykasz tylko oponą , W momencie najazdu całe auto idzie w górę . Tylko trzeba jak najbliżej niego podjechać . 13 cm swoją drogą to nie tak mało , nawet audi a4 b5 ma 11cm 

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Kappa ma jakieś 10-12cm prześwitu od ziemi do miski olejowej (najniższy punkt podwozia, brawo dla Włochów..) i na 195/65/15 trzeba uważać na krawężnikach, szczególnie przy zjeżdżaniu, żeby auto za szybko nie spadło. A4 B5 nie ma tego problemu, wnioskuje zatem, że jest znacznie wyższe.

Link to post
Share on other sites

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b5/sedan/ranking/?nadwozie=22

 

Razem z e36 

 

Najniższe auto jakie miałem to citroen c3  :D  mimo nowych sprężyn , zahaczałem o wszystko (chyba że sprężyny źle dobrane ) normalnie tragedia .

 

W sumie by się zgadzało - 100mm hahahah

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/citroen/c3/i/hatchback/ranking/?nadwozie=22

 

Jeśli chodzi o kappę to pewnie miękkie zawieszenie też swoje robiło lub zużyte amortyzatory .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Wszystko ładnie i pięknie, tylko chodzi o to, że ja napisałem o moim krawężniku że ma średnio 10cm, ale miejscami wyżej lub niżej. Oznacza to, że jest trochę pofalowany względem drogi i oczywiście wjazd na niego dokonuję powoli w miejscach najniższych bo to oczywista sprawa.

Pozostaje kwestia tego, że największe koła z największą grubością opony jakie mógłbym założyć to 18" 225/40.

Zobaczcie ten link co podałem i te 3 fotki - tam są firmowe 19" i jak strasznie się zachowują na malutkim krawężniku.

Podsumowując - musiałbym zaraz po zakupie auta dokupić całe koła 18" czyli felga + opona + czujniki ciśnienia i pozbyć się tych firmowo zamontowanych co jest trochę głupie.

A co do nierówności naszych dróg - nie było by tak źle, bo 18" "kapeć" ma jednak sporo większą powierzchnię, a auto ma elektroniczne ustawienie amortyzacji od sztywnego rajdowego do miękkiego w trybie eco i normal.

Link to post
Share on other sites

W sumie nie zerknąłem , ale jeśli ciśnienie było by odpowiednie to nie powinno być problemu . 10cm to nie żadna góra ot zwykły krawężnik . Tak jak Wojciechu napisał , mając sportowe auto trzeba się liczyć z wyrzeczeniami , ale krawężnik nie powinien być problemem . Rozwalisz oponę to dopiero sobie zamówisz komplet mniejszych felg .

Link to post
Share on other sites

Ta tabelka to mocno śmierdzi. Standardowa A4 stoi jak koza, podobnie jak moja Vectra.

 

PS. Mondeo mk2 ma wg niej 20cm :rotfl:

 

Rzeczywiście coś nie teges z tą tabelką , W drugim spisie w mondeo jest to już 12 cm , a4 dalej 11 https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/zestawienie-przeswitow-w-roznych-klasach-samochodow/2/

Link to post
Share on other sites

Najniższe auto jakie miałem to citroen c3  :D  mimo nowych sprężyn , zahaczałem o wszystko (chyba że sprężyny źle dobrane ) normalnie tragedia .

 

W C3 rodziców dziewczyny dokładnie to samo. Pasażerowie wysiadali z samochodu przed wyższym progiem.  :rotfl:

Link to post
Share on other sites

Wstępnie i tak muszę poczekać, bo auto jest chwilowo niedostępne. 19" boję się jak ognia, ale można popróbować na nich te kilka miechów pojeździć i postaram się co najwyżej dostać jakąś zniżkę na zimówki 18" i wtedy zostało by tylko dokupienie opon letnich.

Co do krawężnika - podsypać go nie mogę, bo mimo że to droga na dzielnicy, to raz w tygodniu jest czyszczona zamiatarką.

Na razie czekam i przeglądam wszelkie możliwe fora o tym aucie i o oponach/felgach o tych średnicach.

Link to post
Share on other sites

 

 

kołach 19" , opona 225/45
 

 

 

Wiesz, 225/45 to jeszcze nie jest taka tragedia, mam takie na 17 i da się żyć, więc na 19 gorzej nie będzie bo jak by nie patrzeć jest sporo "mięsa" między felgą a drogą/krawężnikiem (ok 100mm) w opisywanym i30 na 19 zakładają 235/35/19" czyli jest jeszcze 20% cieńszy profil (ok 80mm)

Link to post
Share on other sites

Mam mały problem z serwisem autoryzowanym (przy salonie sprzedaży) citroena. Oddałem samochód na przegląd 150k, wszystko cykało jak trzeba, z samochodem nie było żadnych problemów. Jak do mnie dzwonili w czasie przeglądu to informowali, że będą tylko zmieniać olej, filtr i klocki. Przy odbiorze samochodu trochę wariował czujnik zbliżeniowy przedni ale gość z serwisu powiedział, że czasem tak jest bo myją cały samochód, komorę silnika i z powodu wilgoci może chwile tak być a jeśli będzie się przedłużać to mam się zgłosić. W ciągu tygodnia zamiast się poprawić to się pogorszyło, czujnik wył ciągle nawet jak stałem w korku, dołączył do niego czujnik mijania w lewym lusterku świecący ciągle a przy każdym włączeniu samochodu pokazuje się komunikat o awarii poduszek powietrznych i napinaczy pasów. Zadzwoniłem więc i oddałem samochód przedwczoraj żeby usunęli te usterki. Wczoraj dostałem telefon z serwisu, że czujniki są spalone i naprawa będzie kosztować 3k.....

 

Czy ktoś walczył kiedyś z serwisem z czymś takim bo nie bardzo mam ochotę zapłacić. Zgłoszenie reklamacji też nie wydaje mi się wystarczające. Oddałem samochód sprawny na podstawowy przegląd a dostałem z rozwalonymi czujnikami. Gdzie mogę uzyskać pomoc albo wsparcie.

Link to post
Share on other sites

W jakim celu ci pseudo specjaliści myją komorę silnika?? tym bardziej jeśli jest to mycie tradycyjne (idiotyzm) a nie parowe, przy dzisiejszych samochodach z toną elektroniki i czujników... strach się bać. Masakra. Tak czy siak nie odpuszczaj. Może skontaktuj się z federacją konsumentów lub przez nich gdzieś dalej. sam nie wiem bo nigdy nie przerabiałem takiej sprawy.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

@ernorator

 

Sprawa niełatwa. 

 

Najpierw skonsultuj z lokalnym rzecznikiem konsuneta jak to najlepiej zrobić

 

Wg mnie

Trzeba jak najszybciej uderzyć do rzeczoznawcy samochodowego o opinię co jest uszkodzone i co było przyczyną tej usterki.

Jeśli to wynik działania serwisu (a na to wygląda) to wtedy po konsultacji z prawnikiem/RK oficjalne pismo z reklamacją do serwisu

 

Widzę problem tylko w udowodnieniu że to oni umyli auto pod maską a nie ty. Bo tak będą się oni bronić

 

NA fakturze/paragonie pojawi się zapewne tylko mycie pojazdu.

Edytowane przez wrzesi0
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...