PatrykT 6221 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 9-3 drugiej generacji przed liftem to średnio udane auto. Poczekajcie jak cim padnie, pół biedy jak na postoju zdecyduje się umrzeć, ale śmiesznie jest jak w trakcie jazdy pada Ja ze swojego saab 9-5 jestem mega zadowolony, mam go dopiero 1,5 roku i raptem 24tyś km i miałem 2 awarie które które wpłyneły na jazde, pierwsza to przegniły 18 letnie przewody wspomagania, druga to padł moduł abs i kontroli jazdy. Teraz po wrzuceniu softa hirscha na 280km daje jeszcze wiecej frajdy z jazdy Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 He mamy i po liftowego 1.9 na fiacie i jak nie urok to spadnie cięgło klap w kolektorze. Kuźwa fiat swój kolektor poprawił a Saab ma gó**o. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Może można wsadzić kolektor od wersji 1.9 140 seryjnie bez klap ? W alfach i fiatach przekładają . Ale w saabie to nie mam pojęcia czy były jakieś zmiany ? Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Znasz koszta eksploatacji 2.8t z opla ? to takie trochę strzelenie sobie w kolano kupując auto z tym silnikiem , no ale bogatemu wszystko wolno No właśnie ciężko u mnie o kogoś kto ma i może coś rzeczowego powiedzieć. W necie o jaki silnik byś nie zapytał to znajdzie się milion stron na których ktoś napisze, że skarbonka bez dna, no może poza pojedynczymi przypadkami które są w autach które odstraszają mnie wiekiem, albo mają mniej niż 200 koni. Wiem tylko, że spalanie potrafi być niewąskie, dlatego myślałem o LPG. Co tam poza spalaniem generuje takie koszty? Mam jeszcze kilka typów, ale to albo samochody za inne (dużo większe) pieniądze. Zasadniczo ciężko o fajne, mocne kombi. Skończy się pewnie na tym, że będzie trzeba się za jakąś bawarką w 3 litrach rozglądać. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 (edytowane) Główna wada to rozrząd na łańcuchu , jak masz pecha to wytrzyma 30tyś km , ale może i do 100tyś km dociągnąć . Koszt wymiany kiedyś to od kilku do kilkunastu tysięcy zł . Teraz pewnie taniej da się zrobić , ale poczytaj sobie . A no i za dobrą bawarkę w 3 litrach to trzeba przepłacić niestety , sam chciałem ale nie mam ochoty szukać auta przez rok . Skończyłem z mercedesm C i jestem zadowolony . Edytowane 25 Maja 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
matekow 88 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Kolektor można zaślepić i masz spokój do końca żywota silnika ( sam też to robiłem parę miesięcy temu) silnik z19dth Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Zasadniczo ciężko o fajne, mocne kombi. Skończy się pewnie na tym, że będzie trzeba się za jakąś bawarką w 3 litrach rozglądać. pytanie co przez to ruzmiesz "fajne". Miałem okazje polatać e61 kombi 530d oraz 535xi i jakos nie podeszły mi oba do końca. Ta w czterołapie nawet fajnie się prowadziła, ale czegoś mi brakowało. To coś jak na razie znalazłem w saabie, fakt staruszek bo ma 18lat, ale wyposażeniowo przegania nie jedno świeże auto. Jedynie co boli w nim to słabe nadkola z tyłu, bo gniją na potęge, ale to wada w każdym saabie Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Akurat ja jeździłem kilkoma e60 530d 535d no auto znowu stworzone dla mnie (może ciut przyduże) , ale tylko rwd preferuję . Najfajniejsze było 530d które siostra kupiła z programem na 286km , nm nie pamiętam , ale było tego bardzo dużo . Właśnie szukaliśmy e60 na początku za 30tyś , potem za 40 a skończyło się na 60tyś jakieś niecałe 2 lata temu . Teraz została sprzedana w ciągu paru dni za 52. i to też już ponad 300tyś przejechane . Saabem 95 nie jeździłem więc nie wiem jak porównać te dwa auta , Raz miałem jechać oglądać w celu zakupu z 10 lat temu wersję 2.0 150 , ale sprzedający akurat nie miał czasu , a ja potrzebowałem coś na szybko i kupiłem alfe 147 od znajomego . Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 (edytowane) pytanie co przez to ruzmiesz "fajne" Mam taką swoją subiektywną listę, która nie jest zbytnio zawężana, bo wieloma z tych samochodów które mi się podobają nie jeździłem więc nie zdążyły mnie do siebie zrazić. Pewnie jak bym zaczął na poważnie szukać do zakupu to bym kilka modeli wyeliminował, ale na te chwilę zawsze za nimi się oglądam gdziekolwiek na ulicy spotkam U mnie niestety tak jak pisałem wcześniej - jakaś psychiczna blokada na kupno samochodu starszego niż 10 lat. Na rudą mam straszną alergię i naprawdę nie jestem w stanie pogodzić się z tym, że coś rdzewieje. Z bawarek nieśmiało spoglądam na 535d f11, ale fajne egzemplarze to ze 3x tyle co jestem gotowy wydać w obecnej sytuacji na samochód kosztują (100k?). Może kiedyś, ale to już pewnie wtedy g31 będą na tej półce. Prędzej już pewnie jakaś trójka by weszła, bo w zasadzie wielki samochód potrzebny mi nie jest, a są przystępniejsze cenowo. Jak bym kupił żonie jakiś rodzinny dupowóz, albo dostała by w spadku po mnie octavię, to 3 byłaby całkiem fajnym rozwiązaniem na drugie auto. Kiedyś byłem dosyć mocno napalony na A4 b8 3.0TDI, ale problematyczność tego silnika, a dokładnie rozrządu skutecznie powstrzymały mnie przed zakupem. Z niższej (?) półki po cichutku liczę, że za jakiś czas pojawi się na rynku rzut leonów cupra w kombi, bo już jakiś czas od premiery minął. Zawsze lubiłem seaty, ten mi się osobiście podoba. Te 2.0 tsi mają różne problemy, ale nie jest już to taka tragedia jak kiedyś i większość jest do ogarnięcia w ramach pakietu startowego o którym rozmawialiśmy wcześniej. A tak poza tym to saab 93, v50 2.5t no i v60 T6 w polestarze które może wygląda trochę dziadkowo nie licząc tego tyłu, ale przy tej mocy ta nijakość jakoś mi się nawet podoba. Edytowane 25 Maja 2018 przez wojciechu15 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Jedno wiem na pewno, jak 9-5 mi się znudzi to następne auto musi mieć napęd na 4 koła i 250km+. Brak napędu na 4 koła w tej chwili najbardziej mi doskwiera, bo 280 km na przednią oś to już sporo, ale są fanatycy co i po 400km wykręcają w tych autach Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Więcej jak 200km w ciężkim aucie z fwd to pomyłka , miałem pasata około 190-200km i tym się szybko ruszyć nie dało , to samo vel satis jeszcze większy klocek 3.5 245km . Dobre były na trasę , choć vel satis nie powalał osiągami mimo tej mocy . wręcz bym powiedział że był bardzo słaby , więc nasza znajomość trwała krótko . Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Pany dwie sprawy 1) P0420 powtarzające się mimo wykasowania specjalistycznym narzędziem (torque pro) wskazuje na uwalonego kata czy raczej na którąś z sond lambda? Jest możliwe, że wsio tam padło, ot takie combo? Mam wrażenie, że jak bardziej cisnę to jest głośniejszy niż wcześniej- nieszczelność czy jak? 2) piszczenie z przodu, podczas jazdy na wprost, także podczas skręcania w jedną bądź druga stronę- klocki i/-lub tarcze? Wcześniej tego nie było a nie wydaje mi się, żeby osłona tarczy gdzieś obcierała o coś. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Jakie auto , jak kat by się skończył , to można dać tulejkę dystansową pod sondę za katalizatorem w celu oszukania jej . Patent sprawdzony i stosowany . Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty wrzesi0 821 Napisano 25 Maja 2018 Popularne posty Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Nowy nabytek 11 Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Signum 2003, 2.0t. Kombinacje odpadają- mieszkam w DE, tu jest auto zarejestrowane więc istnieje spora szansa, że się przy kolejnym przeglądzie mogą dopieprzyć i sigusia nie przepuścić Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Spider, w tym torque powinieneś móc odczytać wartości z sondy, wtedy będziesz czy to sonda czy kat Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Czyli ten sam silnik co w saabie 93 II . Tulejki nie znajdzie raczej , tyle że jak katalizator nie sprawny to wyjdzie na analizie spalin . Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 @PatrykT- a gdzie tego szukać? Przyznam, że paradoksalnie jestem dość zielony w temacie. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 26 Maja 2018 Udostępnij Napisano 26 Maja 2018 (edytowane) Wchodzisz w realtime information i tam musisz dodać odpowiednie wykresy od sondy Edytowane 26 Maja 2018 przez PatrykT Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 26 Maja 2018 Udostępnij Napisano 26 Maja 2018 Jeśli masz sondę 1v to na rozgrzanym silniku powinna pracować 0.1v-0.9v, jeśli stoi w miejscu to zepsuta. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 26 Maja 2018 Udostępnij Napisano 26 Maja 2018 No niby tak ale często przy kulawej przepustnicy, przepływomierzu lub problemów z cewkami czy świecami też głąby wymieniają sondę a nie tędy droga jak jest nie dobry skład mieszanki. Tak samo nieszczelność w układzie dolotowym a i wydechowym powoduje błędne odczyty. Często też nowoczesne systemy odpowietrzenia silnika powodują że po prostu trzeba sondę przemyć jakimś np sokiem z cytryny. To dłuższa diagnostyka jest. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 Dziś do pracy lawetą, pękł pasek w Clio Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 Łączmy się w bólu [*] Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 To nie był rozrząd będzie więc żył //edit Chyba nie będzie żył, nowy pasek a auto chodzi jak stary diesel. Możliwe, że rozrząd przesunięty albo, co gorsza panewki. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2018 Przykra sprawa no ale może idzie uratować. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.