Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

@@kubbak,

Weź poprawkę na projektowanie silników tak aby niebyły trwałe czyli planowane postarzanie produktów. Według mnie to jest główna przyczyna niższej wytrzymałości nowych silników, nie zmniejszająca się pojemność.

 

W ścigaczach są silniki wysokoobrotowe i to jest powód niskiej trwałości. Ciężarówki i autobusy mają silniki niskoobrotowe dla których czerwone pole na obrotomierzu często zaczyna się już od 3000rpm więc i przebiegi po milion km bez generalnego remontu nie są niczym niezwykłym. 

Link to post
Share on other sites

Albo kupujemy auto co duzo pali (zazwyczaj uzywane V6/V8 + lpg za 6tysięcy pakujemy, lub diesla v6/8), ale wytrzyma 500-1000tys przebiegu, albo kupujemy auto co pali malo, ale po 200tys trzeba praktycznie pol silnika zmieniac nie wspomne juz o turbo do naprawy co 50-100tys..

 

Gdyby było tak jak piszesz to dzisiaj byśmy mieli w samochodach litrowe, atmosferyczne, dwustu konne jednostki ze ścigaczy.

 

Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra - ciekawe ile ten cud techniki wytrzyma przebiegu ^_^

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

 

 

Według mnie to jest główna przyczyna niższej wytrzymałości nowych silników, nie zmniejszająca się pojemność.

Nie do końca. Kiedyś z litra pojemności osiągało się 60-80KM, dziś jest to 100-160. Są to mimo wszystko dużo bardziej wysilone jednostki i wątpie by celowo je jeszcze planowano postarzać w aż takim stopniu.

 

 

 

Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra

Raczej wątpie by Mustang miał silnik z LMP1 :wariat:

Link to post
Share on other sites

Dlaczego myślisz że pojemność ma znaczenie przy trwałości ? Jaka różnica czy skok tłoka będzie większy czy mniejszy ? Korbowody bardziej się zużyją jak pojemność jest mniejsza ? Głowica mniej wytrzyma ? 

Znaczenie ma wyżyłowanie silnika i moc z litra. To spore auto i 1.2 nijak mi do niego nie pasuje. Już się napatrzyłem na 1.4 turbo z insigni ściągane z niemiec przez handlarzy. Wszystkie motory rozpiżdżone w cholere przy przebiegach 150 tyś i mniej. Bloki poskręcane w śmigła i inne cuda. Mała pojemność, duża moc i nie daj bóg spora waga auta. To wszystko nie idzie w parze. Jeśli ludzie planują robić tymi autami do 100 tyś i do żyda ok ale ja to rozpatruję raczej w kwestii 5-8 latków z przebiegami 200tys i więcej. Takich aut po prostu nie będzie. Co do silnika 1.2 TCe to jakichś okropnie złych opinii o nim nie ma ale i być nie powinno bo jeszcze na to za wcześnie. Ludzie śmieją się tylko, że od jego premiery spece z serwisu renault mają pełne ręce roboty bo czeka się w kolejce do nich po 3 tyg.

Mustang ma prawie 300 kuni z 1 litra - ciekawe ile ten cud techniki wytrzyma przebiegu ^_^

Nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Co ma 1.2 TCe stworzony dla ludu mniej zamożnego do silnika z mustanga który jest zapewne stworzony aby wytrzymywać takie a nie inne obciążenie? To zupełnie inne koszta produkcji, cięcia itp. Nie ma o czym tu dyskutować. downsizing nie ma żadnego sensu i producenci aut już się powoli od niego odbijają. Widocznie odbił się im czkawką.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Hajper, gratki fury, tym bardziej jak tam siedzi sławny nissanowy 3.5 v6, diabelnie wygodny, wielki w środku, za********e wyposażony jak na swoje lata i świetne osiągi, mina kierowcy e46 który przy 200 nie ma czym jechać - bezcenna :D

A dzięki :) A silnik nie dość, że genialnie brzmi, to do tego zaskoczył mnie małym spalaniem :)

Edytowane przez hajper
Link to post
Share on other sites

@@kubbak

Kiedyś czyli wolnossące i dzisiaj czyli turbo ? Dwa różne światy, całkiem inaczej projektowane silniki przy całkiem inaczej wyliczonych wytrzymałościach.

Bo co to jest "pojemność silnika" ? Skok tłoka i/lub jego średnica. Nic więcej.

Korbowody, głowice i cała reszta osprzętu jest tak trwała jak zaprojektują je inżynierowie a księgowi pozwolą wdrążyć do produkcji. Niższa pojemność nie ma żadnego wpływu na trwałość poza samymi tłokami i pierścieniami które jednak dobrze wykonane są w stanie wytrzymać nawet 200KM z 1L.

Jak księgowi za bardzo tną koszty obniżając trwałość to wychodzą takie silniki jak seriia TSI/TFSI od VAG'a która zakończyła erę trwałych i dobrych silników benzynowych od grupy VW.

Link to post
Share on other sites

Ale mi nie chodzi stricte o pojemność a o wyżyłowanie. Downsizing to ściema i nic poza tym.

 

 

 

które jednak dobrze wykonane są w stanie wytrzymać nawet 200KM z 1L

I kosztują. Nie ma szans, żeby producent umieścił w bzyczku wartości 40-60k szpej w silniku za 10-20% wartości całego auta.

Link to post
Share on other sites

Najlepsze jest to, że zanim Citro ruda ruszy to Cancera już nie będzie :lol:

Nie no, może bez przesady ;P to znaczy Cytryny tej generacji są niby dobrze zabezpieczone, ale czy te Mitsubishi są aż tak złe? Nie życzyłbym braciszkowi, bo do 220 (wypróbowane już oczywiście na niemieckiej autostradzie :P) idzie aż miło :D

Link to post
Share on other sites

Są silniki z ery downsizingu, które potrafią znieść bardzo duże przebiegi. Wszystko zależy od konstrukcji. Co do samej jazdy to lepiej mi się jeździ silnikiem np 1.4 turbo o takiej samej mocy jak 1.6 wolnossak. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Do tego trza kategorie A miec?
Taaa Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

 

Do tego trza kategorie A miec?

Taaaa Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

 

/ wyłącz podpis z TT / worm

Edytowane przez worm
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...