Freso 1116 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 To, że smrodzi, truje i hałasuje. Moim OSOBISTYM zdaniem osobowe diesle nie powinny mieć wstępu do centrów miast (albo powinno być to obłożone WYSOKIMI opłatami) i by się problem rozwiązał. Na autostradach absolutnie mi nie przeszkadzają. Plus oczywiście to, co już pisałem w tym wątku - obowiązkowe badanie spalin podczas badania technicznego z odbieraniem dowodów. Ten post dał mi takiego raka, jakiego nie da mi żaden rakotwórczy diesel. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (edytowane) Poczekaj kilka lat, a to będzie rzeczywistość . Może nie w Polsce, ale w Berlinie albo Paryżu bardzo prawdopodobne. Pomijam już fakt, że w takiej Danii są lotne patrole sprawdzające czystość spalin i wyprawa tam bez DPF-a może się zakończyć zwiększeniem kosztów podróży o 400 EUR. Przypadek z zeszłego roku. Edytowane 13 Września 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Moim OSOBISTYM zdaniem osobowe diesle nie powinny mieć wstępu do centrów miast (albo powinno być to obłożone WYSOKIMI opłatami) i by się problem rozwiązał. Oczywiście zgadzam się że typowe w polsce wycinanie DPFów, wyjmowanie EGRa i ogólny brak kontroli jakości spalin w dieslach powinno zostać ukrócone. To jest akurat łatwa sprawa bo tu w Belgii ingerencja w układ sprawi że nie przejdziesz przeglądu i nie ma przebacz. Nie wiem czy opowiadałem kiedyś jak to wygląda ale przeglądy robi się tylko na dużych państwowych stacjach gdzie auto przechodzi przez ręce dobrych 6 osób a werdykt poznajesz dopiero w biurze jak Pani w okienku wydrukuje Ci zaświadczenie. Z jednej strony dobrze, bo nie ma miejsca na machlojki, z drugiej irytujące bo kilka lat temu usrali mnie za jedną z żarówek tablicy rejestracyjnej która wcześniej tego samego dnia działała (pierwsze badanie ~35€, powtórne ~20€). Jeśli już mowa o utrudnianiu wjazdu do centrów miast to moim zdaniem benzyniaki jadą na tym samym wózku i jeśli gdzieś takie rzeczy się wprowadza (londyn, brugia) to raczej daje się ulgę tylko elektrykom. I tak, moim zdaniem, powinno być. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2016 A mi sie wydaje ze swiezy diesel (rok zalozmy 2012+) bedzie wydzielal mniej szkodliwe spaliny anizeli 20 letnie sejczento /flamewar.start Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Oczywiście zgadzam się że typowe w polsce wycinanie DPFów, wyjmowanie EGRa i ogólny brak kontroli jakości spalin w dieslach powinno zostać ukrócone. To jest akurat łatwa sprawa bo tu w Belgii ingerencja w układ sprawi że nie przejdziesz przeglądu i nie ma przebacz. Nie wiem czy opowiadałem kiedyś jak to wygląda ale przeglądy robi się tylko na dużych państwowych stacjach gdzie auto przechodzi przez ręce dobrych 6 osób a werdykt poznajesz dopiero w biurze jak Pani w okienku wydrukuje Ci zaświadczenie. Z jednej strony dobrze, bo nie ma miejsca na machlojki, z drugiej irytujące bo kilka lat temu usrali mnie za jedną z żarówek tablicy rejestracyjnej która wcześniej tego samego dnia działała (pierwsze badanie ~35€, powtórne ~20€). Jeśli już mowa o utrudnianiu wjazdu do centrów miast to moim zdaniem benzyniaki jadą na tym samym wózku i jeśli gdzieś takie rzeczy się wprowadza (londyn, brugia) to raczej daje się ulgę tylko elektrykom. I tak, moim zdaniem, powinno być. O tym już też pisałem - dotowanie czy wspieranie elektryków ma sens, kiedy energia jest pozyskiwana w czysty sposób. W Polsce to de facto przerzucenie zanieczyszczeń z centrów miast na okolice elektrowni węglowych. Jakiś sens to też ma, ale dużo mniejszy. Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Ja osobiście też nic nie mam do ludzi którzy wybierają diesla,mi tam się nawet podoba klekot bocianów Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Jakiś sens to też ma Jakiś sens ma. To że pod obecną władzą nie ma szans na większe inwestycje w odnawialną energię to osobna kwestia więc przynajmniej można w ten sposób oczyścić najmocniej zajechane miasta. A elektrownie pracują tak czy siak i nie magazynują energii. Generalnie jest to domena Dadulka więc nie będę zgrywał eksperta ale że rodzice mieszkają dość blisko Bełchatowa wiem że nowoczesna elektrownia to też inna skala zanieczyszczeń niż miasto pełne starych dieslów. W Belgii mam wybór i obecnie kupuję prąd od dostawcy który pozyskuje go w 100% z elektrowni wiatrowych. Taniej i moim zdaniem ma to sens. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (edytowane) A mi sie wydaje ze swiezy diesel (rok zalozmy 2012+) bedzie wydzielal mniej szkodliwe spaliny anizeli 20 letnie sejczento /flamewar.start Niemieckie Umweltplakette 4 (zielone) są wydawane odpowiednio dla pojazdów benzynowych - rok produkcji od 1993 i diesla od 2006, czyli formalnie dla Niemców takie sejczento truje tak samo, jak diesel z roku 2010 (bo Euro V weszło w roku 2011)... Pod warunkiem oczywiście, że nie ma nic powycinane. Jak jest w przypadku 2012 nie wiem, bo na razie nie zaostrzali mocniej norm. To że pod obecną władzą nie ma szans na większe inwestycje w odnawialną energię Jest nawet gorzej, niż było - pracuję w biznesie powiązanym z elektrowniami wiatrowymi, to wiem coś o tym... Edytowane 13 Września 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Pomijam już fakt, że w takiej Danii są lotne patrole sprawdzające czystość spalin i wyprawa tam bez DPF-a może się zakończyć zwiększeniem kosztów podróży o 400 EUR. Przypadek z zeszłego roku. Mówisz serio? Muszę to posprawdzać bo w przyszłym roku miałem jechać do znajomego w Danii na około 2 tygodnie... czyli co? Mam teraz szukać montażu dpf-a w mercedesie mimo, że oryginalnie jego nie było? Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Nie. Jak seryjnie nie bylo to wywalone jajka, jakbyś ingerował i sam wyciął to wtedy byś się martwił. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Dokładnie. Jeśli pomiar spalin pokrywa się z tym, co wynika z papierów, to nie ma problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Ostatnio znajomego uwalili na przeglądzie właśnie z powodu spalin. Tylko nie mam pojęcia czy on ma benzynę, czy diesla. Także w PL również zaczynają to badać na poważnie. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 O proszę . Niech zgadnę, pojechał na inną stację i dostał stempelek? Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Wtedy jeszcze nie, ale taki miał plan. Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Z tego co się orientuję to od przyszłego roku na każdej stacji będą przeprowadzane badania dot. emisji spalin. W praktyce oczywiście może być różnie Ja zrezygnowałem z pomysłu wycinania filtra dpf nie tylko ze względu na wejście nowych przepisów, ale również tego, że zostawianie za sobą chmury dymu raczej nie jest fajne 2 Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13233 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (edytowane) Panowie! Czy prowadząc samochód służbowy z pasażerami w celach firmowych (dowóz pracowników), potrzebuję jakieś dodatkowe badania psycho-techniczne? Edytowane 13 Września 2016 przez MiK86 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2016 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/0e54d78a8c680a292938fff2aa228926.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/5cac2d71280560ba962ee40fba61e091.jpg Co prawda jeszcze nie jeździłem bo nie było czasu, ale planuje w najbliższym czasie 4 Cytuj Link to post Share on other sites
CyborgDE 4319 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (edytowane) Niemieckie Umweltplakette 4 (zielone) są wydawane odpowiednio dla pojazdów benzynowych - rok produkcji od 1993 i diesla od 2006, czyli formalnie dla Niemców takie sejczento truje tak samo, jak diesel z roku 2010 (bo Euro V weszło w roku 2011)... Pod warunkiem oczywiście, że nie ma nic powycinane. Jak jest w przypadku 2012 nie wiem, bo na razie nie zaostrzali mocniej norm. Te plakietki można sobie między rów wsadzić. Każdy i tak kupuje taką plakietkę na stacji paliw za 2€, markerem wpisuje swój numer rejestracyjny i przykleja na szybę. Na początku to może kontrolowali, ale teraz? Każdy ma to gdzieś. Widać z daleka, że nalepka jest zielona, to nawet podchodzić im się nie chce, żeby sprawdzić co faktycznie stoi na tym parkingu lub jedzie. Teraz pojawił się plan wprowadzenia niebieskich plakietek dla pojazdów elektrycznych. Tylko takie pojazdy był by upoważnione do wjazdu do centrum miasta/wyznaczonych dzielnic. Według mnie najbardziej poroniony pomysł, ale z drugiej strony Niemcy, więc nie ma się co dziwić. Oni w tym temacie zawsze mieli i dalej mają pomysły tego pokroju. O ile U2, U3 i U4 jeszcze jestem w stanie zrozumieć, to U5 jest dla mnie paranoją. Edyta: A co do plakietek dla diesli sprzed 2006 roku-Nie wiem, gdzie to przeczytałeś, ale totalna bzdura. Nawet starsze diesle przechodzą TÜV i dostają plakietkę(nie mówię teraz o wspomnianych plakietkach ze stacju) Edytowane 13 Września 2016 przez CyborgDE Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 A co do plakietek dla diesli sprzed 2006 roku-Nie wiem, gdzie to przeczytałeś, ale totalna bzdura. W 2006 zaczęła obowiązywać norma EURO4 choć auta mogły ją spełniać bodajże rok wcześniej. Zresztą pierwsze lepsza strona http://www.tuvpol.pl/plakiekta-eco Cytuj Link to post Share on other sites
CyborgDE 4319 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Do grupy 4 kwalifikują się pojazdy o normie EURO 4 lub EURO 3 (oraz filtr). Wyposażenie silnika wysokoprężnego w filtr cząstek stałych powoduje zmniejszenie emisji pyłów i tym samym możliwość zakwalifikowania do wyższej grupy. Chodzi mi jedynie o fakt, że auto nie musi zostać wyprodukowane w lub po 2006, a jedynie spełniać E3 i mieć DPF, a takie normy spełniały już dużo starsze auta. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Euro 3 z DPF/FAP w standardzie? Pierwsze słyszę no ale człowiek uczy się całe życie. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Chodzi mi jedynie o fakt, że auto nie musi zostać wyprodukowane w lub po 2006, a jedynie spełniać E3 i mieć DPF, a takie normy spełniały już dużo starsze auta. Może być wyprodukowane i w 1910, ale musi spełniać normę Euro IV. Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 (edytowane) Panowie! Czy prowadząc samochód służbowy z pasażerami w celach firmowych (dowóz pracowników), potrzebuję jakieś dodatkowe badania psycho-techniczne? Oczywiście, firma musi skierować Cię na badania psychotechniczne dla kierowców samochodów służbowych, będziesz miał psychotesty i całą resztę w ciemni, dosyć dobrze Cię przetrzepią, później z wydanym orzeczeniem musisz jeździć za każdym razem wsiadając do służbówki bo policja może o to poprosić, sam gdy w poprzedniej formie woziłem ludzi służbowym transitem miałem przez 4 lata musiałem te badanie pokazywać 3 razy, rzadko ale jednak. Edytowane 14 Września 2016 przez katystopej 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 nowoczesna elektrownia to też inna skala zanieczyszczeń niż miasto pełne starych dieslów. W Belgii mam wybór i obecnie kupuję prąd od dostawcy który pozyskuje go w 100% z elektrowni wiatrowych. Taniej i moim zdaniem ma to sens. Dokładnie. Na ma nawet porównania. Obecna, dobrze prowadzona elektrownia emituje praktycznie CO2 i pare wodna. Brak tlenków siarki, azotu, HF i pyłów. Jeśli chodzi o eko-energie w PL, to pisałem już o tym wcześniej- nie ma szans i długo nie będzie. Najzwyczajniej w świecie nie ma z czego. To że pod obecną władzą nie ma szans na większe inwestycje w odnawialną energię I całe szczęście, bo 1 KWh kosztowałaby w Polsce 90gr Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 (edytowane) To, że smrodzi, truje i hałasuje. Moim OSOBISTYM zdaniem osobowe diesle nie powinny mieć wstępu do centrów miast (albo powinno być to obłożone WYSOKIMI opłatami) i by się problem rozwiązał. Na autostradach absolutnie mi nie przeszkadzają. Plus oczywiście to, co już pisałem w tym wątku - obowiązkowe badanie spalin podczas badania technicznego z odbieraniem dowodów. Daj ludziom pieniądze na odpowiednie auto i droższe paliwo - myślisz, że wszyscy kochają diesle, bo trują środowisko? Każdy jeździ czym może, na co go stać, a ten tekst to zalatuje, jakby Cię wychowali na wersalu. Przypuszczam, że każdy by chętnie wymienił sobie swojego diesla starego na nową eko furkę, gdyby była tak bezobsługowa i tania używaniu, ale pieniądze na drzewach nie rosną. Kolejne tego typu debilne opłaty tylko spowalniają proces pozbywania się starszych aut z dróg, a dla niektórych ledwo wiążących koniec z końcem jest to jedyne ułatwienie, co by mogli jakoś ogarnąć życie, w którym latają jak z piórkiem w d* od 12-godzinnych zmian w pracy, po dzieci do przedszkola, odwiedzić chorą matke w szpitalu i załatwić sprawy w urzędzie. Władza już wystarczająco utrudnia ludziom życie, chociaż na szczęście nie ma tam jeszcze wystarczająco dużo takich ludzi jak Ty. Ta planeta i tak jest wyniszczana masowo przez wycinkę lasów i mnóstwo innych zatruwaczy powietrza, wody itp., ale na to nikt już nie zwróci uwagi, bo się nie opłaca. Ale od ludzi można wyciągnąć jeszcze pieniądze pod pseudoekologicznym pretekstem, albo zagrozić odebraniem tego, co w dzisiejszych czasach daje nam najwięc3j swobody. Już pomijając zupełnie fakt, że transport osobowy prywatny to tylko pewien odsetek ruchu miejskiego - reszta ruchu i tak musi się odbywać, bo inaczej sparaliżujemy całą komunikację. I pragnę przypomnieć,że na początku ubiegłego wieku prasa jak i ogólnie społeczność Krakowska rozchwytywała się nad wynalazkiem samochodu, bo ulice były za przeproszeniem tak zasrane przez konie, że wówczas również się oddychać nie dało. Auto miało być wybawieniem. Jak teraz przejdziemy na samochody zasilane prądem, to za sto lat też zaczną wymyślać, że fu be i trzeba co innego znowu, byle komuś się to opłaciło. Ja tylko nie mogę się doczekać opłat za postój roweru <3 #EKObullshit Edytowane 15 Września 2016 przez MoonWalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.