Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Ja tam widzę dużą różnicę na fotkach i imho jest słabo, jak już dawać dystanse to tak żeby wszystko się trzymało kupy... 

 

Widzisz dużą różnicę przed a po założeniu dystansów, czy w kołach przednich a tylnych? Na wszelki wypadek wrzucam starą fotkę bez żadnych dystansów:

 

http://i.imgur.com/JY8AjZO.png

 

Tył wyglądał śmiesznie - wskoczyły dystanse, a na przodzie raczej nie ma tragedii i nie wiem czy jest sens wrzucać tam 15 czy 20mm. Do tego nie ma H&R'ów o takiej szerokości przykręcanych do piasty, tylko przelotowe, tego nie chcę.

Są chyba Eibach'y 20mm do piasty, no ale to są kolejne nie małe koszty. Jakby to miało realny wpływ na jazdę albo byłoby to konieczne to wiadomo.

 

Mówiłem, że te zdjęcia nie koniecznie oddają realną prezencję, aparat Hłamei nie łapie dobrych kątów, a ja też specem nie jestem.

Jak ją umyję to spróbuję zrobić jakieś lepsze fotki bo te pyknięte na szybko, żeby oddało jak to serio wygląda i wszystko trzyma się kupy, a przód nie wygląda źle na tle tyłu, może trzeba jakoś z dalszej odległości robić?

Edytowane przez Silver Fox
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Pisanie do tych producentów, czy dystrybutorów nie miało żadnego sensu. Skoro chcesz poprawić rozłożenie środka ciężkości to tym bardziej od strony silnika.

Na tym forum bmw to temat na poziomie "Co ostatnio kupiliście" %-) , z resztą połowa i tak ma na obu osiach. Co do szybciej ścierających się od środka gum, jedyny głos rozsądku i też w sumie racja.

Edytowane przez d i l
Link to post
Share on other sites

http://i.imgur.com/EOhveRe.png

hmmm.... :co:

 

 

Tylne na równo, a przednie nie? Pod drag, czy jak?

 

hmmmm....

 

 

 

Na przodzie jest fabryka więc są trochę schowane. Przednie mogły by też być równo, gdybym wsadził tam na oko po 10-15mm, tylko po co.

 

hmmmmm....

 

 

 

Prawidłowo to powinny iść też te same na przód,

hmmmm....

 

 

 

Silver - dla mnie to nie wygląda zbyt dobrze, ale w sumie najważ iejsze jak Ci się podoba

hmmmm.....

 

Acha :!:  :o 

 

 http://l7.alamy.com/zooms/24a75799cb184de8bd982a5e061003c0/ethiopia-amhara-region-donkey-pulled-cart-cb5tfj.jpg


;)

Link to post
Share on other sites

 

 

Fakt, zapomniałem że to Twój samochód nie mój i Ty wiesz lepiej jak jeździło, jak jeździ i jak będzie jeździć.
 

 

Może dlatego, że mam trochę większe doświadczenie w ustawianiu geometrii zawieszenia.

 

 

 

Kiedy będzie prowadzić się jak traktor? Jak się namyśli? Bo właśnie w tym momencie jest zwiększony rozstaw kół tylnej osi

 

 

Czyli jak w traktorze lub też kombajnie i wózku widłowym. We wszystkich tych pojazdach oś napędowa ma większy rozstaw od osi skrętnej. Pojazd jest bardziej responsywny na ruch kierownicą ale i bardziej nadsterowny. Tak wiem masz napęd na 4 łapy ale i tak większość momentu jest przekazywane na tylną oś.

 

 

 

żeby samochód się tak nie przechylał i był stabilniejszy.
 

 

Takie rzeczy robi się poprzez zmianę stabilizatorów poprzecznych na sztywniejsze oraz montaż poliuretanów w odpowiednich miejscach.

 

 

 

Link do tematu na forum bmw
 

 

Jako użytkownik kilku for związanych z daną marką/modelem samochodu śmiało mogę stwierdzić, że większość tematów można porównać do działu na luzie. Zresztą @@d i l napisał to samo. Wiedzę naprawdę wartościową na takich forach ma może z 5 osób. Reszta czytała, słyszała, powtarza, wierzy w placebo.

 

 

 

przed zakupem dystansów napisałem mail do dwóch czołowych producentów dystansów aby rozwiać swoje wątpliwości
 

 

http://eclectablog.com/wp-content/uploads/2012/07/JesusFacepalm2.png

 

Napisz do nich z zapytaniem czy zastosowanie kondycjonera poprawi właściwości akustyczne sprzętu:

 

http://www.gigawatt.pl/

 

Poza tym obie odpowiedzi są w formie rób sobie co chcesz.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

@dil

Właśnie ten głos rozsądku ma też tylko na tył, nawet te same dystanse tylko srebrne.

Poczytaj dokładniej, ja tam widze dwóch gości co mają na obie osie a większość ma tylko tył.

Dlaczego napisanie do nich nie miało żadnego sensu? Nie chcieli mnie naciągnąć pisząc że muszą być na obie osie, tylko powiedzieli jak jest, to jest ich fach, są o nich opinie, polecają ich, mają spory popyt więc chyba mają trochę więcej do powiedzenia.

 

@keczu, jak masz jakieś cenne uwagi to podziel się, byle żeby była większa różnorodność liter wstukanych w klawiaturę.

 

Może dlatego, że mam trochę większe doświadczenie w ustawianiu geometrii zawieszenia.

 

A przepraszam a jakie masz podparcie do twierdzenia żeś taka Alfa i Omega i to w każdej dziedzinie?

Jakbyś był rzeczywiście taka fachura, to byś wiedział że takie dystanse znacznie na geometrię nie wpływają, bo nie mają na co wpływać, promień zataczania się zmienia, ew. koryguje się pochylenie koła żeby całą płaszczyzną przylegało. Ja tu zmieniłem odsadzenie na takie jakie przewidziało BMW. Na osi skrętnej może i trzeba by coś korygować, ale to auto cywilne nie sportowe gdzie walczą o milimetry. Miałem miesiąc temu robioną geometrię na fabrycznych zimowych 17".

 

Czyli jak w traktorze lub też kombajnie i wózku widłowym. We wszystkich tych pojazdach oś napędowa ma większy rozstaw od osi skrętnej. Pojazd jest bardziej responsywny na ruch kierownicą ale i bardziej nadsterowny. Tak wiem masz napęd na 4 łapy ale i tak większość momentu jest przekazywane na tylną oś.

 

Wyciągnąłeś zdanie z kontekstu, napisałeś że będzie się prowadził jak traktor, ja napisałem że się tak nie prowadzi, nie dostrzegam żadnych negatywnych różnic w prowadzeniu, ale co ja tam wiem. A to że teraz oś "napędowa" ma większy rozstaw kół od przedniej to chyba oczywiste, no i jakie to ma znaczenie dla normalnej jazdy cywilnym samochodem. Jakoś tak jeżdżą i nic im się nie dzieje. Dystanse na tył i można samochodem wchodzić w zakręty z większą prędkością, to o co mi chodziło i to zostało spełnione, i po to się poza kwestiami wizualnymi zakłada dystanse.

 

Takie rzeczy robi się poprzez zmianę stabilizatorów poprzecznych na sztywniejsze oraz montaż poliuretanów w odpowiednich miejscach.

 

Robiłeś to w Mondeo, nie? No przepraszam, ale to nie Mondeo i za 500zł nie zrobię z niej Lambo. I nie chcę.

Mów dalej mi, gościom z tematu z linku którzy mają takie X5 z dystansami tylko tył, i innym którzy założyli dystanse że to nic nie daje, że jest gorzej, i samochód dalej przechyla się jak wcześniej tylko to placebo. MoonWalk nawet powiedział, jak jeżdzisz tylko na wprost to może i placebo.

 

Dalej się tak będziemy na cytaty licytować? Powiem tylko jeszcze co do Jezusowego facepalma na temat odpowiedzi od producentów - nikt im sukcesu i właściwie monopolu w tej dziedzinie za puste plecenie bzdur nie dał, swoje wiedzą też użytkownicy samochódów z dystansami, czy też takich X5 z takimi samymi dystansami w tym samym miejscu co u mnie, którzy mają z tym fizyczną styczność.

 

Jak pojawią się jakieś przeciwwskazania, to się albo dystanse zdejmie albo dołoży na przód, narazie takich potrzeb nie widzę.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites
Widzisz dużą różnicę przed a po założeniu dystansów, czy w kołach przednich a tylnych?

Oczywiście, że widzę... Tył na równo z błotnikami (nawet wygląda jakby koło wystawało), przód schowany, dodając imho nieproporcjonalny kształt samochodu otrzymujemy imho komiczny wygląd.

Z resztą chyba w większości samochodów samo zakładanie dystansów (bez zmiany felg, wysokości, rolowania nadkoli itd.) na jedną oś daje co najwyżej średnio dobry efekt.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie chcieli mnie naciągnąć pisząc że muszą być na obie osie, tylko powiedzieli jak jest, to jest ich fach, są o nich opinie, polecają ich, mają spory popyt więc chyba mają trochę więcej do powiedzenia.

http://img.memecdn.com/trust-me_c_1934487.jpg

Musialem :D 

 

Poza tym co sie unosisz , najwazniejsze ze ci sie podoba i "lepiej jezdzi".  Ale wstawiles fotki na forum to mozna komentowac. Zle to wyglada i tyle, juz nie wchodze w detale techniczne bo 15mm to nie duzo. Masz ladne auto i jesli je kupiles tylko i wylacznie dla siebie i niiiiiigdyyyyy nie myslales co ludzie pomysla wybierajac X5 zamiast jakiegos mniej rzucajacego sie w oczy auta to nie masz sie czym przejmowac ze innym sie nie podoba. I to tylko 15mm , ale widac. Zawsze mozesz zdjac. 

Link to post
Share on other sites

 

@dil

Właśnie ten głos rozsądku ma też tylko na tył, nawet te same dystanse tylko srebrne.

Poczytaj dokładniej, ja tam widze dwóch gości co mają na obie osie a większość ma tylko tył.

Dlaczego napisanie do nich nie miało żadnego sensu? Nie chcieli mnie naciągnąć pisząc że muszą być na obie osie, tylko powiedzieli jak jest, to jest ich fach, są o nich opinie, polecają ich, mają spory popyt więc chyba mają trochę więcej do powiedzenia.

Nie mam zamiaru czytać więcej tego tematu kółka wzajemnej adoracji. Ty tak naprawdę? Po pierwsze, dystanse mogą, mają zastosowanie jako element tuningu optycznego - patrz pudełko, co znaczy, że to kwestia indywidualna jak bombki na choince. Po drugie, poklepali klienta po plecach, może do nich kiedyś wróci, pochwali ich produkt lub poleci komuś. Zapytaj ich, czy można zamontować tylko na przód - dostaniesz tą samą odpowiedz.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@keczu, z całym szacunkiem ale chyba nie koniecznie wiesz co czytasz. Przecież ja nigdzie nie dyskutowałem odnośnie kwestii wizualnych, nie podważyłem czyjegoś gustu, bo się nie przejmuję taką opinią.

Chodzi pewnie o to, że zapytałem Johnego gdzie widzi różnicę bo nie zrozumiałem o czym konkretnie mówi, dlatego wstawiłem starą fotkę na wszelki wypadek, a sądząc po jego odpowiedzi na końcu z "..." zapewne odczytał to jakbym się uniósł na niego bo uważam że koła przednie nie są względem tylnych schowane. Ale przecież ja to wiem i sam to napisałem.

 

Cała moja dyskusja była o kwestiach technicznych, a ja wyjątkowo nie lubię jak jakiś szpec wciska mi ciemnotę chociażby takim właśnie "lepiej jeździ" zwłaszcza od kogoś kto konkretnie moim samochodem, pewnie też innym takim czy poprostu samochodem z dystansami nie jeździł.

 

A już co do tego jak to wygląda, mi się podoba, kilku osobom się podoba kilku nie. Nie komentuję. Po to przecież się tu wstawia. Natomiast nie wiem czy Ci co im się to tak wybitnie nie podoba trochę nie przesadzają, to tylko przesunięcie tylnych kół po 30mm na stronę a nie przebudowa połowy samochodu. 15mm to nie wiem gdzie to przeczytałeś.

Link to post
Share on other sites

 

 

A przepraszam a jakie masz podparcie do twierdzenia żeś taka Alfa i Omega i to w każdej dziedzinie?
 

 

Takie że mogę regulować sobie zawieszenie w każdej płaszczyźnie i to ja decyduję o tym jak samochód się prowadzi? Tak w Mondeo są takie bajery. Ba nawet w starym Polonezie miałem możliwość regulacji przedniego zawieszenia (negatyw, kąt wyprzedzenia zwrotnicy oraz zbieżność).

 

 

 

dystanse znacznie na geometrię nie wpływają

 

No nie wpływają poza faktem, że obecnie samochód robi cztery ślady. Równie dobrze można założyć inne felgi na przód i tył - ET.

 

 

 

promień zataczania się zmienia, ew. koryguje się pochylenie koła żeby całą płaszczyzną przylegało

 

Tutaj przyznaję, że popłynąłem trochę. Kąt uległby zmianie gdyby rozstaw osi przedniej uległ zmianie. Faktycznie własności trakcyjne "ulegną poprawie",  pojazd będzie bardziej podsterowny. Wszak nie od dzisiaj wiadomo, że podsterowność jest gorsza bo widzisz drzewo.

 

 

 

Wyciągnąłeś zdanie z kontekstu, napisałeś że będzie się prowadził jak traktor, ja napisałem że się tak nie prowadzi, nie dostrzegam żadnych negatywnych różnic w prowadzeniu, ale co ja tam wiem.

 

Jakbyś miał okazję pojeździć traktorem to wiedziałbyś o czym piszę.

 

 

 

no i jakie to ma znaczenie dla normalnej jazdy cywilnym samochodem

 

Może takie że samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicą?

 

 

 

Jakoś tak jeżdżą i nic im się nie dzieje

 

Kto? Ludzie z forum BMW? Nie są dla mnie jak i chyba większości przeglądających ten temat wyznacznikiem wiedzy oraz doświadczenia.

 

 

 

Dystanse na tył i można samochodem wchodzić w zakręty z większą prędkością, to o co mi chodziło i to zostało spełnione, i po to się poza kwestiami wizualnymi zakłada dystanse.

 

Tutaj pierwsze skrzypce gra komputer i układ napędowy. Przednie koła, których rozstaw jest taki jak w fabryce będzie odczytywany normalnie natomiast tylne koła będą pokonywały łuk z inną prędkością.
Aż taki fizyczny nie jestem i najlepiej w tej kwestii wypowiedziałby się inżynier z ProDrive, który zaprojektował elektronikę w ich koncepcyjnym samochodzie P2.

 

Niemniej nie sądzę aby różna prędkość obrotowa danych kół wpłynęła poprawnie na bezpieczeństwo, oraz działanie xDrive, kontroli trakcji i ABS.

 

 

 

Robiłeś to w Mondeo, nie?
 

 

Robiłem :D

Chyba jako jedyny mam poliuretany w zawieszeniu i stabilizatory grubsze o 5mm.

 

 

 

No przepraszam, ale to nie Mondeo i za 500zł nie zrobię z niej Lambo.

 

 

Bo jest złota zasada. Czytam, pytam, robię.

Zamiast wydawać 2k na dystanse H&R poszukałbym firmy, która z identycznego materiału albo nawet lepszego zrobiłaby mi wyważone i równe dystanse za ułamek ceny. Wiesz z tymi elementami jest jak z większością markowych fantów - 80% ceny to znaczek.

 

W przypadku dystansów najważniejsze jest to, żeby były równe w całej swojej powierzchni styku z tarczą i felgą. Sprawdzałeś swoje mikrometrem? Pewnie nie, bo po co skoro zrobione przez H&R.

 

Większość jak nie wszystkie mody do swojego samochodu muszę zlecać do zrobienia bo nie idzie tego kupić. O ile graty do silnika, skrzyni i hamulców mogę zaadaptować z Foki to reszta tylko ręcznie i na zamówienie.

 

 

 

nikt im sukcesu i właściwie monopolu w tej dziedzinie za puste plecenie bzdur nie dał
 

 

Raczej w dziedzinie dystansów nie odnoszą sukcesów. Co do monopolu to chyba tylko Ty twierdzisz, że go mają bo w kilku grupach na fejsie mogę zlecić wykonanie dystansów z adamantu albo vibranium o większej dokładności niż te z powyższych firm.
Wystarczy użycie kluczowych słów: zlecę wykonanie dystansów do XXXX o grubości XXXXX z rozstawem XXXXX z dokładnością 0.Xmm. Cena 1k. Zatrzęsienie ofert.

 

 

 

swoje wiedzą też użytkownicy samochódów z dystansami, czy też takich X5 z takimi samymi dystansami w tym samym miejscu co u mnie, którzy mają z tym fizyczną styczność.

 

 

Patrz wyżej co napisałem odnośnie opinii na forach.

Link to post
Share on other sites

Wcale nie zinterpretowałem Twojego pytania jako uniesienie się. Po prostu często używam trzykropka do podkreślenia wypowiedzi :D Dodatkowo wyraziłem tylko swoją opinię i moje zdanie, no offense.

 

Edytowane przez Johny3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Równie dobrze można założyć inne felgi na przód i tył - ET.

 

Te felgi fabrycznie mają różne ET. Przód ET48 tył ET45.

 

Jakbyś miał okazję pojeździć traktorem to wiedziałbyś o czym piszę.

 

No, miastowa chłopina ikspiątko jeździ to napewno nie wie jak się traktorem jeździ.

Też Ci mogę zapodać, że jakbyś miał okazję pojeździć taką X5 z dystansami nawet tylko na tyle i bez dystansów i zrobić nią parę zakrętów to byś wiedział o czym piszę i napewno byś skorygował swoje poglądy.

Czekam na odpowiedź, że znajomy znajomego ma, jeździłeś. W końcu X5 przecie wincej u nas niż Mondeo, Passeratti czy innych Golfów.

 

Zamiast wydawać 2k na dystanse H&R poszukałbym firmy, która z identycznego materiału albo nawet lepszego zrobiłaby mi wyważone i równe dystanse za ułamek ceny.

 

Nie 2k a 500zł taka przyjemność. I widzisz, ja wolę mieć sprawdzone, polecane i z certyfikatem który chociaż w teorii powinien gwarantować bezpieczeństwo mnie, rodzinie, pasażerom, a nie niewiadomo od jakiego Mietka przetaczane w garażu. Tak po prostu.

 

Sprawdzałeś swoje mikrometrem?

 

Błagam. To nie samochód rajdowy.

 

Raczej w dziedzinie dystansów nie odnoszą sukcesów. Co do monopolu to chyba tylko Ty twierdzisz, że go mają

 

Popyt, renoma, i jak nie monopol to spory % udziałów na tym rynku to jest sukces i fakt, i osobiste opinie czy jakościowo są najlepsi są tu bez znaczenia, przepatrz proszę internet i zwróć uwagę jakie nazwy producentów pojawiają się na pytanie "dystanse - jakiej firmy". Jak ktoś nie napisze, że dystanse to zło to głównie polecają H&R.

Czekam na odpowiedź że cały internet kłamie, wszyscy gó**o wiedzą, Ty wiesz najlepiej.

 

mogę zlecić wykonanie dystansów z adamantu albo vibranium o większej dokładności niż te z powyższych firm

 

Tak jak wspomniałem, to nie samochód rajdowy i nie potrzebuję mieć dystansów z materiału jak tarcza Kapitana Ameryki, nie wybieram się na polowanie na Czerwonomordego i jego chorej nazi-bandy.

 

 

Dobra, czyli co, uważasz że nawet jak zostawia cztery ślady to grzech i stosownie dla technicznych a nie wizualnych aspektów byłoby w tym momencie wrzucić i na przód te 10-15-20mm? H&R robi takie tylko przelotowe, Eibach najmniej ma przykręcane 20mm. Ale co mi to da oprócz szczuplejszego portfela.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Chciałbym żeby mi ktoś na prosty, nieinżynierski rozum wytłumaczył, jak założenie dystansów na tylne koła może powodować większą podsterowność auta?

 

Edit: a nie chyba coś źle przeczytałem. To nie chodzilo o te same słynne dystanse :x wręcz na odwrót Lukson napisal wczesniej.

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

 

 

No, gdyby mnie wyprzedził w zakręcie, to na pewno by zaskoczył .

Z dystandami na tylnej osi mogl bys sie zdziwic. :D 

 

 

 

Akurat ten SUV zaskoczyl by nie jedna ar czy astre gtc :)

Pewnie masz racje , wiec po co tu jeszcze cos poprawiac. I Astre GTC moze i tak , Alfe zalezy ktora. ;)  

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...