DREWANIAK 246 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Ostatnio za takim śmierdzielem jechałem... a psiarnia zabiera dowody za spaloną żarówkę. Co ciekawe, raz jechałem z przepalonymi obydwoma światłami mijania (oczywiście za dnia) minąłem fotoradar, a za 500 metrów drogówka. Nawet na mnie nie spojrzeli. Takie to postojówki w tym V40 że mocniej świecą od pseudo dziennych ledów Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 1.9 tdi w pełnej okazałości Hebel olej bierze i tyle, to mogło być dosłownie wszystko. Civic VI 1.4 kumpla robił dokładnie to samo jak jebnęła uszczelka pod głowicą, chociaż chyba najczęściej taką zadymę puszczają silniki turbodoładowane gdy zdycha turbo, bo te najłatwiej zmęczyć. Zgodziłbym się z tym zdaniem, gdyby ten dym był czarny Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3746 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 3 Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Też tak parkuję 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Kolejna, która prawko znalazła w Lay'sach... 2 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17777 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Przynajmniej ładnie poprawiła a nie zostawiła auta „jak bądź" 1 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 13968 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Dokładnie, przynajmniej poprawiła i stanęła ładnie. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Biedna cytryna . To pewnie jedna z tych co by zaparkować według niej perfekcyjnie trzeba zawadzić o inny zaparkowany już pojazd zostawiając piękny ślad na nim. E// W marcu ruszam rozrząd razem z pompą wody i w zależności od stanu może wariatorem, do tego wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i czyszczenie przepustnicy. Szykuje razem z częściami coś koło dwójki do wydania (niestety). Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 (edytowane) Przeciez ona zaparkowała kilka razy względnie dobrze, w sensie, że obok ktoś spokojnie by się zmieścił... Po co się przestawiała? Biedna się namęczyła ;P Edytowane 19 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Do mojego auta zalecany jest 5W40. Ja zalewałem 5W30, bo taki jest na zawieszce z ostatniej wymiany, to przecież nie będę zmieniał. Z tego co wiem, to Citroen zmienił zalecenie w późniejszym czasie produkcji na chłodniejsze rynki, tylko teraz nie wiem, czy lepiej powrócić do oryginału, czy pozostać przy tym co jest? W sumie kupiłem już 5W30, ale najwyżej wymienię. Nie wiem, jaki masz silnik, ale ja do Peżo benzyny TU5JP4 leję 0W-30 ACEA A3, 5W-30 ACEA C2 też podejdzie ale potem trochę strach jeździć przy +40C po mieście ... Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) ja mam benzyne 2.0 16v, zalecenie ponoć zmieniono ze względu na słabe popychacze w silnikach, wcześniej chyba było 5W40 albo 10W40 Edytowane 20 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) ja mam benzyne 2.0 16v, zalecenie ponoć zmieniono ze względu na słabe popychacze w silnikach, wcześniej chyba było 5W40 albo 10W40 Do 2.0 5W-40 ACEA A3. Zalej Shella Helix Ultra - dobrze i tanio. Edytowane 20 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
chudy64 189 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Do 2.0 5W-40 ACEA A3. Zalej Shella Helix Ultra - dobrze i tanio. Shell... To albo dobrze albo tanio Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Shell... To albo dobrze albo tanio Shell jako jedyny duży producent ma technologię GTL, więc akurat w tym przypadku dobrze i tanio (tylko seria Helix Ultra). Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Macie samochody po 500-600KM w których osiągane temperatury powodują zerwanie filmu olejowego albo jeździcie swoimi wozidłami na torze pałując przy każdej zmianie biegu do odcinki? Cytuj Link to post Share on other sites
chudy64 189 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 GTL na ile ta technologia tak na prawdę działa? Mało gdzie się spotkałem aby ktoś polecał Shell helix ultra. Na oleju nigdy nie oszczędzam i zawsze wybieram Mobil/Valvoline @MoonWalk 5w40, a 10w40 to duża różnica ponieważ jeden to syntetyk, a drugi pół. Jeśli ktoś wybiera półsyntetyk to musiał mieć ku temu jakiś powód. Nie przechodzi się z półsyntetyku na syntetyczny Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3746 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Chyba nie ma syntetycznych 5w, może Motul bo się chwali na lewo i prawo, ale też im nie wierzę. Syntetyki są w 0w. Używam Valvoline 5w40 i git. Cytuj Link to post Share on other sites
chudy64 189 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Jest pełno 5w30/40/50 i są to oleje syntetyczne. Półsyntetyczne to 10w40 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3746 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Nie,są to oleje HC lub z dodatkiem PAO itp. Wysoko przetworzone oleje mineralne, owszem też są dobre. Szczegół, nie lubię wojen. Jak Ci lepiej z twoim tokiem rozumowania to ok. Ja przy rajdach terenowych muszę wiedzieć co jak jest naprawdę. http://warsztat.castrol.pl/blog-post/jak-wazna-jest-baza-olejowa-pao-czy-hc/ Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Akuratnie ja już kupiłem olej, zresztą taki który zalecają Fracuzi - Totala. Tylko kwestia była taka, nad jaką się zastanawiałem. Mechanik powiedział, że lepiej byłoby ten 5W-40 i nie wiem, czy mam wymienić/kupić nową butlę, czy może już zostawić na tym, na czym jeździ teraz... Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3746 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 W zasadzie jak nie ma filtra cząstek stałych to 5w40 najlepszy. Do DPF 5w30 lub w niektórych przypadkach nawet 5w20 np. Ford itp. No i nie polecam wychwalanego Motula, szkoda kasy i silnika. Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Na necie jest taki sławny test olejów, nawet go poszukam jak będę miał czas, pewnie znacie ;P Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 A ten 5w40 to syntetyczny czy może półsyntetyk do tego DPFa? Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3746 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 A gdzie mają 5w40 do Dpfa? No może jest LM który niby można zalać ale to wyjątki, i nie mają norm producenta auta. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) Akuratnie ja już kupiłem olej, zresztą taki który zalecają Fracuzi - Totala. Tylko kwestia była taka, nad jaką się zastanawiałem. Mechanik powiedział, że lepiej byłoby ten 5W-40 i nie wiem, czy mam wymienić/kupić nową butlę, czy może już zostawić na tym, na czym jeździ teraz... Jeżeli masz INEO ECS, to jest to 5W-30, ale ACEA C2, czyli Low SAPS o obniżonym HTHS - i to jest DUŻO "cieńszy" olej od 5W-40 ACEA A3 (tzw. ekologiczny/ekonomiczny). Nie wiem, jak jest w Cytrynie, ale w 2-litrowych Peżotach tego oleju używać NIE MOŻNA. W 1.6 można i ja na nim przejechałem 10 tys. km bez żadnych problemów. GTL na ile ta technologia tak na prawdę działa? Mało gdzie się spotkałem aby ktoś polecał Shell helix ultra. Na oleju nigdy nie oszczędzam i zawsze wybieram Mobil/Valvoline @MoonWalk 5w40, a 10w40 to duża różnica ponieważ jeden to syntetyk, a drugi pół. Jeśli ktoś wybiera półsyntetyk to musiał mieć ku temu jakiś powód. Nie przechodzi się z półsyntetyku na syntetyczny 1. GTL działa - parametry porównywalne do PAO za dużo niższą cenę. 2. Mobil 1 (bo nie Super i inne serie) to dobre oleje (0W-40 ma 60% PAO, w tej klasie cenowej nie do pobicia, porównywalny jest właśnie Helix Ultra 5W-40, trochę gorszy, ale dużo tańszy), ale Valvo... No niekoniecznie, przynajmniej nie najbardziej popularne serie. 3. Praktycznie nie ma syntetyków 5W. Ja znam kilka i są one raczej drogie, np. Liqui Moly Synthoil 5W-40 to chyba najtańszy z nich. A ten 5w40 to syntetyczny czy może półsyntetyk do tego DPFa? Do DPF-a kluczowy jest poziom popiołów. W 5W-30 Low SAPS bardzo ciężko znaleźć jakieś syntetyki. Edytowane 20 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.