Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Lub kabelkami, jak nie ma dostępu do komputera ;)

 

Na tej stronce są 2 przykładowe schematy, na których nawet ktoś dorysował co złączyć. Mimo wszystko lepiej byłoby mieć opis konkretnej centralki, bo mogą być różne.

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=109861

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Kwestia indywidualna. 

Moje letnie Toyo bardzo dobrze spisują się na suchej, rozgrzanej nawierzchni, gdy zaczyna padać + robi się lekki przymrozek są beznadziejne. Za to zimowe Micheliny są idealne na taką sytuację pogodową. Użyłem słowa 'wreszcie', ponieważ już dawno miałem to zrobić :P

Link to post
Share on other sites

Lepiej wcześniej założyć dla bezpieczeństwa. Może szkoda opony, ale bezpieczeństwo jest chyba ważniejsze niż jej szybsze zużycie.

 

Nie przesadzajmy - kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili. A opona zimowa wyraźnie lepsza jest tylko na śniegu. Nawet jak jest -3 i sucho, to szybciej zahamujesz na letniej niż na zimówce.

Link to post
Share on other sites

 

 

Nawet jak jest -3 i sucho, to szybciej zahamujesz na letniej niż na zimówce.

Nie jeśli porównasz letnie i zimówki podobnej klasy/jakości, bo inna jest też twardość gumy. Letnia opona przy tej temperaturze będzie znacznie twardsza od zimowej a to wpływa na jej przyczepność.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

I tym wypadku przy temperaturze ujemnej, miększa opona zachowa lepszą przyczepność od opony już znacznie twardszej mimo różnic w bieżniku.

Jestem tego na 100% pewien, bo kolega z którym studiowałem robił pracę dyplomową magisterską (rozwinięcie swojej inżynierskiej) właśnie o wpływie różnych parametrów na przyczepność opon i nawet dostał za nią nagrodę w konkursie fiata (za inżynierską, mgr jeszcze nie poszła na konkurs). Czytałem ją i mniej więcej znam wyniki które tam uzyskał.

 

Powtarzam jeszcze raz, przy podobnej klasie opon. Nie porównując jakieś najtańsze zimówki do dobrej klasy letnich.

Edytowane przez MasterBarti
  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie przesadzajmy - kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili

 

Wydaje mi się, że ludzie kiedyś jeździli z głową i myśleli o tym, co robią po prostu (już pomijając fakt, że było mniej samochodów). Teraz, wystarczy że zrobi się odrobinę bardziej ślisko i pół Warszawy stoi w korkach bo na co drugim skrzyżowaniu stłuczka.

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że jest twardsza ze względu na inny skład mieszanki. Ale też ma zupełnie inny (lepszy w suchych warunkach) bieżnik.

Prosta zasada - zimówki zakładasz, gdy temperatura spada poniżej +10 stopni. Jak komuś żal opon, to niech dyma pieszo - będzie bezpieczniej na drogach.

  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites

I tym wypadku przy temperaturze ujemnej, miększa opona zachowa lepszą przyczepność od opony już znacznie twardszej mimo różnic w bieżniku.

 

Faktycznie, może powinienem odświeżyć wiedzę, dzięki :):

https://youtu.be/elP_34ltdWI?t=200

 

 

Tymczasem... Grzeczne dzieci dostają fajne prezenty od Mikołaja :D:

 

http://s7.postimg.org/6uw8wpqdn/20151205_121901.jpg

Edytowane przez radosuaf
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Nie przesadzajmy - kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili. A opona zimowa wyraźnie lepsza jest tylko na śniegu. Nawet jak jest -3 i sucho, to szybciej zahamujesz na letniej niż na zimówce.

Dawniej też nie było ESP, nie było pasow, nie bylo wycieraczek - i ludzie też sobie jakoś radzili. Sorry ale taki argument to żaden argument.

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim było mniej samochodów, więc i mniejsze ryzyko kolizji razie np.utraty panowania na drodze.

Pamiętam jak moja mama śmigała maluszkiem w zimie, oczywiście na letnich. Spory minus na dworze, aku zapatulony i się jeżdziło.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Panowie po co ta dyskusja o zimowych. Każdy kto ma 150 kucy wie ze od około 10 stopni opony letnie nie trzymają trakcji. Kontrolki zaczynają bzikowac. Zakładam zimowe i znów spoko.

A kiedyś to raczej wszystko było wielosezonowe i dlatego jakoś było.

Link to post
Share on other sites

Dawniej też nie było ESP, nie było pasow, nie bylo wycieraczek - i ludzie też sobie jakoś radzili. Sorry ale taki argument to żaden argument.

 

Ale wtedy nikt sobie nie wyobrażał, że zimówki dają +20 do sprytu, +30 do pancerza, +10 do kontroli i +40 do hamowania, a takie droższe to od razu nieśmiertelność. A jak się jeszcze ma "kłatro", to już można ciąć 140 km/h po śniegu i wyprzedzać na gazetę.

90% (albo i więcej) wypadków jest spowodowane błędami kierowców. Osobiście nie kojarzę ŻADNEGO wypadku, który by był spowodowany tym, że ktoś miał letnie opony zamiast zimowych (chociaż zapewne takie są). Nic nie zastąpi wyobraźni.

Link to post
Share on other sites

Ale on ma dużo racji. Zimówki to nie zbawienie. Na tzw "szklance" każda opona się w końcu puści, że tak to brzydko ujme. Jeżdżę na zimówkach, mam niedaleko ogromny plac na którym mogę legalnie pojeździć i jak spadł śnieg to byłem się pobawić autem - co chwile mnie du*a wyprzedzała, mimo zimowek. Fakt faktem na suchym asfalcie przy temperaturach 2-5 stopni zimówka będzie lepsza niż letnia.

Link to post
Share on other sites

Bo zimowe opony to nie zbawienie tylko pomocnik dzięki, któremu łatwiej opanować samochód w pewnych sytuacjach. Jak się przesadzi to czy ktoś będzie miał letnie czy zimówki nic mu nie da.

 

 

 

kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili.

Kiedyś ludzie robili prawo jazdy m. in. ze względu na zamiłowanie, dziś prawo jazdy robi każdy. Samochodów było zdecydowanie mniej, a te które były miały dużo niższą moc. Zimówki bezsprzecznie są lepszym wyjściem gdy temperatura spada poniżej +7*C.

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...