MasterBarti 945 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Lub kabelkami, jak nie ma dostępu do komputera Na tej stronce są 2 przykładowe schematy, na których nawet ktoś dorysował co złączyć. Mimo wszystko lepiej byłoby mieć opis konkretnej centralki, bo mogą być różne. http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=109861 Edytowane 4 Grudnia 2015 przez MasterBarti Cytuj Link to post Share on other sites
pawel123t 642 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Zimówki wreszcie wleciały. http://i.imgur.com/Y2jJaFv.jpg 9 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 W przypadku zimówek "wreszcie" to chyba niewłaściwe słowo - ja staram się zakładać jak najpóźniej i zdejmować jak najwcześniej... Cytuj Link to post Share on other sites
pawel123t 642 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Kwestia indywidualna. Moje letnie Toyo bardzo dobrze spisują się na suchej, rozgrzanej nawierzchni, gdy zaczyna padać + robi się lekki przymrozek są beznadziejne. Za to zimowe Micheliny są idealne na taką sytuację pogodową. Użyłem słowa 'wreszcie', ponieważ już dawno miałem to zrobić Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Lepiej wcześniej założyć dla bezpieczeństwa. Może szkoda opony, ale bezpieczeństwo jest chyba ważniejsze niż jej szybsze zużycie. Cytuj Link to post Share on other sites
vuodi 1382 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Jakiś brzydki stary facet, brzydkim autem zrobił mi takie brzydkie coś Pierwsza 'przygoda' auta za mojej kadencji Cytuj Link to post Share on other sites
pawel123t 642 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Polerką mechaniczną powinieneś to wyciągnąć, zależy jak głęboko poszło uszkodzenie. Albo ręcznie przy użyciu mojego faworyta Meguiars Ultimate Compound. Usuwałem już takie trochę delikatniejsze przetarcia. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Element jest do malowania. Zdarty do plastiku albo podkładu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
B o r o 389 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Luksą ma rację, jak zawsze Mozesz sprobowac rozpuszczalnikiem i polerka to zminimalizowac, a pozniej na to touch-up, ale nie będzie to idealne Edytowane 5 Grudnia 2015 przez B o r o Cytuj Link to post Share on other sites
vuodi 1382 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Niestety ale bez szlifu się nie obejdzie bo to dosyć głębokie i klejenie zderzaka bo w górnej części lekko pękł Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Lepiej wcześniej założyć dla bezpieczeństwa. Może szkoda opony, ale bezpieczeństwo jest chyba ważniejsze niż jej szybsze zużycie. Nie przesadzajmy - kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili. A opona zimowa wyraźnie lepsza jest tylko na śniegu. Nawet jak jest -3 i sucho, to szybciej zahamujesz na letniej niż na zimówce. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Nawet jak jest -3 i sucho, to szybciej zahamujesz na letniej niż na zimówce. Nie jeśli porównasz letnie i zimówki podobnej klasy/jakości, bo inna jest też twardość gumy. Letnia opona przy tej temperaturze będzie znacznie twardsza od zimowej a to wpływa na jej przyczepność. 4 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Oczywiście, że jest twardsza ze względu na inny skład mieszanki. Ale też ma zupełnie inny (lepszy w suchych warunkach) bieżnik. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 (edytowane) I tym wypadku przy temperaturze ujemnej, miększa opona zachowa lepszą przyczepność od opony już znacznie twardszej mimo różnic w bieżniku. Jestem tego na 100% pewien, bo kolega z którym studiowałem robił pracę dyplomową magisterską (rozwinięcie swojej inżynierskiej) właśnie o wpływie różnych parametrów na przyczepność opon i nawet dostał za nią nagrodę w konkursie fiata (za inżynierską, mgr jeszcze nie poszła na konkurs). Czytałem ją i mniej więcej znam wyniki które tam uzyskał. Powtarzam jeszcze raz, przy podobnej klasie opon. Nie porównując jakieś najtańsze zimówki do dobrej klasy letnich. Edytowane 5 Grudnia 2015 przez MasterBarti 6 Cytuj Link to post Share on other sites
Outlaw666 588 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Nie przesadzajmy - kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili Wydaje mi się, że ludzie kiedyś jeździli z głową i myśleli o tym, co robią po prostu (już pomijając fakt, że było mniej samochodów). Teraz, wystarczy że zrobi się odrobinę bardziej ślisko i pół Warszawy stoi w korkach bo na co drugim skrzyżowaniu stłuczka. Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Oczywiście, że jest twardsza ze względu na inny skład mieszanki. Ale też ma zupełnie inny (lepszy w suchych warunkach) bieżnik. Prosta zasada - zimówki zakładasz, gdy temperatura spada poniżej +10 stopni. Jak komuś żal opon, to niech dyma pieszo - będzie bezpieczniej na drogach. 6 Cytuj Link to post Share on other sites
pawel123t 642 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Ciężko nie zgodzić się z @MasterBarti, mam identyczne zdanie na ten temat. Nie ma co porównywać sytuacji kiedyś do dzisiaj. Było mniej samochodów, ludzie się tak nie spieszyli i jeździli z mózgiem_on. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 (edytowane) I tym wypadku przy temperaturze ujemnej, miększa opona zachowa lepszą przyczepność od opony już znacznie twardszej mimo różnic w bieżniku. Faktycznie, może powinienem odświeżyć wiedzę, dzięki : https://youtu.be/elP_34ltdWI?t=200 Tymczasem... Grzeczne dzieci dostają fajne prezenty od Mikołaja : http://s7.postimg.org/6uw8wpqdn/20151205_121901.jpg Edytowane 5 Grudnia 2015 przez radosuaf 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Nie przesadzajmy - kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili. A opona zimowa wyraźnie lepsza jest tylko na śniegu. Nawet jak jest -3 i sucho, to szybciej zahamujesz na letniej niż na zimówce. Dawniej też nie było ESP, nie było pasow, nie bylo wycieraczek - i ludzie też sobie jakoś radzili. Sorry ale taki argument to żaden argument. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17810 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Przede wszystkim było mniej samochodów, więc i mniejsze ryzyko kolizji razie np.utraty panowania na drodze. Pamiętam jak moja mama śmigała maluszkiem w zimie, oczywiście na letnich. Spory minus na dworze, aku zapatulony i się jeżdziło. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3752 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Panowie po co ta dyskusja o zimowych. Każdy kto ma 150 kucy wie ze od około 10 stopni opony letnie nie trzymają trakcji. Kontrolki zaczynają bzikowac. Zakładam zimowe i znów spoko. A kiedyś to raczej wszystko było wielosezonowe i dlatego jakoś było. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Dawniej też nie było ESP, nie było pasow, nie bylo wycieraczek - i ludzie też sobie jakoś radzili. Sorry ale taki argument to żaden argument. Ale wtedy nikt sobie nie wyobrażał, że zimówki dają +20 do sprytu, +30 do pancerza, +10 do kontroli i +40 do hamowania, a takie droższe to od razu nieśmiertelność. A jak się jeszcze ma "kłatro", to już można ciąć 140 km/h po śniegu i wyprzedzać na gazetę. 90% (albo i więcej) wypadków jest spowodowane błędami kierowców. Osobiście nie kojarzę ŻADNEGO wypadku, który by był spowodowany tym, że ktoś miał letnie opony zamiast zimowych (chociaż zapewne takie są). Nic nie zastąpi wyobraźni. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 @up http://demotywatory.pl/uploads/1261182851_by_cyruss_600.jpg Patrząc na to co czasami piszesz widzę w Tobie kotecka. 6 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Ale on ma dużo racji. Zimówki to nie zbawienie. Na tzw "szklance" każda opona się w końcu puści, że tak to brzydko ujme. Jeżdżę na zimówkach, mam niedaleko ogromny plac na którym mogę legalnie pojeździć i jak spadł śnieg to byłem się pobawić autem - co chwile mnie du*a wyprzedzała, mimo zimowek. Fakt faktem na suchym asfalcie przy temperaturach 2-5 stopni zimówka będzie lepsza niż letnia. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Bo zimowe opony to nie zbawienie tylko pomocnik dzięki, któremu łatwiej opanować samochód w pewnych sytuacjach. Jak się przesadzi to czy ktoś będzie miał letnie czy zimówki nic mu nie da. kiedyś nie było zimówek, większość samochodów z tylnym napędem i ludzie sobie radzili. Kiedyś ludzie robili prawo jazdy m. in. ze względu na zamiłowanie, dziś prawo jazdy robi każdy. Samochodów było zdecydowanie mniej, a te które były miały dużo niższą moc. Zimówki bezsprzecznie są lepszym wyjściem gdy temperatura spada poniżej +7*C. 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.