Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Ok, to zobaczysz przy okazji co powinienes zrobic dawno temu.  

 

Wczoraj byłem na przeglądzie. Do wymiany jest łącznik stabilizatora i sworzeń wahacza. Jak patrzę po allegro, każde po jakieś 40 zł sztuka. Pewnie z robocizną u znajomego wyjdzie jakieś 120 zł. Jak dla mnie OK :D.

Link to post
Share on other sites

Ciekawie to VW zmajstrowal.

Zwykle pomiary robione są na rolkach, rolki zwykle znajdują się pod dachem, program wykrywał że koła auta sie kręcą( rolki) a kierownica jest w bezruchu, dodatkowo wykrywało słabszy sygnał z satelity (GPS) gdy samochód stał w budynku, Sumując te wszystkie dane program przestawiał parametry silnika.

Link to post
Share on other sites

Artykuł mocno z czapy:

1. Zieloną plakietkę w Niemczech otrzymuje każdy silnik benzynowy z katalizatorem - czyli w praktyce wszystko, co wyprodukowano w ostatnich 20 latach.

2. Mam samochód z silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro IV - żadnych problemów.

3. Mam samochód z silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro V - żadnych problemów.

4. To, że Amerykanie zachłysnęli się dieslami, to wierutna bzdura. W Stanach w roku 2007 było zarejestrowanych 254,4 milona samochodów (źródło: wiki). Te marne 482 tys. to jest 0,19% zarejestrowanych samochodów (przyjmując, że ich liczba od 2007 roku nie wzrosła, co jest mało prawdopodobne). Ujmując to inaczej - na każde 500 samochodów JEDEN to diesel VW :). To jak napisać, że w Polsce ludzie rzucili się na Maserati.

5. Nie widzę, żeby inne koncerny broniły VW. Jeśli tak, poproszę o źródła.

6. Prawda jest taka, że EU zaślepiona kretyńskimi normami wydzielania CO2 promowała diesle, które zwyczajnie dla większości ludzi się NIE NADAJĄ. To są samochody do robienia długich tras, przy statecznej jeździe, w samochodach użytkowych. A nie do jeżdżenia, jak to w Polsce bywa, przez pół roku przy temperaturach w okolicach 0 stopni po 3 km do pracy w jedną stronę. Cała afera nie dotyczy przecież silników benzynowych. Jeszcze śmieszniejsze jest to, że trujący i kopcący diesel VW przyjeżdża do Polski, a tam jeden Januszek z drugim eksploatację zaczynają od wycięcia DPF, EGR, klap wirowych, wymiany dwumasy na koło sztywne itp. Takie praktyki powinny się podczas przeglądu kończyć zabraniem dowodu. Sonda w wydech i wszystko jasne. Ale w tym kraju nie ma co na to liczyć.

 

EDIT: żeby było śmieszniej, mam też samochód wyprodukowany w roku 1989 (26 lat temu). Zielona plakietka bez problemu :).

 

 

Poniżej - Pekin na co dzień i Pekin po zamknięciu kilka fabryk i zmniejszeniu ruchu samochodowego w mieście na Mistrzostwa Świata w lekkiej atletyce w tym roku:

 

http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/141209115854-beijing-smog-split-screen-horizontal-large-gallery.png

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

 

 

Dodaj, nowe diesle.

No ale to samo jest w nowymi benzyniakami, też nie ma szans na takie przebiegi jak kiedyś. Przez ekologię (a więc downsizing) w krajach na zachodzie płacisz mniejszy podatek kosztem żywotności silnika.

 

A jak mówi stare ludowe porzekadło:

There's no replacement for displacement :evil: :evil:

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Okazuje się, że nawet po 100k km potrafią się wypalić cylindry czy pękać korbowody, nie mówiąc już o tym nieszczęsnym łańcuchy rozrządu. Silniki są świetne jeżeli chodzi o moc i spalanie ale niezawodności nie mają za grosz.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Czerwony lakier jest piękny, gdy właściciel auta o niego dba.

 

Pamiętam do dziś jaką barwę lakieru miała 323F BA po porządnym czochraniu z polerką. Krwista czerwień pięknie wyglądała, ale wymagała szczególnej troski.

Edytowane przez Courius
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...