ALF 28963 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Z cyklu bo nie chciało mi się czekać dłużej na wiosnę....... http://i.imgur.com/EY3S3m1.jpg?1 Gwint FK Aka-Street zamówiony, bo na razie jest koza. byś zobaczył kozę w E36 seryjnym, można dwie cegły wsadzić w szparę , wygląda idealnie jak dla mnie i jeszcze w miarę praktycznie. Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Jak ktoś posiada E46, to jest teraz akcja naprawcza - wymieniają poduchę pasażera na nową. Wystarczy wysłać maila do ASO z nr. VIN i odpowiedzą czy auto się na tą akcję kwalifikuje. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Powiedziałbym że po wycięciu jest dużo lepiej bo turbo ma mniejszego laga i nie musi przepychać spalin przez sito. Po coś to sito tam jest. Cięcie na pałę układu wydechowego można porównać do wstawiania filtra stożkowego w miejsce oryginalnego boxa. Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Ło, 2 lata miałem stożek I TO W MOTOCYKLU i jedyne co poczułem, to poprawę pod każdym względem.. Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) Po coś to sito tam jest. Chyba tylko po to, aby napędzać koszta............. Auto po wycięciu dymi, jak dymiło przed wycięciem. A że puści w atmofserę odrobinę więcej tlenków azotu, cóż - trudno. Teraz kolej na EGR, kolejne ścierwo pro-ekologiczne. Edytowane 4 Marca 2015 przez nissky Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Ło, 2 lata miałem stożek I TO W MOTOCYKLU Z tego co pamiętam to taki filtr fabrycznie jest montowany w motocyklach. jedyne co poczułem, to poprawę pod każdym względem.. W samochodzie prędzej placebo aniżeli poprawę. Teraz kolej na EGR, kolejne ścierwo pro-ekologiczne. Ciekawe co ECU na to. Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Zazwyczaj są puszki. Ja przełożyłem na stożek, tyle, że był to silnik 2T. Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Ciekawe co ECU na to. Raczej nic, bo zostanie odłączony programowo. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Zazwyczaj są puszki. Ja przełożyłem na stożek, tyle, że był to silnik 2T. Dziękuję: Raczej nic, bo zostanie odłączony programowo. To jeszcze pustą rurę od down-pipe po sam zderzak, żeby najszybsze na świecie spaliny mogły opuścić bez problemu wydech... ehhhh..... Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Wiesz co daj sobie spokój z takimi wypowiedziami..... Nie robię tego po to, aby mieć uber, super auto. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) @Lukson, 3:42 *****isty wniosek, niestety prawdziwy z czego niewielu zdaje sobie sprawę. Swego czasu pracowałem na sprzedaży części na auto złomie i przyszedł kretyn, który uparł się, że kupi "używany" stożek (oczywiście wcześniej sam go znalazł w jakimś aucie i przyszedł z nim na wycenę). Wyjął go z jakiegoś starego rzęcha, cały był uświniony (filtr, gołym okiem było widać) i nawet jak mu wytłumaczyłem dlaczego z tym stożkiem auto straci moc i zdecydowanie lepiej będzie jak kupi czysty zwykły filtr (mniejszy przepływ powietrza przez zapchany filtr) to i tak go idiota kupił, w sumie jak mu tak zależało, to mu sprzedałem Stożek tylko ładniej wygląda i ewentualnie zapewnia charakterystyczny dźwięk wsysanego powietrza. To by było na tyle. Odpięcie EGRa znowu jest korzystne tylko w celu zapewnienia czystego dolotu i to by też było na tyle bo znowu toksyczność spalin rośnie . Kolejną Ciekawą a zarazem "czyszczącą" modyfikacją jest wolna odma która wg mnie ma jedynie sens, gdy puszczają już uszczelniacze zaworowe a wielu ludzi robi ją na zapas i w sumie dużo lepszą opcją jest oil-catch tank bo przynajmniej nie wali olejem koło auta. Tak samo po wycięciu katalizatora, czy wymiana układu wydechowego na bardziej przelotowy, bez nowych map nic nie zyskamy poza znacznie zwiększoną toksycznością spalin. Edytowane 4 Marca 2015 przez MasterBarti 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Wiesz co daj sobie spokój z takimi wypowiedziami..... Ale jakimi? Nie robię tego po to, aby mieć uber, super auto. Tylko po co? Żeby bardziej ryczał i sypał błędami? Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) Żadnych błędów nie ma!!! Wszystko zrobione z głową. Sondy mam przed katalizatorem, więc skąd miałbym mieć zły odczyt?? A ryczeć nie ryczy. Raczej aksamitnie pracuje. Na pewno dużo ciszej niż Civic z wielkim końcowym kominem. Auto przygotowuję pod chipa i dlatego wywaliłem katalizator. (Poczytaj, czym jest katalizator tuż za turbiną za samej turbiny - korkiem). Inaczej jest w trubodieslu a inaczej w benzynie wolnossącej, gdzie wycięcie katalizatora raczej zawsze równa się ze spadkiem mocy. Edytowane 4 Marca 2015 przez nissky Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3628 Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Pragne zaznaczyc, ze aby wymiana filtra cos dala wpierw silnik musi miec na turbinie jakies spore "branie" Testowali te patenty w przypadku mojego N55 (335i) i wyniki byly na poziomie kilku KM zysku, co przy mocy ponad 300KM jest bardzo pomijalnym wynikiem. Co faktycznie daloby Ci nissky kopa to jezeli zrobilbys faktyczny zaciag zimnego powietrza (albo reroute rury od wlotu powietrza, albo zastosowanie jakiejs termoizolacji na niej) Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Z tego co pamiętam to taki filtr fabrycznie jest montowany w motocyklach. To źle pamiętasz, żaden seryjny moto nie ma stożka tylko puszkę z filtrem gąbkowym suchym lub mokrym 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Poczytaj, czym jest katalizator tuż za turbiną za samej turbiny - korkiem A to ciekawe. Zaraz jeszcze napiszesz, że dłużej się kręci. Inaczej jest w trubodieslu a inaczej w benzynie wolnossącej, gdzie wycięcie katalizatora raczej zawsze równa się ze spadkiem mocy. Dlaczego turbina w dieslu ma mniejszą część gorącą od turbiny z benzyny? Bo ma znacznie niższą prędkość spalin oraz ciśnienie spalin a tym samym układ wydechowy nie musi być taki przelotowy. Co faktycznie daloby Ci nissky kopa to jezeli zrobilbys faktyczny zaciag zimnego powietrza (albo reroute rury od wlotu powietrza, albo zastosowanie jakiejs termoizolacji na niej) Tia.... Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) Co faktycznie daloby Ci nissky kopa to jezeli zrobilbys faktyczny zaciag zimnego powietrza (albo reroute rury od wlotu powietrza, albo zastosowanie jakiejs termoizolacji na niej) Dosyć problematyczna sprawa, aby turbo zaciągało zimne powietrze z silnika M57N trzeba by bardzo dużo rzeźbić. Filtr powietrza jest nad pokrywą zaworów i jest włożony bezpośrednio w przepływomierz, a dopiero dalej jest turbo, intercooler i kolektor dolotowy. Planuję tylko wymianę IC na większy, do ten co mam po wgraniu programu może nie wystarczyć. Chodzi mi o to: http://s14.postimg.org/r08tewacx/1_Jf1_BJl6.jpg Nad filtrem powietrza jeszcze są 2 osłony. A to ciekawe. Zaraz jeszcze napiszesz, że dłużej się kręci. Zaraz za wirnikiem panuje większe ciśnienie spalin przez to, że turbina nie może swobodnie pchnąć spalin w wydech. Z tego powodu, po wywaleniu kata, turbo szybciej się wkręca (szczególnie na niskich obrotach) i minimalnie maleje turbolag. Edytowane 4 Marca 2015 przez nissky Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3628 Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Tia.... Nie zrobili zadnej termoizolacji dla rury, a mimo to uzyskali efekt rzedu 3KW, czyli ~2%, mysle ze z termoizolacja wzrosloby to do okolo 5% w tym konkretnym silniku Co jak co, ale jak masz juz podlubane wszystko co sie da, to nawet dla tych kilku procent warto sie wysilic Szczegolnie, ze da sie to zrobic niewielkim kosztem! Planuję tylko wymianę IC na większy, do ten co mam po wgraniu programu może nie wystarczyć. IC to podstawa, u mnie sie konczy ponoc na ~360 KM Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Nie zrobili zadnej termoizolacji dla rury, a mimo to uzyskali efekt rzedu 3KW, czyli ~2% Taa, tylko widziałeś gdzie był ten wlot powietrza żeby uzyskać jakąkolwiek różnicę ? Po cholerę im tam jeszcze termoizolacja która i tak by nic nie dała. Trochę większy IC to dużo bardziej sensowne rozwiązanie. Ten "zimny dolot" to taki baardzo kosmetyczny zabieg, nie wart ani czasu ani pieniędzy, chyba, że się ścigasz w f1. A jeśli tak bardzo zależy na dodatkowych KM na wykresie, to róbisz pomiar w pomieszczeniu w którym są ujemne temperatury Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3628 Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 był ten wlot powietrza żeby uzyskać jakąkolwiek różnicę Wystarcza lapki w grillu, ten sam efekt bedzie. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Ja bym chciał jeszcze tylko zauważyć jeden olbrzymi problem takiego rozwiązania z wysuniętym lub otwartym, nie osłoniętym wlotem (oczywiście nie mam tu na myśli braku filtra) lub z jakimiś innymi dziwnymi rozwiązaniami. Mianowicie w deszczu lub po deszczu pojeżdżone. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3628 Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Kilka osob ktore znam ma lapki i jezdzi w deszczu bez problemu Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Wystarcza lapki w grillu, ten sam efekt bedzie. Czekaj, czy czasem w filmiku nie wymontowali CAAAAŁEJ lampy żeby łapało zimne powietrze? CAI to sztuka dla sztuki. Lepszym rozwiązaniem jest montaż większego FMIC. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) Wybacz, ale nie wiem co to są lapki, podrzucisz jakieś zdjęcie bo w googlach to mi same lampy itp. wyskakują ? W każdym razie jeśli to jest coś takiego jak sobie wyobrażam, to wg mnie to kompletnie nie ma sensu i będzie to nawet gorsze od tego wyciągnięcia lampy które było na filmiku a nic nie dało. Jak już auto ma intercooler, to ciekawym, może dla niektórych dziwnym, ale działającym bajerem jest rozprysk zimnej wody na IC dzięki której uzyskamy dodatkowe kilka °C ale to też taka sztuka dla sztuki Edytowane 4 Marca 2015 przez MasterBarti Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 PatrykT, jemu nie wytlumaczysz. 2k km natluklem motocyklem ze stozkiem, ale Lukson ma swoje mongolskie teorie poparte filmami z YT, na ktore szkoda mi nawet czasu. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.