QubaKpl 1842 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 to jaki jest lepszy żaden , każdy napęd ma swoje zalety i wady. 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Arlekin 262 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 to jaki jest lepszy 4x4 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 żaden , każdy napęd ma swoje zalety i wady. Pffff..... http://img3.demotywatoryfb.pl//uploads/201010/1287041485_by_Biesik_600.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 FWD: 1. Nie potrafi ruszyć gdy jest ślisko. 2. Nie potrafi skręcić gdy jest ślisko. 3. Nie potrafi zatrzymać się gdy jest ślisko. 4. Nie potrafi jechać bokiem gdy jest ślisko. 5. Nie potrafi na raz napędzać i hamować gdy nie jest i jest ślisko. Lukson czy czasem myślisz podczas pisania tych bzdur? 12 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Lukson czy czasem myślisz podczas pisania tych bzdur? Częściej niż Ci się wydaje. Widzę, że coś nie pasuje. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Mam nieodparte wrażenie, że jednak nie. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 @@Lukson, ~2/3 mojego stażu za kółkiem (od 2002, tak późno zrobiłem prawko) to było FWD pozostały czas to w końcu własne AWD i to prawdziwe Full-time (nie żadna atrapa typu 4x4) na torsenie 3 z dobrym zawieszeniem za eksperta "od kierownicy" się nie uważam, bo nie umiem jeździć wyczynowo, ale też mi do końca nie pasuje to co napisałeś, także jakbyś rozwinął Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 A mi w pelni pasuje to co Lukson napisal Jedyna rzecz jaka akceptuje poza RWD to dobre AWD Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Mam nieodparte wrażenie, że jednak nie. To słucham (czytam) co Ci nie pasuje. Na razie to moje przemyślenia VS. Twoje najeżdżanie. także jakbyś rozwinął Ale co mam rozwijać? Jeździłem pojazdem z prawie każdym napędem FWD, RWD, AWD (4x4, 6x6) i wiem jak każdy się zachowuje. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Prawda jest taka, że na gęste warunki zimowe (dużo śniegu i lodu pod nim) nie ma napędu idealnego, niemal każdy wymięknie. Wczoraj nawet solarisem wymiękłem no ale jak idiota inżynier zrobił sobie napęd na trzecią oś za przegubem to nie dziwne... Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17837 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Za przegubem ? Jak to możliwe ? Jeśli autobus ma 2 osie + 3 za przegubem, to napęd powinien być na 2 osi. Cytuj Link to post Share on other sites
Arlekin 262 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 na trzecią oś za przegubem RWD ? Cytuj Link to post Share on other sites
krzesuo 892 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) W przegubowcu masz dwie osie w pierwszym członie i trzecią w drugim. Jako że naczęściej silnik jest w zwisie tylnym to i ostatnia oś jest najczęściej napędowa . Edytowane 6 Stycznia 2015 przez krzesuo Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Prawda jest taka, że na gęste warunki zimowe (dużo śniegu i lodu pod nim) nie ma napędu idealnego, niemal każdy wymięknie. https://www.youtube.com/watch?v=d85AmkJpPRY 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 1. Nie potrafi ruszyć gdy jest ślisko. O jakie ciekawostki. Czyli mówisz mi, że ja nie wiem że ruszałem, czy że nie ruszałem i stałem w miejscu? 2. Nie potrafi skręcić gdy jest ślisko. Pewnie samochód zapomina że potrafi.. 3. Nie potrafi zatrzymać się gdy jest ślisko. Jak kiedyś NAPRAWDĘ pojeździsz czymś co ma stałe 4WD albo chociaż porozmawiasz z kimś, kto jeździł to powie Ci pewną ciekawostkę - żaden napęd tego nie potrafi. AWD się lepiej jeździ, ale na śliskim hamuje tak samo - bardzo słabo. 4. Nie potrafi jechać bokiem gdy jest ślisko. Power slide w FWD jest raczej niewykonalny - co oczywiste - ale "latanie bokiem" nie przysparza problemów. Chyba, że mówisz o jedynym słusznym drifcie który wymaga okreslonych rytuałów i jest tym przenajświętszym. 5. Nie potrafi na raz napędzać i hamować gdy nie jest i jest ślisko. Tego zdania to chyba nie rozumiem. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 To nawet ja potrafię ruszyć na mokrej, śliskiej kostce a jeździłem tlyko "L". Mało tego- potrafię zatrzymać pojazd 3 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 W starych wozach był na drugą oś (np. Ikarus 280) w nowych nie jest, na grubej szklance przegub się łamie już przy bardzo wolnym ruszaniu a co dopiero przy kręceniu w lewo lub prawo... następnie wskakuje blokada napędu - krytyczny kąt złamania (gdzie jest on i tak mały). Blokadę jeszcze można zwolnić ręcznie ryzykiem uszkodzenia przegubu ale na lodzie nie wyprostujesz już takiego wozu póki opony nie złapią przyczepności. Dwa razy takie coś przerabiałem, za pierwszym prostowali mnie na sztywnym holu od pupy strony a za drugim tył mi sam zjechał po lodzie na lekko przechylonym łuku jak stałem w korku. Nikomu nie polecam takich przygód . 6 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17837 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 np. Ikarus 280 właśnie, tak zapamiętałem. Teraz to widzę nowinki technologiczne Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty spider_1987 5488 Napisano 6 Stycznia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Innymi słowy praca kierowcy autobusu to nie takie hop siup jak niektórym znawcom teoretykom się wydaje. Do tego dodajmy ogromną odpowiedzialność za zdrowie/życie podróżnych. Szacun Szarik! 11 Cytuj Link to post Share on other sites
Klikacz 1462 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) FWD: 1. Nie potrafi ruszyć gdy jest ślisko. 3. Nie potrafi zatrzymać się gdy jest ślisko. Lukson jak nie potrafisz ruszyć samochodem z napędem na przód na śliskim, toś du*a nie kierowca i nie zwalaj na napęd A gdy już stoisz na prawie gołym lodzie, to bieda będzie ruszyć nawet 4x4. W dodatku 3 punkt to ma się tak samo do FWD, jak i do RWD jak i do AWD, bo przecież hamulce wszędzie tak samo działają ;p Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Klikacz 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 O jakie ciekawostki. Czyli mówisz mi, że ja nie wiem że ruszałem, czy że nie ruszałem i stałem w miejscu? Większe obciążenie samochodu (szczególnie tylna oś) i samochód stoi w miejscu i się ślizga. Typowa wada FWD. Pewnie samochód zapomina że potrafi.. Podsterowność - ma miejsce wtedy kiedy na zakręcie wylatujesz przodem z drogi i uderzasz w drzewo po czym giniesz. Jak kiedyś NAPRAWDĘ pojeździsz czymś co ma stałe 4WD albo chociaż porozmawiasz z kimś, kto jeździł to powie Ci pewną ciekawostkę - żaden napęd tego nie potrafi. AWD się lepiej jeździ, ale na śliskim hamuje tak samo - bardzo słabo. No może z trzecim punktem przesadziłem. Power slide w FWD jest raczej niewykonalny - co oczywiste - ale "latanie bokiem" nie przysparza problemów. Chyba, że mówisz o jedynym słusznym drifcie który wymaga okreslonych rytuałów i jest tym przenajświętszym. Właśnie o tym mówię. Z resztą patrz obrazek wcześniej. Tego zdania to chyba nie rozumiem. To był duży skrót myślowy. Mając FWD nie możesz na raz dać po heblach i gaz, żeby zrobić "rybkę". Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 A mi w pelni pasuje to co Lukson napisal ty masz skrzywienie od beemki i torów, nie słucham cię Jeździłem pojazdem z prawie każdym napędem FWD, RWD, AWD (4x4, 6x6) i wiem jak każdy się zachowuje. to nie wiem po czym jeździłeś, brat miał, bo musiał z żalem sprzedać Merca S Cupe RWD, *****ista fura, tylko po tym jak przeniósł się do wieliczki mógł go sobie w zimie co najwyżej trzymać w garażu, bo sztuczka pod tytułem wyjazd z parceli na dość stromą drogę w warunkach śliskich kończyła się co najwyżej ślizganiem na boki, podczas gdy wyjazd starym, rozklekotanym 106 jego żony - FWD, żeby nie było nie nastręczał większych problemów nawet wspominanej żonie, która prowadzi jak kobieta, także chyba coś jest w tym co mówi klikacz wracając do samego kierowcy, brat umie jeździć, także wyczyonowo i ma wyjeżdżone ze 100 razy więcej kilometrów niż ja choć jest młodszy i prawko ma kilka lat krócej, ale RWD nie dał rady wyjechać w lwiej części przypadków, zabawa z podsypywaniem itp nie przynosiła rezultatów, btw ten sam oblodzony wyjazd brałem starym 306 i golfem 4, FWD, a jakże i wyobraź sobie dało się ruszyć pod górę na śliskim a alfą nie muszę się przejmować po prostu ruszam i jadę niezależnie od warunków - taką sztuczkę jak pokazałeś ze śniegiem też wykonałem, też bokiem drogi tylko po płynnym błocku, wszyscy krzyczeli, że nie przejadę, bo jest na tyle grząsko, że siada na podłodze, no i co że siada ale mycia potem było - auto uwalone po dach włącznie Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Większe obciążenie samochodu (szczególnie tylna oś) i samochód stoi w miejscu i się ślizga. Typowa wada FWD. O czym ty tutaj piszesz ? dobra nieważne, załapałem FWD: 1. Nie potrafi ruszyć gdy jest ślisko. ... A tutaj to piszesz bzdury, w fwd oś napędową masz dociążoną przez silnik co ułatwia ruszania na śliskiej czy innej słabo przyczepnej nawierzchni. RWD w tej kwestii działa gorzej To był duży skrót myślowy. Mając FWD nie możesz na raz dać po heblach i gaz, żeby zrobić "rybkę". że co zrobić ? Edytowane 6 Stycznia 2015 przez PatrykT 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Podsterowność - ma miejsce wtedy kiedy na zakręcie wylatujesz przodem z drogi i uderzasz w drzewo po czym giniesz. Można przykładowo pokonać zakręt WOLNIEJ. Większe obciążenie samochodu (szczególnie tylna oś) i samochód stoi w miejscu i się ślizga. Typowa wada FWD. Fizyka. Cytuj Link to post Share on other sites
BARTOL48 818 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Większe obciążenie samochodu (szczególnie tylna oś) i samochód stoi w miejscu i się ślizga. Typowa wada FWD. Zbyt małe obciążenie tylnej osi i samochód się ślizga. Typowa wada RWD. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.