Skocz do zawartości

M.2 Gen4 1TB - który dysk przeżyje Waszym zdaniem najdłużej? (licząc w latach)


Recommended Posts

Szukam dysku, który przeżyje prawdopodobnie najdłużej licząc w latach.

Wiem, że "nikt nie przewidzi przyszłości". Chodzi o prawdopodobieństwo ;)

 

M.2 Gen4 1TB

max 450 zł

 

Zwykły użytek domowy 8-12h/dobę.

Przez ostatnie kilka lat nabiłem niskie TBW rzędu 30 TB.

Blokuje/usypiam PC kilka-kilkanaście razy na dobę - nie wiem, czy ma to znaczenie.

Nie zależy mi na żyłowaniu max prędkości tylko na niezawodności i trwałości jak najdłużej.

 

Znalazłem:

WD SN580

Lexar NM790 (wersja z radiatorem)

PNY XLR8 CS3140

KC3000

 

Porównania:

https://www.morele.net/porownaj/6337755,6221137,13138097,13128577,5949889,13093900,5946955/518/0/

https://www.x-kom.pl/porownanie/1160141,1197067,691100,635776

 

PNY XLR8 CS3140 zdaje się mieć najwięcej "bajerów" typu SMART, TRIM itp., które teoretycznie powinny zapewnić najdłuższą żywotność, ale nie znam się za bardzo + nigdy nie miałem do czynienia z tą firmą.

 

To oczywiście tylko moje znalziska - jeśli są lepsze to proszę o wskazanie.

Edytowane przez piwniczak5000
Link to post
Share on other sites

PNY XLR8 CS3140  Phison E18 + DDR4 + 96l TLC microna (FG)  319zł https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/dyski-i-pamieci/dyski-wewnetrzne/dysk-ssd-pny-cs3140-1tb-m-2-pcie-nvme-xlr8-z-radiatorem

KC3000 Phison E18 + DDR4 + 176l TLC microna (RG) lub 112l TLC kioxia (CTF)   359zł https://www.ceneo.pl/118023289  

Wszystkie maja po 3000 cykli odczyt zapis + dobry kontroler Phison E18 i DRAM  

Brałbym tego CS3140 z radiatorem za 319zł, o ile ci wejdzie do PC, radiator ma 2 cm wysokości. 

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, piwniczak5000 napisał:

Swoją drogą - jak znalazłeś te oferte w ME? :D

google 

Bierz zanim wykupią... 

Powinien wejść bez problemu w pierwszy slot M.2 na tej płycie (oczywiście radiatora płyty już na to nie zakładasz, SSD ma swój radiator)